Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2014 Corolla Üstelik Türkiye'de Üretilecek Yeniden


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Japon otomotiv devi Toyota, dünya genelinde 185 bin aracını geri çağırıyor. Geri çağırma kapsamında Türkiye'den de 1000 adet Yaris model araç çağrılacak.

Cnbce'nin haberine göre; konuyla ilgili olarak gerekli çalışmaların yapıldığı, araç sahiplerinin bilgilendirileceği belirtildi.

Geri çağırmaya gerekçe olarak direksiyonun zaman zaman daha ağır dönmesine neden olan bir arıza gösterildi.

Toyota, söz konusu arıza nedeniyle bir kazanın meydana gelmediğini de belirtti.

Geri çağırma operasyonu Kasım 2010 ile Mart 2012 arasında üretilen araçları kapsıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hocam sizin bagaj 370 lt bizim ki 420 lt.. (2.5 damacana hacim demek ki az fark değil)

370 lt iken hiç almayı düşünmedim, dizel (pahalı) ve benzinli 1.6 (çok yakıyor - tüp taktırmam)varken hiç almayı düşünmedim. (eski aracım Accent era bagaj 390 lt)

5 kişilik aileyiz. bagaj en çok deniz tatiline giderken doluyordu.. focus un bagajı 420 lt ye çıkınca 390 yetiyorsa bu da yeter dedim. gittim geçen birde büyük ama körüksüz bavul aldım, tekerlekli..birde turbo benzinli 1.0 motoru görünce jetta ve elantra yı bir kenara itip focus 3 1.0 eb aldım..

 

eğer o gün için ellerinde olsaydı focusuda almayıp i30 cw 1.6 dizel alacaktım..geçen aylarda 54-55.000 tl, o gün için 49.000 e vereceklerdi. şu anda fiyat listesinde adı bile yok, çok az satıldı, ikinci eli berbat olacaktı belkide ama uzun yıllar binerdim. hayırlısı böyle imiş diyelim ve keyif almaya çalışalım..

 

masrafı ne kadardır bilmiyorum, ince stepne ve uygun bagaj tabanı ile sizde bagajı 420 lt ye büyütebilirsiniz.

hocam ben aracımdan şu an için çok memnunum bekarım çünkü çok fazla bagaj lazım olmuyor.Rakamsal olarak hb ve sedan kıyaslaması yapmadım ama burda bir arkadaşımın sedan focusu var bagajını açtığımda yine yüksek bir tabanla karşılaşıyosunuz ki sedanlarda yüksek valizleri sığdırma problemi de olabilir hb de ben üst üste yığma valiz yapabiliyorum.Ama dediğim gibi bagajı küçük olsada ben aracın o tok gidişine hayranım.  Sadece başlık corolla olduğu için Corolla ile Focus arasında kalan bir müşterinin bagaj hacmi nedeniyle focusa bir eksi vereceğini düşünüyorum.

hüseyin ipek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Toyota fiyatları neredeyse Focus ile aynı tutmuş.Donanımsal olarak ise en dolusu Focusun en dolusuna yaklaşmış.Ama denildiği gibi biraz yaşlı arabası.Hitap ettiği kesim belli.Oldukça satacağa benziyor bu kesimde.

Aracın içini de dışını da pek beğenmedim.Dışı yine iyi ama içi 2013 model bir araba gibi durmuyor.Mesela titanium+smart gibi teknolojik ve spor görünmüyor.

Toyota işte!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Toyota fiyatları neredeyse Focus ile aynı tutmuş.Donanımsal olarak ise en dolusu  Focusun en dolusuna yaklaşmış.Ama denildiği gibi biraz yaşlı arabası.Hitap ettiği kesim belli.Oldukça satacağa benziyor bu kesimde.


Aracın içini de dışını da pek beğenmedim.Dışı yine iyi ama içi 2013 model bir araba gibi durmuyor.Mesela titanium+smart gibi  teknolojik ve spor görünmüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Toyota dizel mmt şanzıman yani robotize şanzımanı halen sorunlu mu alınabilir mi yoksa uzun vade de şanzıman kaynaklı çok mu başımız ağrır twetter "toyota twitter" adresine  "mmt şanzımandaki sorunları çözdünüz mü güvenebilecek miyiz?" şeklinde sorduğumda e-mailimi istediler bende emailimi gönderdim lakin henüz bu şanzımanla ilgili bir bilgi gelmedi sanırım artık 4 ileri değil 6 ileri yaptılar. Araç değiştirme arifeisnde olan ben 10 sene sorunsuz bineceğim bir araç olarak düşünülebilir mi mmt dizel.

Sezer Mira tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Toyota dizel mmt şanzıman yani robotize şanzımanı halen sorunlu mu alınabilir mi yoksa uzun vade de şanzıman kaynaklı çok mu başımız ağrır twetter "toyota twitter" adresine "mmt şanzımandaki sorunları çözdünüz mü güvenebilecek miyiz?" şeklinde sorduğumda e-mailimi istediler bende emailimi gönderdim lakin henüz bu şanzımanla ilgili bir bilgi gelmedi sanırım artık 4 ileri değil 6 ileri yaptılar. Araç değiştirme arifeisnde olan ben 10 sene sorunsuz bineceğim bir araç olarak düşünülebilir mi mmt dizel.

1.4 6 ileri M/M'in teknik verileri şöyle:

90 ps 3800 devir 0-100 14.7 sn 205 nm tork 1800-2800 vmax 180 km/h. Gerisini siz düşünün. Ayrıca yağ yakıyor diye duymuştum. Şahsi fikrim 5 para etmeyeceği yönünde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.4 6 ileri M/M'in teknik verileri şöyle:

90 ps 3800 devir 0-100 14.7 sn 205 nm tork 1800-2800 vmax 180 km/h. Gerisini siz düşünün. Ayrıca yağ yakıyor diye duymuştum. Şahsi fikrim 5 para etmeyeceği yönünde.

Açıkcası bende amiyane tabirle aşağı yukarı sizin yazdıklarınızı düşünüyorum toyota hakkında hakkında efsane kasa nedeniyle oluşturulmuş efsane dışında gözle görülür bir emare yok kalite noktasında zaten teknoloji olarak vasatın altında halen 1.4 dizel kullanıyor mmt kullanıyor hadi mmt yi anladım mantık işi çift kavrama kullansa başı ağrıyacak onu biliyor maliyet iki katına çıkacak şanzıman konusunda ama 1.4 dizel nedir arkadaş o kaputun altına mı sığmıyor anlamıyorum koysana şöyle güzel bir 110 beygir 1.6 dizel! Dikkat edilirse dizel en üst versiyonunda eğer yanlış görmedimse mmt şanzımanlısında cruise control yok millet 5 kuruşluk şeyi neden takmadığını düşünüyoru, oysa bu cruise controlü millet pejo partnere pejonun forumunda görselle anlatarak evinin garajında dahi takıyor. Toyota cruise control koyamadı çünkü biliyor ki o şanzıman devri tutturmak için cruise artacak düşecek vs. yoracak ve 10 binde sıkıntılar teklemeler vuruntular başlayacak. Uzun yıllardır şanzıman konusunda adeta ışığı arayan bir budist gibi aldığım yolda gördüğüm hepsi yalan bir tek zf hp8 ve yeni çıkacak olan zf hp9 gerçek. Yani 2.500 tl farkla otomatik keyfi yaşanmaz bunu size vaat eden firmalar ne aldığını sattığını bilir ama müşteri bilmez sanır ki alacak bir merecedes, bir bmw hp 8 konforu yaşayacak ne kadar ekmek o kadar köfte. Bir Allahın kulu da sormuyor ki "Yahu kardeşim dizele neden cvt koymadın gül gibi" ben sordum cevap veremezler kimse veremez. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Açıkcası bende amiyane tabirle aşağı yukarı sizin yazdıklarınızı düşünüyorum toyota hakkında hakkında efsane kasa nedeniyle oluşturulmuş efsane dışında gözle görülür bir emare yok kalite noktasında zaten teknoloji olarak vasatın altında halen 1.4 dizel kullanıyor mmt kullanıyor hadi mmt yi anladım mantık işi çift kavrama kullansa başı ağrıyacak onu biliyor maliyet iki katına çıkacak şanzıman konusunda ama 1.4 dizel nedir arkadaş o kaputun altına mı sığmıyor anlamıyorum koysana şöyle güzel bir 110 beygir 1.6 dizel! Dikkat edilirse dizel en üst versiyonunda eğer yanlış görmedimse mmt şanzımanlısında cruise control yok millet 5 kuruşluk şeyi neden takmadığını düşünüyoru, oysa bu cruise controlü millet pejo partnere pejonun forumunda görselle anlatarak evinin garajında dahi takıyor. Toyota cruise control koyamadı çünkü biliyor ki o şanzıman devri tutturmak için cruise artacak düşecek vs. yoracak ve 10 binde sıkıntılar teklemeler vuruntular başlayacak. Uzun yıllardır şanzıman konusunda adeta ışığı arayan bir budist gibi aldığım yolda gördüğüm hepsi yalan bir tek zf hp8 ve yeni çıkacak olan zf hp9 gerçek. Yani 2.500 tl farkla otomatik keyfi yaşanmaz bunu size vaat eden firmalar ne aldığını sattığını bilir ama müşteri bilmez sanır ki alacak bir merecedes, bir bmw hp 8 konforu yaşayacak ne kadar ekmek o kadar köfte. Bir Allahın kulu da sormuyor ki "Yahu kardeşim dizele neden cvt koymadın gül gibi" ben sordum cevap veremezler kimse veremez. :)

