Ahmet Dursun Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 bende yer yer freni tam çekmediğim hafif kaçırdığım oldu,Yalnız vitesde olması tek başına kurtarmıyor inatlaşıp bir arkadaşla denemiştik, araba gidebiliyor eğim fazla ise Bana öğretilen; yokuş yukarı bırakılırsa 1. viteste; yokuş aşağı bırakılırsa geri viteste olması gerektiği. Tabi el frenini sonuna kadar çekip, lastiği yaslamak da yan tedbirler. Lastiği yaslayacağım derken hızlıca kaldırıma toslamamak da gerekiyor; direksiyon milini eğdim bir kere ve tamiri oldukça masraflıydı. Ders oldu tabi; şimdi lastiği yaslayacağım zaman hep nazik ve çok yavaş yapıyorum... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Burası ufaktan günah çıkartma köşesine dönüyor galiba. Arka balatalar eskidikçe el freninin yolu uzar, daha fazla ve bazı modellerde daha güçlü çekmek gerekir. Eski araçlarda fren teli gerginliğini ayarlamak mümkündü, artık değil. Aşırı soğukta el freni mekanizması donup kalabilir, en azından eskiden böyle idi, Uludağ'da Şahin'in -20 derecede donmuştu. Bu kadar düşük ısılarda cites ve takoz iş görür. Çok dik yokuşlarda viteste olsa bile hafif kaçırabilir, ama gezintiye çıkmaz, vites oranı ne kadar yüksekse o kadar düşük bu ihtimal, en iyisi geri vites, tabii arabanın eğime göre duruşu önemli, burnu yokuş aşağı bakıyorsa geri, yuksrı bakıyorsa birinci vites. Neyse canım Murphy'e göre zaten asla yeterince tedbirli olamayaız. Eski yeni olarak bilmiyorum ben f2 el freni derisini çıkartınca hemen altında somun var o gevşeyince tutmuyor 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
cem aksoy Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 park halindeki araçların kayması insanların en çok başına gelen dertlerden biri. hasarlı kazalar yaralanmalar hatta ölüme sebebiyetler. Bunu engellemek için basit üç kural var. Üçünü de aynı anda uygulamak lazım. ben üçünüde uygularım. 1- El frenini çekmek lazım. Ancak f3 lerde el frenini çekince tam kapasite tutmuyor. üstte 2 diş daha kalıyor. eğimli yere park ettiyseniz muhakkak o 2 dişide çekin. 2- Aracı viteste bırakın. 3- kaldırımı takoz olarak kullanmak için direksiyonu kırık bırakın. ancak aracın lastiğini de kaldırıma dayamayın. lastik deforme olabilir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
engin yapmış Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 tesekkurler arkadaslar allaha şükür baska zarar zıyan olmadı cana gelmedı.arac gerı gerı kacmıs ve yolun ortasında park halınde kalmıs gıbı şok oldum ınsanlar sılecegı kaldırmıs yanlıs park yerı dıye:)allahtan dıreksıyon hafıf kırıkmıs caddeye cıkmadan dönuyo ve tabela ve agaca vuruyo.450 tl masrafla kurtuldum ya caddeye cıksaydı allah korudu. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 yaklaşık 30 derece eğimli yerde bende de oldu ama arabanın içindeydim. çektim baktım araba kayıyor aşağı biraz daha çektim ve artık vitesede takılı bırakıyorum. f3 ler mimli bu konuda anlaşılan. ağırlıkta cabası. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 yaklaşık 30 derece eğimli yerde bende de oldu ama arabanın içindeydim. çektim baktım araba kayıyor aşağı biraz daha çektim ve artık vitesede takılı bırakıyorum. f3 ler mimli bu konuda anlaşılan. ağırlıkta cabası. Hiç böyle düşünmemiştim ama evet el freninin kaldıraç etkisi zayıf, tutacak kadar gerilmesi için bayağı bir aslmak gerekiyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Sabri Özer Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Bence vitesde birakmak zararli şu sebeple, motor kapatilinca yağ kartere akar pistonlarda az yağ kalir. Siz yokuşta vitesde birakirsaniz ağirlikla lastikler donmek ister ama vitese talili olduğundan pistonlarin duvarlara uyguladigi surtunme kuvvetinden hareket edemezler ama inatçi bir yokuşsa pistonlar krank mili hepsi yağsiz yağsiz harekete gecer. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Bence vitesde birakmak zararli şu sebeple, motor kapatilinca yağ kartere akar pistonlarda az yağ kalir. Siz yokuşta vitesde birakirsaniz ağirlikla lastikler donmek ister ama vitese talili olduğundan pistonlarin duvarlara uyguladigi surtunme kuvvetinden hareket edemezler ama inatçi bir yokuşsa pistonlar krank mili hepsi yağsiz yağsiz harekete gecer. yük altında motor neler çekiyor, bu yazdığın devede kulak, hiç dert etmeye gerek yok. Sen marşa bastığında da başta aynı durum oluyor, benden duymuş olma! 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Bence vitesde birakmak zararli şu sebeple, motor kapatilinca yağ kartere akar pistonlarda az yağ kalir. Siz yokuşta vitesde birakirsaniz ağirlikla lastikler donmek ister ama vitese talili olduğundan pistonlarin duvarlara uyguladigi surtunme kuvvetinden hareket edemezler ama inatçi bir yokuşsa pistonlar krank mili hepsi yağsiz yağsiz harekete gecer. Pistonların duvara uyguladığı yani silindir cidarlarına uyguladığı sürtünmeden değil, kompresyondan dolayı hareket edemezler. Ki çok dik rampalarda o zıt sıkıştırma kuvvetini yener ve hareket eder araç,motorda dönmeye başlar aracın hızına ve aktarma organlarındaki oranlara göre. Öyle bir durumda zaten araç kopup gider, motora gelen zarar en son düşünülmesi gerek şeydir o esnada Geri vitesin oranı daha büyüktür dolayısıyla daha zor harekete geçebilir motor. Rampa aşağı veya yukarı bence farketmez. Daha fazla emniyet için her zaman geri vitese takılmalı. Motoru ters yönde hareket ettirmekte aynı zorluk yaşanır. Sadece geri vites oranı, 1. Vitese göre daha büyük olduğundan daha fazla moment gerekir pistonları harekete geçirmek için. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 16, 2013 dik bir rampada aşağı doğru 1. viteste denemiştim el freni olmadan viteste bırakmayı (puntomu cmaxmi hatırlamıyorum) tık tık kaymaya başladı sonrasında marş süreside uzadı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap