Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Tdci Aracımın Hantal Olmaması Için Tavsiyeleriniz


Hasan Şahin

Soru

Arkadaşlar aracımla 1.000 km yi devirmeme az kaldı şu ana kadar sıkıştırmasın yormadım aracı. Nerde hangi vites dediyse uydum fakat sizlerin tavsiyelerini bekliyorum aracımın hantal olmaması için devir ibresini zorlamalımıyım?

Zorlarsam hangi devirde hangi yol koşulunda kullanmalıyım ?

Önceki aracım 1.6 ti vct idi motor zarar görmesin diye sıkıştırmamıştım 90bine kadar sürdüm aynı aracı alan arkadaşım aynı yolda 215km hız görürken benim önceki focus 200ü geçmiyordu.

Bu yüzden ciddi tavsiyelerinizi bekliyorum.

Yabancı bir forumda hatırladığım kadarıyla şöyle bir ifade okumuştum ' drive it like you stole it, if you want it to be fast '

Türkçe meali ' aracının hızlı olmasını istiyorsan, onu çalmış gibi hızlı kullan'

Sizlerin değerli yorumlarınızı bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

 şimdi ilk aldığı günlere göre daha iyi gidiyor araba ..veya sürekli ağırlık kaldıran bir haltercinin zamanla daha yüksek kiloları çalışıp daha üst kiloları kaldırması gibi birşey
I-ıh, iyi bir örnek olmamış.

Motorun gücü baştan bellidir, ne kadar çalıştırırsan çalıştır performansı artmaz, tabii motor işletim sistemi ayarları ile oynamadığın sürece.

Kuzen devirli kullanarak kurum yakmıştır.

Ben de bu tezin savunucusuyum...  :kıhkıh:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Birazcık destekli iddaalarda bulunsak. Basmayınca motor sakinleşiyor basınca açılıyor. Bunun teorik sebebi nedir? Isınıyorsa da bu hararet ibresine yansımamakta.

Forumda daha çok video çeken üyelerimize ihtiyaç var :)

 

İki denemenin de optimum motor sıcaklığında yapıldığı düşünülürse. Ben dikkat etmedim de sakin sakin giderken gaza gelmişliğim var bir çok kez, bu durumlarda pek bir fark göremedim malesef.

 


Her zaman savunduğum bi sözüm var hiç bir dizel aynı kilodaki aynı güçteki atm benzinliyi geçemez. 

182 ecob geçebilmen için en az 190-200 hp olman lazım ki o turboyla o egsozla çok zor :D

0-100'de geçen bir çok örnek var. 100-200 belki tartışılır da modlu 335d M3'e şaka yapar bence. Atmosferik devri malesef bitti. Son atmosferik e90/91/92/93 M3 çoğu insanın "Bucket List"ine bu sebeple girdi veya girecek bence.

Bir de kara trenleri biraz araştırmak gerek  :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Birazcık destekli iddaalarda bulunsak. Basmayınca motor sakinleşiyor basınca açılıyor. Bunun teorik sebebi nedir?

Bizim araçlarda işletim sistemi kullanıcıya göre ufak değişiklikler yapabiliyor diye biliyorum. Araç tepkilerinde on dakika sürekli devirli kullanım sonrası farklılık oluyor diye konuşmuştuk. Pek dikkat etmedim ama Cem Bey bahsetmişti sanki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizim araçlarda işletim sistemi kullanıcıya göre ufak değişiklikler yapabiliyor diye biliyorum. Araç tepkilerinde on dakika sürekli devirli kullanım sonrası farklılık oluyor diye konuşmuştuk. Pek dikkat etmedim ama Cem Bey bahsetmişti sanki.

Yani bir nevi kendi kendine ekonomi moduna alıyor, gaz tepkileri yavaşladığı için aracın daha hızlı ya da daha yavaş gittiği zannediliyor sanırsam. S tuşu isterik!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Mertcan Çelik, daha önce de defalarca yazıldı.

Motor kontrol ünitesi kullanıcı taleplerine göre gaz tepkimelerini ayarlıyor, ve evet bir tür sanal S tuşu denilebilir. 

Az gaza basan, yumuşak süren kişilerde tepkimeyi azaltırken köklemeyi sevenlerde biraz daha çabuk cevaplı hale gelebiliyor.

Ancak bu bir izleme ve öğrenme süreci gerektiriyor, yani Baran'ın bahsettiği gibi iki-üç gaz vermeyle değişecek kadar hızlı değil.

Söz gelimi ben şehir içinde genelde sakin kullanıyorum, ve şimdiye kadar iki kez program yüklenmeden sıfır ayarlarına dönüldü serviste (resetleme desek doğru olur herhalde).

Anında ataklığı artıyor aracın.

