Özer Öztürk Oluşturma zamanı: Mayıs 28, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Mayıs 28, 2013 Gümrük ve Ticaret Bakanlığının, uzun süredir üzerinde çalıştığı Yeni Tüketici Yasa Taslağı, tüketiciler lehine ‘devrim’ niteliğinde değişiklikler öngörüyor. 9 Kısım 87 maddeden oluşan taslak yasalaşırsa, 23 tane de uygulama yönetmeliği çıkacak. İlk 6 ay içinde ortaya çıkan ayıplarda, malın ayıplı olmadığını satıcı ispatlayacak. Ayıp, ağır kusur veya hile ile gizlenmişse zaman aşımı olmayacak. Son yıllarda en fazla rastlanan durumlardan olan sıfır araçlarda ortaya çıkan ‘ayıplar’ da yeni yasayla tüketici lehine giderilecek. Bir ürünün satışından itibaren 6 ay içinde ‘ayıp’ ortaya çıkarsa tüketici bunu iade edebilecek. Ürünün ‘ayıplı satılmadığının’ ispatı satıcıya ait olacak. Yani araba satıcısı, ‘bu kullanım hatasıdır’ iddiasını ispatlamakla yükümlü olacak. Aksi takdirde tüketiciye yeni bir araba vermek zorunda kalacak. Yasada benim dikkatimi çekin kısım: "Malın ayıplı çıkması durumunda tüketici; Sözleşmeden dönme, ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, ücretsiz onarım, satılanın ayıpsız misli ile değiştirilmesini isteme haklarından birisini kullanabilecek." maddesi. Mevcut uygulamada malın ayıplı çıkması durumunda iade edilip bedelin alınması seçimlik hakkı vardı. Sanırım yeni yasada bu sadece belli bir değerin üzerindeki mallarda kullanılabilecek. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mayıs 29, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 29, 2013 Ayıplı mal tanımlaması önem kazanıyor bu durumda... Var olan kanunda ayıplı mal satın aldığınız mal ve hizmetin; ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda belirtilen, satıcı tarafından vaadedilen, standardında belirtilen, nitelik ve/veya miktarına aykırılıklardan, kullanım amacı bakımından değerini veya beklediğiniz faydaları azaltan veya ortadan kaldıran eksikliklerden birini taşıması durumu olarak nitelendirilmekte. Bundan sonra üretici ile tüketici arasında bu tanımdaki gri alanlarda mücadele sürer. Genelde tüketici lehine görünüyor kabul edilirse yeni haliyle. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oğuzhan Başyiğit Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2013 Bendeki sorun 8.ayda çıktı malesef.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap