Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Makyajlı Focus Test Ediliyor ! 2014 Yılında Satışta


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

olsa zaten şaşarım olsa  biraz mantıklı iş olmuş olurdu !Millet biraz daha az kandırıldı..c max da nasıl oluyorsa focusta da olabilir . 

Otosan'ın piyasa araştırma grubu nasıl çalışıyor merak ediyorum. Yok bu eleştirel bir cümle değil, gerçekten merak ediyorum.

Çünkü Yakup gibi hafızası güçlü, okumayı seven ve ezberi kuvvetli birisi olmadığın sürece yarattıkları model karmaşasını çözmen mümkün değil.

Mesela ben 6 kez Ford aracımı, beşi sıfır olmak üzere yetkili Ford bayisinden almış olmama rağmen bir kez dahi tüketici olarak beklentilerim sorgulanmadı.

Ya da satış temsilcilerinin müşteri beklentilerini çaktırmadan sorgulayıp anket formatında merkeze ilettiklerini ne duydum ne gördüm.

Haliye tüketici beklentilerine hitap eden bir model/donanım gamı yerine Istanbul'da oturan birkaç (yetkili) kişinin, kâr bazlı mı, elde ne kaldıysa o olsun şeklinde mi, yoksa kendi engin deneyim ve zevklerine göre mi seçtikleri belli olmayan model/donanımların ithalatı sonrası satış başarısına göre yeniden derlenmiş ve muhtemelen sineğin yağını çıkartıcı bir kâr politikası ile de güdülenmiş sipariş stratejileri olduğuna inanıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otosan'ın piyasa araştırma grubu nasıl çalışıyor merak ediyorum. Yok bu eleştirel bir cümle değil, gerçekten merak ediyorum.

Çünkü Yakup gibi hafızası güçlü, okumayı seven ve ezberi kuvvetli birisi olmadığın sürece yarattıkları model karmaşasını çözmen mümkün değil.

Mesela ben 6 kez Ford aracımı, beşi sıfır olmak üzere yetkili Ford bayisinden almış olmama rağmen bir kez dahi tüketici olarak beklentilerim sorgulanmadı.

Ya da satış temsilcilerinin müşteri beklentilerini çaktırmadan sorgulayıp anket formatında merkeze ilettiklerini ne duydum ne gördüm.

Haliye tüketici beklentilerine hitap eden bir model/donanım gamı yerine Istanbul'da oturan birkaç (yetkili) kişinin, kâr bazlı mı, elde ne kaldıysa o olsun şeklinde mi, yoksa kendi engin deneyim ve zevklerine göre mi seçtikleri belli olmayan model/donanımların ithalatı sonrası satış başarısına göre yeniden derlenmiş ve muhtemelen sineğin yağını çıkartıcı bir kâr politikası ile de güdülenmiş sipariş stratejileri olduğuna inanıyorum. 

Abi sana sormalarına ne gerek var. Sen zaten alıyorsun ;) 

Onların almayan niye almıyor diye başka marka alanlara sorması daha doğru olmaz mı? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi sana sormalarına ne gerek var. Sen zaten alıyorsun ;)

Onların almayan niye almıyor diye başka marka alanlara sorması daha doğru olmaz mı? 

Cenk özletiyorsun kendini...

 

Ben sayıyı bayilerde epeyi vakit geçirdiğimi anlatmak için verdim.

Alanı da almadan çıkanı da değerlendirmesi lazım tabii.

Ama orası devlet dairesi gibi çalışıyor kanımca...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

.zaten c max ile focusun farkıda ,c max ın tavan yüksekliğinin fazla olmasıdır...Neden c max da biraz daha mantıklı donanım varken focusta durum farklıdır ?Hem bu iki araçlar birbirinin benzeridir ve hemen hemen aynı fiyata satılmaktadır...o zamn focus station wagon ile focus hb de de farklı donanım sunsunlar biri elma biri patetesmiş? focusta cmax da elma  bence ,patates göremiyorum ben ortada...Sende Yakupcan otosanı haklı çıkarmak için elinden geleni yapıyorsun bu konuda ,durum ortada focustaki saçma sapan donanım seçenekleride ortada bi arabanın eski donanımından  2 özellik çıkar sonra bunu başka pakete ekle ,üstünede 2tane basit özellik koy ,sonra müşteriden 4500 lira para iste bu sana mantıklı geliyorsa bir düşün derim ! Sırf otosanı haklı çıkarmak için mantıksız şeylere mantıklı demek pek dürüstçe gelmiyor bana ...Forumda 100 kişiye sorsak 90 nı aynı şeyi der.Ha arada kandırılmayı sevenlerde çıkabilir belki.Eski focuslarda 3 tane donanım sunuluyordu da trend ,trend SP ,ghia diye şimdi neden sunulmasın o zaman mantıklıydıda şimdi mi mantıksız oldu az donanım sunmak ..en mantıklısı 3 donanım olacak focusta trend ,style,titanyum..,titanyuma her özelliği koyacak kademe kademe de düşürecek özellikleri....sadece sanruf isteğe baglı olacak....adam smart paket çıkarmış yok sony cd çalar yok park sistemi..c maxtaki gibi koysana kardeşim titanyuma standart olarak.,,yok tekno paket ,sen standart olan 2 özelliği çıkar sonrada içine 2 tane TR de doğru dürüst kullanamayacağın özellik ekle sonra bunu Tekno Paket diye millete 4500tl ye sat..milletin kafasını neden karıştırıyorsun..yok x paket yok trend x .yok smart paket yok tekno paket..koy işte zenonu led lambayı standart olarak titanyuma..orta modellerde de bunların birkaçını çıkar alsana donanım..millet şimdi ısıtmalı ön cam istediğinde 4500tl para mı versin bunun neresi mantıklı neresi satış stratejisi?Ha bunlar mantıklı geliyorsa bazılarına demekki sorgulama yapmak lazım biraz 

 

Okumadım demiştim şimdi rastgeldi de.Resmen bana dürüst değilsin demişsiniz :) Hatta ben otosan'dan pay alıyorum hatta elimden gelse sizden arabayı alıp üretini size verdireceğim sırf siz fikir sahibi olmayın diye öyle mi  ? ! :)

 

Sağlık olsun birgün tanıma imkanına erişirseniz beni o zaman bu yazıyı bir daha okuruz.Okey.

 

Size özet geçeyim;

 

1- Reklam. İnsanların aklına 1-2 donanım ile gireceksin hafızasını kazınacaksın nasıl sağlarsın? Aktif şe.g. & Otomatik park  gibi diğerlerinin kolay sunamaması sebebiyle. 

 

2- En kolay erişim yani en ucuz şekilde bu isme ulaşma. Bunu nasıl sağlarsın ? boş araç ile bu sınıf para kazanma amaçlı bunu unutmayın. C-Max Focus'un 10'da 1 satarsa öp başının üstüne koy. 

DipNot: Son 5 veya 10 yıl idi istatistiksel olarak gün geçtikçe artan BAZ donanım satışı mevcut.Yaklaşık bu oran %50'lere gelmişti bunu da unutmayın. Bulursam verileri siteye bilahare eklerim.

 

3- Bunları yaptıktan sonra bazı şeyleri toplayabilirsin nedir bunlar ? Güvenlik ve yardımcı ekipmanlar yani TEKNO paket bunun düzenlenmesini ben çok doğal buldum hatta bu taktiği çok güzel alkışladım. Sizin için kandırma vs gibi gözükebilir ama burada fiyat konuşuyor. Geçmişine ve geleceğine bakmaktan ziyade ne aldığınıza bakın. O zaman ferah hissedersin. Sonrası ve öncesini incelersen keyif alamazsınız bu net. Ticari almıyorsanız aracı :)

 

4-En mantıklısı 3 donanım olacakmış derken ? Niye 3 ? 5 olsun size ne ki ? Bana ne  ? Müşterinin aklı niye karışıyor akılsız mı o kadar para sayan kişi. Karışıyorsa almasın kardeşim ayrıca satış danışmanı neden var ? 

Bu halk arabası firmaları, onu düşünmez malını satmaya bakar hala bunu kabul edemiyorsunuz onu da anlamıyorum açıkcası.

 

5- Benim istediğim. Aracın oyuncakları dışında malzeme ve görünüş olarak donanım konacak daha sonra İSTEDİĞİM şeyleri seçip alacağım, he bu böyle pahalı olur ama bunu kabul edeceğim çünkü üretim bandından istediğin parçalarla çıkarmak kolay iş değil bunun ismine PREMİUM deniliyor. Bu sebeple belirli paketler ile DAHA UCUZ almamız için bu tür düzenlemelere mecburuz. Bu sadece türkiye içinde geçerli değil bir çok avrupa ülkesinde en az 5-6 paket var. Otosanı haklı çıkarmakla kalmamışım demekki Firma'nın şeyi olmuşum ben öyle mi ?

 

6- Onu bunu standart yapsana diyorsunuz, keşke yapsa ama bir diğer müşteri ben bu donanımı istiyorum fakat müzik sistemi önemsiz diyor benim için niye fazla para ödeyeyim demez mi ? eee diyor? Bana kalsa hiç boş donanım satılmasın ama böyle bir dünya yok. Eskiden şu standarttı lafları çok basit kalıyor.

 

Bunları bir kenara atalım; Önce görüşlere saygı duyun sonra bekleyin. Bana hakaret etmenizi şimdilik göz yumuyorum. Umarım bir daha olmaz sakin sakin cevaplar yazarsınız. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu halk arabası firmaları onu düşünmez malını satmaya bakar hala bunu kabul edemiyorsunuz onu da anlamıyorum açıkcası.

İyi de bunu okuyunca sanırsın ki bu pazarlama politikaları ile Focus segmentinde sildi süpürdü, millet hala Doğuş'un kapısında susta durarak Golf'ü daha fazla alıyor.  

Yani Ford'da ya mal iyi reklam kötü, ya da mal kötü reklam iyi, ikisinden birini seç.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İyi de bunu okuyunca sanırsın ki bu pazarlama politikaları ile Focus segmentinde sildi süpürdü, millet hala Doğuş'un kapısında susta durarak Golf'ü daha fazla alıyor.  

Yani Ford'da ya mal iyi reklam kötü, ya da mal kötü reklam iyi, ikisinden birini seç.

Değil tabiki bunların çok etkeni var cem abi biliyorsun misal kaç kişi tüketimine konforuna özelliğine bakıyor önce hacmine baktı vs focus 2 sahibi bir çok kişi 3'ü almadı su sebeple. Ülkenin hitabından uzaklaştı araba doğal yani bana kalırsa..Yani az satılıyorsa bunun sebebi donanım olması bence imkansız 

 

Ford'un avrupa satış elemanları bile CEO'larına çok reklam vermiyoruz kimse arabalarımız bilmiyor demişti. :D bu da ayrı konu.

 

Golf ve vw'nin türkiye penceresi de ayrı dünya (otomatiğin yeri de yadsınamaz) diğer firmalar ile kıyaslarsak belki de doğru olduğunu gösteriyor. ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O elemanları hemen kapı önüne koyması gerekir bana göre.

 

Senin araban kaliteli ise, beklentileri karşılıyorsa(dizel otomatik, otomatik satış oranı inanılmaz artmış)

 

ve fiyat olarak makul kalıyorsa (Biraz daha fazla verip premium marka alabiliyoruz örneğin)

 

araç kendi kendinin reklamını yapar zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben çok şaşırırım.

Bununla beraber 2014 başı mantıksız gelmiyor.

Etkilemek istediği pazara göre değişebilir ama Ocak'ta Detroit, Mart'ta Cenevre veya Nisan'da Şangay'da görebiliriz.

 

IAA için şimdilik yeni S-Max çalışması var.

 

Ford-S-Max-729x486-78a21229e9ffab87.jpg

 

Bu arada Ford makyajı ST'den başlatıp sonradan standart Focus'a uygulayabilir. 

 

Yeni casus fotoğraflar:

 

focus-st-rs-5_653.jpg

 

focus-st-rs-4_653.jpg

 

focus-st-rs-3_653.jpg Egzos meraklılarına ilham olsun

 

focus-st-rs-1_653.jpg


Sanırım artık hemen herkes bunun bir varyantı olacağını görüyor:

spyshots-2014-ford-focus-facelift_8.png

 

Burada da kar fotoğrafları var...: http://www.motorauthority.com/news/1082974_2015-ford-focus-rs-spy-shots

 

Yorumlar arasında bu makyajlı kasanın yeni RS'e ait olabileceği, 2.3L 300-330PSlik motorlu bu modelin 2015'de yollarda olabileceği yönünde öngörüler de var. 

 

Bu arada aklıma geldi de, yeni Mondeo çıkmadan eskiyen ilk Ford modeli oldu sanırım.  :claps:  :P

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olay sadece kol dayama değil tüm orta konsol değişiyor bunu alırken zaten kabul ederek alıyorsunuz böyle bir şeye sorun demek ne kadar doğru ben bilemiyorum ki kaldıki style ile titanium arasında 3.000 lira bile yok. Aradaki farkı hak ediyor araç. Şuan 48-49 liraya titanium focus var sizin verdiğiniz fiyat motor için. Donanım için değil yani herneyse bence sorun değil bu sebeple kendinize farklı çözümler aramalısınız firma birşey değiştirmez.Çok zor.

 

Evet, tüm konsol değişiyor; 4 Bin TL gibi bir rakam çıkıyor ve kolçak rengi de siyah oluyor ve bej style rengiyle tezat haline geliyor. Yani Ford bize kısaca "boş ver, yaptırma, ne gerek var " diyor  :kıhkıh:

ille de kolçak diyene arada ki küçük fark şart maalesef ki o rakamlar da fazla değil... Dizele geçme durumum var ve sırf kolçak için titanium+smart paket ile bu işi çözebiliyorum...

Ahmet Dursun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet, tüm konsol değişiyor; 4 Bin TL gibi bir rakam çıkıyor ve kolçak rengi de siyah oluyor ve bej style rengiyle tezat haline geliyor. Yani Ford bize kısaca "boş ver, yaptırma, ne gerek var " diyor  :kıhkıh:

ille de kolçak diyene arada ki küçük fark şart maalesef ki o rakamlar da fazla değil... Dizele geçme durumum var ve sırf kolçak için titanium+smart paket ile bu işi çözebiliyorum...

Eleştirdiğim nokta titaniumla style arasındaki fiyat farkı değil.Zaten büyük ihtimalde millet böyle düşünüp titaniuma kassın diye style araçların saçma sapan bir donanım uygulaması var..Benim garipsediğim durum şu:araç style donanım artı (artısı da var bakın )style plus paketli fiyatı 58-60 bine vurmuş otomatik park sistemi-aktif şehir içi güvenliği zırtı pırtı her nanesi var ama deri direksiyon  gibi kol dayama gibi ufacık bir donanım yok? :) Bazı arkadaşlar satıcının tarafına geçip titaniumla arasındaki farkı hakkediyor titanium donanım diyorlar bir firma eğer global çapta iş yapıp reklamlarında müşteri memnuniyetini gözetiyorsa ben satıcıyla değil satıcı benle empati kurmalı ve ''ben bu araca yüzyılın icadını koymuşum ama kol dayamayı koymamışım üstelik müşterim taktırmak isteyince de 4 bin lira gibi bir maliyet çıkarmışım ''demeli diyebilmeli..Açık söylüyorum ben aracımı 2. el aldım ama asla sıfır focus almazdım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eleştirdiğim nokta titaniumla style arasındaki fiyat farkı değil.Zaten büyük ihtimalde millet böyle düşünüp titaniuma kassın diye style araçların saçma sapan bir donanım uygulaması var..Benim garipsediğim durum şu:araç style donanım artı (artısı da var bakın )style plus paketli fiyatı 58-60 bine vurmuş otomatik park sistemi-aktif şehir içi güvenliği zırtı pırtı her nanesi var ama deri direksiyon  gibi kol dayama gibi ufacık bir donanım yok? :) Bazı arkadaşlar satıcının tarafına geçip titaniumla arasındaki farkı hakkediyor titanium donanım diyorlar bir firma eğer global çapta iş yapıp reklamlarında müşteri memnuniyetini gözetiyorsa ben satıcıyla değil satıcı benle empati kurmalı ve ''ben bu araca yüzyılın icadını koymuşum ama kol dayamayı koymamışım üstelik müşterim taktırmak isteyince de 4 bin lira gibi bir maliyet çıkarmışım ''demeli diyebilmeli..Açık söylüyorum ben aracımı 2. el aldım ama asla sıfır focus almazdım

 

Bu erişebilirliği artırmak demek. Yani başarılı bir donanım oluyor.Tabi sizin için değil firma için :yeah: Ayrıca sizin gibi düşünmeyen binlerce insan var bir çoğu da şuan bu yazılarınızı okuyor yani belki de siz azınlıksınız :)

Fatih terim'in son sözü: ''Son günlerde 3 yerine 1 söylüyorum ne diyeceğimi düşünmeden aktarmıyorum.''

 

Size plus ve diğerleri sunulmaya da bilirdi neyse canım neyi tartışıyoruz fikirleri değiştirmek herkesin harcı değil benim hiç değil. Hesaplar ortada ne kadar ekmek o kadar köfte..Bu niye yok bu niye var'a girmenin kimseye faydası yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu erişebilirliği artırmak demek. Yani başarılı bir donanım oluyor.Tabi sizin için değil firma için :yeah: Ayrıca sizin gibi düşünmeyen binlerce insan var bir çoğu da şuan bu yazılarınızı okuyor yani belki de siz azınlıksınız :)

Fatih terim'in son sözü: ''Son günlerde 3 yerine 1 söylüyorum ne diyeceğimi düşünmeden aktarmıyorum.''

 

Size plus ve diğerleri sunulmaya da bilirdi neyse canım neyi tartışıyoruz fikirleri değiştirmek herkesin harcı değil benim hiç değil. Hesaplar ortada ne kadar ekmek o kadar köfte..Bu niye yok bu niye var'a girmenin kimseye faydası yok.

Tabiki yok zaten aracın bunlardan yoksun olduğunu bilerek aldık.Satıcı açısından başarılı olabilir orasına karışmam belirttim de zaten bunu  ama 60 binlerde para ödeyip ''varsın kol dayama da olmayıversin direksiyonum plastik olmuş kime ne?benim  kapı gibi otomatik park asistanım var'' mantığında olup halinden memnun olan style plus araç sahiplerinin çoğunlukta olduğunu hiç ama hiç zannetmiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Misafir
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.