Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1 Lt Ecoboost Motor Arıza


Menderes Çetin

Soru

mrb arkadaşlar.1 hafta önce aldığm focus ecoboost1 aracım motor arıza ışığı yanıyo.3 gün de 2 fefa servise götürdüm.araç hala serviste ve bana arızayı bulamadıklarını söylediler.kullanırken arının neden kaynaklandığını her sürücü fark edebilir.start stop çalışmıyor ve rampa da turbo devre dışı kalıyor.arac daha 500km de değiştirme talep ettim pek yanaşmıyorlar.ne yapmalıyım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

İlginç çünkü bende YB 30 derece gösterdiği anda devre dışı kalıyor, ve bundan eminim. Teknik bilgi dökümanlarını da göz önünde bulundurursak seninki bozuk diye düşünmek lazım, aman motora zarar vermesin.

Tabii aynı şeyden bahsettiğimizi varsayıyorum.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Mehmet Demir,

 

Antalya'da yaşıyorum.50 dereceler bile görülüyor :) Her durumda çalışıyor bende klima açık olsada,hava 30 derecenin üstünde olsada.Yeterki aküde gerekli gerilimi görsün :)

 

Bugünlerde İstanbuldayım.Göstergede 35 dereceler okunuyor ve yine çalışıyor. Motor hava emiş sıcaklığını mı yoksa ayna altındaki sıcaklık sensöründen mi takip ediyor bilmiyorum start&stop. Ama dediğim gibi bende her sıcaklıkta çalışıyor aşırı soğuk hava olmadıkça.

 

sizinki ilk çıkan focus lardan, malum sonradan dizlellerden ss kalktı. sizdeki kullanım kılavuzuna bakın isterseniz..

resmini eklediğim kk sonuncusu, içinde 1.0 motorda var, bir önceki kk, benim araçla beraber verilen onda da aynı bilgi vardı (ama içinde 1.0 motor yoktu)

 

sizdeki kılavuzda da bu bilgiler yazıyor, sizin ss buna rağmen çalışıyorsa, umarım motora zarar vermiyordur.(diğer markalarda zarar vermiyorda focus a neden zarar verecek bu da ayrı konu; ama ford bu konuda yağlamanın sağladığı soğutma üzerinde durmuş olabilir). bir araştırın isterseniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sizinki ilk çıkan focus lardan, malum sonradan dizlellerden ss kalktı. sizdeki kullanım kılavuzuna bakın isterseniz..

resmini eklediğim kk sonuncusu, içinde 1.0 motorda var, bir önceki kk, benim araçla beraber verilen onda da aynı bilgi vardı (ama içinde 1.0 motor yoktu)

 

sizdeki kılavuzda da bu bilgiler yazıyor, sizin ss buna rağmen çalışıyorsa, umarım motora zarar vermiyordur.(diğer markalarda zarar vermiyorda focus a neden zarar verecek bu da ayrı konu; ama ford bu konuda yağlamanın sağladığı soğutma üzerinde durmuş olabilir). bir araştırın isterseniz.

Bende kullanma klavuzu yok, paspas yok, hiçbirşey yok :) Bende ilk sahibi olmadığım için itirazlarım yerini bulmadı. Klima açıkkende stop ediyor. Bazen klima açıkken stop etmiyor devre dışı bıraktığım anda ediyor :)) Alkol almış gibi benim sistem kafasına göre hareket ediyor. Belki 30 derecenin üstünde klima açıksa stop etmiyor olabilir onu bir deneyeyim ben.30 derecenin altında klima açıksa bile ediyor olabilir. Ama Antalyada göstergede 49 derece okunurkende stop etti klima açık olmasına rağmen. Öylede bir durum var. Zaten en uzun start stop süresi bende 40 saniyeyi geçmiyor. Varsın böyle kalsın, servis müdahale ederken hiç çalışmaz bir konuma sokabilir. Geçmiştede hiç çalışmama gibi sorunlar vardı serviste çok uğraşıldı. Şimdi bir daha götürsem birde bozulursa geçmiştede çalışmıyormuş falan der kafayı koyarım ramazan ayında.

Dip gaz sert kullanarak gittim gezdim diyelim ışıkta durdum, hemen stop etmiyor 5 sakiye kadar bekliyor bende. Başkalarında nasıl bilmiyorum. 2011 in 5. Ayında üretilen ilk Focus 3 lerden benimkisi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çağlar benimkide 2011 başlangıcı, yani imal tarihi ile pek alakası yok durumun. Klima açıkken durma konusuna gelirsek, daha önce de yazdığım gibi iç dış ısı farkı 8 derceden az ise stop ediyor, ben genelde 22 dereceye ayarlıyorum, dışarısı 30 ve altında ise duruyor. 30 üstünde ise zaten diğer koşuldan durmuyor. Bu arada dizel motorların daha serin çalıştığını biliyoruz, bir olasılık motor blok ısısınn izleniyor olması olabilir tabii. Kısacası oldukça kendine özgü bir sistem. Böyleyse de kılavuzda bahsedilenle uyuşmuyor olması ilginç. Artık neyse ne...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.0 EB rampada zorlanıyor diyen sevgili dostlar... Araçta 5 yetişkin babayiğit, bagaj valiz dolu olmak üzere rampada ayağımı gazdan çektim, bikaç vites küçültüp tekrar bastım... Rampada 6. Vitese çıkıp devam ettim. Nazar değmesin inşallah, inanılmaz bir motor. Çok memnunum kendi adıma. S&S çalışması konusu ise; benim aracım Cem bey'in yukarıda belirttiği listeye birebir uyuyor. Bu ara sadece akşamları çalışıyor, çünkü gündüzleri sıcaklıklar hep 30 derecenin üzerinde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.0 EB rampada zorlanıyor diyen sevgili dostlar... Araçta 5 yetişkin babayiğit, bagaj valiz dolu olmak üzere rampada ayağımı gazdan çektim, bikaç vites küçültüp tekrar bastım... Rampada 6. Vitese çıkıp devam ettim. Nazar değmesin inşallah, inanılmaz bir motor. Çok memnunum kendi adıma. S&S çalışması konusu ise; benim aracım Cem bey'in yukarıda belirttiği listeye birebir uyuyor. Bu ara sadece akşamları çalışıyor, çünkü gündüzleri sıcaklıklar hep 30 derecenin üzerinde.

Kimse demiyor zaten onu turbo hortumu çıkınca öyle olmuş ki gayet normal. Turbo olmazda bu motor 70-80 beygir
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.