Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Manevra Ve Gidişat


Servet Ö.

Soru

Selamlar yaklaşık 1000 km dir falan yavaş-orta hızlarda araba bariz sola gitmeye çalışıyor, bense bir yandan aracı sağa doğru düzetmek zorunda kalıyorum. Bu bir yandan birde sanki sol daha kolay sağa daha zor manevra yapıyor gibi hissettiriyor.

 

Arabanın ön süspansiyon konforu eskiye göre çok kötü, pat küt düşüyo her yere, düşerkenki sesi de cabası. Tabi sağ rotilin üstündeki ince metalden korumanın yerinden çıkıp en ufak sarsıntıda şangır şungur metal sesi duymam da cabası.

 

Önce lastik havalarını kontrol ettim sorun yok. Sonra ön lastikleri birbirleriyle değiştirdik fark yok. Ön takımları mahalle arası rotçuyla kontrol ettik sorun yok. Sıkıntı aynen devam. 30 bin bakımı geliyor bakalım o zaman çözülebilecek mi merak içerisindeyim.

 

Sanırım bu tip sıkıntılar benden kaynaklı çıkıyor diye düşünüyorum artık. Herhalde düzgün kullanamıyorum ben bu arabayı. Asfalttan inmeyen arabada bu tip sorunların çıkması için başka bir açıklama gelmiyor aklıma. :(

 



2001 fiestamı özler oldum yeminle...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

adamım sakin ol önce direksyon kutunda birşeyler ters gidiyor bunu rotçu kutuyu açmadan anlamamış olabilir ki direksyon kutusunu açanda rotçu yada yürür aksam ustanlarının tespitleri yetersiz kalacaktır öncelikle aracını en stabil ortamlarda tetkik ettin mi? belkide hep aynı eğimli yolda seyahat sırasında bunu görüyorsundur. tespitlerin başka kullanıcılar tarafındanda bariz farkediliyor mu? bunu denedin mi?

 

bence sen bakımda şikayetini sunmadan önce onların bahane edeceği seninle mücadele verecekleri konuların cevaplarını kafana yazki sana saçmasapan bir açıklamayla geri dönüş yapmasınlar 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arabanın ön süspansiyon konforu eskiye göre çok kötü, pat küt düşüyo her yere, düşerkenki sesi de cabası. Tabi sağ rotilin üstündeki ince metalden korumanın yerinden çıkıp en ufak sarsıntıda şangır şungur metal sesi duymam da cabası.   Önce lastik havalarını kontrol ettim sorun yok. Sonra ön lastikleri birbirleriyle değiştirdik fark yok. Ön takımları mahalle arası rotçuyla kontrol ettik sorun yok.
 

Bir tarafa çekmeyi iyi bir rotçu çoğunlukla anlar, farklı ve daha usta bir rotçuyu denemekte yarar var.

Konfor azalması ve sesi de amortisör yetersizliğine bağlamak eğilimindeyim

Hiç darbe aldı mı ön takım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

Bir tarafa çekmeyi iyi bir rotçu çoğunlukla anlar, farklı ve daha usta bir rotçuyu denemekte yarar var.

Konfor azalması ve sesi de amortisör yetersizliğine bağlamak eğilimindeyim

Hiç darbe aldı mı ön takım?

 

 

Sol çamurluktan sadece kaportayı ilgilendiren çok küçük bir kaza söz konusu. Bu olaydan 3-4 ay sonrasında bu durum ortaya çıkıyor. İlgili olduğunu sanmıyorum.

rIb0TWs.jpg

29 bindeki arabanın amortisörü neden yetersiz kalır ki?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Zorlanan tarafı test edecek şekild bir otomatik park mı denseniz. Eğer fazla bir sertlik varsa devreden çıkar diye tahmin ediyorum.

Otomatik parkta sıkıntı yok. Zaten sıkıntı yaratacak kadar sert değil direksiyon.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servet geçmiş olsun... Şu durumda bakımda ne çıkacağını göreceğiz gibi....

