Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Rölantide Titreme F3 Tdci


Sabri Özer

Soru

Merhabalar abilerim :) ; benim arabamda dur kalk trafikte ilk çalıştırmada arabayi park ettikten sonra herşekilde rölantide normal olmayan bir titreme var dalgalı değil motorun çalışma sesiyle ayni senkronda. Şuan 27.000de arabam 30.000 bakımını bekliyeyim diyorum ama rahatsız etmeye başladı. Neden yapar ? Benim kullanım tarzım yüzünden midir ? Veya kronik aks keçesi sorunundan olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

2'si Otokoç olmak üzere 3 ayrı servise 4 defa aracımı rölantideki titreme nedeniyle götürdüm. Hepsinden "normaldir" yanıtı alarak döndüm. Bu süreçte aldığım cevaplar;

 

-Dizel araçta bu çok normal

-Focus 3'lerin hepsinde var

-Bunlarda yeni nesil motor var, partikül filtresi yüzünden yapar, 

-Motor güçlü, yapması normal vs.vs.

 

Geçenlerde buradan bir arkadaşımız Antalya Otokoç'ta sorununun hallolduğunu söyledi. Sağolsun bana PM yolu ile tavsiyelerde bulunarak yardımcı oldu. 

İzmir'de ikamet ediyorum ama Otel için Side'deyken Otokoç'u arayıp randevu aldım ve dün saat 13:30'da servise aracı bıraktım. Yoğunluk nedeniyle araca 14.00 gibi baktılar ve 14:20'de aracım hazırdı. 

Meselenin özü; sorun motor kulaklarının deforme olması (veya kulakçık, adı her ne ise).  Özellikle dur-kalk trafiğe çok maruz kalanlarda bu sorunun daha belirgin olduğunu öğrendim.  Diğer servisler araç bilgisayara bağlandığında bununla ilgili hata kodu almadıkları için işlem yapmıyordu fakat Otokoç'ta kısa bir işlemin ardından kulaklar değişti. Artık dizel araç normal şartlarda nasıl titrerse öyle titriyor. Kendilerine bunu nasıl tespit ettiklerini sorduğumda, deneme yanılma yolu ile zamanında uğraşıp sorunu tespit ettiklerini söylediler. Bu kadar basit bir sorun.. Otokoç Antalya'daki İbrahim Beye ve Serkan Beye teşekkürler..

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Serviste ücretsiz kontrol ederler aküyü diye tahmin ediyorum. Yalnız gitmeden yağını suyunu kontrol et onları doldurup havadan para isteyebilirler rutin kontrol adı altında.

Ben ücretsiz kış kontrolüne gittiğimde pek fazla bir masraf çıkmamıştı da bir tek adı "ücretsiz"miş öğrenmiş oldum :)

 

Bu arada tüm kontrol işi 5-10 dakika sürüyor, 30.000'de unutmuşlar yapmayı ben ödemeyi yaparken geldiler yaptılar. Sadece akü kontrolü 3-5 dakika bile sürmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1
23 dakika önce, Serdal Balan yazdı:

Yetkili servis Arkas sağ üst motor takozunun arızalı olduğunu belirtti (şöyle bir uzaktan bakıp nasıl olduysa anladılar, 1000 liranızı da alırız dediler)

Bahsetmiş olduğunuz sorunların birebir aynılarını uzun zamandır yaşıyordum. Nasıl desem;  konuyu ben açmış olsam muhtemelen sizin yazdıklarınızın aynısını yazardım. Aracım Focus 3 1.6 Tdci.  Sağ üst motor kulağı ve şanzıman alt kulağını değiştirdikten sonra bütün şikayetlerim sona erdi. Konfor ciddi derecede arttı. 380 tl orjinal motor kulağı, 150 tl orjinal şanzıman alt kulağı. Ustamın tanıdığı Ford parçacısından aldım.

Sizde @ER-OL Otomotiv den fiyat alabilirsiniz. Yetkili servisler de fiyatlar ciddi uçuk ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Merhabalar,

 

1.6 tdci motor enjektörleri siemens marka geliyor. Bu enjektörler bilindiği üzere birçok, üretim toleransları hassas parçadan oluşuyor. Bu parçaların birbiri ile uyumlu çalışması gerekiyor ki her enjektör aynı püskürtme ayarı yapabilsin. siemens bu ayarı tutturamadığı için çıkan enjektörlere a-b-c diye sınıf numarası vererek çıkarıyor. Motora takılır ikende 1 nolu ateşleme hücresi b class enjektör diye tanımlanıyor. Araç beynide diyorki ben bu enjektöre şu sinyali atmalıyım ki optimum yanma olsun. Enjektör daha sonra yol yaptıkça kendini sensör geri dönüşlerine göre ayarlama yapıyor. İşte buraya kadar herşey mükemmel. Fakat enjektör iç parçaları zamanla yakıt ve basınç etkisi ile aşınıyor ve püskürtme ayarı kaçıyor. Ama araç beyni hala bu enjektörü b class olarak biliyor ve ona göre yakıt püskürtmeye çalışıyor. Enjektör kalibre edilse bile bu sorun bitmiyor. üstündeki serin numarası tekrar ölçülmesi class tanımlaması yapılması ve bunun beyne tanımlanması gerekir buda şu an mevcut çözüm değil ve yok. Buna sebep titreşimli çalışan motor da sürekli takoz u bozuyor.

 

1.5 TDCİ lerde neden yok. Çünkü enjektörler BOSCH a geçildi. BOSCH enjektör detay parçaları rast gele değil üretim toleranslarına göre ayıklanıp çaprazlama ile montaj ediliyor. Bu sebeple çıkan tüm enjejktörler tolerans dahilinde aynı püskürtme değerine sahip oluyor. Parçalar aşınsa bile değişim yapılarak ilk günkü ayarına geliyor ve kalibre edilmesi gerekmiyor. İllaki 1.5 te takoz eskitir ama değiştiği zaman yine aynı ömür sonunda yıpranma oluşur. 

 

Çok yoruldum yazar iken umarım faydalı olur....... ?

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlk çalıştırmada da benim çok titriyor. Trafiğe hiç girmiyorum desem yeridir. O yüzden dur kalk trafikte titreyip titremediği konusunda fikrim yok. Km 27,700 civarı bir km de. Bakımda benimde gündemimde o titreme.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.