Mustafa Tüfekçi Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Seyirci için ücret durumları ne? Otopark, seyirci girişi vs Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Almanya'dan örnekler. Bu iş dediğin gibi ciddi. Youtube üzerinde Nordschilfe'de çekilmiş yüzlerce kaza videosu bulunabiliyor. Elbette ona göre müdahale ve sağlık ekibi de bulunması gerekiyor. Buna pist kurallarını ve yol vermeyi bilmeyen kişiler ekleyin. Pistteyim diye aynalarını hiç bir şekilde kullanmama ihtimalleri de var malesef. Gerçi kasko pistte yapılan kazaları ödemediğinden belki kaza korkusuna daha sakin olabilir insanlar da ben malesef Ring'de bile kaza ile sonuçlanan sonuçlanmayan çok örnek gördüğümden fazla riskli geliyor bana.Abartıyor da olabilirim tabi, sonuçta işin pratiği hakkında pek bir bilgim yok. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Buna pist kurallarını ve yol vermeyi bilmeyen kişiler ekleyin. Pistteyim diye aynalarını hiç bir şekilde kullanmama ihtimalleri de var malesef. Gerçi kasko pistte yapılan kazaları ödemediğinden belki kaza korkusuna daha sakin olabilir insanlar da ben malesef Ring'de bile kaza ile sonuçlanan sonuçlanmayan çok örnek gördüğümden fazla riskli geliyor bana.Abartıyor da olabilirim tabi, sonuçta işin pratiği hakkında pek bir bilgim yok. Bir arkadaşım bu tip bir etkinlik için Italya'ya gitti. Sakin kullanima rağmen pistte 3 araç birbirlerine giriyorlardı. Videosunu seyretmiştim. Çok riskli. Yolarda artistlik yapmaya benzemiyor. Ciddi antreman yapmak lazım 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Sabri Özer Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Orda kiralık spor arabalar olsa güzel olurdu atıyorum porsche 911 ile 20 dakika 250 lira gibisinden 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Hoşgeldiniz. Almanya'da ki pistte var. Bu işi oteli kiralama araçları sigortası ile turizm haline getirmişler oldukça da pahalı ama çok talep var. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Orda kiralık spor arabalar olsa güzel olurdu atıyorum porsche 911 ile 20 dakika 250 lira gibisinden Planlıyorlarmış da 911'in en uyduruğu en az 1000 tl'den başlar 5 turu. İzmir Ülkü pistinde vardı kiralık CUP araçları. Ben de bir G27 alıyım da Ring'de dönmeye başlıyım bari böyle olmayacak İleride Focusclubtr GT5 Nordschilfe günleri yaparız belki Bundan etkinlik de olur da o kadar G25-G27'yi bir arada bulamayız muhtemelen Almanya'da ki pistte var. Bu işi oteli kiralama araçları sigortası ile turizm haline getirmişler oldukça da pahalı ama çok talep var. Kendi arabanızla gitmek veya dışarıdan kiraladığınız araba ile kaza yapmayı göze almaktan daha ucuzdur muhtemelen abi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Orda kiralık spor arabalar olsa güzel olurdu atıyorum porsche 911 ile 20 dakika 250 lira gibisinden 911 ile 20 dakikada 250 tl benzin yakacağıma iddiaya girebilirim. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Sabri Özer Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Bir ara firsat sitelerinde 99 liraya ferrariyle 10 dk vardi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Bir ara firsat sitelerinde 99 liraya ferrariyle 10 dk vardi. O tür organizasyonlarda gazlatmıyorlar. Ama sen İstanbulpark'a çıktığını düşün. Yanında kimse yok. Bir düşünsene. Biraz alıştıktan sonra gazı köklememek mümkün olmaz galiba. Ve 20 dk az bir zaman değil. O şekilde illaki 250 tl lik mazot harcanır. Bırak 911 i, Serdar'ın S 320 siyle bile pistte 20 dk da 250 tl ye yakın benzin yakarsın. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 http://www.exoticsracing.com/Exotic-Cars/drive-exotic-cars_las-vegas_6_1.htm Bucket List'imde yerini almış bir etkinlik bu. GTR, Aventador, 997 Turbo S, Mclaren MP-4 ve SLS kullansam yeter Vegas bizi bekler Sabri 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
taner eviş Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 arkadaşlar intercity nin ilk ihaleden sonra yaptığı açıklamayı okumuştum.iş profesyonelce yapılacak gibi görünüyor. hatta yapılan tur zamanlarını kullanıum stillerini profesyonel ekipler izleyecek motorsporlarına katkı yapabilecek duruma getirip motor sporları ile ilgili eğitim kurumlarına gönderileceği gibi şeylerden bahsediyorlardı. hatta turnuvalar düzenleyeceklerini dediğiniz gibi kendilerininde birkaç üst düzey araçla organızasyona girip o araçlarıda kiralama yöntemine gireceklerdi birde avrupa nın en büyük açık oto pazarı haline getireceklerdi kendi filolarını satıyolar ya onlar için filan ve kendi araçlarımızı da belli cüzi miktarlarla satmak için oraya götürebilecekmişiz formula 1 in patronu İstanbul parkı komple gözden çıkarmış ve devlet ettiği zararı burdan çıkarmak zorunda Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Seyirci için ücret durumları ne? Otopark, seyirci girişi vs Katılımcılar yanlarında misafir getirme hakkına sahiptir. Etkinliğe kayıt yaptırmamış misafir araçlar için tesise giriş ücreti 10 TL olarak uygulanacaktır. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Tüfekçi Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 17, 2013 Katılımcılar yanlarında misafir getirme hakkına sahiptir. Etkinliğe kayıt yaptırmamış misafir araçlar için tesise giriş ücreti 10 TL olarak uygulanacaktır. otopark parası demişti birisi 10 lira için. ama izleyici başına 10 lira alacaksa iyi para bi arabadan 50 lira alıyor. piste gir daha iyi araçtan alıyormuş tamam adam başı değil Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mayıs 18, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 18, 2013 (düzenlendi) 2004 yılında daha pist inşa edilirken alana adımını atmış birisi olarak çorbada tuzum olsun: Istanbul Park Pisti HermanTilke tarafından yeni nesil tasarım standartlarına uygun inşa edilmiş ve geniş kaçış alanları, çakıl havuzları, lastik bariyerleri ile son derece güvenli ve modern bir pisttir. Pist aynı zamanda viraj tasarımları ve yükseklik farkları ile kullanımı son derece zevkli, ve fakat daha hızlı olabilmenin ustalık ve yetenek gerektirdiği bir yapıdadır. 300 PS altındaki araçlarla pistin tadını çıkarmak ve ciddi anlamda tehlike yaşamak zordur, en azından benim için... Tüm bu yazılanlara rağmen bu tür organizasyonlar risk taşır; iki nedenle: Katılımcıların genelde deneyimsiz olması ve araçların yarış standartlarında performans ve güvenlik ekipmanlarına sahip olmaması. Istanbul Park'ı şu anda TOSFED'den ayrılan ve benim de yıllarca beraber çalıştığım son derece deneyimli bir ekip yönetmektedir, gerek pist güvenlik elemanları, gerek sağlık destek hizmetleri ve gerekse sürücü bilgilendirme brifingleri ile gerekli tedbirleri aldıkları konusunda hiç bir kuşkum yok, zaten katılımcılara onaylatılan "pist kullanım sözleşmesi" de durumun ciddiyetini anlamaya yeter. Yine de kaza riski vardır ve katılımcıların bunun bilincinde ve sorumluğunda olması gerekir. Birkaç; kelimede sürüş ile ilgili, aşağıda pistin planı var, üzerinde de kırmızı ile ideal çizgi belirtilmiştir. İlk viraj ani eğim farkı nedeniyle içeriden alınırsa çok kolay spin atmaya neden olabilir, dıştan içe dönme hedeflenmelidir. Ayrıca düzlükten gelenler viraj içini görmediğinden burada spin atmış bir aracı fark edemeyebilirler ve sarı bayrak ikazlarını çok iyi takip etmeleri gerekir. 2.viraj tam gaz çıkılacak geniş ve rahat bir virajdır. 3, 4, 5 ve 6 özellikle güçşüz araçlar için keyiflidir, birbirini takip eden güzel bir ritmi vardır, yokuş yukarı gelindiği için aşırı hız olmaz, tatlı bir frenle 3 alınır, bu frenleme 4'ün girişi için uygun hızı da sağlar, 4 yine eğim farkı nedeniyle spin tetikleyebilecek özelliktedir, Bu dar virajlarda kenar taşlarını da olabildiğince kullanarak açıları yumuşatmak gerekir. 4'ü sorunsuz atlattıktan sonra kalan iki viraj gaza yüklenilerek geçilebilir nispeten güçsüz araçlarda... Uzun bir düzlükten sonra girilen 7. viraj benim için hep kabus olmuştur, Apeksi göründüğünden yakın oluğu için hep dışarı kaydım burada, bu kayma da ister istemez hız düşüşüne ve yokuş yukarı da çıkıldığı için 8. viraja arzulanan hızla girilememesine neden oluyor. 8. viraj zaten efsaneleşti. Dört farklı apeks barındıran ama tek direksiyon hareketi ile dönülebilen çok hızlı ve keyifli bir viraj (video çekmediğime yanıyorum). Hızlı araçlarla gidildiğinde, sanki araç düz gidiyor yol altınızdan sağa sola hareket ediyormuş hissine kapılmak mümkün. Genelde tam gaz geçmek olası, sadece planda görünen 21-22.kuleler arasında ayağı hızla gazdan çekip tekrar yüklenmek gerekiyor, bu hareket hem ağırlık değişimi ile direksiyonu daha fazla kırmadan burnun hafif içeri dönmesini ve uygun çıkış açısını yakalamanızı sağlıyor hem de dışarı taşmamak için gerekli hız azalmasını. Takip eden düzlüğe biz Barbaros Bulvarı adını takmıştık, yokuş aşağı full manzaralı hızlı bir iniş ve sonra alabildiğine sert bir frenleme ile 9 ve 10'a yönelme. Frenleme noktasını çok iyi ayarlamak lazım, burada da kenar taşları üzerinden geçer ideal çizgi. Sonra alabildiğince tam gaz devam edilen arka düzlük, ortasında sorun teşkil etmeyen 11.viraj var, bu düzlüğün sonunda ulaşabileceğiniz en yüksek hıza ulaşacaksınız. Yine çok sert bir frenleme ile 12, 13 ve 14. virajlara girilir. Frenleme noktasını kaçırırsanız bu üç virajın tüm ritmi bozulur, düz zemin ve sert dönüşler olduğu için zaman kaybetmeden geçilecek uygun çizgiyi ve hızı yakalamak için biraz çalışmak gerekiyor, oradan oraya savuran yapısı ile beni çok mutlu eden bir bir bölüm değildir. Ve sonunda Start-Finiş düzlüğü, tam gaz geçerken erkenden 1.virajın heyecanı sarmaya başlar insanı... Böyle işte... Bir de 2006 yılından kalma videoda Schumacher ile bir tur atalım, tabii bizim araçlarla 3 kere yavaşlatarak izlemek lazım... http://youtu.be/V_txm7zLlaQ Mayıs 18, 2013 Cem Boneval tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Mayıs 18, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 18, 2013 Sonuçta teknik ve pist tecrübesi isteyen yol cengaverliği ile sıkıntı yaşanacak bir yer. Basit derste verseler güzel olur. Bilen birinin yaninda oturup sonra onun yardımıyla iki üç tur atmak guzel olurdu. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap