Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1 Lt Ecoboost Motor Arıza


Menderes Çetin

Soru

mrb arkadaşlar.1 hafta önce aldığm focus ecoboost1 aracım motor arıza ışığı yanıyo.3 gün de 2 fefa servise götürdüm.araç hala serviste ve bana arızayı bulamadıklarını söylediler.kullanırken arının neden kaynaklandığını her sürücü fark edebilir.start stop çalışmıyor ve rampa da turbo devre dışı kalıyor.arac daha 500km de değiştirme talep ettim pek yanaşmıyorlar.ne yapmalıyım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

arkadaşlar arac değişimi taleb ettim.otosan değerlendime yapıp salı günü bilgilendireleceğimi söylediler.arac serviste duruyor.değişim olmazsa aracı geri almayı düşünmüyorum.bakalım hayırlısı

yasal olarak böyle bir hakkınız yok, tabi belirli bir sürede servis arızayı gideremezse.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

motor arıza lambası yanıyorda sorunu çözemiyorlarsa turbo nun kesildiği de aşikarsa, ya turbo, motor yada araç değişir.

 

arkadaş ilk aldığında sorun yokta şimdi varsa anlıyordur sanırım turbonun çalışıp çalışmadığını..

 

 ss la motor dururken klima çalışır, akü şarj seviyesi düşerse motor tekrar devreye alınıyor

 

1.0 motorla araç dolu ve klima açık tırmanırken illaki sıkıntı oluyor, yüksek devirde kullanmalısınız.

 

 

Start&stop 30 derecenin üstünde çalışmaz diye birşey söz konusu değildir. Fakat motor arıza lambası yaktığından dolayı devre dışı bırakır.

 

birçok markada bu yok ama focus 3 lerde var

 bu sıralar ss sadece akşamları hava serinleyince çalışıyor.

 

ziog.jpg

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar av.la görüştüm.verdiği bilgiler beni rahatlattı.servisten aracı alıp kullanmamı söyledi.tabi arıza tutansğı ile birlikte.servis tutanak vermeye pek yanaşmadı ama zor bela aldm.turbonun hortumu çıkmış 3 günde çözdüler.100km kadar test ettim bi sorun çıkmadı ama ss hala çalışmıyor.umarım yeniden arıza tekrarlamaz.tüketici yasası ve emsal kararları inceledim oldukça iyi..yorumlarınız için tşk.iyi akşamlr

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar av.la görüştüm.verdiği bilgiler beni rahatlattı.servisten aracı alıp kullanmamı söyledi.tabi arıza tutansğı ile birlikte.servis tutanak vermeye pek yanaşmadı ama zor bela aldm.turbonun hortumu çıkmış 3 günde çözdüler.100km kadar test ettim bi sorun çıkmadı ama ss hala çalışmıyor.umarım yeniden arıza tekrarlamaz.tüketici yasası ve emsal kararları inceledim oldukça iyi..yorumlarınız için tşk.iyi akşamlr

Turbonun hortumunun cikmis olmasi problem. Fakat turbo sikayeti ile gelen bir aracin arizasinin turbo borusu oldugunu 3 gunde anlamak daha buyuk problem. Servisi kutlamak gerekir.

Sorununuzun cozuldugune sevindim. Ben forumda 1.0 i en cok sevenlerden birisiyim. Inanilmaz seviyorum. Ilerde otomatik vitesle kombine edilirse ve imkanlar dahilinde kesinlikle almak isterim. Umarim karsilasacaginiz tek sorun bu olur ve keyifle binersiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu turbo hortumunun çıkmasıda basit bir olay zaten öyle büytülecek bir arıza değil ,aynı olay benim kuzenin de başına gelmişti araç kangoo idi yalnız. Aracı biraz sıkıştırmış ondan sonra aracın turbo hortumu çıkmış ,bunu da tamirden anlayan diğer kuzen hemen fark etmişti ve hemen sorunu çözmüştü.Servisin bu sorunu hemen bulamaması düşündürücü! Sttart -stop olayına gelecek olursak : Start-stop zaten her durumda çalışmıyor özelikle çok sıcak ve soğuk havalarda devreye girmiyor bazen de normal durumlarda bile devreye girmiyor ,sanırım motorun sıcaklık-soğukluk vb. durumlarına göre devreye giriyor .Aracınızın start-stop unda bir sorun olduğunu düşünmüyorum ben .

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Menderes Bey sorunun basitçe hallolmasına sevindim. Ben de arkadaşlara katılmadan edemedim, bir çıkık hortum için üç gün bekleten servis ya aşırı yoğun, ya da aşırı deneyimsiz diye düşünülmeli, iki halde de ileriki ziyaretler için bir daha düşünülmeli.

Start stopa gelince: Bu konu ile ilgili bir başlık daha var, orada yazmıştım, buraya da kopyalıyorum.

1. Akü voltajı düşünce ya da akü başı gevşemişse çalışmıyor

2. Klima devrede ise ve iç-dış ısı farkı fazla ise çalışmıyor (8 dereceden az olmalıydı sanırsa)

3. 0 derece altında ve 30 derece üstünde çalışmıyor

4. Motor soğuksa veya aşırı ısınmışsa çalışmıyor

5. Sistemi kontrol eden sensörlerden veri akışı kesilirse çalışmıyor, debriyaj fren bağlantıları bu grupta, mesela klima bağlantısı olan kablo soketinden ayrıldığında çalışmıyor

6. Arabayı yıkattığımda bir süre çalışmıyor, bazen bir gün kadar

7. Ve en önemlisi canı istemediği zaman çalışmıyor

1 ile başlayın araştırmaya...

Bir de turbo devre dışı kalma tabiri yanlış yorumlanmış, gücü yetmiyor olarak anlaşılmalıydı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Mehmet Demir,

 

Antalya'da yaşıyorum.50 dereceler bile görülüyor :) Her durumda çalışıyor bende klima açık olsada,hava 30 derecenin üstünde olsada.Yeterki aküde gerekli gerilimi görsün :)

 

Bugünlerde İstanbuldayım.Göstergede 35 dereceler okunuyor ve yine çalışıyor. Motor hava emiş sıcaklığını mı yoksa ayna altındaki sıcaklık sensöründen mi takip ediyor bilmiyorum start&stop. Ama dediğim gibi bende her sıcaklıkta çalışıyor aşırı soğuk hava olmadıkça.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.