Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.6 Dci 130 Ps Nissan Qashqai Sürüş İzlenimi


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

1.6 Dci 130 ps üniteyi Renault GT Line ailesinde görmüştük o araçda henüz test edemedim ama bu araçtan haber alınca denemek istedim. Kısacık görüşlerimi yazacağım.

 

Öncesinde biraz teknik detay:

 

Şuan sadece Manuel olarak satılmakta ve sadece 4x2 olarak sunuluyor. 4x4 için diğer motorları seçmelisiniz.

1598 cc 4 Silindir - 130 ps / 4000 Rpm  - 320 Nm / 1750 Rpm

0-100: 10.3 sn

Max Hız: 190 km/h

Fabrika Tüketim Değerleri: 5.5-3.9-4.5 lt

Ağırlık: 1498 kg

Auto Stop & Start  Sistemi Bulunmaktadır.

 

Araç 2 donanım ile satılmakta biri Black Edition diğeri Platinum şuan bunların satış fiyatı 81 ve 84 bin TL (Liste daha fazla)

Black E. yerine Platinum almak çok çok mantıklı çünkü 3 bin lira içinde Bose ses sistemi,Akıllı Anahtar,Tam Deri Koltuk ve Isıtma,Xenon ve fazlası mevcut.

 

Sürüş İzlenimi:

 

Bu motor fantastik. Devirlenmesi çok iyi.Aşırı istekli şöyle örnek vereyim 1.5 ton aracı bile sırf devriyaj hareketi ile hoplatmak mümkün neredeyse gaza basmamanız lazım yavaş sürmek için!!

3.500 4.000 rpm demeden neredeyse her devirde, devirlenme sürebiliyor.Araç istekli bununla birlikte bu aracın tüketimi inanılır gibi değil.Test aracı bile! 7.5 gösteriyor. 

Renault ve Japonlar iyi iş çıkartmış. Bu motoru Megane GT Line ile düşünemiyorum.Kullandığım en iyi dizel motor diyebilirim.

Kısacak test ile kısacık yorum ancak geldi.

 

Benden bukadar daha fazla yorumları okumak için  diğer arkadaşlarımızın yorumlarını okuyabilirsiniz.

 

Test Aracı Tüketim Değeri, ben sıfırlamadım süregelen değerdir.

 

 

IMG_4945.jpg

 

 

FocusClubTr Sundu...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.6 Dci 130 ps üniteyi Renault GT Line ailesinde görmüştük o araçda henüz test edemedim ama bu araçtan haber alınca denemek istedim. Kısacık görüşlerimi yazacağım.

 

Öncesinde biraz teknik detay:

 

Şuan sadece Manuel olarak satılmakta ve sadece 4x2 olarak sunuluyor. 4x4 için diğer motorları seçmelisiniz.

1598 cc 4 Silindir - 130 ps / 4000 Rpm  - 320 Nm / 1750 Rpm

0-100: 10.3 sn

Max Hız: 190 km/h

Fabrika Tüketim Değerleri: 5.5-3.9-4.5 lt

Ağırlık: 1498 kg

Auto Stop & Start  Sistemi Bulunmaktadır.

 

Araç 2 donanım ile satılmakta biri Black Edition diğeri Platinum şuan bunların satış fiyatı 81 ve 84 bin TL (Liste daha fazla)

Black E. yerine Platinum almak çok çok mantıklı çünkü 3 bin lira içinde Bose ses sistemi,Akıllı Anahtar,Tam Deri Koltuk ve Isıtma,Xenon ve fazlası mevcut.

 

Sürüş İzlenimi:

 

Bu motor fantastik. Devirlenmesi çok iyi.Aşırı istekli şöyle örnek vereyim 1.5 ton aracı bile sırf devriyaj hareketi ile hoplatmak mümkün neredeyse gaza basmamanız lazım yavaş sürmek için!!

3.500 4.000 rpm demeden neredeyse her devirde, devirlenme sürebiliyor.Araç istekli bununla birlikte bu aracın tüketimi inanılır gibi değil.Test aracı bile! 7.5 gösteriyor. 

