Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Rölantide Titreme F3 Tdci


Sabri Özer

Soru

Merhabalar abilerim :) ; benim arabamda dur kalk trafikte ilk çalıştırmada arabayi park ettikten sonra herşekilde rölantide normal olmayan bir titreme var dalgalı değil motorun çalışma sesiyle ayni senkronda. Şuan 27.000de arabam 30.000 bakımını bekliyeyim diyorum ama rahatsız etmeye başladı. Neden yapar ? Benim kullanım tarzım yüzünden midir ? Veya kronik aks keçesi sorunundan olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Öncelikle herkese esenlikler diliyorum. Benzer rölanti titreme sorunu bende de var. Aracım Volvo (Volvo S40 2011 model D2 motorlu 115 beygirlik, 6 ileri manuel vites) ama motor F3 motoru. Ayrıntıları aşağıda.

Volvoyla ilgili birçok usta gezdim, forumlarda cevap aradım, youtube videolarının yorum kısımlarında cevap aradım, İngilizce sayfalarda cevap aradım ama bir ton para dökmeden önce kesin bir sonuca ulaşamadım. Ben de halihazırda Focus II altyapsını ve Ford motorunu kullanan aracım için bu forumda sizlere soru sormayı uygun buldum. Ayrıca sorumu sormadan önce daha önce bu klüpte yazılmış Focus II ve C-Max rölanti titremesiyle ilgili bulabildiğim tüm konuları gezdim.

Aracımı satın aldığımdan beri rölantide bazen ortaya çıkan bir titreme sorunu var sanırım bu kombinasyon aynı şekilde C-max'lerde kullanılıyor.

Aracın ikinci sahibiyim, şuan 89 bin KM'de.

Evet dediğim gibi araç rölantide bazen titriyor, bu titremenin şiddeti değişiklik gösteriyor (Titreme bütün gövdede hissediliyor, şiddetli bir şekilde titriyorsa ön yolcu kotluğunun titreme hareketi bile görülebiliyor) bu arada vites kolu öyle zangır zangır titremiyor.

Titreme motorun çalışma sesiyle senkronize bir şekilde oluyor ve bütün gövdede hissediliyor, motordan garip bir ses gelmiyor. Titremenin kesilmesi için hafif gaza basmam yeterli oluyor, ya da gaza basıp hareket ettiğim an titreme kesiliyor. Debriyaja basınca titremede herhangi bir değişim olmuyor, garip sesler de gelmiyor, frene basınca da bir değişim olmuyor, debriyaja basıp rölantideyken herhangi bir vitese takarsam da bir değişiklik olmuyor. Aracın performansında bir sorun yok, canavar gibi gidiyor, egzosttan bir pıtırtı çıtırtı gelmiyor, motordan da garip sesler çıkmıyor.

Aracın devir saati rölantideyken 900 rpm civarında çalışıyor, soğuk havalarda motor soğukken 950-1000 rpm arasında. Devirde herhangi bir dalgalanma yok, oldukça stabil.

Ama ben asıl önemli noktaları anlatayım:

Aracımı motoru soğukken çalıştırdığımda mutlaka bu titreme oluyor. Fakat garip olan şu ki yola çıktıktan sonra bu titreşim azalabiliyor, çoğalabiliyor, hatta yok olabiliyor, yok olduğunda motorun çalıştığı bile anlaşılmıyor. Nasıl oluyor bilmiyorum ama bir yokuşta aracımı sağa yatık bir şekilde durdurursam (sağ yolcu tarafı yokuş aşağı doğru bakıyor) bu titreme azalıyor hatta yok oluyor, terse çevirip sola yatık bir şekilde park edersem rölantideki titreme artıyor. Biliyorum bu sorunlar motor veya şanzıman takozunu işaret ediyor (bu arada hidrolik takozda bir yağ kaçağı yok) ama olayı karmaşıklaştıran mesele şu:

Aracımı motor soğukken çalıştırdığımda titreme var demiştim, yola çıktıktan sonra azalıp çoğalabiliyor, fakat mesela titreşim varken aracın motorunu kapattım ve 15-20 dk bekleyip aracı çalıştırırsam titremenin tamamen yok olduğunu görüyorum. Titreme varken motoru kapatıp hemen yine çalıştırırsam aynı şekilde titreşimli çalışıyor. 15-30 dakika bekleyip motor tamamen soğumadan çalıştırdığımda ise titreme tamamen yok oluyor.

Aracımın tüm bakımları yetkili servis tarfından yapılmış, kayıtlara baktığımda baskı balatanın 65 bin km'de değiştiğini ama volanın değişmediğini gördüm. Yetkili servis Arkas sağ üst motor takozunun arızalı olduğunu belirtti (şöyle bir uzaktan bakıp nasıl olduysa anladılar, 1000 liranızı da alırız dediler)

Sanayide ustaların bazısı volant dedi, bazısı enjektör dedi, bazısı beyin dedi, bazısı hiçbir şey demedi, yani anlayacağınız olabilecek her şeyi dediler ama bunu diyen ustaların tamamı doğru düzgün bakmadan dedi, yani ben buna bir ton para vereceğim düzelmeme ihtimali var mı dediğimde hepsi de tabiki var dediler, ya düzelmezse dedim, düzelmezse sırala parça değiştirip bakarız dediler. Ben de ne ala memleket dedim ve çıktım.

Sizin forumunuzdan gördüğüm kadarıyla focus II aracı olanların hemen hemen hepsi bu rölanti titremesinden muzdarip ve çoğu motor takozu değişimyle bir şekilde azaldığını ya da geçtiğini söylemiş. Ama yukarıda da yazdığım gibi benimkisi biraz daha garip.

 

Çok yazdım, tüm detayları paylaşmak istedim umarım kafanızı patlatmamışımdır. Bana bu konuda yardımcı olabilirseniz, görüşlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 dakika önce, Ümit Yağız yazdı:

Aynı sorun bende de vardı. motor kulakçıklarından kaynaklanıyor.

Öyle görünüyor, ama değişim yapanlarında 10 bin km  sonra yine titreşim başlamış. Şimdi aklımda deli sorular, acaba volvo serviste takılan motor kulakları Ford'la aynı üreticiden mi çıkıyor yoksa farklı bir üreticiden mi? Eğer farklıysa Ford'dan daha kaliteli olma ihtimali var mı ki bu parçaların? Sanırım kimse Volvo'dan iki katı para verip focus'una bu motor kulaklarından taktırmamıştır ?

Çünkü daha önce focus aracında aks keçesinden gelen yağı orjinal parçalar takıp çözemeyen bir kullanıcının Volvo'dan aynı parçayı alıp sorunu çözdüğünü görmüştüm.

Dediğim gibi, aklımda deli sorular ?

Serdal Balan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1
23 dakika önce, Serdal Balan yazdı:

Yetkili servis Arkas sağ üst motor takozunun arızalı olduğunu belirtti (şöyle bir uzaktan bakıp nasıl olduysa anladılar, 1000 liranızı da alırız dediler)

Bahsetmiş olduğunuz sorunların birebir aynılarını uzun zamandır yaşıyordum. Nasıl desem;  konuyu ben açmış olsam muhtemelen sizin yazdıklarınızın aynısını yazardım. Aracım Focus 3 1.6 Tdci.  Sağ üst motor kulağı ve şanzıman alt kulağını değiştirdikten sonra bütün şikayetlerim sona erdi. Konfor ciddi derecede arttı. 380 tl orjinal motor kulağı, 150 tl orjinal şanzıman alt kulağı. Ustamın tanıdığı Ford parçacısından aldım.

Sizde @ER-OL Otomotiv den fiyat alabilirsiniz. Yetkili servisler de fiyatlar ciddi uçuk ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 dakika önce, Cankut Bulut yazdı:

Bahsetmiş olduğunuz sorunların birebir aynılarını uzun zamandır yaşıyordum. Nasıl desem;  konuyu ben açmış olsam muhtemelen sizin yazdıklarınızın aynısını yazardım. Aracım Focus 3 1.6 Tdci.  Sağ üst motor kulağı ve şanzıman alt kulağını değiştirdikten sonra bütün şikayetlerim sona erdi. Konfor ciddi derecede arttı. 380 tl orjinal motor kulağı, 150 tl orjinal şanzıman alt kulağı. Ustamın tanıdığı Ford parçacısından aldım.

Sizde @ER-OL Otomotiv den fiyat alabilirsiniz. Yetkili servisler de fiyatlar ciddi uçuk ? 

Bu mesajı gördüğüme çok sevindim. En azından benimle birebir aynı sorunları yaşayan birisi var ve sorununu çözmüş. Ben de parça fiyatı almaya başlayayım yavaştan ?

Çok teşekkür ederim, saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
24 dakika önce, Serdal Balan yazdı:

Bu mesajı gördüğüme çok sevindim. En azından benimle birebir aynı sorunları yaşayan birisi var ve sorununu çözmüş. Ben de parça fiyatı almaya başlayayım yavaştan ?

Çok teşekkür ederim, saygılar.

Rica ederim ne demek. Umarım kısa zamanda sorunu çözmüş olursunuz. Titreme ile ilgili sorunları araştırırken volant ihtimali benim de dikkatimi çekmişti. Ama ustam defalarca volantın durumu gayet iyi endişelenme deyince içim rahatlamıştı. Tesadüf biz motor kulağını değiştirirken bulunduğumuz yere başka bir Focus 3 gelmişti ve arabada titreme ve ses sorunu olduğundan bahsetti. Araç 170 bim km deydi. Rica edip kontrol ettik aracı. Volantın değişme zamanı geldiğinde nasıl ses çıkardığını ve aracı nasıl titrettiğini gözlerimle görmüştüm ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Merhabalar,

 

1.6 tdci motor enjektörleri siemens marka geliyor. Bu enjektörler bilindiği üzere birçok, üretim toleransları hassas parçadan oluşuyor. Bu parçaların birbiri ile uyumlu çalışması gerekiyor ki her enjektör aynı püskürtme ayarı yapabilsin. siemens bu ayarı tutturamadığı için çıkan enjektörlere a-b-c diye sınıf numarası vererek çıkarıyor. Motora takılır ikende 1 nolu ateşleme hücresi b class enjektör diye tanımlanıyor. Araç beynide diyorki ben bu enjektöre şu sinyali atmalıyım ki optimum yanma olsun. Enjektör daha sonra yol yaptıkça kendini sensör geri dönüşlerine göre ayarlama yapıyor. İşte buraya kadar herşey mükemmel. Fakat enjektör iç parçaları zamanla yakıt ve basınç etkisi ile aşınıyor ve püskürtme ayarı kaçıyor. Ama araç beyni hala bu enjektörü b class olarak biliyor ve ona göre yakıt püskürtmeye çalışıyor. Enjektör kalibre edilse bile bu sorun bitmiyor. üstündeki serin numarası tekrar ölçülmesi class tanımlaması yapılması ve bunun beyne tanımlanması gerekir buda şu an mevcut çözüm değil ve yok. Buna sebep titreşimli çalışan motor da sürekli takoz u bozuyor.

 

1.5 TDCİ lerde neden yok. Çünkü enjektörler BOSCH a geçildi. BOSCH enjektör detay parçaları rast gele değil üretim toleranslarına göre ayıklanıp çaprazlama ile montaj ediliyor. Bu sebeple çıkan tüm enjejktörler tolerans dahilinde aynı püskürtme değerine sahip oluyor. Parçalar aşınsa bile değişim yapılarak ilk günkü ayarına geliyor ve kalibre edilmesi gerekmiyor. İllaki 1.5 te takoz eskitir ama değiştiği zaman yine aynı ömür sonunda yıpranma oluşur. 

 

Çok yoruldum yazar iken umarım faydalı olur....... ?

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
44 dakika önce, Enes Bektaş yazdı:

Merhabalar,

 

1.6 tdci motor enjektörleri siemens marka geliyor. Bu enjektörler bilindiği üzere birçok, üretim toleransları hassas parçadan oluşuyor. Bu parçaların birbiri ile uyumlu çalışması gerekiyor ki her enjektör aynı püskürtme ayarı yapabilsin. siemens bu ayarı tutturamadığı için çıkan enjektörlere a-b-c diye sınıf numarası vererek çıkarıyor. Motora takılır ikende 1 nolu ateşleme hücresi b class enjektör diye tanımlanıyor. Araç beynide diyorki ben bu enjektöre şu sinyali atmalıyım ki optimum yanma olsun. Enjektör daha sonra yol yaptıkça kendini sensör geri dönüşlerine göre ayarlama yapıyor. İşte buraya kadar herşey mükemmel. Fakat enjektör iç parçaları zamanla yakıt ve basınç etkisi ile aşınıyor ve püskürtme ayarı kaçıyor. Ama araç beyni hala bu enjektörü b class olarak biliyor ve ona göre yakıt püskürtmeye çalışıyor. Enjektör kalibre edilse bile bu sorun bitmiyor. üstündeki serin numarası tekrar ölçülmesi class tanımlaması yapılması ve bunun beyne tanımlanması gerekir buda şu an mevcut çözüm değil ve yok. Buna sebep titreşimli çalışan motor da sürekli takoz u bozuyor.

 

1.5 TDCİ lerde neden yok. Çünkü enjektörler BOSCH a geçildi. BOSCH enjektör detay parçaları rast gele değil üretim toleranslarına göre ayıklanıp çaprazlama ile montaj ediliyor. Bu sebeple çıkan tüm enjejktörler tolerans dahilinde aynı püskürtme değerine sahip oluyor. Parçalar aşınsa bile değişim yapılarak ilk günkü ayarına geliyor ve kalibre edilmesi gerekmiyor. İllaki 1.5 te takoz eskitir ama değiştiği zaman yine aynı ömür sonunda yıpranma oluşur. 

 

Çok yoruldum yazar iken umarım faydalı olur....... ?

Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkürler. Ben de diyordum bu araçların neden motor takozu çabucak yıpranıyor. İllaki bir sebebi var. En mantıklı sebepte sizin dediğiniz gibi enjektörler.

--2 dakika sonra eklendi--
48 dakika önce, Cankut Bulut yazdı:

Rica ederim ne demek. Umarım kısa zamanda sorunu çözmüş olursunuz. Titreme ile ilgili sorunları araştırırken volant ihtimali benim de dikkatimi çekmişti. Ama ustam defalarca volantın durumu gayet iyi endişelenme deyince içim rahatlamıştı. Tesadüf biz motor kulağını değiştirirken bulunduğumuz yere başka bir Focus 3 gelmişti ve arabada titreme ve ses sorunu olduğundan bahsetti. Araç 170 bim km deydi. Rica edip kontrol ettik aracı. Volantın değişme zamanı geldiğinde nasıl ses çıkardığını ve aracı nasıl titrettiğini gözlerimle görmüştüm ? 

Benim araçta garip bir ses yok, uğultu da yok, ya da debriyaja bastığımda gelen tıkırtı lukurtu yok. Sanırım oynar göbekli volantların problemli olup olmadığını anlamak için bu tıkırtı var mı diye bakıyorlar. Titreşim problemi nasıl oluyor sorunlu volanda? Daha çok zırıltı şekilinde mi? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
25 dakika önce, Serdal Balan yazdı:

Titreşim problemi nasıl oluyor sorunlu volanda? Daha çok zırıltı şekilinde mi? 

Daha çok horultu şeklindeydi. Debriyaja basıp çektiğinde dışarıdan bariz fark ediliyordu. Zaten debriyaj pedalı da taş gibi sertti. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eklemek gerekir ise FORD ta moturu şase ye montajlama da yük dağılım konstrüksiyonu zor bir geometri seçilmiş. Bu açıdan moturun kendi ağırlığı takoz geometrisine hep ankastre olarak gelmekte. Buda büyük etken. Peki neden değiştirilmiyor sorusu ise çok komplex cevaba sahip. Crash te davranış, şasi dinamikleri vs vs çoğaltılabilir.

Enes Bektaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
21 saat önce, Kemal B. yazdı:

Bu Konu Focusların 1.6 TDCİ lerinde bayağı yaygın sanırım,Peki 1.5 tdci lerde bu motor takozu problemi çözüldü mü?
bağlantı noktaları farklı mı, 1.6 'ya göre 1.5 de.
 

Araştırdığm kadarıyla 1.5 TDCI motorlarda bu sorun yok, varsa da internet ortamına pek bir bilgi düşmemiş.

Bana asıl enteresan gelen de şu nasıl olur da revizyonlu motor takozu çıkarmazlar, sadece Ford değil, yan sanayi üretim yapan firmalar da bu sorunun farkında ama kimse revizyonlu bir parça üretelim de çok daha uzun sürelerce böyle bir yıpranma olmasın dememiş.

Yalnızca şanzıman takozu için ABD'de bir firmanın revizyonlu ve uzun ömürlü bir takoz ürettiğini gördüm. Ama şimdi uğraşsam bulamam büyük ihtimal, bu sorun için milyonlarca sayfa gezdiğim için artık kafam almıyor :))

Serdal Balan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
01.05.2019 - 11:22 tarihinde, Kemal B. yazdı:

Bu Konu Focusların 1.6 TDCİ lerinde bayağı yaygın sanırım,Peki 1.5 tdci lerde bu motor takozu problemi çözüldü mü?
bağlantı noktaları farklı mı, 1.6 'ya göre 1.5 de.
 

Maalesef takoz kronik sorun özellikle 1.6 tdci de. 1.5 pek duymadım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı sorun bende de vardı, motor o kadar titreme yapıyordu ki kaput yerde oynama yapıyordu. Geçen gün sağ motor kulağı değişti ve titreme kesildi. Fakat enjektorlere baktırmaya düşünüyorum, sorunun asıl kaynağı onlar olduğunu aklımdaydı ve konu altındaki mesajlar içimi aydınlattı. Bu arada İstanbul'da enjektör revizyonu yaptırıp olumlu sonuç alan varsa ve nerede yaptırdı benimle paylaşırsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.