Anlık değişiklik algılarında psikolojik etkiyi ön planda tutmakta yarar var, uzun süre yavaş gittikten sonra gazı köklediğinizde hissettiğiniz ivmelenme ile sürekli kökleyerek giderken hissedilen arasında algı farklı olur, genelde ilkinde daha güçlü hissedilir.

Yani her tür iddianın kendine göre desteği var!

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

herneyse benim arabam artık daha hızlı egr yi temizledim haftasonu(birazcık yüksek devir ile ) şimdi daha seri aracım çünkü uzun zamandır bakım aralığını kaçırdım ve aracı boğduğum aşikar 

 

saygıdeğer cem hocamızın yaptığı açıklamalar araçtaki tepkileri algılama ve sürüş dinamiklerinin tespiti açısından çok değerli bilgiler olarak tanımlıyorum ben bukadar net kağıda dökemediğim için sadece onun söylediklerine katılarak tanımlıyorum düşüncelerimi

 

 

stage 2 update ve upgrade çalışmalarımda balon haber cem abiyle beraber makara yapalım dedik motora kan doğrayacak değilim :)

 

çok elzemse garajda v10 3499 cc lik bir japon canavarının cenazesi var onu toplarım bu sefer seninkiler midilli kalır yanımda :D ecoyla boost la filan veya tdci ile kurcalamam bu tip işlemleri yazık oluyor arabalara oynanacak rakam bir turbo beslemeli motor için en fazla sayısal olarak %15 tir en azından markaların toleransı bukadar randumanlı bir mekanik için.. gerisi test edilmemiş parça entegreli aracın biyolojisini bozan yaptırımlardır günlük kullanılan araçlar için bu tip yaptırımlar çok manaasız geliyor bana araba geçecek adam 1.3 multijetlede harikalar yaratabilir 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@emir hacımustafaoğlu, tabii canım, maksat spor olsun, yarışmak yeter, kazanmak önemli değil.

Asırlar önce Almanya'da iken kendime beşinci el bir 1200 kaplumbağa almıştım, sanırım 34 Midilli idi. BMW 2002'si olan bir arkadaşım vardı, peşimden gele gele hızlı araba kullanmayı öğrendi. O hesap işte...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@emir hacımustafaoğlu, tabii canım, maksat spor olsun, yarışmak yeter, kazanmak önemli değil.

Asırlar önce Almanya'da iken kendime beşinci el bir 1200 kaplumbağa almıştım, sanırım 34 Midilli idi. BMW 2002'si olan bir arkadaşım vardı, peşimden gele gele hızlı araba kullanmayı öğrendi. O hesap işte...

:D aynen vaziyet o abi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar aracımla 1.000 km yi devirmeme az kaldı şu ana kadar sıkıştırmasın yormadım aracı. Nerde hangi vites dediyse uydum fakat sizlerin tavsiyelerini bekliyorum aracımın hantal olmaması için devir ibresini zorlamalımıyım?

Zorlarsam hangi devirde hangi yol koşulunda kullanmalıyım ?

Önceki aracım 1.6 ti vct idi motor zarar görmesin diye sıkıştırmamıştım 90bine kadar sürdüm aynı aracı alan arkadaşım aynı yolda 215km hız görürken benim önceki focus 200ü geçmiyordu.

Bu yüzden ciddi tavsiyelerinizi bekliyorum.

Yabancı bir forumda hatırladığım kadarıyla şöyle bir ifade okumuştum ' drive it like you stole it, if you want it to be fast '

Türkçe meali ' aracının hızlı olmasını istiyorsan, onu çalmış gibi hızlı kullan'

Sizlerin değerli yorumlarınızı bekliyorum...

aslında rodaj süresi için kullanım kitabında bir tarif var. Onu uygularsanız bence en mantıklısı o.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aslında rodaj süresi için kullanım kitabında bir tarif var. Onu uygularsanız bence en mantıklısı o.  

Çok bir şey yazdığı söylenemez, motorla ilgili bende aynen şunlar yazıyor:

 

"İlk 1500 kilometrede (1000 mil) çok hızlı sürmekten kaçınınız. Vites değiştirirken hızınızı sık sık değiştiriniz. Motoru yormayınız."
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yine çağdaş motor kontrol ünitelerinin işletim sistemini kullanıcı taleplerini izleyerek gaz tepkimelerini en verimli şekilde ayarlaması, yani sürücü alışkanlıklarından öğrenmesi söz konusu, zorlamazsanız yumuşak, basarsanız daha atik tepkime söz konusu olabilir, bu da iki...

