Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Beyaz Duman...


Ünal Demir

Soru

Aracım la yaklaşık 2 bin km uzun yol yaptım yağ yaktı onu fark ettim burdan arkadaşların görüşlerini alarak ekledim devam ettim döndüm bir kaç gün sonra araç beyaz duman atıyo sebebi nedir ne yapmam gerekir çok maliyetli bir problem varmıdır acaba saygılar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Yağ yakma sonucu oluşan duman mavimsi beyazdır ve özellikle devir yükseldikçe artar ve hemen daima sürekli vardır.

 

Buna karşılık ilk çalıştırmada soğuk egzos sistemi motordan gelen sıcak havanın yoğuşmasına ve kısa süreli su buharı olarak egzosdan çıkmasına neden olur, bu motor biraz ısınıca kendiliğinden geçer.

Aracı arkadan izlemek lazım bir süre...

Ya da en iyisi kompresyon ölçümü yaptırmak.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

doğru tespit sonucu çıkacak olan maaliyette komple rektifiye gerektirmez(en kötü ihtimal) üst kapak açılır siboplarınız deformasyona uğramışsa değiştirilir egzantrik dereceleri ayarlanıp motor üst kapağı taşlanmaya gider  triger kayışınızın sentesi ayarlanır ve tekrar bakılır hala  yağ yakıyorsa herşey sökülüp bu sefer motor bloklarınızdan çıkarılan pistonlara yeniden segman atılır ciddi bir işlemdir maaliyetlidir fakat yataklarla piston kollarıyla pistonla alakası olmadığı için genelde alt motor bloğu müdahale gerektirmez 

 

beyanlarınıza bakılırsa aracınız yağ yakmıyor diyebilirim ...

emir hacımustafaoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yağ yakmasının birçok nedeni olabilir (yağ eksiltti dediğiniz için dedim) focus1 lerdeki genel sıkıntı süpap guidelarının yıpranmasından kaynaklanıyordu. Bir takım süpap alıp değiştirtirseniz %90 çözülür. Ancak öncesinde kompresyon testi yaptırmakta fayda var. Eğer düşük çıkarsa ya da silindirler arasında dengesizlik varsa o zaman bir takım sekman da alın, hazır kapak açılmışken onları da değiştirsinler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yağ yakıyorsa illaki rektifiye gerektirmez. Rektifiye dediğiniz şey bir sürü parçanın değişimini gerektiriyor. Çoğu zaman supap lastikleri ya da guide larının değişimi ile kurtarılabilecek şeyler ya da sekman atmakla bitecek sorunlarda gereksiz masraf açtırılıyor. Ustanız dedi diye doğru demek değildir. En az iki ustaya daha gösterin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ama ben daha ustaya göstermedim malum ciddi bi iş ve iyi bi usta lazım araç 1 yıldır bende olduğu için ford ustası tanımıyorum bana maliyet alt üst sınır hakkında bilgi verir misiniz ne olur ne kadara çıkar en fazla neler yapılır aldığım da 2 usta baktı bi sınıktısı yoktu gayet güzeldi ama arkada bidonla 10 40 yağ duruyordu huylanmadım desem yalan olur bende 10 40 yağ koysam keser mi acaba bi nebze bu sorunu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ünal Bey, baştan beri yapılabilecekler yazıldı zaten, daha ne istediniz bilemedim.

Fiyat vermek zor, şehir, işin niteliği, ustanın para hırsı fiyatı etkiler.

Önce çevrenize sorun bu işlerde kim "usta", sonra ona mümkünse kompresyon ölçtürün, değerler normale yakın ve eşit mi?

Sonra sonuçlarla bu işi yapan ustanın, Ford yetkili servisinin ve bir başka ustanın görüşlerine baş vurun, fiyatlandırma talep edin, ikna olmazsanız sonuçları burada paylaşın.

Bagajda 10-40 yağı görünce huylanmakta haklıymışsınız, ama artık çok geç, oluruna bakalım, kalın yağ yağ eksiltmesini azaltırken aynı zamanda motor ömrünü de kısaltır, çare değildir. Standart 5-30 yağdan şaşmayın, ama bir an önce baktırın...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem bey teşekkürler ama burası bi forum ve herkes bilgilerini paylaşmalı eminim burda revizyon veya rektefiye denilen olayı ilk defa ben uygulatmıcam yaptıran arkadaşlar neler yaptırdı ne kadar mal oldu bunları da paylaşmalıyız diye düşünüyorum fiyatta tabiki oynamalar olur ama üç aşağı beş yukarı bellidir saygılar ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem bey teşekkürler ama burası bi forum ve herkes bilgilerini paylaşmalı eminim burda revizyon veya rektefiye denilen olayı ilk defa ben uygulatmıcam yaptıran arkadaşlar neler yaptırdı ne kadar mal oldu bunları da paylaşmalıyız diye düşünüyorum fiyatta tabiki oynamalar olur ama üç aşağı beş yukarı bellidir saygılar ...

 

Şimdiye kadar yazdıklarınızdan bu sorunuzu anlayan olmamıştır sanırım.Herneyse varolan başlıklarda rektefiye ücretlerine rastlamak mümkün olabilir.Baktınız mı ?

Ayrıca bu tam fiyat verilebilecek birşey değil. 

 

Kolay Gelsin

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şimdiye kadar yazdıklarınızdan bu sorunuzu anlayan olmamıştır sanırım.Herneyse varolan başlıklarda rektefiye ücretlerine rastlamak mümkün olabilir.Baktınız mı ?

Ayrıca bu tam fiyat verilebilecek birşey değil. 

 

Kolay Gelsin

Rektefiye ücretleri gibi bi başlık göremedim linki atarmısınız Yakup Bey

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Rektefiye ücretleri gibi bi başlık göremedim linki atarmısınız Yakup Bey

 

Ücret dediğimiz şey sabit ve standart kalan birşey değil ki böyle başlık açamayız zaten kimseye yararı olmaz.Sizin gibi sorun ile gelip sonucunda insanlar ne çözüm bulmuş bunları araştırmanız lazım. Forumdaki başlıklara veya arama özelliğini kullanmanız gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem bey teşekkürler ama burası bi forum ve herkes bilgilerini paylaşmalı eminim burda revizyon veya rektefiye denilen olayı ilk defa ben uygulatmıcam yaptıran arkadaşlar neler yaptırdı ne kadar mal oldu bunları da paylaşmalıyız diye düşünüyorum fiyatta tabiki oynamalar olur ama üç aşağı beş yukarı bellidir saygılar ...

Bu çerçevede elde edeceğiniz tüm bilgilerin geçerliliği sınırlı olur ve kafa karıştırmaktan öteye gitmez.

Sorun tespitini yaptırın, teklifleri alın görelim konuşalım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Güzel kardeşim rektifiye demek o motorun komple inmesi yataklarının değiştirilmesi, sekmanlarının değiştirilmesi, silindirlerin honlanması, kurtarmıyorsa pistonlarının 0.25 overbore olan tamir takımı ile değiştirilmesi, süpapların guidelarının lastiklerinin ve tüm contalarının yenilenmesi demek. Senin tüm bunlara ihtiyacın yok! . Ne kadaarına ihtiyacın olduğuna ise motor açıldıktan sonra karar verilebilir ancak. İllede rektifiye kaça mal olur diyorsan hakkını vererek yaptırmaya kalkarsan OEM parça ile 4 bin liraya mal olur. Yan sanayi ile 2 bin 2binbeşyüz liraya mal olur.

 

Sadece süpap ve guideları desen bin liraya kurtarırsın. Motorun inmesine de gerek kalmaz. Şimdi hangisini beğeniyorsan buyur onu tercih et.

Mertol Kip tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.