Mehmet Ertekin Yanıtlama zamanı: Mayıs 10, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 10, 2013 yorumlarınız teşekkür, şikayetim ile otosan a mail attım,servisin vermiş olduğu cevaptan tatmin oladığım yönünde,bugün geri dönüş yaptılar,onlarda servisin vermiş olduğu cevabı tekrarladılar.(şanzımanın karekteristik özelliği) aracı satın alırken çok araştırdım,ilk başta aklımdan geçen fiesta idi,biraz daha büyük olsun diye b-max aldım,farklı illerde bulunan iki bayiye sordum,powershift bütün ford larda aynımı diye,her iki bayide aynı olduğunu söyledi.maalesef aynı değilmiş;fiesta/b-max/focus bu modellerde kuru tip,kuga diğer üst segmentteki araçlarda kullanılanlar yine aynı isimde fakat yapı itibari ile farklı,kuru tip/ıslak tip gibi,yani birebir dsg nin aynısı diyebiliriz. bu hata hem bana hemde satışı yapan kişiye aittir. benim hatam;bu tip forumlardan detaylı bir şekilde araştırmamam. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Abdussamed Acar Yanıtlama zamanı: Mayıs 10, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 10, 2013 Ama onlar haksız biraz özellikle verim konusunda çünkü EB ile daha iyi PS. Fiesta kategorisinde örnek Mevcut. Bende diyorum ki TSI ile DSG daha başarılı... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mayıs 10, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 10, 2013 Normalide şuan o zaten. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Ertekin Yanıtlama zamanı: Mayıs 10, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 10, 2013 diğer güzel avantajları ile idare edeceğim; çok yüksek hızlarda bile motor sesinin olmaması,geçişleri hissetmemem,yol tutuşu,ses sistemi gibi........ Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Abdussamed Acar Yanıtlama zamanı: Mayıs 10, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 10, 2013 Tam otomatik şanzıman mantığı ile kullanmazsanız bence DSG de PowerShift te iyidir... Ama Klasik otomatik şanzımanlardan biraz farklı davranılması gerektiğini bilmek gerekiyor uzun km ler sorunsuz kullanabilmek için... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Ertekin Yanıtlama zamanı: Mayıs 10, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 10, 2013 Tam otomatik şanzıman mantığı ile kullanmazsanız bence DSG de PowerShift te iyidir... Ama Klasik otomatik şanzımanlardan biraz farklı davranılması gerektiğini bilmek gerekiyor uzun km ler sorunsuz kullanabilmek için... peki nelere dikkat etmem gerekiyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Abdussamed Acar Yanıtlama zamanı: Mayıs 11, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 11, 2013 peki nelere dikkat etmem gerekiyor. En başta yokuş yukarı D pozisyonunda beklerken yahut çok kısa mesafe frene basıp çekerek ilerlemelerde manuel şanzımanlı bir araçta ki gibi kavrama ünitesinin devreye girdiğini ve kavramanın aşındığını (kuru tipler) yahut kavrama yağının oldukça ısındığını (ıslak tip) bilerek hareket etmekte ve bu tür hareketlerin aşırısından kaçınmanın iyi olduğunu bilmekte yarar var; Özetle; D pozisyonunda gaz kullanarak motor gücü ve kavrama sayesinde yokuşta hareketsiz kalmaya çalışmak yerine frene basıp bekleyin. Yine sıkışık trafikte kısa mesafe ilerlemelerde çok sık durup kalkmak yerine yavaş ve daha az durup kalkarak ilerleyebiliyorsanız bu daha sağlıklıdır. Bir diğeri çok seri ve agresif hızlanma yada yavaşlama konusundaki karar değişikliklerinde mümkün olduğunca stabil kalmak bütün otomatik şanzımanlar için sıhhatli bir kullanım şekli olsa da bu tip semitronic lerde şanzıman kontrol ünitesinin (şanzıman mekatronik ünitesi diye de anılır) sıhhatli açısından daha bir önemli diye düşünüyorum. yani ralli pilotu gibi çok seri dip gaz-fren şeklinde kullanımlardan bence bu tip şanzımanlarda biraz daha kaçınmalı... Özetle dip gaz yapmaktan korkmayın ancak yapmışsanız en azından bir kaç saniye kararınızı değiştirmeyecekseniz yapmanızı tavsiye ediyorum Yada ani fren sonrası frenden ayağınızı çektikten en azından 1-2 saniye sonra gerekiyorsa gaza yüklenin... Bunlar dışında diğer tüm otomatik araçları kullanırken dikkat edilmesi gereken temel kuralları bilmek yeterli... (Aynı anda fren-gaz pedalına basılmaması v.s. gibi) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Ertekin Yanıtlama zamanı: Mayıs 12, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 12, 2013 En başta yokuş yukarı D pozisyonunda beklerken yahut çok kısa mesafe frene basıp çekerek ilerlemelerde manuel şanzımanlı bir araçta ki gibi kavrama ünitesinin devreye girdiğini ve kavramanın aşındığını (kuru tipler) yahut kavrama yağının oldukça ısındığını (ıslak tip) bilerek hareket etmekte ve bu tür hareketlerin aşırısından kaçınmanın iyi olduğunu bilmekte yarar var; Özetle; D pozisyonunda gaz kullanarak motor gücü ve kavrama sayesinde yokuşta hareketsiz kalmaya çalışmak yerine frene basıp bekleyin. Yine sıkışık trafikte kısa mesafe ilerlemelerde çok sık durup kalkmak yerine yavaş ve daha az durup kalkarak ilerleyebiliyorsanız bu daha sağlıklıdır. Bir diğeri çok seri ve agresif hızlanma yada yavaşlama konusundaki karar değişikliklerinde mümkün olduğunca stabil kalmak bütün otomatik şanzımanlar için sıhhatli bir kullanım şekli olsa da bu tip semitronic lerde şanzıman kontrol ünitesinin (şanzıman mekatronik ünitesi diye de anılır) sıhhatli açısından daha bir önemli diye düşünüyorum. yani ralli pilotu gibi çok seri dip gaz-fren şeklinde kullanımlardan bence bu tip şanzımanlarda biraz daha kaçınmalı... Özetle dip gaz yapmaktan korkmayın ancak yapmışsanız en azından bir kaç saniye kararınızı değiştirmeyecekseniz yapmanızı tavsiye ediyorum Yada ani fren sonrası frenden ayağınızı çektikten en azından 1-2 saniye sonra gerekiyorsa gaza yüklenin... Bunlar dışında diğer tüm otomatik araçları kullanırken dikkat edilmesi gereken temel kuralları bilmek yeterli... (Aynı anda fren-gaz pedalına basılmaması v.s. gibi) vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap