Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Civic Hb 1.6 I-Dtec Test Sürüşü İç - Dış İnceleme


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Yeni Honda Civic Hatchack 1.6 i-Dtec geldi dediler bizde test edelim dedik :)

 

Aracın teknik verisi gücü torku vb tüm detayları alt bölümde fotoğraf olarak eklenmiştir.Donanımına ise buradan ulaşabilirsiniz.

 

Fiyatına gelecek olursak

giriş versiyonu olan Comfort : 61.000 TL

Üst donanım ver. olan Sport: 64.000 TL 

 

Fiyatların hayli pahalı olduğunu düşünüyorum özellikle 64.000 tl içinde Xenon bile olmaması yeterli bu görüş için.Tabi fiyat ne olursa olsun yıllardır 1.6 dizel bekleyen Honda sever kitlesi bu aracı bu fiyata da tercih edecektir.

 

Dış Paket opsiyonları mevcut ki ben Spor (3.988 TL) ve Stil (1.975 TL) paketlerini beğendim bunlardan birini tercih edenlerin araçlarının ön kısmı daha güzel olacak :yeah: Ama arkayı nasıl düzelteceğiz bilemiyorum  :hmm:

 

Aracın Malzemeleri yer yer oldukça iyi yer yer vasat durumda özellikle tavan kaplama sınıfı geçemedi benim gözümde. İşçilik Focus'dan daha iyi.Sarsıntılı yerler yok parça birleşimleri sağlam durmakta.

 

Aracın direksiyon sistemi gayet yumuşak ve yeteri derecede hisli kontrolü güzel.Frenlemesi ile alışma süreci gerektirmeksizin hisli ve konforlu. 

 

1.6 dizel ünite 2000 devrin altında yokuşlarda hafif zorlanıp zaman istiyor 2000 üzerine geldiğinde ise kendini çok rahat toparlıyor. Devirlenmesi iyi fakat tork kontrolü ani hızlanmalarda dizginlenmiş gibi hissettim yani size çok güçlü hissi vermeden hızlanıyır. Motor sesi değişik bir dizel sanki benzinli gibi ama değil rahatsız edici ses bulunmuyor. Yol ve rüzgar sesi sınıfının en iyilerinden. Sürekli bozuk yoldan geçerken süspansiyon sesli fakat tek kasis geçişlerinde süspansiyonlar oldukça sessiz ve konforlu.

 

Tüketim değeri ise test aracında 7.1 lt olarak gözükmekteydi ben sıfırlamadım çok bilgi vermeyeceği için ama bir test aracı olarak oldukça makul bir değer bugün Nissan Qasqai 1.6 dci 130 ps test ettim o da 7.5 tüketim gösteriyordu yani bu araca göre Civic fazla gözüküyor..Tabi bunlar hiçbir şekilde örnek teşkil edemez.Fikir amaçlı yazdım.

 

 

Şuan aklıma gelenler bunlar.Aklıma gelen şeyler oldukça ekleme yapacağım. 

 

Test Aracı

 

post-1-0-44470900-1366652215_thumb.jpg

 

 

İç Dış Fotolar ile Yorumlamaya Devam Ediyorum

 

Bu bölümde sert malzeme mevcut.Çizilebilir olması iyi değil gibi. Az-çok belli etmiş daha şimdiden.

 

IMG_4877.jpg

 

IMG_4891.jpg

 

Klima Ünitesi tuşlar Renault'a benzer düzeyde sanki ortak üterilmiş :) 

 

IMG_4880.jpg

 

Mini eşya gözleri kapaklı. Hemen önünde 12v girişi mevcut. El freni ne kadar sağda gözüksede kullanım konusunda rahat. Orta konsolu dar tutulmuş.

 

IMG_4882.jpg

 

IMG_4883.jpg

 

Usb & Aux girişleri kol dayama içinde yer almakta

 

IMG_4885.jpg

 

Torpido kadife kaplı, şahane :) :)şyalarınız ses yapmayacak :yeah:

 

IMG_4887.jpg

 

 

Neredeyse tüm fonksiyonlar! Buraya gelmiş gibi karışık görünüyor kollar

 

IMG_4889.jpg

 

IMG_4890.jpg

 

IMG_4892.jpg

 

Direksiyon Sedan versiyonu ile benzer

 

IMG_4891.jpg

 

Devir Saati

 

IMG_4915.jpg

 

Düşük çözünürlükte ki orta ekran sırıtıyor

 

IMG_4916.jpg

 

Yolcu Bölümü Daha Düzenli ve Sade

 

IMG_4919.jpg

 

IMG_4922.jpg

 

Konsol üstü yumuşak malzemeye sahip direksiyon üstü ve kadran altı sert plastik ile örtülmüş vaziyette. Sedan versiyonda bu bölümler tamamen sert plastik. 

 

IMG_4921.jpg

 

IMG_4927.jpg

 

Sürücü bölümünü çekmeyi unutmuşum buradan göstermem gerekli sağ kısımda konsol ile kapı birleşim yerlerine dikkat edin oldukça fazla mesafe mevcut bu bölümün böyle kalması estetik olarak hoş gözükmese de sert plastik olan bu bölümler hareket halinde tıkırtı vs yapmaması için böyle olması daha mantıklı 

 

IMG_4924.jpg

 

Yolcu bölümü

 

IMG_4925.jpg

 

Hem kapı hem karoserde fitil kullanılmış kapılar tok.Rüzgar sesi olmaması için vazgeçilmezler..

 

IMG_4926.jpg

 

IMG_4923.jpg

 

Koltuklar kadife kaplı siyah araçda bunlar siyah renkli. Yan destek ve omuz bölümleri naylonumsu kaplı.Koltuklar rahat ama destekler daha iyi olabilirdi.

 

IMG_4932.jpg

 

Arka bölüm diz mesafesi olarak yeterli, dar değil fakat baş mesafesi kısıtlı.

 

IMG_4893.jpg

 

Arka kapı üst trimler ön kapılar gibi yumuşak doku ile kaplanmış

 

IMG_4894.jpg

 

IMG_4934.jpg

 

Bu bölümde LED görmeyince basit kalıyor heralde :P Tavan kaplama aşırı vasat seviyede

 

IMG_4897.jpg

 

IMG_4898.jpg

 

Dış Tasarım ve Motor

 

IMG_4899.jpg

 

IMG_4900.jpg

 

IMG_4933.jpg

 

IMG_4901.jpg

 

Üst donanım Jant 17'' 225 45 R17

 

IMG_4902.jpg

 

IMG_4903.jpg

 

IMG_4905.jpg

 

IMG_4906.jpg

 

Arka Süspansiyon dikkat ederseniz davlumbaz altından beri kaplama yapılmış. Eski versiyonda bunlar bulunmuyormuş.

 

IMG_4936.jpg

 

IMG_4931.jpg

 

Bir Alt Donanım Ön Görünüş

 

IMG_4907.jpg

 

Alt Donanım Jant 16''

 

IMG_4908.jpg

 

IMG_4909.jpg

 

Ayna çift açılı

 

IMG_4912.jpg

 

Teknik Verileri

 

IMG_4913.jpg

 

Test Aracından

 

IMG_4938.jpg

 

Stop&Start çalışmakta oldukça istekli :)

 

IMG_4939.jpg

 

Test Aracı yakıt Tüketimi

7.1 litre bir test aracı için normal bir değer ama katalog verisi olan 4.1'i yakalamak mümkün müdür bilemiyorum.

 

IMG_4941.jpg

 

 

FocusClubTr  Sundu...

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

çok çirkin bir araba olmuş böyle Hb civic mi olurmuş? Sedanı çok güzel görünmesine rağmen HB'si görünüş olarak berbat olmuş ..Bu motoru sedan Civicler 'de de kullanacaklar mı acaba ?Eğer kullanmazlarsa bu Honda 'nın satış rakamlarının pek iyi olacağını sanmıyorum :)  3.7 litre olan fabrika tüketim değerlerini de yakalamak zor gibi görünüyor .Yeni TDI Golf'ün de fabrika verileri bu civarda ama arkadaşım aldı 1.6 TDI Golf ,yol bilgisayarının ort. tüketim olarak 6.2 gösterdiğini söylüyordu ve acaba ne zaman göreceğim 4 litreleri diye söyleniyordu kendi kendine ,çoğu ş.içi kullanımı ama arabayı zorlamadan ekonomik sürer .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hemen buraya yazmam gerekiyor.

 

Bu 1.6 dizel motor Yeni CR-V'ye Ekim ayında sunulması bekleniyor güç olarak değişim olabilir. Yeni CR-V satışları ise Haziran gibi başlayacak (benzinli A/T)

 

Sedan versiyona Dizel ünite gelmeyecek bu sebeple fabrikasyon olarak LPG opsiyonlu ülkemize ithal edildiği iletildi.. 

 

Bilgilerinize.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eline sağlık. Direksiyon tombik ve küçük gözüküyor. Enteresan geldi. Genel olarak gözüme güzel geldi araba. Fakat fiyat 55 gibi olmaliydi. Sanırım yeni motorun ekmeğini yemek istiyorlar.

Bu tasarımla pek ekmek yiyeceklerini sanmıyorum ben :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hemen buraya yazmam gerekiyor.

 

Bu 1.6 dizel motor Yeni CR-V'ye Ekim ayında sunulması bekleniyor güç olarak değişim olabilir. Yeni CR-V satışları ise Haziran gibi başlayacak (benzinli A/T)

 

Sedan versiyona Dizel ünite gelmeyecek bu sebeple fabrikasyon olarak LPG opsiyonlu ülkemize ithal edildiği iletildi.. 

 

Bilgilerinize.

Neden aynı motoru sedana koymazlar onu anlamıyorum ben eğer sedana da aynı motoru koysalar bir hayli satış yapar Honda Civic sedanlar, demek ki adamlar satış yapmak istemiyorlar ! :blink: 

Sonuçta zevk meselesi. Çıplak gözle görmemiz lazım. Ama aile arabası orta yaş için fazla modern kalmış. Test videosu vardı. Fena değildi 

Önceki Honda Civic TYPE -R gibi bir şey olmuş bunun arkasıda onu canlı gördüğümde berbat gelmişti bunu da canlı görünce aynı şeyleri hissedeceğime eminim 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

kadran; ekran sanırım, mekanik değil, aynısı Volvo larda var. yine volvoda olup honda da  beğendim şey, hız sabitleyicinin direksiyon kolunda mı denir oraya, üstünde olması. keşke focuslarınkide bilgisayar menüsü yerinde olsaydı. sürerken o bilgisayar menüsü "ok" tuşu ve yön tuşları ne işime yarayacak merak içersindeyim. sürekli sol elimin biraz aşağıdan çalışmasına alışmakla beraber yadırgıyorum neden direksiyonun tam üstünde değil diye. bu arabanın o ağırlık değerleriyle malum tüketimler tutturması imkansız.. birde sıkıştırma oranı 16.1..karması 6.5 gösteren hyudai era mı 7 litre ile kullandım..5.5 sene...5.1 gösteren focus um daha 5.8 in altına inmedi..havalar ısınırsa belki 5.6 ları görür..

 

sıradışı dizaynları severim..bence itici değil..çoluk çocuk olmasa almayı düşünebileceğim bir hb ama fiyatı aşırı pahalı bana..şimdilik i30 u hem tip hemde benzinlisinin 44 (1260 kg-9.9 sn hızlanma)dizel seçeneğinin 52 bin (1360 kg-10.9 sn )civarı olması bayağı cazip yapıyor. baz versiyonu style paket ve yok yok arabalarda..http://www.hyundai.com/tr/tr/Showroom/Cars/Yenii30/PIP/index.html#contents_feature

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

fiyat 60-70 bantlarına gelince farklı şeyler bekliyor insan bixenon, cam tavan, anahtarsız giriş vs ama bu fiyatlara da alışacaz herhal ucuza da bi şey kalmadı, vw kızıyordum fiyatlardan ama diğerlerini gördükçe, insanı vw e itiyorlar :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.