Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2013 Bmw 116D Manuel Test - 2000 Km Sürüş İzlenimi


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Bmw denk düştü uzun yol için.İzlenimlerimi paylaşmak isterim.Şimdiden sabrettiğiniz için sağolun
 
Test Konuğu: 2013 model BMW 116d Manuel
Güç: 116 / 4000 bg - 260 Nm tork / 1750-2500
 
Katedilen Mesafe: 900 km - 840 km ş.ler a. - 60 km ş.içi 
Tüketilen toplam yakıt: 45 litre
Yol Bilgisayarından ortalama tüketim: 4.8 Lt
Yol Bilgisayarından ortalama hız: 95 km/h
Ölçümler, 2 mesafe arası gidiş-dönüş ve şehiriçi değerlerini içermektedir.

  
Genel Sürüş İzlenim ve Kullanım Yorumlarıma Gelelim
 
Araçta start&stop sistemi mevcut, focuslarda bildiğiniz gibi bir bekleme süreci yok yani motor soğukkende bu işlemi yapıyor. Çalışırken sarsıntı yapıyor manuel olması sebebiyle elinizdeki vites her dur kalkta titriyor biraz itici gelebilir.
Çalışma karakteri iyi değil örneği aracı boşa aldınız ve araç kayıyor araç bu halde iken de stop ediyor :) yani hareket halinde halbuki ben durmayacağım birazdan devam edeceğim ama böyle yaparak adeta acemi gibi hissettirebilir sizi araç :) Çok sık çalışabiliyor anlayacağınız. Ben bu sistemi beğenmedim.
 
Sürüş modları hakkında, ekonomi,spor,konfor olarak 3 adet mod mevcut hem gaz tepkisi hem direksiyon değişim gösteriyor.
Tavsiyem: Yüksek hızlarda ani hareket vb şeyler olmayacaksa konfor aksi durumda sport. Düşük hız sakin kullanım için ekonomi uygun çünkü ekonomi modu ile 120 130 yaparsanız araç hakimiyeti zorlanıyor direksiyon oldukça yumuşak hale bürünüyor.Zaten araç yol bilgisayarı bu bölümde hızınızı düşürmenizi tavsiye ediyor.
 
Motorun hızlanması sport bölümde iyi ama diğer bölümlerde hayli vasat.Size güç güvenini vermekte zorlanıyor.
Vites geçişlerinde ise sadece tek sorun geri vites bence araç 4500 km'de olmasına rağmen - yani hata veya kullanımdan dolayı olduğunu sanmıyorum - çok kötü. Bastırmalı olarak tasarlanmış ama çok zorlamak gerekiyor içeri basma hissi zayıf geçip geçmediğini ekrandan anlayabiliyorsunuz yani 5-6 kere denemişliğim oldu bu konuda..
 
Gaz pedalı tasarımı yerden kalkar şekilde tasarlanmış; bu ayak bileğini çok yoruyor C.C. almak şart uzun yolda yoksa yorulmanız kaçınılmaz son olacak..Güç isteyen bir pedal var yani ayağınızın altında bu sebeple yoruyor.
Unutmadan eklemek istiyorum koltuk destekleri yetersiz. (üst donanımlar elbetteki daha iyidir) (Güncel 2014 araç daha iyiydi :yeah:)
Debriyaj konusunda sıkıntılar duydum ama ben bu konu hakkında rahatsız olmadım normal geldi bana.
Frenleme çok iyi.Ani durum olmadı ama istediğim zaman istediğim anda durdurdum sorun yaşamadım.
Konfor konusunda ise hiçbir sıkıntısı yok. (Güncel versiyonda konfor kötü lastik etkisini de unutmayalım)
 
Aracın düz gidişi gayet iyi.Yol sesi normal diğer araçlardan sessiz değil zaten onlarda testte bunları görmüştük.
Aracın malzeme kalitesi gayet iyi vasat bir malzeme göremedim. Beklentileri karşılayacaktır elbette ama bir 3 serisi kalitesini beklemeyin :)  işçilik sorunu da yok. Araç dar. Bagaj geniş.
 
 
Bazı Detaylar; araç hillholder'i aktif iken yani frene basmadığınızda stop lambaları yanmaya devam ediyor. Kapı açıkken hillholder aktif kalabiliyor (Alperen abi :P ) Güneşliklerde ki lambalar açılış açısına göre yanıp sönüyor. Radyo otomatik olarak çeken kanalları listeliyor isimleriyle birlikte yani uzun yolda kolaylık sağlamış oluyor. 
Orta konsoldaki kontrol ünitesi kullanımı çok kolay alışmanıza gerek yok tabi biraz genel otomobil bilgisi gerekebilir.
Standart ses kalitesi ise vasatı aşamıyor. Çok kötü değil ama iyi de değil. 
 
Sonuç olarak: 74 bin TL minimum ücret isteniyor araç için.Gerçek bmw için biraz daha oyuncak almanız gerekiyor c.c bile yok bunda fiyat 90 lara geliyor yani dolu bir focus üzerine 15-20-25 bin TL daha vermeyi tercih etmezdim. 
 
 
+ Düşük Tüketim
+ Sürüş zevki (Spor mod ile)
+ Sürücüye özel iç göğüs tasarımı
 
- Bazı ergonomi hataları
- Vasat arka diz mesafesi
- Geri vites geçişi

 

GÜNCELLEME 25 Mayıs 2014

 

Aynı motor ve şanzıman ile daha dolu 1.16d sürüşü yapıldı. Yukardaki düşüncelere ek olarak xenon'ların çok iyi olduğunu ekleyebilirim.

Bluetooth sesli kontrol iyi ama eksiklikleri var tel ile uyum eksiği de olabilir.

Geri görüş kamerası ve sensörler güzel.

Ayrıca iç ambians ışıklandırma detayları çok hoş neredeyse heryerde birşey var.

Siyah bmw'den sonra beyaz bmw görselleri yer almaktadır.

Fotolar
 

Aracımızı teslim alıyoruz.
 
IMG_6513.jpg
 
10 km sonra bu uyarıyı aldım. Daha sonra sol arka uyarısı geldi.Kontrol ettim inik değiller.Yol bilgisayarında konfg. menüsü mevcut, lastikleri kontrol ettim onayla tarzında o işlemi yaptıktan sonra uyarı kalktı. 
 
IMG_6517.jpg
 
Aracın iç tasarımı kısmen iyi kısmen kötü şöyle açıklamak istiyorum.
Tüm ekipmanlar ve kumandalar elinizin altında özellikle orta konsol yeri ve genişliği sağ el için çok iyi otomatik kullanıcıları için vazgeçilmez bir rahatlık diyebilirim lakin sol kısım için aynı şeyi söyleyemiyorum kol yaslama bölümü oldukça ilerde bulunuyor haliyle elinizi sürekli 09.15 tutmanız gerekebiliyor. Yani uzun yolda yorulmanız mümkün benim gibi. Araç şehir içi için daha uygun gözüksede kapı açılış iniş binişler rahat değil özellikle arka kapı tasarımı ve ön kısımdaki giriş yerinin darlığı dikkat çekiyor.
 
Direksiyon tasarımı, cam eğikliği, göğüs tasarımı tamamen sürücü odaklı adeta araba ile bir bütün hissediyorsunuz.
 
IMG_6521.jpg
 
Bu tüketim değeri 1 saat uzun yol ile alındı ortalama 110 km hız ile tabi otoyola çıkış değerleri olduğundan net rakam gözükmüyor.
Klima kapalı bu bölümde
 
IMG_6530.jpg
 
Gidiş tamamlandı:
Bu bölümde yolun %40'ı 110 ile kalan kısmı 120 ile ve klima açık devam edildi bu şekilde ortalama 0.5 lt arttı.
 
IMG_6539.jpg
 
IMG_6544.jpg
 
Şehiriçinden sonra tüketim değeri 5.2'ye yükseldi.
 
IMG_6722.jpg
 
Dönüş yolculuğu sırasında.
Bu bölümde hız limitleyecisinden bahsedelim. Gördüğünüz gibi göstergede yeşil ibare beliriyor o limiti geçerseniz sesli uyarı veriyor kumanda dışı limiti aşmak için dip gaz yapmanız gerekmekte. Bu özellik c.c olmayan araçlar için çok iyi çünkü gaza istediğiniz kadar basın o hızı aşmadığından tüketim ve hız dalgalanması yaşamıyorsunuz.
 
IMG_6747.jpg
 
Dönüş yapıldı tüketim tekrar 4.8'e düştü.
Fakat bu bölümünde 120km/h ila 130km/h arasında sürüş yapıldı çok az bölümü 100 km/h ile devam edildi.
Klima hep açık. Özetle tüketim değerlerini düşük tutma derdi olmadan bu denli az tüketim yakalamak mümkün.
 