 

Bugün gelirken yolda kendi kendime çok güldüm.

 

Sanki tasmalı golden'ı içinde birsürü köpek olan bir parkın yanından geçiriyormuşum gibi hissettim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arabayı kaldırıma veya herhangibir yükseltiye vurdunuzmu. yada aracı kaldırıma park ediyormusunuz.

Yok logar kapaklarından bile kaçarım ben, vurma falan yok. Sola eğimli bir yokuşta nadir de olsa park ediyorum evet, en fazla 10 saat kalıyor orada, her gün yürüyen araba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yok logar kapaklarından bile kaçarım ben, vurma falan yok. Sola eğimli bir yokuşta nadir de olsa park ediyorum evet, en fazla 10 saat kalıyor orada, her gün yürüyen araba.

eğimde kalarak meyillenmesi açısından sormadım. bazen tekeri bankete vurduraraktan kaldırıma çıkartıyorlar ya. eğer böyle bir zorlama olmuşsa bazen teker şaseden 1-2 cm geriye kayıyor.buda geriye kaymanın olduğu tarafa doğru aracı çekiyor.

aracın yolda bir tarafa çekmesi rot ayarında veya şasede ufak bir sıkıntının olduğunu düşündürüyor. 4 tekerden lazerli ölçüm yapan rot makinaları var. Bence aracı bu makinaya sahip bir yere götürüp hem rot ayarlarına hemde şase ve tekerin uyumuna bir baktırın derim. Zaten şasede bir kayma olduysa araba tırık tutmuyor. (yerel ifade,düzen tutmuyor)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eğimde kalarak meyillenmesi açısından sormadım. bazen tekeri bankete vurduraraktan kaldırıma çıkartıyorlar ya. eğer böyle bir zorlama olmuşsa bazen teker şaseden 1-2 cm geriye kayıyor.buda geriye kaymanın olduğu tarafa doğru aracı çekiyor.

aracın yolda bir tarafa çekmesi rot ayarında veya şasede ufak bir sıkıntının olduğunu düşündürüyor. 4 tekerden lazerli ölçüm yapan rot makinaları var. Bence aracı bu makinaya sahip bir yere götürüp hem rot ayarlarına hemde şase ve tekerin uyumuna bir baktırın derim. Zaten şasede bir kayma olduysa araba tırık tutmuyor. (yerel ifade,düzen tutmuyor)

 

Ok anladım şimdi. Şimdiye kadar benim araba hiç kaldırıma vurarak park edilmedi. Geçen hafta sonu lazerle rot ayarları kontrol edildi, hiçbir ayarsızlık bulunamadı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 1.sav:servet abi direksiyon kutusu elektronik pompaya bağlı,elektronik pompa hidrolik yağını pompalarken çekme yapan tarafın tersine doğru az basınç gönderiyor haliyle çekme yapan taraf daha fazla hafiflediği için direksiyon o tarafa doğru reaksiyon gösteriyor(elektronik sıkıntı bu ki sonradan yapmaya başlamış önceleri böyle bir sıkıntı yokmuş)

 

 

2.sav:bunun sebebi direksiyon pompasına giden hidrolik borularının çaplarındaki farklılık(sağ/sol) veya direksiyon milinde dişliler arasında bir defo olabilir veya sağa sola kayan direksiyon milinde deformasyon olmuş olabilir seyahat halinde ara ara bu çekme rahatlıyor ve hiç yapmıyor ara arada çok fazla belirgin şekilde oluyorsa söylediğim tespitler doğrulanacaktır 

(bu mekanik bir problemdir ve direksiyon mili üzerinde bulunan dişlilerden biri yorgun çelik haline gelmiş ve kırılma olmuştur dişli mili sıkıştırıyordur)

 

 

not:bahsettiğim direksiyon mili direksiyon kutusunun içinde bulunan mil dir direksiyon ile kutu arasında bulunan milden bahsetmiyorum 

 

3.sav: direksiyon ile direksiyon kutusunun arasında bir gerilim söz konusu olabilir sonuçta otomatik park sistemi var ve direksiyon milinizi elektromanyetik kutu ile yönetiyorsunuz kendi servo motorları var bu aksamda da randımansızlık veya bir gerilim olabilir

 

sizin tetkik ettirdiğiniz bölge sadece işin birinci etabı yani yürür aksamda bulunan ekipmanları tetkik ettirmişsiniz bunun direksiyon kutusu içi ve direksiyon ile direksiyon kutusu arasındaki aksamların kontrol edilmesi etabı da var 

 

şahsi yorumum : sevgili servet kardeşim bir marka ne kadar mükemmel ve randımanlı tasarım ortaya koymuş olsa da sağlamlığını ne kadar test etmiş olsa da üretim bandında ve kalite kontrol bandında gözden kaçan defoların bir bütünü binlerce üretimi olan aracın içinden birkaç tanesini fazlaca denk gelebiliyor benim geçmişte fiat marka bir aracımda bu piyango bana da vurmuştu sıkıntı yaşamadığım aksam çıkmayınca nefret etmiştim bu markadan 

 

ama çevremde gördüm ki birçok bu markayı kullanan fertler benim yaşadığım sorunlarla karşılaşmamıştır

 

anladım ki bu piyangoda bana vurmuş dedim içimden..(seninki de aynı olay)

 

yaşadığın problemi marka ile bağdaştırmazsın biliyorum çünkü yıllardır ford kullanan bir insansın ama elden bir şey gelmiyor sorununun başının ağrımadan çözülmesini diliyor ve heyecanla tespitlerini bizimle paylaşmanı temenni ediyorum..  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anlattıkların için teşekkürler. Bakalım bakım zamanı servis bukadar detaylı incelemeye gönüllü olacakmı veya sorunu ilk seferde çözebilecek mi merak ediyorum. Çözemezlerse işi inada bindiririm, iyide yaparım bunu. Neyse artık.

 

2001 Fiesta, 2001 Focus SW Otomatik, 2004 C-Max

 

Bu arabaların her birinde ufak tefek sıkıntılar yaşadım fakat en son focus beni deniyor. Her araba bozulabilir, performansı düşebilir, kırılabilir dökülebilir, çözüm yolunda hepsine varım. Fakat bukadar az KM lerde bu tip sorunlar çook can sıkıyor. Ne demişler "At koşar baht kazanır".

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yok logar kapaklarından bile kaçarım ben, vurma falan yok. Sola eğimli bir yokuşta nadir de olsa park ediyorum evet, en fazla 10 saat kalıyor orada, her gün yürüyen araba.eğimde kalarak meyillenmesi açısından sormadım. bazen tekeri bankete vurduraraktan kaldırıma çıkartıyorlar ya. eğer böyle bir zorlama olmuşsa bazen teker şaseden 1-2 cm geriye kayıyor.buda geriye kaymanın olduğu tarafa doğru aracı çekiyor.

aracın yolda bir tarafa çekmesi rot ayarında veya şasede ufak bir sıkıntının olduğunu düşündürüyor. 4 tekerden lazerli ölçüm yapan rot makinaları var. Bence aracı bu makinaya sahip bir yere götürüp hem rot ayarlarına hemde şase ve tekerin uyumuna bir baktırın derim. Zaten şasede bir kayma olduysa araba tırık tutmuyor. (yerel ifade,düzen tutmuyor)

Katılmıyorum, tahminim 30-40km hızla sag on tekerlek darbe alacak sekilde aracın onu komple kaldırıma çıkarak kaza yaptım. Lastik yarıldı, araç saga çekmeye başladı tamir sonrası saga çekme devam ediyordu, servise tekrar gittim suan hiç bir sorun yok yol uygunsa kilometrelerce dümdüz gidiyor direksiyonu bıraktığımda.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.