Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik Değişimi


hüseyin ipek

Önerilen Mesajlar

aracın lastiklerini değiştirdim

dunlop 215/55/16 sp sport Lm703

 

yol tutuşu gerçekten güzel bir de lastik çok estetik duruyor fotoları paylaşıcm kısa zamanda

Bu lastikten kullananlar var mı?

hüseyin ipek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dunlop'un SP Sport serisi yaygın da LM703 Avrupa'da hemen hiç satışa çıkmamış bir ürün. Yol tutuşla ilgili övgüler de var yakınmalar da. Özellikle öne çıkan bir lastik değil kısacası.

Dunlop son zamanlarda başarılı ürünelre imza atıyor, özellikle son geliştirdikleri Sport Bluresponse ve yerine geçtiği Sport Fastresponse C sınıfı araçlar için ekonomi ve güvenlik odaklı övgü alan lastikler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

birde kaç yıl sonra sertleşip virajlarda ötecek ona bakmak lazım hocam.

 

Virajlarda ötmesi lastiğinin ömrünü tamamlamış olması demek mi, ya da öten lastik kötü müdür?

 

Michelin bolca öter.

Diğer yandan benim Europa'ya aldığım Pirelli Cinturato P4 ler de ötme konusunda pek istekliler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben 2. lastik takimini dunlop kullandim.Modelini unuttum. Araba sifir olarak geldiginde uzerinde michelin vardi.Kendimce karsilastirma yaparsam;

 

Michelin 4 lastik`te yol sartlarindan oturu dikkatli kullansamda balon yapti.Surekli lastik degistirmek zorunda kaldim birbirleriyle uyumla olsun digede surekli michelin aldim.Yaklasik 70.000km kullandim ama surekli teker teker degistire degistire.Inanilmaz yumusak lastik`ti ve uzun yolda ozellikle 160 ve uzeri hizlarda arabanin dandik yalitimi ve lastik`ten dolayi inanilmaz bir yol sesi vardi.Yol tutusu fena degildi ama birazcik sert bir virajda otuyordu.Ayni viraji ayni hizla dunloplarla girdigimde bu sesle hic karsilasmadim.

 

Gelelim dunlop`a.Lastikleri yaklasik 50.000km kullandim cok memnun kaldim.Hala ayni yoldan gidiyorum ve hala bazi yerlerinde insaat devam ediyor en ufak bir balonla karsilasmadim.Sert lastik olmasina ragmen yuksek suratlerde michelin`a gore daha az yol sesi oluyordu.Yukarda bahsettigim otme problemini bunda yasamadim hic ustelik bu 50.000 km icinde pist ve slalom da vardi.Dis derinligi 3 milim`e indi yani degisim zamani. :) Ben dunloplardan inanilmaz memmun kaldim sizede tavsiye ederim.

 

Bu arada benim bildigim yumusak lastik daha iyi yol tutar daha az ses alir ama bende tam tersi oldu belkide ben yanlis biliyorum.Cem abiden de bu konuda aydinlatma bekliyorum. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benim bildigim yumusak lastik daha iyi yol tutar daha az ses alir
Yumuşaktan ne anladığınıza bağlı. Hamuru yumuşak olabilir, asfalta daha iyi yapışır, daha çabuk aşınır, daha iyi tutunur, daha az öter ve ses yapar; hamuru sert ama yanak yapısı yumuşak olabilir, daha konforlu gider, göreceli daha kötü yol tutar, ses yapabilir ve fakat ömrü uzun olur. Tabii ayırım bu kadar siyah - beyaz değil, değişik özellikleri farklı ölçülerde temsil ediliyor olabilir.

Bir de kauçuğun dejenerasyon süreci var, zamanla esnekliğini kaybederek özellikleri bozulur, bu da hamurdan hamura farklılık gösterir. Marka bazında genelleme yapmak hatalı olur, model bazında ise özellikler belirgin olabilir...

Mesela Michelin sert hamurlu ama yumuşak yanaklı lastiğe iyi bir örnektir, balon şikayeti de buna kanıt olarak kullanılabilir.

Yani sordunuz diye bir şeyler uydurdum...  :kıhkıh:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Cem Boneval, Ben yumusak lastik denince yanak yada hamur olarak degil komple yumusak olarak biliyordum.yani taban yapisiyla yanak yapisini hep ayni olarak dusunmustum yanlismis ogrenmis oldum.  :kıhkıh:  

 

Michelin kullandigim modelin ismini unuttum ama primacy`dir buyuk ihtimal kesinlikle yumusak yanakli lastikti.Dunloplara usenmedim baktim fastresponse modeli imis bana cok daha kaliteli geldi bu model michelinlara gore ama tabiki kalite kavramida gorecelidir.

 

Bilgilendirme icin ayrica tesekkur ederim. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçen gün Discıvery de izledim. Continentalin lastiği ile fiyatı yarı yarıya az olan başka bir duyulmamış bir marka ile karşılaştılar. Conti kuru yolda iyi tuttu ama ıslak zeminde çuvalladı. O fiyarı yarı yarıya olan lastikler ıslak zeminde 10 metre daha önce durdu. 60 mil ile fran yaptı.Taşlı gibi bir zemindi. Renault scenic ile test yapıyordu. Kuru yolda test parkurunda conti ile birkaç saniye daha önce bitirdi. Yani kuruda conti daha iyiydi.

Bu işler pahalı lastik iyidir demekle olmuyor. Michelinler genellikle yumuşak olduğu için sık balonlama oluyor. Git taktır 1200 liraya lastik bir çukura düş balon olsun. O iş beni bozar.

Focusta orjinal 16 jantında 215 tabanlı continental premiumcontact 2 vardı. Yol sesi çok fazlaydı. 225/40r18 zeetex hp102+ aldım çıkma olarak. Çok daha sessiz bir lastik. Conti ile birkez tek tekeri çukura düşürdüm yanaktan yarıldı. Stepnede tam boy lastik olduğu için değiştirdim. Arada hep kızıyordum neden ince stepne koymadılar da bagajı küçülttüler diye ama şükür öyleymiş dedim lastik yarılınca.

Benim aradıklarım öncelik sırasıyla konfor,sessizlik,fren kabiliyeti,yol tutuşu, balans tutması. O lastik rezonans sesi(uğultu şeklindeki) uzun yolda kafa şişiriyor, araçtakileri yoruyor.

Bridgestone potenza adrenalin er 001 lastikli araç var. Tam bir takoz lanet olacısa lastik. Yanaklar aşırı sert, tabandaki dişler aşırı sert. Fren hissi hiç yok. Direk kızaklamaya başlıyor. Sözde spor lastik hız lastiği. Yerler öyle işi. Aynı ebatta dunlop lm703 200 lirayken bridgestone 450 lira. Burdan da pahalı lastik iyidir tezi bozulmuş oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Virajlarda ötmesi lastiğinin ömrünü tamamlamış olması demek mi, ya da öten lastik kötü müdür?

 

Michelin bolca öter.

Diğer yandan benim Europa'ya aldığım Pirelli Cinturato P4 ler de ötme konusunda pek istekliler.

 

benim bildiği lastik iki şekilde öter bir bayatlayınca iki çok yumşaksa(sıcakta)..

 

ilk aracımda pirelli p6000 vardı. 3. yıldan itibaren ötmeye başladı, 4 . yılıda binip değiştirdim.

şimdi focus ta michelin primacy hp var, henüz ötmüyor. yaz sıcakları iyice başlasın bakalım ötecek mi ötmezse iyidir. ama bayatlayınca illaki ötecektir.

cinturato p4 lerden memnun musunuz genel anlamda? cinturato p7 ler çok iyi mesela, focus için düşünülebilecek bir lastik..

 

almanlar 2 yılda bir lastik değiştirir. 5-6 yılda birde araba..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

cinturato p4 lerden memnun musunuz genel anlamda?

 

Valla Europa ile memnuniyet kıyaslaması yapabileceğim bir durum olmadı. Ancak ben arada yol durumu da müsaitse ani fren, sağ sol ani şerit değişimleri vs yaparım. Bu tür hareketlerde bir sorun çıkartmadı. Su tahliyesi gayet iyi, ses seviyesi de çok düşük. Bir memnuniyetsizliğim var mı? Şu an yok.  Focus'a Pirelli P7 alır mıyım? Almam herhalde. Tek nedeni ise önyargılar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus'a Pirelli P7 alır mıyım? Almam herhalde. Tek nedeni ise önyargılar. 

geçenlerde lastik testi eklemiştim bir dergiden alıntı. o sayfalara veya yabancı test sayfalarına bakacak olursak, p7 nin iyi bir alternatif olduğunu düşünüyorum.

4 yıl sonra kısmet olurda p7 ler hala satılırsa %80 alırım 80 çünkü 4 yıl lastik dünyası için piyasaya çıkacak çok çeşit demek. ama bugün alacak olsam hiç düşünmem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yalnız dunlop çok iyi markadır :) Hayırlı olsun. Konunun modifiye ile alakası olmaması sebebiyle doğru yere taşınmaktadır. Lütfen dikkat edelim.

Teşkkrlr .Özür diliyorum yanlış yere açmışım 

En dikkat çekici yanı araç sert manevralarda güven veriyor.Birde fren mesafesinde ciddi kazanç var.Ama daha yeni taktırdım bunlar normal sizlerin de dediğiniz gibi 4-5 yıl sonraya bakmak lazım

hüseyin ipek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

geçenlerde lastik testi eklemiştim bir dergiden alıntı. o sayfalara veya yabancı test sayfalarına bakacak olursak, p7 nin iyi bir alternatif olduğunu düşünüyorum.

4 yıl sonra kısmet olurda p7 ler hala satılırsa %80 alırım 80 çünkü 4 yıl lastik dünyası için piyasaya çıkacak çok çeşit demek. ama bugün alacak olsam hiç düşünmem.

Su an lastik alacak olsam 3 alternatifim var.

1 michelin primacy 3

2 continental csc 5

3 continental cpc 5

Bunlarin disinda jant degisimine gidecek olursam petlas volex sport dusunebilirim. Ekonomik durum musait oldugunca ilk uc favorim. Ilaveten iki alternatif lastik ise pirelli p zero (ki benim kullanim tarzim icin gereksiz) ve bridgestone s 001. Bu ikisini digerlerine degismem ancak bir cilginlik yapacaksam alirim galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.