IMG_6769.jpg
 
IMG_6770.jpg
 
IMG_6772.jpg
 
Aracın Dış Tasarımı 
 
IMG_6723.jpg
 
IMG_6726.jpg
 
IMG_6727.jpg
 

 

GÜNCELLEME BEYAZ FOTOLAR

 

4VjABg3.jpg.e7255624b39e891aafa2a2500aa85Yr6sNb.jpg.10e06836f3a27ce37a7c9f7827b06jP4HFz.jpg.96f5da2c336f5104691f98c67ce38D3NmfF.jpg.0b8e90d775e32ce32280275546a227EIkzr.jpg.4ed96cb6a434f36862e2f72f5b61CfWE9Lc.jpg.67f5fb80c9c037c8784effaa5832CHTy3RG.jpg.5d88d2d28dd952c9a4f39aa940baFqyJRq0.jpg.5b8f6ae897f886c38a880ad291a1kbGvpqu.jpg.e7cbf87939cf7d7f8564f44c6edbKGXk7mB.jpg.886c219af9fcc073c9d262bc733dNTdV9Rb.jpg.4e27e6c7b466dd4978ce367a8e83q9LtO2g.jpg.281d358815f399b259beb25bceabwNNkpUj.jpg.f5a7824fe0467d8c3d1a1e258798xTnrIOb.jpg.94f1e84124b55ab64d3bcc7fb0dd

 

Şuan aklıma gelenler bunlar varsa sorularınız ve merak ettikleriniz yanıtlamaktan zevk duyarım. 
Teşekkürler
 
FocusClubTr.com

  • Beğen 15
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadan itişli araba bulup yanlamadın mı? :D

Hani şu otomobildünyamdaki testleri yapan adam var ya, o aklıma geldi. Arkadan itişli eline s serisi geçse yanlayacak.

Mondeo testini okumuştum, çok iyi bir aile otomobili, biz sportif kullanımımız sonrası xx ortalama tüketim değerine ulaştık. Abi normal kullan biraz demi ama :D

 

Şu an resimleri göremiyorum ama BMW alıpta boş almak bence hiç akıl karı değil. Bu nedenle focus aldım zaten. Arabada normal saç jant ve kapak olma ihtimali var. Boşu diyorsun çünkü. Öyleyse zaten bmw'm var demesin kimse. :D :D O tırt bemeve :D

Yakıt tüketim değeri fena değil. Olması gerektiği gibi. Ne çok az. Ne çok fazla.

 

Yorumların için teşekkür ederiz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadan itişli araba bulup yanlamadın mı? :D

Hani şu otomobildünyamdaki testleri yapan adam var ya, o aklıma geldi. Arkadan itişli eline s serisi geçse yanlayacak.

Mondeo testini okumuştum, çok iyi bir aile otomobili, biz sportif kullanımımız sonrası xx ortalama tüketim değerine ulaştık. Abi normal kullan biraz demi ama :D

 

Şu an resimleri göremiyorum ama BMW alıpta boş almak bence hiç akıl karı değil. Bu nedenle focus aldım zaten. Arabada normal saç jant ve kapak olma ihtimali var. Boşu diyorsun çünkü. Öyleyse zaten bmw'm var demesin kimse. :D :D O tırt bemeve :D

Yakıt tüketim değeri fena değil. Olması gerektiği gibi. Ne çok az. Ne çok fazla.

 

Yorumların için teşekkür ederiz.

 

Fotoları görünce tekrar yazarsın :yeah: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sonuç olarak : 74 bin TL minimum ücret isteniyor araç için.Gerçek bmw için biraz daha oyuncak almanız gerekiyor c.c bile yok bunda fiyat 90 lara geliyor yani dolu bir focus üzerine 15-20-25 bin TL daha vermeyi tercih etmezdim. 

Olay burada çözümleniyor...

 

 

bu arada tüketim değerleri focus tdci e göre %15 -20 gibi daha düşük geldi bana.

Bu geçerli mi bir de Baran'dan öğrenelim mi? ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu geçerli mi bir de Baran'dan öğrenelim mi?

 

Geçerli değil Abi; aynı koşullarda Focus'un daha fazla yakacağını sanmıyorum. 

 

Yakup Eline sağlık bu aracı merak edenler için oldukça detaylı bir anlatım olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bmw candır da yanlanmak istenmiyorsa, BMW olması haricinde çok üstün bir araç değil malesef.

E90, E90 lci ve F30 başka dünyalar tabiki de fiyatları da başka aralıklarda.

116i ve 118i ile 182'lik EB'leri deneme fırsatı bulursak da benzinli kategorisindeki farkı görebiliriz.

Çıkışta işim olmasaydı daha detaylı incelerdim de bir süredir Focus'tan dizel 1'e geçmeye değmeyeceğini düşündüğümden pek umursamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olay burada çözümleniyor...

 

 

Bu geçerli mi bir de Baran'dan öğrenelim mi? ;)

Cem abi bende arızaya bağladım gayet ekonomik kullanıyorum ^_^ ,ama benim 4,2 -4,4 arası değerleri yakaladığım ortalama hızım 80-85 kmh  anca olabiliyor.100-110 lara çıktığımda 5.3 lere oturuyor tüketimim. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.