Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Radar Uygulaması Hakkında Merak Edilenler


Ozan Kar

Önerilen Mesajlar

Trafik haftası nedeniyle bugun Bilkentte çeşitli etkinlikler vardı. Bi tanede radar aracı getirmişler, uygulama yapan abimiz soruları cevapladı. Bende öğrendiklerimi aktarayım dedim, genel noktaları yazacağım bunların dışında soru varsa ve konuştuysak cevaplayabilirim.

 

-En çok sorulan soru radarın ne kadar mesafeden yakaladığı oldu, burada en önemli etken yol durumu. Düz yolda son model cihazlar 2800 metreye kadar yakayabiliyor. Ancak yol müsait olsa bile trafik yoğunlu gibi sebeplerle bu mesafe uygulamada daha düşük tutuluyor. Şehir içinde genelde 250-300 metre olarak uygulanıyor. Sabit kameralarda ise 150-200m civarı.

 

-Ankarada dolaşan 2 adet hareketli radar aracı var, neredeyse 24 saat çalışıyor, aracın donanımı aynı, önüne geçerseniz yakalıyor.

 

-Eğer başka bir aracın yanına saklanarak plakanızı gizleyebilirseniz ceza yazılmıyor.(Polis arkasına dönüp plakaya bakabiliyor)

 

-Görüntüler kayıt ediliyor ve gün sonunda merkezde toplanıyor. Aynı zamanda aracın içide görüntülü ve sesli olarak kayıt ediliyor.

 

-Şuanda yapılan uygulamanın %20si çevirmeli %80i çevirmesiz.

 

-Ankarada son 1 aydır postayla ilgili bir sıkıntı olmuş ve cezalar biraz gecikmiş, şuan tekrar yazılmaya başlanmış.

 

-Kota prim vs gibi şeyler yok, yeri geliyor kalemleri bile cebimizden alıyoruz dedi polis. Kesilen trafik cezalarıda polise kalmıyor, çelitli yerlere dağılıyormuş.

  • Beğen 16
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ozan öncelikle eline emeğine sağlık... Bu seyyar radarlar daha çok nerelerde geziyorlarmış....

Abi birisi genellikle konya yolunda, diğeri geziyor daha çok yine büyük bulvarlarda. ankarayı bilmediğim için pek anlamadım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Radar uygulamasına karşı değilim, ancak tuzak kurulmasını hoş karşılayamıyorum.

İtirazlarım belli noktalarda:

Tehlike yaratan sadece hız değil, hatta belki sıralamada en başta bile değil, dikkatsizlik, geçiş hakkı ihlali, şeritlerin doğru kullanılmaması bence çok daha önemli. Ancak polis çarpışma varsa duramamıştır, duramadıysa olması gerekenden hızlı gidiyordur diye düz mantık işleterek bunu ön plana çıkarıyor. Ve bence hız kontrolleri ile kaza oranlarında istatistiksel olarak anlamlı bir düzelme sağlanmadı, 

Hal böyle olunca radarlı hız kontrollerinin caydırıcılık özelliğini olumlu bulsam da eğitim ve güvenliği sağlamak açısından kurallara uymayı tek yönlü telkin eden ve yetersiz kontrol yöntemi olduğunu söylemem gerek.

Şeritlerin yanlış kullanılmasından, geçiş hakkı ihlallerine, yanlış parktan trafik ışıklarına uymamaya kadar denetlenmesi gereken ve maalesef bence isteyerek ihmal edilen bir sürü denetlenebilecek madde var.

Daha önce de yazmıştım:

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

prim almadıkları doğru ama ek ödemeleri var polislerin. adına taltif mi ne deniyor.

klasık örtmen yorumu: )

 

Radar uygulamasına karşı değilim, ancak tuzak kurulmasını hoş karşılayamıyorum.

İtirazlarım belli noktalarda:

Tehlike yaratan sadece hız değil, hatta belki sıralamada en başta bile değil, dikkatsizlik, geçiş hakkı ihlali, şeritlerin doğru kullanılmaması bence çok daha önemli. Ancak polis çarpışma varsa duramamıştır, duramadıysa olması gerekenden hızlı gidiyordur diye düz mantık işleterek bunu ön plana çıkarıyor. Ve bence hız kontrolleri ile kaza oranlarında istatistiksel olarak anlamlı bir düzelme sağlanmadı, 

Hal böyle olunca radarlı hız kontrollerinin caydırıcılık özelliğini olumlu bulsam da eğitim ve güvenliği sağlamak açısından kurallara uymayı tek yönlü telkin eden ve yetersiz kontrol yöntemi olduğunu söylemem gerek.

Şeritlerin yanlış kullanılmasından, geçiş hakkı ihlallerine, yanlış parktan trafik ışıklarına uymamaya kadar denetlenmesi gereken ve maalesef bence isteyerek ihmal edilen bir sürü denetlenebilecek madde var.

Daha önce de yazmıştım:

kesinlikle katılıyorum dikkatsizlik ve uykusuzluk kazaya daha çok sebebiyet veriyor..bazı polis denetleme şubeleri bayram arefesinde trafiğin fazla olduğu zamanlarda sabaha doğru dinlendirme uygulamaları yapıyorlar..sürücüyü arabadan indirip uykusunun açılmasını sağlıyorlar bazılarına da yol üstünde bulunan tesislerde dinlemesini sağlıyorlar.bu uygulama bence radar dan çok daha etkili..

oğuz mete tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

klasık örtmen yorumu: )

 

kesinlikle katılıyorum dikkatsizlik ve uykusuzluk kazaya daha çok sebebiyet veriyor..bazı polis denetleme şubeleri bayram arefesinde trafiğin fazla olduğu zamanlarda sabaha doğru dinlendirme uygulamaları yapıyorlar..sürücüyü arabadan indirip uykusunun açılmasını sağlıyorlar bazılarına da yol üstünde bulunan tesislerde dinlemesini sağlıyorlar.bu uygulama bence radar dan çok daha etkili..

 

öğretmen olacaktı :)

 

geçen yaz 2 kere beni de durdurup uykunuz var mı diye sordular. akşam 10 da çıkar sabah 7 ye inerim. dedim yok.. hatta sabah vardım yine akşam normal saatinde uyudum.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Radar uygulamasına karşı değilim, ancak tuzak kurulmasını hoş karşılayamıyorum.

İtirazlarım belli noktalarda:

Tehlike yaratan sadece hız değil, hatta belki sıralamada en başta bile değil, dikkatsizlik, geçiş hakkı ihlali, şeritlerin doğru kullanılmaması bence çok daha önemli. Ancak polis çarpışma varsa duramamıştır, duramadıysa olması gerekenden hızlı gidiyordur diye düz mantık işleterek bunu ön plana çıkarıyor. Ve bence hız kontrolleri ile kaza oranlarında istatistiksel olarak anlamlı bir düzelme sağlanmadı, 

Hal böyle olunca radarlı hız kontrollerinin caydırıcılık özelliğini olumlu bulsam da eğitim ve güvenliği sağlamak açısından kurallara uymayı tek yönlü telkin eden ve yetersiz kontrol yöntemi olduğunu söylemem gerek.

Şeritlerin yanlış kullanılmasından, geçiş hakkı ihlallerine, yanlış parktan trafik ışıklarına uymamaya kadar denetlenmesi gereken ve maalesef bence isteyerek ihmal edilen bir sürü denetlenebilecek madde var.

Daha önce de yazmıştım:

geçen günlerde bir ceza yedim. sollama anında virajı alınca radarla göz göze geldik hatta içindeki polis selamda verdi.  sanki birazda mutlu olmuş gibiydi.