 

Yine öznel kullanıcı yorumu olacak ama bu F3 deki vites arttır ikazı sanki gerçekten nasıl kullandığımı öğreniyor; normalde sakin bir sürücüyüm ( Eb almamamın ana sebebi  ^_^ ) ve ekonomi olsun diye eco mode a uyuyorum ama arada sırada devirli hızlanma yaparım ve öyle zamanlarda ikaz, vitesi yükselttiğim devirde çıkıyor. Eco mode en verimli ve az yakma yolunu gösteriyor tabi biliyorum ama denedim ve şaşkınlıkla izledim ki arttırma ikazı sürüşe göre değişiyor. Ya da ben uyduruyor muyum Cem Bey? Bu yukarıda bahsettiğiniz F3 için de geçerli midir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Önceki aracım 1.6 ti vct idi motor zarar görmesin diye sıkıştırmamıştım 90bine kadar sürdüm aynı aracı alan arkadaşım aynı yolda 215km hız görürken benim önceki focus 200ü geçmiyordu.

Bu acıyla nasıl başa çıktınız?

Motorun zorlanarak daha performanslı hale gelmesi konusu bence şehir efsanesinin ötesine geçemez.

Bireysel izlenimlere dayana kanaatlerin bilimsel bir kanıtı yok.

Aslında var. Düşük devirle kullanmış bir motoru açıp silindirin iç cidar ölçümünü yaptığınızda aşınan yer ile yüksek devirde kullanılan motoru açıp silindiri ölçtüğünüzde aşınan yer aynı değil. Şahsen ben bunu defalarca bizzat kendim ölçümledim ve gözlemledim. Dolayısı ile sürekli yüksek devirde kullanılan motorun daha rahat devir çevirdiğini ve hatta daha fazla güç üretebildiğini de söyleyebiliriz. Ancak bunun bedeli mantık çerçevesinin çok çok üzerinde... Arabayı zaten o kadar uzun süreli olarak yüksek devirde çalıştırmanız hem yakıt gideri olarak hemde bakım maliyetleri olarak geri dönecektir.

Diyeceğim o ki evet yüksek devirle kullanılan motorlar daha yüksek güç üretir ve daha rahat devirlenir. Ancak bunu arabada yapmak için ciddi ciddi gerizekalı olmak lazım. Bahsettiğimiz şey zaten 30-40 km de bir motoru sıfırlanan bir motosiklet falansa sorun yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu acıyla nasıl başa çıktınız?

Aslında var. Düşük devirle kullanmış bir motoru açıp silindirin iç cidar ölçümünü yaptığınızda aşınan yer ile yüksek devirde kullanılan motoru açıp silindiri ölçtüğünüzde aşınan yer aynı değil. Şahsen ben bunu defalarca bizzat kendim ölçümledim ve gözlemledim. Dolayısı ile sürekli yüksek devirde kullanılan motorun daha rahat devir çevirdiğini ve hatta daha fazla güç üretebildiğini de söyleyebiliriz. Ancak bunun bedeli mantık çerçevesinin çok çok üzerinde... Arabayı zaten o kadar uzun süreli olarak yüksek devirde çalıştırmanız hem yakıt gideri olarak hemde bakım maliyetleri olarak geri dönecektir.

Diyeceğim o ki evet yüksek devirle kullanılan motorlar daha yüksek güç üretir ve daha rahat devirlenir. Ancak bunu arabada yapmak için ciddi ciddi gerizekalı olmak lazım. Bahsettiğimiz şey zaten 30-40 km de bir motoru sıfırlanan bir motosiklet falansa sorun yok.

 

Çok zor oldu gece rüyalarıma girdi o hıza ulaşamam  :P  Şaka bir yana önceki aracımda zaten lpg piston kesmesin diye lpg de 4bin deviri bile geçmezdim en fazla 90bin dayandı bu yüzden benzinli almadım.

 

Üstteki yorumunuzada bakarak aracın sıkıştırılmadan kullanılmasını önerdiğiniz anlaşılıyor teşekkür ediyorum.

 

Edit: İmla

Hasan Şahin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Düşük devirle kullanmış bir motoru açıp silindirin iç cidar ölçümünü yaptığınızda aşınan yer ile yüksek devirde kullanılan motoru açıp silindiri ölçtüğünüzde aşınan yer aynı değil. Şahsen ben bunu defalarca bizzat kendim ölçümledim ve gözlemledim. Dolayısı ile sürekli yüksek devirde kullanılan motorun daha rahat devir çevirdiğini ve hatta daha fazla güç üretebildiğini de söyleyebiliriz.
Polemik yaratmak amacı ile yazmıyorum Mertol ama yaptığın ölçümler sadece yüksek devirli kullanılan aracın iç cidar aşınmasının daha fazla olduğunu kanıtlar, performans artışını ölçmek için farklı kriterler kullanmak gerekir. 
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.