Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Tdci Aracımın Hantal Olmaması Için Tavsiyeleriniz


Hasan Şahin

Soru

Arkadaşlar aracımla 1.000 km yi devirmeme az kaldı şu ana kadar sıkıştırmasın yormadım aracı. Nerde hangi vites dediyse uydum fakat sizlerin tavsiyelerini bekliyorum aracımın hantal olmaması için devir ibresini zorlamalımıyım?

Zorlarsam hangi devirde hangi yol koşulunda kullanmalıyım ?

Önceki aracım 1.6 ti vct idi motor zarar görmesin diye sıkıştırmamıştım 90bine kadar sürdüm aynı aracı alan arkadaşım aynı yolda 215km hız görürken benim önceki focus 200ü geçmiyordu.

Bu yüzden ciddi tavsiyelerinizi bekliyorum.

Yabancı bir forumda hatırladığım kadarıyla şöyle bir ifade okumuştum ' drive it like you stole it, if you want it to be fast '

Türkçe meali ' aracının hızlı olmasını istiyorsan, onu çalmış gibi hızlı kullan'

Sizlerin değerli yorumlarınızı bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

vallaha rodoj süresi dolduktan sonra her viteste ayrı ayrı zorlayın son gaz yapın..mesela 2.viteste son gaz..sonra 3 viteste bunları tüm viteslere uygulayın.sonra 6. 5. viteste son gaz basın nereye kadar çıkarsa zorlayın....mesela 5.viteste 120-130 giderken vitesi 4e atıp son gaz tekrar basın.diğer viteselerde de buna benzer seyler yapabilirsiniz.....ben daha önce sıfır km aldığım dizel focus 2.5  aracıma rodaj dolduktan sonra bunları yapmıştım.tabi birazda hızlı kullanırım arabayı onunda etkisi vardır ama bazende sakin kullanırım.arabanın motoru süper açılmıştı..servisteki ustlar bile benim aracın bayağı iyi gittiğini söylemişti..daha sonra aracımı galeriye vermiştim galerici arkadaşta  kullanmıştı ,arabanın çok iyi çektiğini söylemişti ,çip tuning uyguılması  falan var mı demişti !  ben aracımı aldığımda rodajdan sonra bu şekilde kullanmıştım çokta iyi açılmıştı motor başkaları ne yapar bilemem ben bunu yaptım çokta memnundum aracımdan ,sıkıntısız ve sorunsuz  2sene 50 bin km binmişitim...

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motorun zorlanarak daha performanslı hale gelmesi konusu bence şehir efsanesinin ötesine geçemez.

Bireysel izlenimlere dayana kanaatlerin bilimsel bir kanıtı yok.

Ayrıca bu izlenimlerin tam tersini de yaşamak mümkün, bir önceki Fiesta'mız yaşlı bir teyze tarafından son derece sakin kullanılmış olmasına rağmen 2000 motorlu Focus'uma kafa tutardı. Bu örnekleri çoğaltabilirim ama yine istatistiksel bir anlamı olmaz.

Güncel üretim teknolojilerine rağmen motorların fabrika çıkışı güçleri ±%3-5 oynama gösterebilir. Yani 100 PS'lik bir motor 95-105 PS aralığında güç verebilir, bu da iki araç arasında neredeyse 10 PS fark demektir ki perofmrnası belirgin şekilde etkiler, bu bir.

Yine çağdaş motor kontrol ünitelerinin işletim sistemini kullanıcı taleplerini izleyerek gaz tepkimelerini en verimli şekilde ayarlaması, yani sürücü alışkanlıklarından öğrenmesi söz konusu, zorlamazsanız yumuşak, basarsanız daha atik tepkime söz konusu olabilir, bu da iki...

Bu bilgiler ışığında performansı arttırıcı pek bir şey olmadığını söylemek yanlış olmaz.

Çağlar'ın bahsettiği motoru her viteste devir saati ibresi kırmızıya gelene kadar sürmek fikri hem performansı algılamak hem de sürüş özelliğini değerlendirmek için uygulanabilecek bir yöntem, sürekli yapmaya gerek yok, sadece motorun tam ısınmış olduğundan emin olun.

Bunun dışında dilediğiniz gibi sürün.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sana öyle geliyor...

330 Nm/2500 dd stage2 remap egr iptal 60 mm egsoz sistemi intercoll büyüdü düz yolda dikizde belirene 200 akçe verilecektir  :P

 

hani kıskanmak yokdu.. :guitar:

cem abi 1.16d ye benzemez bu valla ... 

 

uçak alamadım madem yapmaya karar verdim :D

emir hacımustafaoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 3 te yukarida anlatilan dip gaz yap 5 ten 4 e at gazi kokle motoru ac tarzi seyler yapmaniza gerek yok. Arac zaten surus tarzinizi izliyor ve pozisyonunu buna gore ayarliyor. Bir sure dur kalkli sehirici trafiginde kullaninca arac hantallasmis gibi geliyor ama acik yolda biraz devir goster hemen panter oluyor gaza tepkileri degisiyor. Tdci aracimi canim o an nasil isterse oyle kullaniyorum bazen cocuk uyuyor diye 90 i gecmiyorum. Bazen yanlizken her vitesi 4000 de degistiricem deyip oyle kullaniyorum. Ben nasil sekillendirirsem o sekle burunuyor karakteri aracin, kisaca hic kasmaya gerek yok acilcak falan diye sen istersen hep acik motor:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

330 Nm/2500 dd stage2 remap egr iptal 60 mm egsoz sistemi intercoll büyüdü düz yolda dikizde belirene 200 akçe verilecektir  :P

 

hani kıskanmak yokdu.. :guitar:

cem abi 1.16d ye benzemez bu valla ... 

 

uçak alamadım madem yapmaya karar verdim :D

Bizim bi arkadaş vardı arabasını över durur yazılımlı caddy 140hp 350nm yanlış bilmiyorsam. 

Geçen denedik soluğu nasıl kesildi bi görsen abi :D videosu var uygun bi fırsatta eklicem.

Her zaman savunduğum bi sözüm var hiç bir dizel aynı kilodaki aynı güçteki atm benzinliyi geçemez. 

182 ecob geçebilmen için en az 190-200 hp olman lazım ki o turboyla o egsozla çok zor :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizim bi arkadaş vardı arabasını över durur yazılımlı caddy 140hp 350nm yanlış bilmiyorsam.

Geçen denedik soluğu nasıl kesildi bi görsen abi :D videosu var uygun bi fırsatta eklicem.

Her zaman savunduğum bi sözüm var hiç bir dizel aynı kilodaki aynı güçteki atm benzinliyi geçemez.

182 ecob geçebilmen için en az 190-200 hp olman lazım ki o turboyla o egsozla çok zor :D

Nasil yani ? Simdi Bmw 120d 184 bg 380 tork. Focus 1.6 EByi gecemez mi ? :) Paramparca eder gider gelir yine gecer. Olay sadece yuksek devire cikabilmek degil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Peder beyde 3.20d var 184 hp olanından 2011de sıfır almıştı hiç aracı sıkıştırmadı etmedi geçen hafta sonu Konya Antalya arası zorlanmadan 250yi gördüm ve sizlerin yorumlarınız doğrultusunda aracı sıkıştırmadan kullanmaya karar verdim teşekkürler yorumlarınız için

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Peder beyde 3.20d var 184 hp olanından 2011de sıfır almıştı hiç aracı sıkıştırmadı etmedi geçen hafta sonu Konya Antalya arası zorlanmadan 250yi gördüm ve sizlerin yorumlarınız doğrultusunda aracı sıkıştırmadan kullanmaya karar verdim teşekkürler yorumlarınız için

zaten aracı sürekli şıkıştırmanın bir manası yok bu zaten motora zarar verir ,sadece rodaj dolduktan sonra motoru biraz zorlamak benim kastettiğim ,yoksa sürekli araca basıp vites küçültüp ,yükseltmek falan sürekli bunları yapmak iyi bir şey değil..184 ps güç varmış bmw de  tabikide görür 250 yi motoru açmaya gerek yok zaten görmesi için,motoru açılan araba diğerine göre daha cabuk görür 250 yi..mesela otobanda sürekli yüksek hızlarda 1-2 saat gittiğimde tekrar otobandan çıkıp normal yola gelip birden  bastığımda araba normal zamandaki hızlanmasına göre daha iyi hızlanıyor  hıza alıştığı için,motorun açılması dediğim de böyle birşey yani aracın alışması bazı şeylere.benim kuzen 2008 leon aldı arabayı 50 binde almıştı.şimdi 80 bin de benim kuzen hızlı kullanır arabayı,bol bol basar  şimdi ilk aldığı günlere göre daha iyi gidiyor araba ..veya sürekli ağırlık kaldıran bir haltercinin zamanla daha yüksek kiloları çalışıp daha üst kiloları kaldırması gibi birşey otomobilin hızlanmasıda,tabi herşeyin bir kapasitesi var.daha fazla çalışıpta sınırı hiçbirşey aşamaz..tabi benim düşüncem benim gözlemlerim bu şekilde başkaları farklı düşünebilir  :yeah:

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.