Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yedek Lastik Değişimi


Mesut Ç.

Soru

Umarım doğru yerde konu açıyorumdur. Arkadaşlar aracım 2011 model. Bilindiği gibi bizim araçlardaki yedek lastikler orjinalleriyle aynı geldi. Ancak yeni çıkan araçlardaki ince lastik. Bu durum da bagaj hacmini oldukça arttırmış. Sizce jantı ile beraber yeni ince yedek lastiklerden alsam ne kadar mantıklı? Çünkü fazla bagaja ihtiyacı olan biriyim.

Herkese iyi forumlar diliyorum...

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

bagaj tabanına serili olan sert malzemede alınması gerekecektir. seviye aşağı inince boydan küçük gelir.

bagajı büyümemiş olsaydı almazdım focus u.. b sınıfı 390 litrelik araçtan inip c sınıfı 370 litre ??? ilk çıktığı gün eleştirmiştim böyle araba mı olur diye.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaliteli bir tamir kiti alıp stepneyi tümden atın.

Lastik yarılmadığı sürece sorun olmaz, yarılmada son derece nadir ve genelde tek maraza olarak ortaya çıkmayan bir durum.

 

Kaliteli bir tamir kiti alıp stepneyi tümden atın.

Lastik yarılmadığı sürece sorun olmaz, yarılmada son derece nadir ve genelde tek maraza olarak ortaya çıkmayan bir durum.

 

Cem bey kaliteli tamir kitinden kastınız nedir? Ayrıca aracım daha 6 aylıkken michelin lastiğim yanaktan yarıldı yani dediğiniz olay başıma geldi. Nasıl bir yaklaşım gerekli acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem bey kaliteli tamir kitinden kastınız nedir? Ayrıca aracım daha 6 aylıkken michelin lastiğim yanaktan yarıldı yani dediğiniz olay başıma geldi. Nasıl bir yaklaşım gerekli acaba?

Bahtsız bedevi durumu, kıssadan hisse şansını fazla zorlama!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Alla alla siz hep çukurlara falan mı atlıyorsunuz yada çok hızlı sürüyorsunuz.

 

Ben daha ömrü hayatımda bir kere gördüm etrafımda yani araç içinde giderken o da bizim hatamız aşırı süratliydik ve toz toprak yoldu taşa çıktık :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaliteli bir tamir kiti alıp stepneyi tümden atın.

Lastik yarılmadığı sürece sorun olmaz, yarılmada son derece nadir ve genelde tek maraza olarak ortaya çıkmayan bir durum.

 

 

benimde michelin marka lastiğim yarılmıştı. en iyisi yer kaplamadığından dolayı ince lastik öneririm birde normal patlamalarda bile tamir kitleri lastiğe zarar veriyor.

 

Benimde merak ettiğim şeylerden biri bu ,geçenlerde arkadaş Chevrolet araba aldı yedek lastik yerine tamir kiti vermişler.

 

Bu araç mobilyacıların kullandığı köpük tarzı birşey mi_? dolma tekerler haline mi geliyor? kullanım sonrasında nasıl temizleniyor? Kullanan var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benimde merak ettiğim şeylerden biri bu ,geçenlerde arkadaş Chevrolet araba aldı yedek lastik yerine tamir kiti vermişler.

 

Bu araç mobilyacıların kullandığı köpük tarzı birşey mi_? dolma tekerler haline mi geliyor? kullanım sonrasında nasıl temizleniyor? Kullanan var mı?

sonuçta köpük. malum hava ile temasa geçince şişip sertleşiyor. lastik içinden dışarı çıkmak istediği için önce deliği tıkıyor sonra genleştikçe lastik hafif şişmiş konuma geliyor. 50 km içinde tamir ettirmek lazım. yada uygun yere çekip stepneyi takmak gerekiyor. stepnem olduğu halde yanımda taşıyorum 1 adet.. içi bagaj dolu çoluk çocuk kim uğraşacak. patlasa ilk tercihim köpük olacak verim alamazsam yada tamirci bulamazsam stepneyi takarım.

 

tamir için söküldüğünde köpük elle çıkarılır..

 

bence herkes de bulunması gerekir. ama kaliteli marka almak lazım diye düşünüyorum ben sonax ınkini almıştım.

 

michelin lere gelince benimde çevremde 2 kişide yarılma oldu. tam asfalt lastiği, yanağını kaldırıma sürtmeyin, geçtik koca taşa çıkmayı falan, ne olur ne olmaz.. benim focus lada michelin geldi ve üzüldüm.. pirelli (şu aralar vw lerde pirelli p7 cinturato görüyorum ki bir kaç defa önermiştim arkadaşlara gerçekten çok iyi lastik) yada goodyear tercih ederdim. biladerin f3- ti de gy efficientgrip geldi, beğenmiyorsan sert dersen al mcihelin i ver gy ı dedim :)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşın arabasında deneme fırsatımız oldu tamir kitini ama şunu söylemek gerekirki tıraş köpüğü gibi birşey ve tekerleği 1 saat içinde tamir ettirip temizlemen lazım yoksa lastiğe iç tarafından işliyor ve lastiğin yapısını görülür derecede bozabiliyormuş. (michelin pirelli ve goodyear bayilerinin hepsi bunu diyor)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Valla bendede buyukstepne var sansimi denedim servis degisim olmaz dedi bende yan destek kopukleri dahil stepneyide cikardim ohh rahatlaya kaldi bagaj bide tamir kiti koydum tadindan yenmiyo doldur bagaji :-)

 

Hakan bey stepne+yan destek köpükleri maliyetiniz ne oldu acaba? tedariği nereden yaptınız ve kaç zamanda elinize ulaştı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hakan bey stepne+yan destek köpükleri maliyetiniz ne oldu acaba? tedariği nereden yaptınız ve kaç zamanda elinize ulaştı?

Ben cikardim yenisini almadim bagajda stepne yok depoya kaldirdim bagaj genisledi lastik tamir kiti aldim nasil olsa lastik yarilsada kaskolu kaldigim yerde cagririm cejiciyi gelir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
  • 0

Umarım doğru yerde konu açıyorumdur. Arkadaşlar aracım 2011 model. Bilindiği gibi bizim araçlardaki yedek lastikler orjinalleriyle aynı geldi. Ancak yeni çıkan araçlardaki ince lastik. Bu durum da bagaj hacmini oldukça arttırmış. Sizce jantı ile beraber yeni ince yedek lastiklerden alsam ne kadar mantıklı? Çünkü fazla bagaja ihtiyacı olan biriyim.

Herkese iyi forumlar diliyorum...

hep şunu düşünmüşümdür, bagaj tıka basa dolu hatta bagaj almadığı için eşyanın bir kısmını yolcu kısmına da aldık. lastik patladı. bagajı boşalttık ince stepneyi taktık. kalın lastiği koyduk hacim azaldı bagaj eşyaları almadı kaldık yolun ortasında eşyalarla. ince lastiğin tek dezavantajı bu. bunun dışında bagaj bir miktar genişler ve daha fazla işinize yarar. benim araç öyle olsaydı kendim parçaları temin eder ince lastiğe geçerdim. Ancak:

1-firmanın koyduğu bijon anahtarına güvenip de lastiği değiştirmeye kalkmayın. çükü bijonları açmıyor. dörtlü bijon anahtarı alıp bagaja koyun.

2- bir tamir kiti alın. lastik patlarsa doldurun gitsin. ama ilk lastikçide lastiği tamir ettirmek lazım. çünkü o köpüğü lastikçiler pek önermiyor. lastiğe sıkıntı yaratıyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.