 

hızım fazla değil 124 ile cezayı yedik limit 121. ancak yol boyu gördüklerim. bölünmüş yolda ters yöne girip üstüme gelenler, ortadaki kanaldan geçerek diğer tarafa geçenler ( ki böyle bir araç yüzünden gaza basmıştım ve cezayı yedik), kenara yaklaşmadan yolcu alan otobüsler, pulluk vs tarım aletleri ile yolda ilerleyenler, römork ışıklandırma sistemleri olmayan traktörler.... traktör üzerinde taşınan yolcular,  geceleri sis farlarını da yakıp giden sürücüler, şehir içinde araçlarını kaldırıma yaklaştırmayıp yolun ortasına bırakan sürücüler, ışık ihlalleri yapanlar ve bölünmüş yollarda yön ihlali yapanlar. ne diyeyim bu kadar ihlale ses çıkartılmayıp bana ceza yazılması hem de 124 km ile  hem de tuzak kurularak ne diyeyim zoruma gitti.

cem aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar merhaba, 15.05.2013 Salı Gecesi arkadaşımla Alsancak'ta oturuyorduk. Arkadaşımın annesi MS (eMeS) Hastası, Gece 01:00 Sıralarında annesinden telefon geldi; " Rahatsızlandığını söylüyor, ne zaman geleceğini soruyordu " ... Bizde toparlandık bastık. Ege Üniversitesi Acil önünde Trafik çevirmesi vardı. 4'lülerimi yakarak geleceğime dair el ilede işaret ettim. Arkadaşın ev Küçükparkın üstünde çevirme noktası ile arası 500m. Sonuç olarak çevirmeden durmayarak geçtim. Aradan 10 - 15 dk geçti asayiş ekipleri yolun üstündeki arabayı buldu normal olarak... Karakola gittik GBT , ifade fln fln... Akabinde de trafik çevirmesi noktasına gidildi... Adamlara durumu anlatamadım alkollü zannettiler, Alkolden ehliyeti alamayınca iyice sinir oldular! Trafik cezasını kesti, Çevirmeden kaçma ne olduğunu bilmediğim için cezayı da imzalayıp aldım; Sonuç olarak bana ; 166 TL Trafik Çevirmesinden kaçma - 166 TL Kırmızı ışık ihlali - 166 TL Kontrolsuz şerit değiştirme TOPLAM : 498 TL Ceza kesilmiş! Trafik çevirmesinden kaçmayı ödeyeyim tamam ama o saatte Kırmızı ışıklar iptal kontrollü geçiş vardı zaten. Kaldı ki şerit kontrolsüz şerit değiştirme nedir... İtiraz sürecinde itiraz etsem bir sonuç alabilir miyim ? Bu konuda nasıl bir yol izleyeyim ? Desteğinizi ve tavsiyenizi beklitorum... (Bu devlete vereceğim 500 TL bana koymaz ama kendini bilmez şerefsiz bir Trafik memuruna derdimi anlatamayıp haksız yere ceza yazması gücüme gidiyor! )Saygılarımla...
 
n77jy.jpg

Bir sorum daha olacak ; Ceza'da da gördüğünüz gibi CEZA PUANI Kısmı boş. Acaba CEZA Puanı işlenmeyecek mi yoksa 20 + 20 + 20 : 60 Puan işlenmişmidir : :(? 10 Puanda daha önceden radar vardı, bu 1 sene bunun stresi ile çok zor olacak...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

öyle bir ülkede yaşıyoruz ki hakkınızı alabilir misiniz bilmiyorum, bazen kaderci olmak insanı daha mutlu edebiliyor, ( ya da öğrenilmiş çaresizlik, her neyse); örneğin, hız cezası kesilmiş ama hızınız yazmıyor, bir hukukçu görüşü lazım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aynı konu iki yerde yürüyor. Birleştirilse iyi olacak....

 

 

 

öyle bir ülkede yaşıyoruz ki hakkınızı alabilir misiniz bilmiyorum, bazen kaderci olmak insanı daha mutlu edebiliyor, ( ya da öğrenilmiş çaresizlik, her neyse); örneğin, hız cezası kesilmiş ama hızınız yazmıyor, bir hukukçu görüşü lazım...

Hız cezası yok zaten....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.