Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Bazı Sorunlarım Var Focus 2


Mehmet Yaşamalı

Soru

Bu sorun ve çözümde ilk konu paylaşımım olacak. Şimdiden yardımlarınıza teşekkür ederim.

 

- Aslında buna sorun demek ne kadar doğrudur bilemem ama yine de paylaşmak istiyorum; aracım rolantide çalışırken direksiyonda kısa süren vızırtılı bir ses var ve sadece direksiyon hareket edince devreye giriyor ve direksiyon hareketsiz kaldığında birkaç saniye sonra susuyor, öncesinde EPS adlı bir sistem duymuştum ve bu sistem aracın hidrolik direksiyon sisteminde enerji kullanımını minimum seviyeye indiriyor diye bu sesi buna yorumladım. Bu yorumum doğru mu yanlış mı?

 

- Araç rolantide çalışırken direksiyonu çevirdiğimde elektrik aksamında anlık bir kısılma oluyor ve hemen ardından vızırtılı sistem devreye giriyor; ancak o vızırtı devam ettiğinde direksiyon çevirirken böylesi elektrik aksamında kısılma kesinlikle olmuyor. Bu durumun zararı var mıdır, çözümü var mıdır?

 

- Hani bazı model araçlarda olur ya "araç hareket ettiği zaman 20 km hıza ulaşınca kapılar otomatik kilitleniyor." ben de aracımda böyle bir şey istiyorum bu mümkün mü?

 

- "Yine bazı far sensörü olan araçlarda kontak açıldığında far yanmayıp araç çalıştıktan sonra farlar yanıyor." böyle bir özellik benim aracımda da olur mu? Bunun her hangi bir programlaması var mıdır?

 

- Son olarak aracımın kaportasında ufak tefek ezikler var boyada herhangi bir sıkıntı yok "würth" marka ürünlerin satış yerlerinde boyaya zarar vermeden bu ufak tefek ezikler gideriliyormuş böyle bir durum söz konusu mudur? Ya da siz bana bu konuda ne önerirsiniz?

 

Şimdilik sorunlarım bunlar. Başta da ilettiğim gibi cevaplarınıza teşekkür ederim.  :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

- Aslında buna sorun demek ne kadar doğrudur bilemem ama yine de paylaşmak istiyorum; aracım rolantide çalışırken direksiyonda kısa süren vızırtılı bir ses var ve sadece direksiyon hareket edince devreye giriyor ve direksiyon hareketsiz kaldığında birkaç saniye sonra susuyor, öncesinde EPS adlı bir sistem duymuştum ve bu sistem aracın hidrolik direksiyon sisteminde enerji kullanımını minimum seviyeye indiriyor diye bu sesi buna yorumladım. Bu yorumum doğru mu yanlış mı?

 

Sorun yok.Öyle evet.Elektrik destekliler. EHPAS

 

  - Araç rolantide çalışırken direksiyonu çevirdiğimde elektrik aksamında anlık bir kısılma oluyor ve hemen ardından vızırtılı sistem devreye giriyor; ancak o vızırtı devam ettiğinde direksiyon çevirirken böylesi elektrik aksamında kısılma kesinlikle olmuyor. Bu durumun zararı var mıdır, çözümü var mıdır?  

 

Çok tecrübem yok sorun olmaz heralde

 

- Hani bazı model araçlarda olur ya "araç hareket ettiği zaman 20 km hıza ulaşınca kapılar otomatik kilitleniyor." ben de aracımda böyle bir şey istiyorum bu mümkün mü?  

 

Yetkili servis'e danışın üşenmezlerse yazılım ile yapabilme ihtimalleri var. Tavsiye etmem.

 

- "Yine bazı far sensörü olan araçlarda kontak açıldığında far yanmayıp araç çalıştıktan sonra farlar yanıyor." böyle bir özellik benim aracımda da olur mu? Bunun her hangi bir programlaması var mıdır?  

 

Neden böyle olsun ki ? Yanması mantıklı değil mi ? Böyle kalsın

 

- Son olarak aracımın kaportasında ufak tefek ezikler var boyada herhangi bir sıkıntı yok "würth" marka ürünlerin satış yerlerinde boyaya zarar vermeden bu ufak tefek ezikler gideriliyormuş böyle bir durum söz konusu mudur? Ya da siz bana bu konuda ne önerirsiniz?
 

 

Hangi ürün düzeltiyormuş ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yaptım ama umarım olmuştur :)

 

 

Sorun yok.Öyle evet.Elektrik destekliler. EHPAS

 

Çok tecrübem yok sorun olmaz heralde

 

Yetkili servis'e danışın üşenmezlerse yazılım ile yapabilme ihtimalleri var. Tavsiye etmem.

 

Neden böyle olsun ki ? Yanması mantıklı değil mi ? Böyle kalsın

 

Hangi ürün düzeltiyormuş ?

 

peki tavsiye etmemenizin sebebi nedir?

 

araç çalışmıyorken akü güç kaybına uğrar dedim; ve çalışmadan yanmasının zararı olur diye böyle düşündüm. Eğer zararı olmayacaksa bence de en mantıklısı. Özellikle "follow me" olması gayet güzel.

 

Açıkcası o konuda ben de bir bilgiye sahip değilim. Oraya mı götürsem servise mi götürsem bilmiyorum? Kararsızım. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim bu durumda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

peki tavsiye etmemenizin sebebi nedir?

 

araç çalışmıyorken akü güç kaybına uğrar dedim; ve çalışmadan yanmasının zararı olur diye böyle düşündüm. Eğer zararı olmayacaksa bence de en mantıklısı. Özellikle "follow me" olması gayet güzel.

 

Açıkcası o konuda ben de bir bilgiye sahip değilim. Oraya mı götürsem servise mi götürsem bilmiyorum? Kararsızım. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim bu durumda.

 

Kaza anında açılmazsa ?

 

Kaportaya birşey diyemiyorum :) Arkadaşlar yardımcı olur inş

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaza anında açılmazsa ?

evet haklısın. yalnız normalde ben içerden elimle kilitliyorum ışıklarda cam silen çocuklar bagaj açıyorlar vs vs sorun çıkıyor o yüzden :)

Kaportaya birşey diyemiyorum :) Arkadaşlar yardımcı olur inş

 

 

inşallah. ufak tefek ezikler ciddi anlamda bana sıkıntı veriyor  bu arada farları da servis aracılığıyla dediğim gibi yaptırabilir miyiz ve elektronik direksiyonda elektrik kısılması hakkında kimden yardım alabiliriz? Bir de aux girişini usb'ye nasıl çevirebiliriz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

inşallah. ufak tefek ezikler ciddi anlamda bana sıkıntı veriyor  bu arada farları da servis aracılığıyla dediğim gibi yaptırabilir miyiz ve elektronik direksiyonda elektrik kısılması hakkında kimden yardım alabiliriz? Bir de aux girişini usb'ye nasıl çevirebiliriz?

 

Bekleyin bilen arkadaşlar yazar   :yeah: Far olayını bilmiyorum ama dediğim gibi aşırı gereksiz bir işlem olur ben olsam oynamam bunlar için.

 

şöyle birşey işe yarar mı acaba ?

 

IMG_2273.jpg

 

5 lira

 

http://www.ebay.com/itm/3-5mm-Male-audio-aux-to-USB-Female-M-F-converter-adapter-Charge-Cable-cell-phone-/170886465353

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bekleyin bilen arkadaşlar yazar   :yeah: Far olayını bilmiyorum ama dediğim gibi aşırı gereksiz bir işlem olur ben olsam oynamam bunlar için.

 

şöyle birşey işe yarar mı acaba ?

 

IMG_2273.jpg

 

5 lira

 

http://www.ebay.com/itm/3-5mm-Male-audio-aux-to-USB-Female-M-F-converter-adapter-Charge-Cable-cell-phone-/170886465353

standaart bir flash bellekteki müzikleri dinlemede sıkıntı yaratır mı? kullanan var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu sorun ve çözümde ilk konu paylaşımım olacak. Şimdiden yardımlarınıza teşekkür ederim.

 

- Aslında buna sorun demek ne kadar doğrudur bilemem ama yine de paylaşmak istiyorum; aracım rolantide çalışırken direksiyonda kısa süren vızırtılı bir ses var ve sadece direksiyon hareket edince devreye giriyor ve direksiyon hareketsiz kaldığında birkaç saniye sonra susuyor, öncesinde EPS adlı bir sistem duymuştum ve bu sistem aracın hidrolik direksiyon sisteminde enerji kullanımını minimum seviyeye indiriyor diye bu sesi buna yorumladım. Bu yorumum doğru mu yanlış mı?

 

- Araç rolantide çalışırken direksiyonu çevirdiğimde elektrik aksamında anlık bir kısılma oluyor ve hemen ardından vızırtılı sistem devreye giriyor; ancak o vızırtı devam ettiğinde direksiyon çevirirken böylesi elektrik aksamında kısılma kesinlikle olmuyor. Bu durumun zararı var mıdır, çözümü var mıdır?

 

- Hani bazı model araçlarda olur ya "araç hareket ettiği zaman 20 km hıza ulaşınca kapılar otomatik kilitleniyor." ben de aracımda böyle bir şey istiyorum bu mümkün mü?

 

- "Yine bazı far sensörü olan araçlarda kontak açıldığında far yanmayıp araç çalıştıktan sonra farlar yanıyor." böyle bir özellik benim aracımda da olur mu? Bunun her hangi bir programlaması var mıdır?

 

- Son olarak aracımın kaportasında ufak tefek ezikler var boyada herhangi bir sıkıntı yok "würth" marka ürünlerin satış yerlerinde boyaya zarar vermeden bu ufak tefek ezikler gideriliyormuş böyle bir durum söz konusu mudur? Ya da siz bana bu konuda ne önerirsiniz?

 

Şimdilik sorunlarım bunlar. Başta da ilettiğim gibi cevaplarınıza teşekkür ederim.  :) 

 

Öncelikle keyifli forumlar. Hoşgeldiniz.

-EPS için servise ve ya müdavimi olduğunuz bir ustaya gidin. Sorun rot kollarından da kaynaklanıyor olabilir. Yanlış ve ya tam uyumlu parça takılmaması halinde bu şekilde problemler çıkabiliyor. Eğer ot kollarında bir problem gözükmüyorsa şimdiden geçmiş olsun EPS yi bozmuş olma ihtimaliniz büyük bir olasılık. Serviste 2000 TL nin aşağısında bir fiyat almanız da imkansız diyebilirim. Çıkmacılarda daha uygununa bakmanızı tavsiye ederim.

 

-Otomatik kilitlenme yazılımla halledilir ama gereksiz ve tehlikeli. (işin bencesi kaza anında. o işler boş falan demeyin kazadır bu aracın denize ve ya göle uçtuğunu düşünün)

 

-Farlar için ayrıca böyle bir yazılım var mı? Ben dumadım. Nacizane önerim; araçtan indikten sonra aracın tüm açık sistemlerini (radyo,yağmur sensörü , far sensörü....vs ) kapatın böylelikle aracınızın farı silecekleri falan kontağı açarken sizlere bir sürpriz yaratmaz. Akü için endişelenmeyin derim Ford'un mühendisleri bu konuda gayet hassas davranmışlar :P . Siz aracınızı kilitledikten 2 dk sonra bütün elektiriği devre dışı bırakıyor. Aracınızda böyle bir güvenlik önlemi mevcut (kısa devre neyim olur araç yanar falan... Allah muhafaza).

 

-son olarak ufak tefek çizikleri gideren ürünler piyasada tonla mevcut yalnız ezikleri gideren bir ürün daha piyasaya çıktı mı bilemiyorum araştırmak lazım ^_^. Marka tercihiniz size kalmış. Nasıl uyguladığınız daha önemli bence. Daha önce hiç uygulamadıysanız bir bilene danışın derim. Saygılarımla...

 

 

Edit: İmla hatası.

S.Velid Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ezikler için yanılmıyorsam sıvı Co2 içerikli spreyler var. Sıkıyorsun kutuyu ters tutarak o kısımda metal aşırı soğuyor. Sonra ısınınca pat diye kendini atıp metal preslendiği orjinal haline dönüyor. Youtube üzerinde videoları vardı.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle keyifli forumlar. Hoşgeldiniz.

-EPS için servise ve ya müdavimi olduğunuz bir ustaya gidin. Sorun rot kollarından da kaynaklanıyor olabilir. Yanlış ve ya tam uyumlu parça takılmaması halinde bu şekilde problemler çıkabiliyor. Eğer ot kollarında bir problem gözükmüyorsa şimdiden geçmiş olsun EPS yi bozmuş olma ihtimaliniz büyük bir olasılık. Serviste 2000 TL nin aşağısında bir fiyat almanız da imkansız diyebilirim. Çıkmacılarda daha uygununa bakmanızı tavsiye ederim.

Fakat gösterge panelinde ne direksiyonla ilgili bir ikaz lambası yanıyor ne de direksiyonda sertleşme vs sorunu var, direksiyon gayet yumuşak. sadece araç ilk eps sistemini devreye aldığında elektrikte kısılma oluyor ondan sonra herhangi bir sorun olmuyor.

 

-Otomatik kilitlenme yazılımla halledilir ama gereksiz ve tehlikeli. (işin bencesi kaza anında. o işler boş falan demeyin kazadır bu aracın denize ve ya göle uçtuğunu düşünün)

 

-Farlar için ayrıca böyle bir yazılım var mı? Ben dumadım. Nacizane önerim; araçtan indikten sonra aracın tüm açık sistemlerini (radyo,yağmur sensörü , far sensörü....vs ) kapatın böylelikle aracınızın farı silecekleri falan kontağı açarken sizlere bir sürpriz yaratmaz. Akü için endişelenmeyin derim Ford'un mühendisleri bu konuda gayet hassas davranmışlar :P . Siz aracınızı kilitledikten 2 dk sonra bütün elektiriği devre dışı bırakıyor. Aracınızda böyle bir güvenlik önlemi mevcut (kısa devre neyim olur araç yanar falan... Allah muhafaza).

 

-son olarak ufak tefek çizikleri gideren ürünler piyasada tonla mevcut yalnız ezikleri gideren bir ürün daha piyasaya çıktı mı bilemiyorum araştırmak lazım ^_^. Marka tercihiniz size kalmış. Nasıl uyguladığınız daha önemli bence. Daha önce hiç uygulamadıysanız bir bilene danışın derim. Saygılarımla...

 

 

Edit: İmla hatası.

Ezikler için yanılmıyorsam sıvı Co2 içerikli spreyler var. Sıkıyorsun kutuyu ters tutarak o kısımda metal aşırı soğuyor. Sonra ısınınca pat diye kendini atıp metal preslendiği orjinal haline dönüyor. Youtube üzerinde videoları vardı.

 

 

Öncelikle Engin Bey teşekkür ederim. Benim araçtaki ezikleri video yapıp görselleştirdim. Bu alanda etkili olur mu? Bu ürünü kullandınız mı ya da kullanan var mı? Bu konuda fikrinizi alabilir miyim?

Ezikler için yanılmıyorsam sıvı Co2 içerikli spreyler var. Sıkıyorsun kutuyu ters tutarak o kısımda metal aşırı soğuyor. Sonra ısınınca pat diye kendini atıp metal preslendiği orjinal haline dönüyor. Youtube üzerinde videoları vardı.

 

 

videoyu eklemek istedim ama yapamadım :) bu ürünü siz kullandınız mı ya da etrafınızda kullanan var mı? Nereden almalıyım bu spreyi genel adı nedir?

Mehmet Yaşamalı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

videoyu eklemek istedim ama yapamadım bu ürünü siz kullandınız mı ya da etrafınızda kullanan var mı? Nereden almalıyım bu spreyi genel adı nedir?

 

Ben sadece videolarda gördüm. problemsiz oluyor gibi görünüyor. Ama tecrübe ve ek bilgim yok. Burada aklıma gelen soru yapılan işlem boyayı çatlatır veya bozar mı? Ki bilmiyorum, videolarda düzgün görünüyor. Aslında daha önce konularda yağlı çekiç vs bir kaç şey konuşulmuştu. Fakat doğrusu sizin Gaziantep'te sanayiye gidip konuşmanız. Fikri ve tecrübesi olan arkadaşlar burada bilgi verecektir.   

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.