Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Arıza Lambası


Ferhat Sayılı

Soru

MERHABALAR  Yaklaşık bir ay önce 2009 ford focus 1.6 benzinli araba aldım aldığım gün lpg takıldı ve bir aydır bir sorun olmadan kullanıyordum dün akşam 80 km yol yaptım 40. kilometrenin sonunda motor arıza ışığım yandı biraz panikledim ancak araçta ne çekiş problemi nede tekleme vardı sadece ilk çalıştırdığımda sanki stop edecek gibi oldu ilk kez oluyordu. sorun olurmu olmazmı derken eve kadar geldim ancak aklımda hep takılı kaldı lpg den kaynaklandığını düşünüyorum ancak aklıma takılan bir sorun var akü kutup başını söküp 5 dk kadar bekledikten sonra yerine taktığımda çalıştırır çalıştırmaz yine lamba yandı teyp falan sıfırlamış olmasına rağmen beyin sıfırlamamış olabilirmi yada lpg den kaynaklansaydı akü kutup başını söküp taktığımda bir sürede olsa yanmaması mı gerekirdi. Yakınlarda tamirci yada servis olmadığından 200 km yol yapmam gerekecek o yüzden diken üstündeyim ve arabaya binesim gelmiyor. sorun lpg dışında büyük bir sorun olabilirmi? sorun büyük olsaydı motorda çekiş düşme yada tekleme gibi sorunlar olurmuydu? Başına daha önceden böyle bir olay gelen var mı acaba? Konuyla ilgili bir çok başlık var ancak genelde akü kutup başını söküp takınca ışığın bir süreliğine de olsa söndüğünden bahsedilmiş biraz da bu yüzden aklım karıştı ve tam olarak yazmak istedim.

 Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 9 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Du bölümlerde benzer sorunlar var mı diye bakmanız faydanıza olacaktır.

 

 

http://www.focusclubtr.com/forum/78-yak%C4%B1t-ve-lpg-konular%C4%B1/

 

http://www.focusclubtr.com/forum/127-sorular-ve-sorunlar/

Evet bu bölümleri inceledim ancak sorumun tam karşılığını bulamadım

Yani akü kutup başını söküp takmama rağmen ışığın çalışır çalışmaz yanar olması ve kısa bir süre için bile sönmemiş olması aklıma takıldı yardımcı olacak olan olursa sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yetkili servise yada elinde arıza tespit cihazı olan bir tamirciye gidin

araç bilgisayara bağlanıp hata tespit edilip hata kodu silinecek

büyük ihtimalle yakıt karışımı düzgün ayarlanmadığı için yanıyordur arıza lambası

hata kodunu sildirin aracı benzine alıp lpg ciye gidin ve ayar yaptırın eğer yakıt karışımıyla ilgiliyse ki öyle gözüküyor çalışması normal demişsiniz endişe edilecek bir durum yoktur

bu arada kitiniz nedir bilmiyorum ama lpg ciniz bile halledebilir bu lambayı arıza tespit cihazı varsa

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkür Ediyorum Kubilay Bey İnşallah öyledir Kit Atiker ama kutup başını söktüğümüzde resetlenmiyormu benzinde çalıştırdığımda direk yanmaması gerekmezmi?

rica ederim focuslarda kutup başını akşam söküp sabaha kadar bırakmanız gerekli o kadar kısa sürede arıza kodu silinmez

yani arıza kodunu öyle çabuk unutmuyor beyin

atiker bayileri baya yaygın gidin yeni taktırmışsınız durumu anlatın ilgilenmek zorundalar

Kubilay Yıldırımbayazıt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

çoook teşekkür ediyorum şimdi içim rahatladı 1 mayıs günü hemen gidip baktıracağım sonrasında paylaşırım neticeyi inşallah emeğinize sağlık

rica ederim bende lpg li focus 3 kullanıyorum aynı durumlar benimde başıma her an gelebilir yardımcı olabildiysem  ne mutlu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

rica ederim bende lpg li focus 3 kullanıyorum aynı durumlar benimde başıma her an gelebilir yardımcı olabildiysem  ne mutlu

Kubilay bey teşekkür ederim bu gün itibariyle arıza lambasını söndürdük dediğiniz gibi gaz ayarından yapıyormuş eobd li kit takılmadığı için yine yakabilirmiş keşke eobd'li sistem taklsaydı o zaman yanmazdı dedi usta peki bu arıza yandığında araçta problem olduğunu nasıl anlarız araçta çekiş düşüşü ve msj falan mı vermesi gerekir önemli sıkıntı olduğu zaman

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kubilay bey teşekkür ederim bu gün itibariyle arıza lambasını söndürdük dediğiniz gibi gaz ayarından yapıyormuş eobd li kit takılmadığı için yine yakabilirmiş keşke eobd'li sistem taklsaydı o zaman yanmazdı dedi usta peki bu arıza yandığında araçta problem olduğunu nasıl anlarız araçta çekiş düşüşü ve msj falan mı vermesi gerekir önemli sıkıntı olduğu zaman

çok önemli bir sıkıntı olursa aracınız kendini koruma moduna alabilir 

çekişte düşüş tekleme rölantide dalgalanma ve stop etme gibi sorunlar daha büyük sorunların habercisi olabilir  

size tavsiyem katkılı otogaz kullanmayın katkılı otogaz bile yakabilir arıza lambanızı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.