Ford dizele cvt koydu. Gördü dünyanın kaç bucak olduğunu. :kıhkıh: Şanzıman deyince hep Mercedes gelir aklıma. Üstüne tanımam. :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford dizele cvt koydu. Gördü dünyanın kaç bucak olduğunu. :kıhkıh: Şanzıman deyince hep Mercedes gelir aklıma. Üstüne tanımam. :yeah:

Sanırım benim arabam kısmında yazan kısmı okumadınız evet ben ford focus c-max dizel cvt ye biniyorum varsa sorunuz alıyım :)

Şimdiye dek dsg ler 1 senede arıza çıkarırken bende 7 senedir cvt var hanüz arıza yaşamadım. Kullanmayı bilmek lazım millet düzden iniyor birde otm. alayım diyor düz gibi kullanıyor e tabi dünyanın kaç bucak olduğunu görüyor. Full yük ile boş 1.5 dci fluance düz vitesle kafa kafa gidiyor 160 k  hızla tabi fluance hem hafif olması hem fluance boş olmasından o gidiyor lakin biri var 2006 model diğeri 2012 yani her şeyin bir yolu yordamı var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanırım benim arabam kısmında yazan kısmı okumadınız evet ben ford focus c-max dizel cvt ye biniyorum varsa sorunuz alıyım :)

Şimdiye dek dsg ler 1 senede arıza çıkarırken bende 7 senedir cvt var hanüz arıza yaşamadım. Kullanmayı bilmek lazım millet düzden iniyor birde otm. alayım diyor düz gibi kullanıyor e tabi dünyanın kaç bucak olduğunu görüyor. Full yük ile boş 1.5 dci fluance düz vitesle kafa kafa gidiyor 160 k hızla tabi fluance hem hafif olması hem fluance boş olmasından o gidiyor lakin biri var 2006 model diğeri 2012 yani her şeyin bir yolu yordamı var.

Cvt'nin yüksek tork değerleri ile arası iyi değil. Millet de tapa gaz gidince olan oluyor. Ben 2. elde tereddütlü yaklaşıyorum bu şanzımana. Onarımı bildiğim kadarıyla mümkun değil. Bunu revize etmek kaça patlar?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanırım benim arabam kısmında yazan kısmı okumadınız evet ben ford focus c-max dizel cvt ye biniyorum varsa sorunuz alıyım :)

Şimdiye dek dsg ler 1 senede arıza çıkarırken bende 7 senedir cvt var hanüz arıza yaşamadım. Kullanmayı bilmek lazım millet düzden iniyor birde otm. alayım diyor düz gibi kullanıyor e tabi dünyanın kaç bucak olduğunu görüyor. Full yük ile boş 1.5 dci fluance düz vitesle kafa kafa gidiyor 160 k  hızla tabi fluance hem hafif olması hem fluance boş olmasından o gidiyor lakin biri var 2006 model diğeri 2012 yani her şeyin bir yolu yordamı var.

Fordun CVTsinin sorunlu olduğu gerçek, sizin arıza yaşamamış olmanız bunu değiştirmiyor. Yengemde 5 sene kullanıp arızasız sattı ama dediğim gibi o şanzıman problemli bir şanzıman.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sanırım arızasız otomatik şanzımanın alınabilir makuliyette olanları mazda larda var. ikinci el derdini, yakıtını düşünmeyecekseniz, tabi Mazdalarda az pahalıdır. alın bir mazda keyfinize bakın.

Doğru. Dünyanın en sorunsuz markası. Ama ben japonlardan keyif alamam. Mercedes'lerin şanzımanları da gayet sorunsuz. En azından tanıdığımızın w124 kasa E serisinde araç 200 küsür bin km olmasına rağmen hiç sorun yoktu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.