Renault ve Japonlar iyi iş çıkartmış. Bu motoru Megane GT Line ile düşünemiyorum.Kullandığım en iyi dizel motor diyebilirim.

Kısacak test ile kısacık yorum ancak geldi.

 

Benden bukadar daha fazla yorumları okumak için  diğer arkadaşlarımızın yorumlarını okuyabilirsiniz.

 

Test Aracı Tüketim Değeri, ben sıfırlamadım süregelen değerdir.

 

 

IMG_4945.jpg

 

 

FocusClubTr Sundu...

motor dışında ,malzeme kalitesi ve işçilik nasıl Yakup bir önceki Nissan Qashqai yı test eden arkadaşım malzeme kalitesi ve işçiliğin iyi olmadığını söylüyordu bunda durum nasıl ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Megane 1.6dCi Focus 1.6 ecoboost kıyaslamasında oldukça bahsetmiştik bu motoru. 1200 devirin üstünde 5000 devirin altında çok atılgan bir motor. Qashqai bence o kadar etmez. Japon-Kore araçlarının çoğunda olan sade elektronik konfor donanımlarına sahip.Camlar kumandadan kapanmıyor, en dolu paketindeki xenon tek hüznesinde var bi-xenon değil yani,ayna elektrikli olarak katlanabilmesine rağmen kumandadna aracı kitleyince kapanmıyor açılmıyor. Sadece kontak açıkken tuştan açılıp kapanıyor. Sürücü camı hariç diğer tüm camları sonuna kadar açıp sonuna kadar kapamak isterseniz tuşa basılı tutulmalı. Kontak açık değilken camlar açılıp kapanmıyor. Örneğin camlar açıkken park ettiniz ve motorı stop ettiniz. Açık camları kapatmak için tekrar kontağı çevirip aracı marşa hazır duruma getirip camları kapamalısınız. 2013 model bu fiyatlardaki bir araç için bu tür basit donanımlar yok. Arka çamurluk davlumbazlarından yağmurdaki su sesleri birebir içeride. Ama sınıfının en sağlam arabası seçilmişti 2007-2008 yılında. Şu anda da bu rekoru devam ediyor mu bilmiyorum. Yedek parçası oldukça pahalı. Servisin 10.000 kmde bir değiştirdiği polen filtresi 70 lira. Mazot filtresi 100 lira. 20.000 kmde bir değişen hava filtresi 50 TL. Bir farı 800 lira(xenonsuz). Motorun üstündeki plastik muhafaza 400 lira idi. Servis maliyetleri lüx segment düzeyinde ve 10.000 km periyodunda. Ortalama olarak söylüyorum 10.000 km bakımı 550 20.000 km bakımı 700 lira civarlarında.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

     2 yıl qq 1.5 dci kullandım, ben sizler kadar olumsuz bakmıyorum, 2 şey hariç aracın herşeyinden memnun idim; birincisi, iç malzemenin kalitesi, ikincisi de, servisin pahalı olması idi, 

     servisi bir kenara koyar iseniz, yeni kasa ile iç kalitenin özellikle arttırılacağı (en çok eleştiri alan taraf idi) konuşuluyor, ayrıca, nissan çalışanlarından aldığım bir bilgi ile dizel otomatiğin çok yakında geleceği şeklinde; bu 1.6 dci de kapsarsa, geriye bir tek 80.000 tl bu araca verilir mi sorusu kalıyor, ben de tereddüt ederdim doğrusu, ama diğer taraftan da c segment dizeller 60-70000 bandında iken, 10000 fazladan paranız varsa çok da kötü bir seçim olmayabilir, şu anda 1.5 dci zaten 60.000 tl yakın fiyatlarda alınabiliyor sanırım

    ben kararsızım şu anda, tek tereddütüm fiyat !....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.5 dci baz versiyonu olan visia için 54.000 istiyor bayiler. Liste fiyatı daha yüksek. Bende kullandım 2 sene makyajlı kasa 1.5 dizeli. Önceki yorumumdaki eksiklikler var. Cidden değmez o fiyatlara. 70.000 verip 1.6 dizel şerit takip sistemi, city safe sistemi , tabela okuma cart curtu bi-xenon,deri koltuk en dolusu olan grand c-max hem iç malzeme kalitesi olarak hem donanım olarak hemde bakım maliyetleri olarak daha üstün bir araç.Qashqai kadar arazi aracı görünümlü olmasada qashaai ile çıkıla çoğu yere çıkılır. Daha geniş iç hacim, daha fonksiyonlu daha az yakan bir araç hemde daha ucuz. Ama qashqai o arazi aracı tarzı tasarımından dolayı göze batıyor. Garantisi 3 yıl ve bakımı hem daha ucuz hem daha uzun periyotlu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.5 dci baz versiyonu olan visia için 54.000 istiyor bayiler. Liste fiyatı daha yüksek. Bende kullandım 2 sene makyajlı kasa 1.5 dizeli. Önceki yorumumdaki eksiklikler var. Cidden değmez o fiyatlara. 70.000 verip 1.6 dizel şerit takip sistemi, city safe sistemi , tabela okuma cart curtu bi-xenon,deri koltuk en dolusu olan grand c-max hem iç malzeme kalitesi olarak hem donanım olarak hemde bakım maliyetleri olarak daha üstün bir araç.Qashqai kadar arazi aracı görünümlü olmasada qashaai ile çıkıla çoğu yere çıkılır. Daha geniş iç hacim, daha fonksiyonlu daha az yakan bir araç hemde daha ucuz. Ama qashqai o arazi aracı tarzı tasarımından dolayı göze batıyor. Garantisi 3 yıl ve bakımı hem daha ucuz hem daha uzun periyotlu.

 

söylediklerinin hepsini onaylıyorum ama ben de kişisel olarak, mpv tarzı bir araç kullanmaktansa d segmenti veya qq tarzını tercih ederim, hatta şimdi old gibi c segmenti, qq ve c-max ayni para olsa tercihim qq dan yana olurdu, 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

söylediklerinin hepsini onaylıyorum ama ben de kişisel olarak, mpv tarzı bir araç kullanmaktansa d segmenti veya qq tarzını tercih ederim, hatta şimdi old gibi c segmenti, qq ve c-max ayni para olsa tercihim qq dan yana olurdu, 

 

İşte segmentten dolayı Qashqai böyle satıldı :) Ama işin gerçeğine gelirsek bagajı uzun değil,arka kısımda oturanın kafası tavana değebiliyor(benimki değiyor,eğiyordum boy 197 cm :D ) İç kısmı focus sedan gibi hacimsel olarak. Ben o tür bir araç alacak olsam ya c-max dizel  ve 1.6 dizel varsa tartışmasız Kuga...

Bu arada Antalyada yaşayan birçok üye var. Antalya buluşması mı yapsak ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İşte segmentten dolayı Qashqai böyle satıldı :) Ama işin gerçeğine gelirsek bagajı uzun değil,arka kısımda oturanın kafası tavana değebiliyor(benimki değiyor,eğiyordum boy 197 cm : :D) İç kısmı focus sedan gibi hacimsel olarak. Ben o tür bir araç alacak olsam ya c-max dizel  ve 1.6 dizel varsa tartışmasız Kuga...

Bu arada Antalyada yaşayan birçok üye var. Antalya buluşması mı yapsak ?

 

güzel bir tatil sabahı, sabah kahvaltısında buluşulabilir, öneri...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

güzel bir tatil sabahı, sabah kahvaltısında buluşulabilir, öneri...

Bencede. Yakup bize nasıl yardımcı olur? Antalyadaki üyelere toplu mail atsak burda anasayfada sabit başlık falan şeklinde önceden duyursak,Kaleiçinde, deniz manzarasında, bahar havalı güvel bir kahvaltı yapsak hiçte fena olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.