Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

İstanbul-Bodrum (Uzun Yol)


Sabri Özer

Önerilen Mesajlar

denk gelir çanak

Pardon da biraz önce çanaktan değil kafadan bahsediyorduk, kafanın tavana çarpması için aracın boşluğa düşmesi lazım, ya da aşırı yaylanıp tekrar normal konuma dönmesi, yani anlattığın kafa vurma olayının dinamiğini sert yaya bağlamak mümkün değil benim için.  

 

Korkutma çocuğu...  :smiley2k:

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olur mu ya? yedek parçacılarda fiyatları vardı. Konularda geçiyor forumda 200TL ye halledersin sanıyorum.  

 

Buldum bak. 

 

http://www.onlinefordyedekparca.com/U842,169,focus-2011-bron-balata-br-av61-2k021-bb-bakim-urunleri-av61-2k021-bb.htm

Yetkili servis sadece arkalara 265 istemişti benden yanlış hatırlamıyorsam. Yan sanayi candır  :kıhkıh:

Bir dahakine bu veya benzeri bir siteden alayım ben de orjinalini.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Pardon da biraz önce çanaktan değil kafadan bahsediyorduk

 

korkacak bir durum yok , uzun yolda sert ve yola iyi tutunan araba herzaman avantajdır ...  kafa çanak ortaya karışık işte adı üzerinde süspanse olmayınca araç sekiyor , sekmeside yola daha iyi yapıştığından ...  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yapışıyorsa niye sekiyor?

 

 

...  sekmek dediğimde denizde taş sektirmek anlamında değil ; tabikide tekerlekler yol ile temasını kesip zıplamıyor , ama nedir en güzel örnek gokart 'ta mesela yolun herşeyini hissedersinizya , yoldaki ters enerjiyi emecek bir shock absorvesi olmadığı için yoldaki bütün engebeyi inişi çıkışı içinizde hissedersiniz .  standart araçta bu tarz yoldaki değişiklikler yaylanma ile daha az hissediliyor ; zaten o takımların amacı o değilmi , ama yaylı arabada bütün yolu iç organlarınızda hissediyorsunuz ... kullanan için sorun yokta , o anda habersiz olan yolcular neye uğradığını şaşırıyor ... iyi tutunuyor , yaışıyor olduğu için herşeyi tam hissediyorunuz demek istediğim bu ...

 

 

 

Abi, belki sekmek istemiştir..

 

???????  sek sek sekerek mahmure

Tolga Başaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...  sekmek dediğimde denizde taş sektirmek anlamında değil ; tabikide tekerlekler yol ile temasını kesip zıplamıyor , ama nedir en güzel örnek gokart 'ta mesela yolun herşeyini hissedersinizya , yoldaki ters enerjiyi emecek bir shock absorvesi olmadığı için yoldaki bütün engebeyi inişi çıkışı içinizde hissedersiniz .  standart araçta bu tarz yoldaki değişiklikler yaylanma ile daha az hissediliyor ; zaten o takımların amacı o değilmi , ama yaylı arabada bütün yolu iç organlarınızda hissediyorsunuz ... kullanan için sorun yokta , o anda habersiz olan yolcular neye uğradığını şaşırıyor ... iyi tutunuyor , yaışıyor olduğu için herşeyi tam hissediyorunuz demek istediğim bu ...

 

 

 

 

???????  sek sek sekerek mahmure

Sırf latife olsun diye yazdım, yoksa anlaşılmayan bir durum yok.. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Espriyi bir kenara bırakırsak eğer yaydan sonra araç fazla sekmeye başlamışsa amortisörler uygun değil demektir, çünkü kontrolusz sekmeleri tamponlamak/yumuşatmak amortisörün işidir. 

Kimse küçük engebeli bir virajda sekmeler nedeniyle yol ile irtibatı kaybedip kıçını savurmak istemez.

Yanlış yay seçiminde, özellikle kesik yaylarda bu ciddi bir sorundur!

BU nedenle yaydan çok coil-over sistem önerilir, o da tuzlu tabii cep yakıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Espriyi bir kenara bırakırsak eğer yaydan sonra araç fazla sekmeye başlamışsa amortisörler uygun değil demektir, çünkü kontrolusz sekmeleri tamponlamak/yumuşatmak amortisörün işidir.

Kimse küçük engebeli bir virajda sekmeler nedeniyle yol ile irtibatı kaybedip kıçını savurmak istemez.

Yanlış yay seçiminde, özellikle kesik yaylarda bu ciddi bir sorundur!

BU nedenle yaydan çok coil-over sistem önerilir, o da tuzlu tabii cep yakıyor.

Herkesin dediğinin aksine bende hiç oyle yaylanma falan olmadi nerdeyse 2 ay olucak takali. Demekki bizim amortisorler iyi :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Herkese merhaba :) Başliğa ne yazacağim bilemedim bunu yazdim :D ve sanki forumda boyle bir konu vardi hatta ben acmistim diye hatirliyorum ama bulamadim neyse, konumuza donecek olursak. 8 temmuz gibi kendi arabamla F3 tdci bodruma gitmek istiyorum 1 arkadasimla 2 kisi olucaz. Nelere dikkat etmeliyim ilk defa uzun yolum olacak ve yol durumu asfalt durumu nasildir yakin zamanda bu yoldan gecmis biri var mi? Birde arabamda eibach yay var bu uzun yolda bi dezavantaj olur mu ?

 

yolculuğu yaptınız mı?

bende ağustos 13 gibi gideceğim, daha çok var ama özellikle yolu merak ediyorum.. tamirat.. özellikle zift üstü mıcırlı asfalt çalışması var mı? (soğuk asfalt)

özellikle milas dan sonra, ve bilen varsa yatağan - milas arası..(geçen sene yatağandan sonra toprak yol vardı suluyorlardı tozmasın diye, herhalde bitirmişlerdir, fakat bir yeniside başlamıştır)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tamirat.. özellikle zift üstü mıcırlı asfalt çalışması var mı?
Benim tanıdığım Karayolları İşletmesi mutlaka size güzel bir sürpriz hazırlamıştır, müsterih olun, hani nasıl diyorlar? Kaderde varsa düz...., hımmm hatırlayamadım, akşamları kafa kalmıyor bugünlerde...
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim tanıdığım Karayolları İşletmesi mutlaka size güzel bir sürpriz hazırlamıştır, müsterih olun, hani nasıl diyorlar? Kaderde varsa düz...., hımmm hatırlayamadım, akşamları kafa kalmıyor bugünlerde...

sonumuz hayır olsun öyle ise :D

öyle bir yolda giderken bende sonunu hatırlayamadığım ifadeler sallıyorum, bundan nasibini sadece karayolları değil alakalı herkes ve bir sürü sonradan görme jipçiler ve paslı panelvan sürenler  de nasipleniyor.

 

bizim gibi hassas insanlar zaten 30-40-50 ile en sağdan sırayla araya mesafe koyarak ilerliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yolculuğu yaptınız mı?

bende ağustos 13 gibi gideceğim, daha çok var ama özellikle yolu merak ediyorum.. tamirat.. özellikle zift üstü mıcırlı asfalt çalışması var mı? (soğuk asfalt)

özellikle milas dan sonra, ve bilen varsa yatağan - milas arası..(geçen sene yatağandan sonra toprak yol vardı suluyorlardı tozmasın diye, herhalde bitirmişlerdir, fakat bir yeniside başlamıştır)

Ramazan sonrasina erteledik. Ağustos 2. hafta gibi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.