Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Aralık 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 26, 2013 Motora 3 kablo geliyor.+ uç direk kısa far + ucu.Diğer ikisi far yükseklik ayar dümesinden geliyor.data olarak - + diyeyim.Bu 2 uç yerdeğişimi gerekebilir.Motor farkı var ise + ucun yeride farklı olabilir fakat çok fark olacağını sanmam.Servo tip motorda yanılmıyorsam 4 uç var öyle ise hiç uğraşmayın çalışmıyor.3 pinli motorlar kesinlikle çalışır. Yükseklik motoru far içinde altta kalıyor.Far camı açılmadan değişimi zor gibi ama bu f3 farlarında bolca kapak var belki değişebilir.Yaptığım f3 farınde bu kısmı çok incelemedim.Takan elektirikci her şeyini halletmi ben direk mercek değişimi yapıp çerçeveyi boyayıp yollamıştım. Ozan 3 pinli ise muhakkak çalışması gerekiyor farklı bir yapısı yok.Eğer motor dıştan bakıldığında metal gövdeli ise onlar çalışmaz.Birde bu yükseklik motoru faklı soket ilede çalışıyor olabilir.F2 mercekli farlarda öyle.Sonra orjinal sokette birleşimi yapılınca çalışıyor. Step servo motor data tetikleme ile çalışır milimetrik hareket kabiliyetine sahiptir.Yazılım konturollü olarak çalışır başka türlü çalışmaz.Motor hızından tutun milimetrik açı dercelerini rahatlıkla yaptırabilirsiniz. Normal motorlar anlamanız için böyle yazıyorum 3 kademeli voltaj ayarı ile çalışıyor.Motor pini yukarı aşağı doğru inip çıkar vidalı sistemlidir. Oktay Abi açıklama için teşekkürler; Her ikisindede 3 kablo geliyor; Halogen farda; 1 nolu pin -->Yükseklik ayar motoru (+) 3 nolu pin --> Yükseklik ayar motoru ayar 11 nolu pin --> Yükseklik ayar motoru şase Bi-Xenon farda; 13 nolu pin -->Yükseklik ayar motoru (+) 14 nolu pin --> Yükseklik ayar motoru ayar 11 nolu pin --> Yükseklik ayar motoru şase Benim bi-xenon farların içindeki motoru çekmeye çalıştım, aşağıdaki gibi görünüyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Aralık 26, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 26, 2013 (düzenlendi) Kablo sıralamasını falan bilmem Elinizde halojen farda mevcut ise ilk yapılacak halojen far ile bu mercekli fardaki yükseklik motoru tipi aynı mı?Sonrasında bu iki far içindeki bu motorların kablolaraı hangi sıra ile hangi pine gidiyor.En kesin garanti işlem budur.Buda bazen çözüm olmuyor.Ben orjinal 2.5 halojen farı yükseklik motor ucunu aynen mercekliye uyguladım araca takıldığında bu iki tetik ucu farklı çıktı.Yer değişimi ile çalıştı. Yükseklik motoru altta iki hüzme arasında kalan oluyor.Diğeri sağa sola dönüş servo motor ve bu genelde mercek dibinde olur. Aralık 26, 2013 Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Ocak 9, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 9, 2014 Geçen ay Rabbimin izni ile Zonguldak ilimizden bir doktor arkadaşımızın 2006 Hb V6 Mondeo far çalışmasını bitirebildiğim bu çalışmada uzun ve kısa hüzmeye yeni nesil Hella bi-xenon mercek kullanıldı.Uzun hüzmeye farlar yanmadan sellektör atabilmeyi sağlayan Gen5 balast kullanıldı.Kısa hüzmede orjinal xenon ampul balast takımı kullanıldı.Her iki mercekte Aküden direkt tesisat çekilerek yapılan bağlantıda yaptığım role tertibatı ile hem kısa far olarak hemde uzun far olarak aktif kullanılıyor.Uzun hüzme tesisatı sadece 2 merceğin selenoidini besliyor.Kısa hüzme tesiastı orjinal balastı kontrol ediyor.Kısa hüzme ve uzun hüzme + uçlarından tetik alınarak role sistemine komut veriyor.Arkadaş siyah taban far olmasını istediği için siyaha boyandı.Bu benimde işime geldi. arka kapakta bu defa uzun hüzme kısmında 1.5 cm civarı çıkıntı yapıldı.Diğer taraf temiz. Bmw angel halka ilavesi ve power led sinyal ilavesi bilahire Led başlığı altında paylaşacağım. Sinyal videosu.Bu defa sinyal yanarken halkaların ışığını kesmedim.Sadece bir tercihti.Halkalar parklar yanınca kısılıyor. http://s1135.photobucket.com/user/tamircioktayy/media/MOV06425_zps7dca3c5b.mp4.html 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 10, 2014 Şunuda belirteyim.Mercekler bir siğorta iptali veya role sistemindeki bir kablo iptali ile Orjinal olması gereken aydınlatma haline alınabiliyor.Yani kısalar kısa uzunlar uzun olabiliyor.İşlemi yaparken bu seçeneğide yapıp kararı kullanıcıya ait olmak üzere ben hem kullanıcıyı memnun etmek hemde kurallar çerçevesinde yapıyı korumaya çalıştım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2014 Aralık ayı sonuna doğru Rabbimin izni ile iyi bir sonuç alarak ve Ankara'dan kullanıcı arkadaşımızında oldukca beğendiği Fiat Stilo aracının farlarında kısa hüzme ye yeni nesil Valeo bi-xenon merceklere D1s Philips 4300k xenon ampul ve Gen5 balast,uzun hüzmeye yeni nesil clear lensli Bosch servo bi-xenon merceklerin perdesi uzun hüzmeda sabitlenerek halojen H7 ampul traşlanarak,sis bölümüne Mondeo Mk3 orjinal ceviz xenon merceğinin perdesini düzleyerek h7 ampul traşlanarak takıldı. Baktım Her şey mercek olmuş sinyal bölümünede yine Mondeo merceğini kullanarak içine 4 tane amber power led yerleştirdim ve farın orjinal park bölümündeki deliklerede Nude lesn ile power led yerleştirerek gayet güzel bir sinyal bölümü yapıldı. Mercek şapkaları 2 parçalı olarak yapıldı.Sis ve sinyal mercek şapkalarıda metalden bir hazır parça kullanıldı. Orjinal Bmw U halkaları kullanılarak gündüz farımızıda her bir halkaya 4 x 1 watt smd 3528 kullanarak işlemi bitirdik.Ön çerçevede mecburi olarak kesilmeler yapıldı.Bütün yapısalda oynamalar olduğu siyaha boyamaya karar verildi. Bu çalışmada sis mercekleri en çok vaktimi alan kısım oldu.Ve şu an bu farların orjinal yapısında şimdiye kadar yaptığım bütün farlarda olan havalandırma filtre kanalları bu farın Bosch marka olmasına rağmen olmadığını üzülerek anlamış bulunuyorum.Sadece sis bölümü tarafında ne olduğunu tam anlayamadığım 2 tane yaklaşık 1 mm falan genişliğinde iç deliğe sahip bir çıkış var.Mecburi olarak hurda farlardan sökerek hava kanalı filtrelerini bilahire mecburen yerleştirecegim.Sağ far tarafında yaklaşık 3 haftadır falan kullanımda sorun yok ama sol far kısmında arka kısım her yeri kapalı olduğu için nem sorunu oluştu.Şimdilik uzun hüzme kapagı açık şekilde dolaşılıyor.Uzun hüzme kapagında nem kapsülleri ekleniyor. Araç üzerindeki görünümü çok net değil ama şimdilik elimde bu var. Sinyal ve gündüz farı videosu. http://s1135.photobucket.com/user/tamircioktayy/media/MVI_7190_zpsa6b243de.mp4.html Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hüseyin Aygün Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2014 Oktay abi bu çalışmalarını görünce canımı cektiriyon. Abi focusuma bende istiyorum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 14, 2014 Ne zaman istersen. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hüseyin Aygün Yanıtlama zamanı: Ocak 15, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 15, 2014 Abi ne zaman müsait olursan elinde iş yoksa hemen olabilir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Ocak 15, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 15, 2014 Stilo power led sinyal ve Bmw u halka videosunu bu linktende incelenebilir.https://youtu.be/PUrlq2baQL8 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2014 Ne azim, ne çaba, ne emek, ne sabır.... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2014 Rabbimin izni ile Ankara'dan arkadaşımızın Golf 4 aracının Stopları için Power led dizaynı uygulaması yapmak için uzun süren bir çalışmayı iyi bir sonuç ile bitirmek kısmet oldu.Oldukça fazla şekil testleri,dizayn denemeleri,lensler,ledler deneyerek sonuca ulaşıldı.Stop tipi oldukca ölçüsüz denilebilecek yapıya sahip olduğu için led şekli vermek beni epey zorladı. Çalışmayı lens kullanarak bitirmek istiyordum ama lensler istediğim gibi olmadı iptal ettim.Lenslere göre delinip şekil verilen yapıyıda sonradan bozmayarak aynen kullandım.Bu nedenle biraz led dizilimi hatalı oldu bunuda nazarlık diyerek ellemedik. Çalışmada Park modu için ilk baştan beri ben pleksi çubuk dizaynı için uğraştım ve ortaya tahminimden daha iyi netice aldığım bir yapı çıktı.Pleksileride power led ile aydınlattım. Bütün kırmızı ledler smd tip her biri 50 lümen kırmızı renk verebilen ledler. Amber renk sinyal ledlerimiz.Sinyaller için sonradan yürüyen şekilde yapmaya karar verdik ve yaptık fakat sonradan ön sinyal ile uyumsuz olduğuna karar verildi ve normal şekilde yanması sağlandı. Geri vites için 15watt power led merceksiz olarak kullanıldı ve ciddi manada performans alındı.Kamera ile gündüz gibi görüntü alınabiliyor. Stopların komple açılmış hali. En son karar verilen yapı için kesilmiş delinmeye hazırlanmış sogutucularımız. sinyal ledleri test için monte edildi. Sogutucularaın boyalı ve ledlerin takılmış hali. Stop kasası zımparalanıp siyaha boyandı.Buna en son karar verildi ve sanırım epey doğru bir karar oldu. Bu şekilde bir yapı olsun demiştik ama sonradan vazgeçtik. Bütün ledlerin montajlı hali. Sonra orjinal pleksi camlar gibi ledlerin önünü kapatmaya karar verildi ve pleksiler hazırlandı,şeffaf folyo ilede kaplandı. Montajlı halleri. Pleksi çubukların takılmasından sonraki testimiz. Stopların kapanmış hali. Montaj sonrası görünümler. Aklımda ilk baştan beri olan köşe kısma led uygulaması sonrası görünüm. Son hallerinden kareler. Rabbimin izni ile yine uzun süren bir çalışmayı son derece güzel bir sonuç ile bitirmek kısmet oldu.Farlar Bursa'dan bir arkadışımıza ait İnsignia aracı için alınan İnsignia Cosmo modelin Afl farları diye bilinen modeli.Çalışmaya ilk başta sadece mercek değişimi için başlandı fakat sonradan iş büyüdü,Yeniden yapılanan gündüz farı,orjinal gündüz farının yerine sinyal ve orjinal sinyalin yerine led uzun hüzme yapılmay akarar verilerek işin akışı uzadı.bu çalışmadada oldukca fazla testler,dizayn aşamaları yaptım.Sonra bu çalışmalara ilave olarak ledlerin yanış şekilleri ile oynama yaptık. sinyalleri akan ışık yada yürüyen ışık şekiline benzetmeye,yeni dizayn ettiğimiz Gündüz farınıda kademeli olarak yanmasını istedik ve istenilen şekildede sonuç alarak farları kapattık. Güdüz farında smd her biri 50 lümenlik yarım wattlık ledler kullanıldı.Sinyalde 1 watt amber ledler kullanıldı.Uzun hüzme ledlerimizn her biri 20watt power led olarak sağ ve sol olarak 6 led 20derecelik reflektör sınıfı lens kullanılarak güzel bir sonuç alındı. Orjinal Hella mercekleri Afl sisteme göre olduğu için yeni nesil Hella Bi-xenon mercek ile değişti,Yükseklik motoru servoo tip olduğu için orjinal yükseklik motoru ile değişti.Gen5 balast ve Philips 4300k xenon takım kullanıldı.Orjinal iç mercek şapkası siyaha boyandı. Farların açılmadan ilk hali. Farların açılmış hali. Sadece mercek çalışması yapılsa idi bu şekilde farlar kapatılacaktı. Orjinal servo yükseklik motoru ve yerine takılmış normal motor. Orjinal Afl Hella mercek ve yeni Hella mercek yan yana.Montajı yapılmış Hella mercek. İç mercek kapagının boyanmış hali ile benim düz çubuktan bükewrek bu şekli verdiğim parça son şekilde ince kalınca montajı zorlaştığı için 3 mm daha geniş hali ile Lazerde kesilmiş aynı şekildeki pleksi çubugun Gümüş grı ye boyanmış hali. Gündüz farı ledlerinin montajlanmış hali. Ledlerin önünün kapanması için metalik grı ile boyamış pleksi çubukların montajlanmış hali. Gündüz farının yanış şekli. Uzun hüzme power ledlerimizin montajı. Araç sahibi arkadaşımız ile dizayn ettiğimiz lens sabitlemesi ve ön görünüşe destek veren parçanın yapımı.Lazerde kesilen parça görünümde çok eyi değiştirdi.Bu parça yerine son anlarda aklıma gelen bu genişlikte pulu kesip biçip kullanmak vardı yada aliminyumda delip kesip yapmak vardı.sonra fikir birliği ile üstteki parçayı geliştirdik.Ledlerin sogutucu bölümündeki ayaklar hiza ve yön verebilmek için bu şekilde yapıldı. Uzun hüzme ledlerin montajlı hali. Orjinal sinyal camı uzun hüzme yapısı için kesildi ve siyaha boyandı. Orjinal gündüz farı bölümündeki ledler söküldü ve yerlerine her bölüm için 2 şer tane olmak üzere toplamda 12 led takılarak sinyal aşamasıda aşılmış oldu. Küçük devre Sinyalin akışkan veya yürüyen şekilde yanması içinve hızıda kontrol edilebilecek şekilde yapılmış devresi,Gündüz farımızın 4 kademeli olarak sıra ile yanmasını sağlayan gecikmeli role devresi ve dönüş farlarının gecikmeli yanmasını sağlayan devremizin bitmiş hali.Sinyal devresi son model Audi araçlardaki sinyal yanışından yola çıkılarak yapıldı.Gündüz farı sıralı yanması ise arkadaşımızın istegi üzerine yapıldı. Farların bitmiş hali. İlk test montajı. Monatjlı hali. Duvar resimimiz. Uzun hüzme power ledler ile bi-xenon uzun hzüme bir arada. Power led uzun hüzme duvar resmimiz.Mercek gibi uzun hüzme şekli gücü beklenemez tabiki fakat ciddi manada yardımı olduğunu kesinlikle söyleyebilirim.Çekimi ışık kısması yaparak çektim. Bilahire Gündüz resimleri ve videoları gelecek ekleyeceğim.Şimdilik tadımlık bir sinyal gündüz farı videosu. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Şubat 12, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 12, 2014 Telefon ile çkilmiş Golf 4 stop videoları.http://youtu.be/z4ZIRhu9IBshttp://youtu.be/Kxyv5k8L4wA 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Şubat 13, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 13, 2014 Yeni İnsignia Cosmo far modifiyesi videomuz bunda yanış halleri daha net anlaşılıyor. 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Zahid U. Yanıtlama zamanı: Şubat 13, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 13, 2014 Cosmo bi-xenon farlar tam benlik olmuş eline emeğine sağlık abi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Şubat 13, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 13, 2014 Yeni İnsignia Cosmo far modifiyesi videomuz bunda yanış halleri daha net anlaşılıyor. http://youtu.be/kZlh0SS-48s Abi sen kendine usta falan mi diyorsun. Demiyorsun degil mi? Yani senin usta olman imkansiz. Sen baskasin ya. Seni cani gonulden tebrik ediyorum. Muthissin. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap