Nafi Köse Oluşturma zamanı: Haziran 26, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Haziran 26, 2013 arkadaşlar foruma yeni üye oldum bu soru soruldu mu tam olarak bilmiyorum fakat ben birkaç gün içinde ford focus almayı düşünüyorum.Bugün 1.0 motoru test ettim bana göre yolda gidişi gazı alışı güzel fakat benim önceligim yakıt ve bu iki araç arasında 10 bin tl fark var ayrıca her yıl 310 tl vergi farkı var bunları göz önünde bulundurunca sizce dizel almak mantıklı mı yada 1.0 olanı bu fiyat farkını kısa sürede mi kapatır ? yılda 30 bin kilometre yapan biride degilim fakat genel kullanımım şehir içi olacak.Şimdiden cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Üye No: 4.444 Hatay'da trafik yoksa ve uslu kullanabilirim diyorsan 1.0 EcoBoost al uslu kullanmadan ekonomi isterim diyorsan tdci al 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 (düzenlendi) konya şartlarında yazayım ben benziliye binerim bilader dizel e..onda focus 2.5 vardı 90 bg lik bende Accent era 1.4..o 5 litre yakardı ben 7.. şimdi bende focus 1.0 var 6 litre yakıyor, o da yeni focus dizel aldı ama henüz binemedi, 115 bg lik sanırım 5.3-5.5 gibi yakar..bunlar ş.içi değerleri.. 7x 4.76: 333 6x476: 285 5.3x4.25: 225 vergi ve bakım masrafları her bir bakımda dizelde yaklaşık 100 tl daha pahalıdır..dediğiniz gibi yılda 300 tl de vergi avantajı var..bir kaç yüzde 1 de olsa dizellerdeki diğer yakıt sorunları çıkma olasılığı var ki hep opet ten alırsanız bu garantiye giriyor.. yılda yapacağınız km ve bu araca kaç yıl bineceğiniz önemli bu konuda..birde 3 serisinde ne kadar iyileştirilmişte olsa az motor sesi var içerde, 1.0 ise emin olun sabit hızlarda elektrikli motor gibi hiç ses yok..gaza basınca az turbo sesi alıyor, hız sabitlenince sessizlik..testte dikkat etmişsinizdir sanırım..yol-teker sesi alıyor motor sesi almıyor. son kararı siz verin..yılda 15.000 yapsanız dizelin size katkısı sadece yakıt olarak 1000 tl..bunun 300 tl sini vergiden düşün 700 e düşer..ay a bölün 58 tl..ben 58 tl az vereceğim diye dizel e binmem eğer yılda 15.000 den az biniyorsam.. bu hatay da belki 75 tl olur..küçük şehir daha fazla dur kalk gibi nedenlerden.. karar sizin.. Haziran 26, 2013 Mehmet Demir tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nafi Köse Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Öncelikle yorumlar için teşekkürler.Ben aracı uzun yolda 90-100 km hızı geçmeden kullanan şehir içindede sakin kullanan birisiyim yani 3 bin devire çıkmasına kolay kolay izin vermeyip direk vites yükseltiyorum 1.4 2002 model polo varken onun yakıtı biraz fazla geliyordu ondan dolayı benzinli araçlar konusunda tereddütüm oluştu.Ara sıra şehir dışı gezdigimde yada şehir içinde işler için kullandıgımda yakıtı dert etmek istemedigimden ve pişman olmak istemedigimden kararsız kaldım sizlere danışmak istedim.Aracı allah kaza bela vermezse en az 5 sene kullanırım diye düşünüyorum bakım masrafları dizelin fazla km sonrası sorunları gibi sebeplerden kafam karıştı en uygun kararı bu yüzden vermekte zorlanıyorum Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Öncelikle yorumlar için teşekkürler.Ben aracı uzun yolda 90-100 km hızı geçmeden kullanan şehir içindede sakin kullanan birisiyim yani 3 bin devire çıkmasına kolay kolay izin vermeyip direk vites yükseltiyorum 1.4 2002 model polo varken onun yakıtı biraz fazla geliyordu ondan dolayı benzinli araçlar konusunda tereddütüm oluştu.Ara sıra şehir dışı gezdigimde yada şehir içinde işler için kullandıgımda yakıtı dert etmek istemedigimden ve pişman olmak istemedigimden kararsız kaldım sizlere danışmak istedim.Aracı allah kaza bela vermezse en az 5 sene kullanırım diye düşünüyorum bakım masrafları dizelin fazla km sonrası sorunları gibi sebeplerden kafam karıştı en uygun kararı bu yüzden vermekte zorlanıyorum Madem 5 yıl kullanacaksın 1.0 Eb al ilerde 1.6 tdci uçup 1.5 tdci gelecek sonra otomatiği gelecek derken değer kaybında eskiye göre artacak., Hemde uslu kullanmayı öğrenmişsindir artık istediğinde ekonomi istediğinde ÇOK rahat performans alacaksın.Hayırlı olsun bunlar benim düşüncem tabi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 (düzenlendi) 1.0 ecoboost motorda dizel kadar olmasada ekonomik bir motor .zaten fabrika verisi dizel 4.5 litre eboost 5.1 litre .bunu yakıt olarak hesapladığımızda her 1000km de ecoboost 1.0 dizelden 50 tl fazla yakar.tabi uzun yolda bu fark biraz daha düşer ..yani yılda 10 bin km yol yapsanız 500 tl fazla para verirsiniz yakıta ..1.0 ın vergi avantajınıda düşünürsek yılda 310 tl eksik vergi ödersiniz...yani buradan şöyle bir sonuca varırız yılda 10 bin km yol yapsanız eğer sadece yıllık masrafınız 190 tl fazla olur..bakım giderleri ise ikisininde hem 15 bin lik hem de 30 binlik bakımı aynı .15 binlik bakımda yag ,hava ,polen ,yağ filtreleri değişiyor hem dizel hem ecobbostun ....30 binlik bakımda da dizelin mazot filtresi ecoboostun da bujileri değişiyor bunların fiyatıda yakın birbirine ..ecoboostlarda buji diğer bujilere göre biraz pahalı....yani servis bakımları aynı..birde 10 bin lira cebinize kalacak bu 10 bini de değerlendirseniz size aylık getirisi olur ayrıca...ama dizelin sürüş keyfide ecoboost 1.0 dan kesinlikle daha güzel ve daha performanslıdır ..hızlı tırmanmayı ve performansı seviyorsanız dizel alın derim ama hız önemli değil diyorsanız ecoboost 1.0 da ekonomik bir motordur ,kullanıcı arkadaşlar yakıtından gayet memnunlar,dizele yakın yakıt tüketim değerleri var forumdaki kullanıcı arkadaşların .zaten fabrika verilerindede 1.0 yarım litre fazla yakıyor 100 km de....karar sizin artık hengisi mantıklı geliyorsa size öyle yapın derim.. Haziran 26, 2013 çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Yilda max 10 bin km yaparim diyorsan bir sifir al. ama yok ben 20 bine kadar giderim ne yapacagimda belli olmaz dersen tdci al. Ben ki dizel focus sahibi olarak 1.0 i tavsiye ediyorum. Vergisinden ilk alimdaki farktan ve bu fark sayesinde kkaskodan kazancin toplamda azimsanamayacak duzeyde olacak. Sadece tek eksigin 270 nm tork. 1.0 in torkuda azimsanamaz tabi. 1.0 al. Ne yapacaksin traktor motorunu. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 1.0 da 2000-2200 devirde vites değiştirip, 1500-1600 devirlerde sürmezseniz çok yakar, belirteyim..gaza basmayı değil dokunmayı bilmelisiniz turbo benzinli araçlarda.. dizelde bassanızda belli değerlerin üzerine zor çıkar. dizel her halukarda ekonomiktir..burada kriter, fiyat farkı ve size geri dönüşü olmalı.. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nafi Köse Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Yilda max 10 bin km yaparim diyorsan bir sifir al. ama yok ben 20 bine kadar giderim ne yapacagimda belli olmaz dersen tdci al. Ben ki dizel focus sahibi olarak 1.0 i tavsiye ediyorum. Vergisinden ilk alimdaki farktan ve bu fark sayesinde kkaskodan kazancin toplamda azimsanamayacak duzeyde olacak. Sadece tek eksigin 270 nm tork. 1.0 in torkuda azimsanamaz tabi. 1.0 al. Ne yapacaksin traktor motorunu. kaskoda ne gibi bir fiyat farkı olacak bilmedigimden soruyorum ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Öncelikle yorumlar için teşekkürler.Ben aracı uzun yolda 90-100 km hızı geçmeden kullanan şehir içindede sakin kullanan birisiyim yani 3 bin devire çıkmasına kolay kolay izin vermeyip direk vites yükseltiyorum 1.4 2002 model polo varken onun yakıtı biraz fazla geliyordu ondan dolayı benzinli araçlar konusunda tereddütüm oluştu.Ara sıra şehir dışı gezdigimde yada şehir içinde işler için kullandıgımda yakıtı dert etmek istemedigimden ve pişman olmak istemedigimden kararsız kaldım sizlere danışmak istedim.Aracı allah kaza bela vermezse en az 5 sene kullanırım diye düşünüyorum bakım masrafları dizelin fazla km sonrası sorunları gibi sebeplerden kafam karıştı en uygun kararı bu yüzden vermekte zorlanıyorum Öncelikle yorumlar için teşekkürler.Ben aracı uzun yolda 90-100 km hızı geçmeden kullanan şehir içindede sakin kullanan birisiyim yani 3 bin devire çıkmasına kolay kolay izin vermeyip direk vites yükseltiyorum 1.4 2002 model polo varken onun yakıtı biraz fazla geliyordu ondan dolayı benzinli araçlar konusunda tereddütüm oluştu.Ara sıra şehir dışı gezdigimde yada şehir içinde işler için kullandıgımda yakıtı dert etmek istemedigimden ve pişman olmak istemedigimden kararsız kaldım sizlere danışmak istedim.Aracı allah kaza bela vermezse en az 5 sene kullanırım diye düşünüyorum bakım masrafları dizelin fazla km sonrası sorunları gibi sebeplerden kafam karıştı en uygun kararı bu yüzden vermekte zorlanıyorum bakım masrafları aynı ,halk arasında dizelin bakım masrafları daha fazla diye bir inanış var kesinlikle öyle değil 15 binlik bakımlar benzinliye göre aynı 30 binlik bakımlarda ecoboostlarla aynı fakat atmosferik motorlarda ise 100 tl civarı ucuzdur dizele göre....focusa ise aracınızı düzenli ve iyi bir yakıt alarak kullanırsanız 200 bin km ye kadar sorunsuz binersiniz dizel için bu benzinliyle o kadar yol yapmadığım için bilemiyorum..daha önce dizel focusumla 160 bin km sorunsuz yol yaptım ..bakım dışında 140 bin km de enjektör temizlettim birde birde turbo hortumu değişti bunlarda öyle yüksek fiyatlı şeyler değil...onun dışında normal bakımlar yapıldı aracın..tabi bazen araç yenide olsa ufak çaplı sorunlar çıkabiliyor araçlarda o da artık şansa kalmış..bende bir sorun cıkmadı ama bazen insanlar yaşayabiliyor ...100bin km de sonra yok dizel sorun çıkarır yok 100binden sonra dizelin satışı zor olur diye birşey var halk arasında bu kesinlikle yanlış..100 binden sonra satılırda dizel 100binden sonra sorunda çıkarmaz dizel..siz aracınıza bakar kaliteli mazot alırsanız hiç bir masraf sorun çıkmaz..sorun benzinli de de çıkabilir yani şans artık ! 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nafi Köse Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 1.0 da 2000-2200 devirde vites değiştirip, 1500-1600 devirlerde sürmezseniz çok yakar, belirteyim..gaza basmayı değil dokunmayı bilmelisiniz turbo benzinli araçlarda.. dizelde bassanızda belli değerlerin üzerine zor çıkar. dizel her halukarda ekonomiktir..burada kriter, fiyat farkı ve size geri dönüşü olmalı.. uzun yolda 100 ü pek geçmeden 6 litre yakar mı tahminen ? benimde fiyat farkı ve geri dönüş kısmı kararsız kılıyor yani ben fiyat farkını 5-6 yıl sonra elde edeceksem benzinliyi tercih etmem bana göre daha mantıklı olur. 1.0 aracı düz yolda test ettim benim gibi normal bir kullanıcıyı tatmin eder seviyede ama başlangıcta 9.5 gösteriyordu sonunda 9.4 e indi gerçi 10 kilometre anca yapmısımdır ve klima açıktı acaba yokuşta nasıl bir performans olur ? bakım masrafları aynı ,halk arasında dizelin bakım masrafları daha fazla diye bir inanış var kesinlikle öyle değil 15 binlik bakımlar benzinliye göre aynı 30 binlik bakımlarda ecoboostlarla aynı fakat atmosferik motorlarda ise 100 tl civarı ucuzdur dizele göre....focusa ise aracınızı düzenli ve iyi bir yakıt alarak kullanırsanız 200 bin km ye kadar sorunsuz binersiniz dizel için bu benzinliyle o kadar yol yapmadığım için bilemiyorum..daha önce dizel focusumla 160 bin km sorunsuz yol yaptım ..bakım dışında 140 bin km de enjektör temizlettim birde birde turbo hortumu değişti bunlarda öyle yüksek fiyatlı şeyler değil...onun dışında normal bakımlar yapıldı aracın..tabi bazen araç yenide olsa ufak çaplı sorunlar çıkabiliyor araçlarda o da artık şansa kalmış..bende bir sorun cıkmadı ama bazen insanlar yaşayabiliyor ...100bin km de sonra yok dizel sorun çıkarır yok 100binden sonra dizelin satışı zor olur diye birşey var halk arasında bu kesinlikle yanlış..100 binden sonra satılırda dizel 100binden sonra sorunda çıkarmaz dizel..siz aracınıza bakar kaliteli mazot alırsanız hiç bir masraf sorun çıkmaz..sorun benzinli de de çıkabilir yani şans artık ! evet bu yargı herkeste var ama dediginiz dogru düzgün bir şekilde bakımları yapılırsa 200bin kmlik araç bile cok sorun çıkarmaz.İlginiz için teşekkürler Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 (düzenlendi) uzun yolda 100 ü pek geçmeden 6 litre yakar mı tahminen ? benimde fiyat farkı ve geri dönüş kısmı kararsız kılıyor yani ben fiyat farkını 5-6 yıl sonra elde edeceksem benzinliyi tercih etmem bana göre daha mantıklı olur. 1.0 aracı düz yolda test ettim benim gibi normal bir kullanıcıyı tatmin eder seviyede ama başlangıcta 9.5 gösteriyordu sonunda 9.4 e indi gerçi 10 kilometre anca yapmısımdır ve klima açıktı acaba yokuşta nasıl bir performans olur ? 6 Litre Laf mı 5 LİTREYİ GEÇMEZ UZUN YOLDA 100 Ü GEÇMEZSENİZ...BEN 100 Ü GEÇMEYİNCE 1.6 ECOBBOOST 180PS İle 6 litre yakıyorum siz 5 litre yakarsınız ancak..şuan benim aracın yakıt tüketimi 7.6 litrede bunun yarsı şehir içi yarısı uzun yol..şehir içi ekonomik kullanırım uzun yolda ara sıra basarım bazen sakin kullanırm.yakıt tüketimi şu an 7.6 da ecoboost 1.6 180 ps araç. ..1.0 da 1litre aşağı yakar uzun yolda 100 ü pek geçmeden 6 litre yakar mı tahminen ? benimde fiyat farkı ve geri dönüş kısmı kararsız kılıyor yani ben fiyat farkını 5-6 yıl sonra elde edeceksem benzinliyi tercih etmem bana göre daha mantıklı olur. 1.0 aracı düz yolda test ettim benim gibi normal bir kullanıcıyı tatmin eder seviyede ama başlangıcta 9.5 gösteriyordu sonunda 9.4 e indi gerçi 10 kilometre anca yapmısımdır ve klima açıktı acaba yokuşta nasıl bir performans olur ? evet bu yargı herkeste var ama dediginiz dogru düzgün bir şekilde bakımları yapılırsa 200bin kmlik araç bile cok sorun çıkarmaz.İlginiz için teşekkürler mesela otobüsler, kamyonlar, minibüsler hep dizel bunlar milyon km ler yapıyorlar Haziran 26, 2013 çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nafi Köse Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 6 Litre Laf mı 5 LİTREYİ GEÇMEZ UZUN YOLDA 100 Ü GEÇMEZSENİZ...BEN 100 Ü GEÇMEYİNCE 1.6 ECOBBOOST 180PS İle 6 litre yakıyorum siz 5 litre yakarsınız ancak..şuan benim aracın yakıt tüketimi 7.6 litrede bunun yarsı şehir içi yarısı uzun yol..şehir içi ekonomik kullanırım uzun yolda ara sıra basarım bazen sakin kullanırm.yakıt tüketimi şu an 7.6 da ecoboost 1.6 180 ps araç. ..1.0 da 1litre aşağı yakar eger uzun yolda 5 litreyi görebileceksem şehir içide 7 litre olursa 1.0 benim için yeterince makul bir araç olur Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 kaskoda ne gibi bir fiyat farkı olacak bilmedigimden soruyorum ? Degerden dolayi fark var Birisi 60 bin digeri 50 bin uzerinden teklif alacaksiniz. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nafi Köse Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2013 Degerden dolayi fark var Birisi 60 bin digeri 50 bin uzerinden teklif alacaksiniz. anladım teşekkür ederim ilginiz için Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap