Ramazan V. Yanıtlama zamanı: Şubat 14, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 14, 2014 Yeni İnsignia Cosmo far modifiyesi videomuz bunda yanış halleri daha net anlaşılıyor. Golfün stoplarında eksik birşey var gibi geldi ama mükemmel olmuş elinize gözünüze sağlık Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Şubat 24, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 24, 2014 Ankara'dan bir arkadaşımızın 2000 Fiesta aracı için çıkma far teminden sonra alınan orjinal Hella d2s xenon takım ile eski Hella merceklerden sonra çalışmaya başlandı.Biteli epey oldu ama paylaşım şimdi oluyor aksilik olmaz ise şehir dışında olan araç içinde montajı haftaya olacak. Farların orjinal görünümü bu. Komple dagılmış hali. Merceklerin montajlı hali. Mercek kapaklarına ilk yaptığım hali bu idi sonra vazgeçtim.Mercek kapagı çok çizikli idi ve ilk defa en yakın krom tonunda boyamayı becerebildim diyabilirim. Sinyal kısmına junyan farlarda kullanılan merceğin camı ve krom çerçevesini kullanma fikri geldi ve power ledlerin dizaynı ile birleştirerek yeni sinyalin görünümü bu oldu. İlk yaptığım mercek kapagındaki parçayı söktüm ve orjinal yeni Hella merceklerde kullanılan bir parçayı birleştirerek hem far çizgisinde mavi tonu yakalamış olduk(bu parça sadece bu amaç için yapılmış orjinal parçadır.) hemde far tipini tamamen degiştiren bence sert bakışıda elde etmiş olduk.Mercek şapkasının şekline yani desenli yapısına oturan orjinal Bmw halkalarınıda montajına karar verdim.Yuvarlak halka bu kapakta çok sırıttı resim dahi çekmedim. Camlar kapandıktan sonra. Halkaların yanar hali. Araç üzerindeki görünümü için bilahire resimleri ekleyeceğim. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alparslan Kaplan Yanıtlama zamanı: Şubat 25, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 25, 2014 Harika işçilik elinize sağlık 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Mart 1, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 1, 2014 (düzenlendi) Son orjinal mercekli fara monte ettiğim Hella mercekteki montaj sonrasında elime geçen yine orjinal mercekli tasa yaptığım Valeo mercek montajında bu defa kafamı biraz daha meşğul edip orjinal mercek montaj kasasını kullanmak yerine aliminyumdan ayak yaparak merceklerin orjinal yapıdaki gibi durmasını sağlamaya çalıştım ve sanırım epey yaklaştım.Sonraki çalışmada aynı şekilde ayak yapıp dahada iy yapabileceğimi düşünüyorum.Bu çalışmalarda merceğin orjinal yapıdaki gibi çıkkın durmasını engelleyen en önemli nokta yeni takılan merceğin boyutu ile ilğili bir durum.Bu çalışmayı Hella mercek sonrasında yaptım biteli epey oldu ama eklemeyi unutmuşum. Orjinal bozulmamış mercekli tasın hali. Yaptığım aliminyum montaj ayakları Montajlı hali. Kullandığımız Valeo mercek lens çapı Hella'dan ve orijinal Halojen H7 mercek çapından biraz küçük olduğu için biraz farklı duruyor.ama eski orijinal mercek kasasına yaptıklarımdan edindiğim tecrübe sonrasında daha iyi olan bir çalışma oldu. Yine silikon desteği ile merceğimizi sağlama alıyoruz. Farların kapanmış hali Mart 1, 2014 Oktay Toker tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Ankara'dan bir arkadaşımızın 2012 Astra j aracının halojen farlarına Rabbimin izni ile yaptığım mercek çalışmasında halojen farlarına yeni tip Hella bi-xenon,Gen 5 balast 4300k Philips xenon apuller ile montajı yapıldı. Farlar kesilerek açıldı. Balast ve mercekler. Merceklerin montajlı hali. Mercek şapkası olarak Fiesta orjinal mercekli far tasını kesip biçerek kullandım.Başkada şapka yakıştıramadım.Beni çok uğraştırdı küçük hatalar ile orjinal şekilde durması için çok uğraştım.İç kısmda bulunan kesik ksım angel halka taktıgım için mecburen kısa oldu yoksa bu kısım uzun yapacaktım ve farın orjinal eğimli yapısına daha uyumlu olacaktı. Far camını idareten kapattım ve görünüm böyle idi. Son halide böyle oldu.Araç sahibi arkadaşımız özellikle bu angel tarzını istedi ve bende elimden geldiğince iyi durmasına özen gösterdim. Duvar resimlerimiz. Araç üzerinden bir görünüm. farların orjinal olan ledli gündüz farı bölümüne amber power ledler kullanarak sinyal ledlerini ekledim ve tampondaki orjinal olan sinyal bölümünede hem sinyal ledi hemde gündüz farı için 10 watt power led kullanarak farlar ile bütün halde olacak şekilde bir çalışma ile neticelendi.Elimde fazla resim yok fakat video izlenebilirse her şeyi fazlası ile anlatıyor.Yapıda Orjinal gündüz farı,Angel halka ve sinyal bölümündeki gündüz farı sinyal verildiğinde otomatik kapanıyor ve sinyal bitince aktif oluyor. Orjinal gündüz farına amber power led montajı. Angel halkanın montajlı hali. Orjinal sinyal bölümüne ise parçanın alt kısmından 4 adet ledler için delik deldim ve iç yapının reflektör özelliğinden yogun ışık oluşturarak ışık dagılımının en iyi şekilde olabilmesini sağladım.Orjinal ampul girişinede 10watt lık power ledi yerleştirdim ve sinyalin orjinal egimininde yardımı ile ışık son derece iyi bir açı ile gündüz görünebilir halde elde edildi. Sinyal ledleride biraz görünüyor. Araç üzerindeki görünüm. Bütün çalışmayı anlatan video bu linkte.arkadaşımız benim ismim ile videoyu paylaşmış.Yanlış anlaşılmasın. Rabbimin izni ile bir arkadaşımızın Hyundai Era aracı elinde iken yapmaya başaladığımız fakat iş bitmeden sattığı aracı için mercek çalışmasında Eski tip D2s Hella bzenon mercek kullanıldı.Mercek şapkası olarak 2012 sanırım bu yılda üretilmiş Megane mercek şapkası kullanıldı.Bence tabiri caiz ise cuk diye orturan bir şapka oldu.Angel halka ve power led sinyal de ekledim.Yapım aşamasında çok resimler yok.Sonuç resimleri farı anlatacak. Farlar şu an araç satıldığı için mecburen satılık durumda.Konu açsam mı bilemiyorum. Farlar sıfır yerli üretim ve yükseklik motoruda üzerinde.Mercek montajından sonra mercek şapkasınında takılmasıyla görünüm böyle oldu. Farların kapanmış hali. Gündüz farı olarak mercek şapkasının yapısına uygun orjinal Bmw U halka montajı yapıldı.200 lümenlik power led ile aydınlatması yapıldı. Sinyal ampulü giriş kısmına 30mm lik lens monte ettim ve uygun kısımlara 3 adte power led için delik deldim sinyal için iç reflektör yapısınıda kullanmaya çalıştım.Sonuç umduğumdan daha iyi oldu. Halkanın ve sinyal bölümün bitmiş resimleri. Rabbimin izni ile Ankara'dan bir arkadaşımızın 2010 scirocco aracının halojen farlarına çift mercek çalışması ile berbat duruma getirilmiş aydınlatmasını düzelt tik.Yeni tip Valeo bi-xenon mercek ve uzun hüzmeyede Halojen H7 mercek siperi kesilerek uzun hüzme konumuna sabitlenip takıldı.Kısa hüzme mercek şapkası Bmw mercek şapkası kullanıldı far tasına tabiri caiz ise cuk diye oturdu.Uzun hüzme merceğine ise mercek şapkasını kendim yaptım. Gen4 balast ve 4300k Osram xenon takım kullanıldı. Farların dağılmış hali. Orjinal H7 soketi kırılarak Çin malı H7 xenon takılıp yapıştırıcı ile öylesine sabitlenmiş hali. Bu xenon ile H7 tasın kısa far duvar resmi.Çizgi yok neredeyse tamamen uzun hüzme yapısında bir ışık demeti. Merceklerin montajından sonra. Uzun hüzme için yaptığım mercek şapkası. Kısa hüzme mercek şapkası. Şapka montajlarından sonra görünüm. Çerçeveye Bmw halkaları takıldı. Farlar ayarlanmadan duvar resmi.Bu farda uzun hüzme ayrı olarakta yükseklik ayarı yapılabiliyor ve aynı zamanda kısa far çerçevesinede paralel bağlı yapısı mevcut. Montaj sonrası sadece bu resmi çekebildim.Arkadaşımız kendi çektiği resimleri yollayınca bilahire ekleyeceğim. 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Üstad söz bundan sonraki aracımı halojen farla alıp sana dönüştürteceğim, o kadar imreniyorum yani... 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alparslan Kaplan Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Astra harika olmuş 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ruhan Muslu Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Üstad söz bundan sonraki aracımı halojen farla alıp sana dönüştürteceğim, o kadar imreniyorum yani... Cem abi benimde içim gitti, çok güzel çalışmalar var, benim farlar Junyan ayarlarını yapmak içinde baya uğraştım, halbuki bu işin piri varmış hemde yanıbaşımızda, Oktay usta ellerine emeğine sağlık. Bi ara yanına gelmem lazım diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Motosiklette uygulanır mı diye meraklanmadım değil 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serdar Eryürekli Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 abi sen niye Adana'da oturmuyorsun ki Ellerine sağlık harika. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 2, 2014 Rabbim sizlerden razı olsun. Motorsiklet çalışmamda mevcut.Konunun ilk sayfalarında var.Farın yapısı müsait ise güzel bir proje ile yapılmaması için sebep göremiyorum.Zaman ve karşılığı olduğu sürece gayet mümkün. İmkanlar müsait Adana'da olmanız bence sorun değil. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Mayıs 3, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 3, 2014 Ankara'dan bir arkadaşımızın sanırım 2011 model Picasso aracının farlarına yeni tip Valeo bi-xenon mercek,Gen5 balast 4300k xenon ampul ve mercedes mercek şapkası kullanarak Rabbimin izni ile iyi bir sonuç alarak bitirebildiğim bu far çok iyi bir gündüz farı power led sinyal modifiyesine uygun yapıda.Arkadaşımız bu tarz işlemleri istemediği için sadece mercek montajı ile araca monte edildi. Farlar kesilerek açıldı. Tasa merceğin monteli hali ve mercek kapagının denemelik hali.Mercedes mercek kapagı 2 parçadan oluşuyor.düzgün bir şekilde birleşim yapıldıktan sonra krom tonunda boyandı. Montajlı halleri. Akşam saatlerinde montaj olduğu için duvar resmimizde bu şekilde.Bi-xenon uzun ile Halojen uzunların etkisi bu resimde daha net ortaya çıkıyor diye düşünüyorum.Halojen ampul beyaz olsa idi bu netice kesinlikle alınamazdı diye düşünüyorum. Araç üzerinden görüntüler. Elazığ ilimizden bir arkadaşımızın 2004 kasa fiesta aracına makyajlı kasa farları yan sanayi sıfır olarak alındı.Bosch bi-xenon mercek,Gen4 balast 4300k xenon ampul,mercedes mercek kapakları birleştirilerek yapılan kapak,orjinal Bmw eski tip angel halka takıldı.sinyal bölümüne 1 watt sarı power ledler monte edildi ve sinyal camı sökülerek junyan mercek camı yerleştirildi.Bu kısımada yine orjinal eski tip ince olan Bmw angel halka monte edildi,Park bölümünede 30mm lens kullanılarak sişnyale dahil edildi.Çerçeveler aracın orjinal renk kodunda boya bastırılarak boyandı ve far içide siyah zemin yapıldı ve Rabbimin izni ile güzel sonuç alarak işlem bitirlidi. Farın dağılmış hali. Çerçevelerin zımparalı ve boyanmış hali. Mercek şapkası. Power led sinyalimiz.Mercek içinden araç rengi tonunda yansıma olsun diye boyadım. Junyan merceğin camının yerleşmiş hali. Halkalar ile tasların birleşmiş hali. Toplanmış halleri. Angelların ve sinyal kısmının yanarken görünümü. Ankara'dan arkadaşımızın 2012 Mazda 3 aracının oldukça kirlenmiş merceklerini eski tip D2s Hella bi-xenon modifiyesini yaptık.Boşa çıkan orjinal H7 merceğide uzunlara monte edildi.Bmw angel halkalar takıldı.Sinyal bölümü power led yapıldı turuncu camın altına amber power ledler yerleştirip etkili bir sinyal elde edildi.Çok ricacı bir şekilde yapmamı istedi fakat ben sadece aldığı rgb şerit ledi her 2 merceğin etrafına yapıştırıp kablosunu çıkartırım gerisini kendin yaparsın diyerek Rabbimin izni ile güzel bir sonuç ile işlem bitirildi. Far tasının sökülmüş hali. Mercekler o kadar kirlenmişki camı defaatle temizlemem ragmen yapışan tozları temizlemesi çok zor oldu.Merceğinde siper kenarına yapışmış misafiri vardı. Merceklerin montajlı hali. Uzunlara takılan mercek için şapka tasarımı beni çok fena ugraştırdı.Mercek çapı küçük olduğu için uyan parça sadece Afl bosch bi-xenon merceğin orjinal şapkası ve 2010 mercedes mercek şapkası parçasını birleştirerek tabi buda epey uğraştırdı kes biç yapıya uydur 2 gün uğraştım dersem yalan olmaz.Fakat güzel olduğunu düşünüyorum.Orjinal mercek şapkası Hella merceğin uzun olması nedeniyle ki yeni tip Hella merceğide uzun geldi.Mercek camının şapkadan çıkan kısmı içe dogru basık olduğu için mercek çapına göre genişletildi zımparalandı ve meşhur aliminyum parçayıda ekleyince görünümü güzelleştirebildim.Uzun merceğin orjinal siyah bölümüne uysun diyerek bu parçayıda siyah yaptım. Orjinal bmw tam yuvarlak fakat ince tip halkayı mecburen silikon ile tutturdum.Uzun hüzme kısmıda kalın küçük yuvarlak halkkayı keserek ve yapıştırarak yerleştirdim. Resimlerde sinyal kısmındaki power ledler görünüyor. Farın kapalı hali. Halkaların ve sinyal kısmının yanan hali. Araç üzerindeki görünüm. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Mayıs 5, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 5, 2014 (düzenlendi) Son Fiesta V çalışmamızdaki farların araç üzerindeki görüntüsü.İlerde yenileri gelir ise ekleyeceğim. Mayıs 5, 2014 Oktay Toker tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oktay Toker Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2014 2001 Fiesta farının araç üzerindeki görünüm.Halka yanarken resmi gelmedi gelince ekleyeceğim. Zonguldak ilimizden arkadaşımızın aracı olan Mondeo Mk3 hb V6 aracının sislerine Afl sistemli mercedes farının Bosch merceğinin perde yapısını düz çizgi bölümüne getirerek sabitleyip montajını yaptım.Aracın orjinal farlarına daha önceden yapmış oldumuz bi-xenon montajında kullandığımız orjinal D2s xenon takımı yerine Gen5 balst D1s takımı ile değişimini yapıp üzerinde duran D2s ampulüde sislere monte ettik.Far içinden orjinal kablo sis bölümüne uzatılıp takılacak ve far soketinde bulunan orjinal D2s balastın + ve - ucuda sis tesisatına bağlanacak. Sis farının dagılmış hali. İç kısım zımpara sonrasında siyahtı ama malum zımparanın giremediği bölümler olunca parlak siyaha boyandı.Daha öncesinde hava kanalını 2 kat genişlettim. Montaj sonrası kareler. Orjinal yükseklik ayar vidası yine kullanılabilir durumdadır ama hali ile biraz daha sert ayarı olacak. D2s xenon ve yerine takılınca bez bant ile izolesini yaptık.Bu kısımda ısı minumum seviyede o nedenle sorun çıkarmaz.Ayrıca bu bez bantlar belirli bir ısı ve sıvı ya oldukça dirençli özelliğe sahiptir. Sisler bu hali ile kılı kılına denilecek şekilde yyani arka boşluk açısından sığıyor.Araç üzerinden ve duvar resmide gelince bilahire eklerim. Ankara'dan bir arkadaşımızın Focus F1 aracına geçen yıl yaptığım ama paylaşmayı unuttuğum sis farına mercek çalışmasında Afl sistemli mercedes farının Bosch merceğinin perde yapısını düz çizgi bölümüne getirerek sabitleyip montajını yaptım.Gen4 D1s xenon takımı kullanıldı.Sag farın ayar ayagı montaj sonrasında tam yerine oturtamadık o nedenl 15 derece açılarda çizgi egri oldu.Sol farımızın çizgisinde sorun yok.Işık toplaması 2 sis farı arasında kısa farın kinden biraz daha geniş oldu.Bunun nedenide kısmen benden kısmende orjinal halojen yapıda ışık toplaması o kadar dagını ki zor tespit edebildim.Fakat mercek kaliteli olunca fazlasıyla kafi derecede yeterli bir aydınlatma elde edildi. Duvar resmide çekmiştim ama şimdi nereye yüklediysem cidden bulamadım. Kasanın mercek sıgacak şekilde kesilmesi.Yassı bir yapı olunca geniş duruyor değilmi?Mercek camı ile sis camı arasında 6mm civarında boşluk var.Zaten mercek camı metali daha fazla içeride giremedi. Önce 1200 derecelik sert silikonla her yerini izole ettim.sonra kırmızı Rtv silikon ile esneme destegi vermeye çalıştım. İç kısımda mercek kenarı biraz görünüyor ama buda gülün dikeni diyelim. Araç üzerinden görünümler. Ankara'dan bir arkadaşımızın Focus F1 aracı için çift mercekli far çalışması daha yapmak kısmet oldu.Biraz daha farklı bir dizay diyebiliriz.Kısa hüzmeye yeni tip Valeo bi-xenon mercek,uzuna yine Afl sistemli mercedes farının Bosch merceğinin perde yapısını uzun hüzme çizgi bölümüne getirerek sabitleyip montajını yaptım.Bu defa sinyal camı yerine Mondeo fındık merceğinin cam kısmını monte ettim,sinyal içinde Amber power ledleride yerleştirdim.Angel halkalarıda yine orjinal Bmw U halka kullandım.Bence bu U halkalar daha güzel durdu. Bu farda aklımdaki bütün görsel çalışmaları uzun süren denemeler lle denedim.İnanın en sade ve güzel duran yapı bu oldu. Kısa far merceklerine yaptığım mercek kapaklarının boyalı hali.Uzun hüzmeyede elimde yaptım. Angel halkaların çerçevedeki duruşu.Orjinal çerçeveleri testlere feda edildi.Aslında ilk başta içi komple siyah bir yapı olacaktı ama sonra aracın renginden dolayı krom kalmasına karar verildi.Sanırım iyide yapıldı ama far tasının içini boyamıştım. Montajlı halleri. Araç üzerindeki görünümler. Montaj öğlen sonrası yapılınca maalesef duvar resimlerimiz oldukça soluk.Duvar çizgimizde belli olmauyor ama gayet normal. Uzunlar.Şunu belirteyim bu uzun hüzme aydınlatması çift mercekten çıkan aydınlatmaya ait.Aynı eksene iyi oturmuş görünüyor. Çift mercek çalışması yaptığım Mondeo Mk3 aracın farlarındaki yuvarlak halkaları söktük ve kesme biçme olmadan U halka taktık. Sinop ilimizden arkadaşımızın Mk3 aracının farları çift mercek montajı sonrasında power led sinyal,Bmw U halka montajını ekledik.Bu defa sadece akşamaları kaş gibi görünecek bir pleksi çubuk ekledim.Far içini krom bıraktık.Bilahire araç üzerinde resimler gelince ekleyeceğim. Kısa far merceğinde Valeo bi-xenon kullandık,Uzun hüzmede Afl sistemli mercedes farının Bosch merceğinin perde yapısını uzun hüzme çizgi bölümüne getirerek sabitleyip montajını yaptım. Gen4 D1s xenon takıldı.Gen5 gibi olmasada sellektör gayet iyi.Uzun hüzmeye kapagı elimde yaptım.Kısa hüzme için krom tonunda boyanmış kapak orjinal BMW mercek şapkası. Montajlı halleri. Ankara’dan arkadaşımızın Laguna 2 için yaptığımız gündüz farına ledlerin değişimi istegi üzerine kullanılan bu kalabalık ledler söküldü ve her biri 400 lümen olan 5 watt ledler montaj edilerek sade ve bu toplam ledlerden biraz daha fazla ışık güzü alınarak ve taneli şekildede görünmesi sağlandı. Araç üzerinden görünüm.Daha farklı açılardan resimler geldiğinde eklerim. Montaj sonrası kenar kısımları Siyaha boyama işlemi arkadaşımız kendisi yaptı. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ruhan Muslu Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2014 oktay usta ellerine emeğine sağlık. Çok güzel olmuşlar bende gelicem mutlaka yanına 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap