Burak B. Yanıtlama zamanı: Ağustos 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 17, 2013 Olabilir de olmayabilir de, eğim sabit değil, gaz tepkisi aynı değil, tek değer değil çok sayıda değer geçiyor ekrandan ortalamalarını almak mümkün değil. Değişkenlerin çok olduğu bir ortamda amatörce gözlemleri bilimsel veri olarak kullanmak hatalı olur. Hata oranını azaltarak bakmak lazım, düz yol, sabit rüzgar veya rüzgarsız, trafik engeli yok, en az 2-3 dakika stabilizasyon için zaman var vb. Sayın hocam şöyle bir testti benimki si benzer eğim olan yokuşlarda düzlükten 6 vites 110 cruze sabit girdim yaklaşık 2km lik yokuş boyunca anlık tüketimi açtım 14-16 değişkendi 5nci vites te ise 12.5 -15 arası değişen değerler gördüm. Ve bunu aynı yokuşun içersindeykende yaptım. 6dan 5 e düşüp hız sabitleyiciyi açarak. Düz yolda ise tabiki 6ncı vites herzaman verimli o konuda hemfikiriz. Ama bazı zamanlarda hız sabitleyici den daha iyi ortalama tüketim tutturduğumu belirtmek isterim. 1500km lik yolda toplam 500 tl lik benzin aldım ortalama tüketim 6.2 lt idi. Tabiki bunlar amatör ölçümler. Bilimsel veri olarak kullanmak doğru değil. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Vural C. Yanıtlama zamanı: Ağustos 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 17, 2013 Bende bayramda 2000 km yaptim asa yukari ve dedigimin arkasindayim 6. Vitesi kullanmadim desem yeridir. Devir 2000 devirin ustunde oldugunda 5. Vites bence en ekonomik vites. 6. Vitese gectigimde ayagim gaza basiyorsa inanin gitmek istedigim hizda giderken daha fazla yakit yakiyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Mehmet USLU Yanıtlama zamanı: Ağustos 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 17, 2013 6. vitesi hızlanmak için kullanırsanız 5 ten fazla yakabilir. Ben 6. vitesi sadece sabit hızla gitmek için ve düz yolda kullanıyorum. Belki benim kullanımımda kesin bir veriye dayanmıyor ama 6. viteste yokuş çıkarken yada hızlanırken motor daha çok zorlanıyor ve daha fazla gaza basmak zorunda kalıyorsunuz. Ama düzlüklerde daha az devir çevirdiğinden daha az yakması gerekir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 17, 2013 Şunu unutuyoruz sanırım uygun devir yakalanmazsa 2. vites'de çok yakar 3 de 4 de önce uygun vites bulunmalı.. Bir vitesin ekonomik olup olmaması bu şart altında gaza basarak test edilir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Ağustos 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 17, 2013 Ben 5. vitesi performans 6.'yı ise ekonomi odaklı olarak kullanıyorum, gayet memnunum... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 17, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 17, 2013 Sayın hocam şöyle bir testti benimki si benzer eğim olan yokuşlarda düzlükten 6 vites 110 cruze sabit girdim yaklaşık 2km lik yokuş boyunca anlık tüketimi açtım 14-16 değişkendi 5nci vites te ise 12.5 -15 arası değişen değerler gördüm. Ve bunu aynı yokuşun içersindeykende yaptım. 6dan 5 e düşüp hız sabitleyiciyi açarak. Düz yolda ise tabiki 6ncı vites herzaman verimli o konuda hemfikiriz. Ama bazı zamanlarda hız sabitleyici den daha iyi ortalama tüketim tutturduğumu belirtmek isterim. 1500km lik yolda toplam 500 tl lik benzin aldım ortalama tüketim 6.2 lt idi. Tam da anlatmak istediğim şey bu, bu kadar yakın değerler farklı değişkenlerin etkisini nesnel olarak değerlendirmek mümkün değil. Hız sabitleyiciden ekonomik kullanmak elbette mümkün, yol şartlarına göre hızınızı değiştirdiğiniz anda bile bu ekonomiyi sağlarsınız. Tüketiminiz çok iyi bu arada. 5.vites 6'dan ekonomik diyenler için şu kadarını yazıp konudan çekileyim: Yıllardır yapılan ARGE çalışmaları ve binlerce km sürüş testleri ile elde edilmiş verilerle üretici tarafından kullanılan, çok sayıda bağımsız tüketici kurumu tarafından da onaylanan ve ekonomik sürüş müfredatlarının ana konusu olmuş olan bir "gerçeği" bende böyle değil diye değiştirmeye çalışıyorsanız bir yerlerde bir yanlışınız var demektir. 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
A.Coşar Yanıtlama zamanı: Ağustos 28, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 28, 2013 (düzenlendi) Sayın Boneval, F3'üme lpg dönüşümü yapılırken aracımı bağırsaklarına kadar inceleme fırsatım oldu. Onun tüm iç organlarını görünce daha çok sevdim. Şanzıman da 4900 km' lik sürüşle çok iyi hissettirdi. Ağustos 28, 2013 Ayhan C. tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 29, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 29, 2013 Sayın Ayhan C. sanırım kokoreç de seviyorsunuzdur. Artık şu sevimsiz "Sayın" hitabından kurtulsak diyorum. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yavuz S. B. Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2014 Konu biraz eski ama görünce ben de yorumlarımı yazmak istedim. Ford deyince Fiesta'dan Mondeo'ya kadar, benim aklıma sürücü hissiyatı gelir. Focus 3 de beni şaşırtmadı, hatta fazla mutlu etti. Bu kadar zevkli bir manuel şanzıman, standart c sınıfı binek bir araçta ummadığım bir durum. 1.6 EB için konuşursam bence oranlar gayet iyi ayarlanmış, 1'den 2'ye geçerkenki titremeyi ben de başta hissettim ama sonra ayağım alıştı, şu an yaşamıyorum, diğer viteslerde çok rahat bir şekilde DSG gibi değiştirebiliyorum, sakin sürüşte motor sessiz ve ecu tork bandına göre devri ayarladığı için hiç sarsıntı olmuyor. Sadece uzun yol açısından 6. vites biraz daha uzun olabilir mi diye düşündüm, uzun süre 7 ileri DSG kullanınca düşük devirlere alışıyor insan. Ben de sıklıkla 4-6, 6-4 yaptım bir haftalık süreçte. 4'te yüksek devirlere çıktıktan sonra 6'ya alırken geçişte bir sertlik hissettim en son ama bilmiyorum belki öznel bir durumdur. Ayrıca bu tip 2-3 vites birden atlamalarda motor devri aniden düştüğü için turbo vs. parçalar açısından bir dezavantaj yaratır mı merak ediyorum. Boyum 1.90 koltuk en alt pozisyonda, nisbeten geride, buna rağmen vites topuzu elimin arkasında kalıyor, Fiesta'daki konum daha kullanışlıydı diye hatırlıyorum. Bozucan o arabayı bak demedi deme Madem debriyaj kullanmaktan hoşlanmıyorsun, al bir T4 Motor V40 Powershift R-Design bak keyfine... Hatta sana Cross Country olanı daha makul olur... Kasap bey selamlar. Bozuk şanzıman konusunda size rastlamak güzel bir tesadüf oldu. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Adem TOSUN Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2014 (düzenlendi) focus 3 dizel kullanmaktayım. 1. viteste hızlanmanın dışında şanzımanın çok iyi olduğunu söyleyebilirim. özellikle üst vitese geçmek istendiğinde gazdan ayağını çekip debriyaja bastığınızda, devir saatinin sonraki vitesin devrinde 1-2 saniye kalması çok hoşuma gidiyor. buda konforlu ve zevkli bi sürüş demek bence. Ekim 10, 2014 Adem TOSUN tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Abdussamed Acar Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2014 (düzenlendi) Kasap bey selamlar. Bozuk şanzıman konusunda size rastlamak güzel bir tesadüf oldu. Ford saolsun böyle bi yeti kazandırdı bana hangi ortamda ford ve bozuk şanzıman sözkonusu olsa dayanamıyorum ) Ford ben öğrenciyken bozuk şanzımanına makul bir çözüm bulamamasının bedelini gerçekten farkettiği gün iyi bi araba yapmak konusunda başlangıcı yapar bence )) Kasım 24, 2014 Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Ç Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2015 konu eskimiş ama focus 3,5 olarak konuyu tazeleyim dedim..1-2 vites oran durumu 3,5 tada devam ediyor. düz zemin ışıklarda 2, viteste kalkış bu soruna bi çözüm gibi , dengeli gaz depriyaj yapıldığında 2. viteste kalkış sorunsuz.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2015 konu eskimiş ama focus 3,5 olarak konuyu tazeleyim dedim..1-2 vites oran durumu 3,5 tada devam ediyor. düz zemin ışıklarda 2, viteste kalkış bu soruna bi çözüm gibi , dengeli gaz depriyaj yapıldığında 2. viteste kalkış sorunsuz.. Yapmayın, balatayı daha çabuk bitirirsiniz, ilk hareketi birle yapıp hemen ikiye atın, üşenmeyin... 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kadir Mermer Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2015 (düzenlendi) Yapmayın, balatayı daha çabuk bitirirsiniz, ilk hareketi birle yapıp hemen ikiye atın, üşenmeyin...Bu debriyaj yüzüne babamla çok atıştığımız oluyo biraz üşeniyo 2 ile kaldırmaya çalışıyo veya 1 alması gereken yerde 2 yi tercih ediyo kızsam araba babamın olunca bi yere kadar sesim çıkıyo tabi :-) neyseki ehliyeti bi kaç ay içinde alıp arabayı eziyetten kurtaricam :-D :-D Mart 18, 2015 Kadir Mermer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Ç Yanıtlama zamanı: Mart 25, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 25, 2015 Yapmayın, balatayı daha çabuk bitirirsiniz, ilk hareketi birle yapıp hemen ikiye atın, üşenmeyin.. fikrinize katılıyorum hocam benimkisi sadece üşenenler iiçindi ama denediğim için söylüyorum yüksüz olarak gaza abanmadan tatlı bi kalkışta sıkıntı yok.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap