Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Ecoboost 1.0 Baskı-Balata-Bilya-Volan Değişimi


Haluk Hekimoğlu

Soru

Herkese merhabalar,

 

Başıma gelen talihsiz olayı siz focus kullanıcıları (özellikle ecoboost 1.0) ile paylaşmak istedim. Aracımı alalı daha 1 yıl olmadı ve aracım 15000 km de idi. Araçla Şile otoyolunda dik rampalarda yaklaşık 1-1.5 saat arası 1 metre aralıklı dur-kalklar ile hareket etmem gerekti ve bunun sonucunda aşırı ısınma sonucunda aracımın baskı-balatasını yaktım. Bunun ardından bir miktar çekiş kaybı, kavrama sorunu olmasına karşın çok ciddi bir sorun görmediğim için aracı 3 bin km kadar daha kullandım fakat geçen gün yolda bir anda gaz iletimini kesti araç. Aracı Taşdelen Otokoç'a çektirdim ve sonuç: Baskı-Balata ve Volan değişimi. Volan'ın içindeki dişliler kırılmış. Usta bile çok anlam veremedi. Baskı balatanın yanması yük bindirmiş herhalde dedi.Benki aracımı asla zorlamam sadece o gün yokuşta çok dur kalk yapmak zorunda kaldım.

 

Neyse dedim ve konuyu garanti ile veya en azından bir kısmını garantiden karşılayabilir miyim diye düşünerek Garanti genel müdürlüğü ile yazışmalar yapıldı ve sonuç: Garanti değişimi yada desteği söz konusu bile değil. Malesef su anda 3000 tl lik bir arıza ve gider sonucu aracımdan ve Ford markasından ciddi bir şekilde soğudum. Özellikle Ecoboost 1.0 motor sahipleri aracınıza çok nazik davranın aracın teknolojisi yeni olduğu için yedek parçası bulunmuyor ve orjinal yedek parçalar da baya can yakıyor.

 

Bu arada Taşdelen Otokoç'a da ilgi ve desteğinden dolayı ayrıca teşekkür ederim.

 

Biraz uzun olduysa affola insanın yeni aldığı ve çok nazik kullanmaya çalıştığı arabasının başına böyle bir şey gelince insanın canı fena sıkılıyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

baskı balata bir nebzede volan dişlerinin kırılmasınında suçunu size atmamaları lazım. sizin karşılaştığınız durum, ankara ist trafiğinde her zaman insanların başına gelen bir şey. tamam yarım debriyaj her arabaya zararlıdır fakat bu kadar kısa sürede arızalanması saçma. piyasada bu şekilde kaç araba vardır ki suçuda kullanıcıya atılsın.

 

araba sürüşte ve rampa kalkışlarında acemilik var mı acaba, baskı-balatayı ısıtmakta o kadar kolay değildir. kalkışlarda devri ayarlayamadınız sanırım.

 

bütün bunların evvelinde kalkışlarda debriyaj pedalından ayağınızı çektiğiniz anda ses geliyor muydu, kluk-çluk gibi kalın bir ses.

 

ben ve birkaç arkadaşta sonradan ortaya çıkan böyle bir ses var, bu ses yüzünden baskı-balata-volan ı değişmiş bir arkadaşta var, ses gitmedi yazmıştı. keyfe keder veriyor bakalım sonu sene olacak. bu yaz uzun yolda test edeceğiz arabayı.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

baskı balata bir nebzede volan dişlerinin kırılmasınında suçunu size atmamaları lazım. sizin karşılaştığınız durum, ankara ist trafiğinde her zaman insanların başına gelen bir şey. tamam yarım debriyaj her arabaya zararlıdır fakat bu kadar kısa sürede arızalanması saçma. piyasada bu şekilde kaç araba vardır ki suçuda kullanıcıya atılsın.

 

araba sürüşte ve rampa kalkışlarında acemilik var mı acaba, baskı-balatayı ısıtmakta o kadar kolay değildir. kalkışlarda devri ayarlayamadınız sanırım.

 

bütün bunların evvelinde kalkışlarda debriyaj pedalından ayağınızı çektiğiniz anda ses geliyor muydu, kluk-çluk gibi kalın bir ses.

 

ben ve birkaç arkadaşta sonradan ortaya çıkan böyle bir ses var, bu ses yüzünden baskı-balata-volan ı değişmiş bir arkadaşta var, ses gitmedi yazmıştı. keyfe keder veriyor bakalım sonu sene olacak. bu yaz uzun yolda test edeceğiz arabayı.

 

O gün o rampada eminim birden fazla kişi yakmıştır balatayı. Çok dik bir rampa ve tam 1.5 saat sadece 1 metre gidip duruyorsunuz. Çok araba kenara çekip kaputu açmıştı. Benim acemiliğim yada güvencim bnm arabam ford bana bir şey olmaz dememdi. Ben arabayı aldığımdan bu yana 3 defa uzun yol (İstanbul-izmir) yaptım bu güne kadar en ufak bir ses, şikayet yoktu ne baskıda ne başka yerinde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

O gün o rampada eminim birden fazla kişi yakmıştır balatayı. Çok dik bir rampa ve tam 1.5 saat sadece 1 metre gidip duruyorsunuz. Çok araba kenara çekip kaputu açmıştı. Benim acemiliğim yada güvencim bnm arabam ford bana bir şey olmaz dememdi. Ben arabayı aldığımdan bu yana 3 defa uzun yol (İstanbul-izmir) yaptım bu güne kadar en ufak bir ses, şikayet yoktu ne baskıda ne başka yerinde.

neyse haluk bey bununla geçmiş olsun. keşke garantiden onarılabilseydi.

sizinkine benzer bir durumla bende 2 yıl önce bayram arefesinde gerede de yakalandım. 20 dk kadar sonra bir petrole geldik, girdim 40 dk kadar bekledim, sonra yola devam ettim. keşke kenara çekseydiniz yol müsaitseydi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

neyse haluk bey bununla geçmiş olsun. keşke garantiden onarılabilseydi.

sizinkine benzer bir durumla bende 2 yıl önce bayram arefesinde gerede de yakalandım. 20 dk kadar sonra bir petrole geldik, girdim 40 dk kadar bekledim, sonra yola devam ettim. keşke kenara çekseydiniz yol müsaitseydi.

Baskı balata soğusun diye mi beklediniz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun kötü olmuş.Bu sadece  1.0 ecoboostla ilgili bir durum mu acaba.Benimde geçen sene  2006 aracımda aynı sorun yaşanmıştı.400 liraya yaptırmıştım.Ancak bu kadar yeni araçta böyle bir sıkıntı olması normal değil.Garanti kapsamında olması gerekir bence.Yeni ve karmaşık teknolojilerin sıkıntısıda büyük oluıyor malesef..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslında bu problemlerin 1.0 ecoboost ile doğrudan ilgisi yok genel parçalar yani.

Geçmiş olsun tekrar.

Sizin tekrar bireysel olarak bu düşüncelerinizi Ford'a mail yoluyla iletmenizi tavsiye ederim.

Benim iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese merhabalar,

 

Başıma gelen talihsiz olayı siz focus kullanıcıları (özellikle ecoboost 1.0) ile paylaşmak istedim. Aracımı alalı daha 1 yıl olmadı ve aracım 15000 km de idi. Araçla Şile otoyolunda dik rampalarda yaklaşık 1-1.5 saat arası 1 metre aralıklı dur-kalklar ile hareket etmem gerekti ve bunun sonucunda aşırı ısınma sonucunda aracımın baskı-balatasını yaktım. Bunun ardından bir miktar çekiş kaybı, kavrama sorunu olmasına karşın çok ciddi bir sorun görmediğim için aracı 3 bin km kadar daha kullandım fakat geçen gün yolda bir anda gaz iletimini kesti araç. Aracı Taşdelen Otokoç'a çektirdim ve sonuç: Baskı-Balata ve Volan değişimi. Volan'ın içindeki dişliler kırılmış. Usta bile çok anlam veremedi. Baskı balatanın yanması yük bindirmiş herhalde dedi.Benki aracımı asla zorlamam sadece o gün yokuşta çok dur kalk yapmak zorunda kaldım.

 

Neyse dedim ve konuyu garanti ile veya en azından bir kısmını garantiden karşılayabilir miyim diye düşünerek Garanti genel müdürlüğü ile yazışmalar yapıldı ve sonuç: Garanti değişimi yada desteği söz konusu bile değil. Malesef su anda 3000 tl lik bir arıza ve gider sonucu aracımdan ve Ford markasından ciddi bir şekilde soğudum. Özellikle Ecoboost 1.0 motor sahipleri aracınıza çok nazik davranın aracın teknolojisi yeni olduğu için yedek parçası bulunmuyor ve orjinal yedek parçalar da baya can yakıyor.

 

Bu arada Taşdelen Otokoç'a da ilgi ve desteğinden dolayı ayrıca teşekkür ederim.

 

Biraz uzun olduysa affola insanın yeni aldığı ve çok nazik kullanmaya çalıştığı arabasının başına böyle bir şey gelince insanın canı fena sıkılıyor.

Geçmiş olsun,fordda müşteri memnuniyeti aracı satana kadarmı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dediğniz gibi dik bir rampa ve 1,5 saat boyunca o şekilde gittiyseniz balata sıyırması  doğaldır.O tür durumlarda çekeceksiniz veya öndeki araçla dip dibe gitmeyeceksiniz.Aradaki mesafe açılınca kalkacaksınız gideceksiniz dibinde duracaksınız.Sürekli dip dibe gidince ve sürekli rampa yukarı dur kalk doğal olarak çok yük biniyor.Ki en çok ilk kalkış anında sıyırır balata. Neyse yapacak bir şey yok. Serviste 3000 lira.Aracınızı özel bir servise çektirin 1250-1500 liraya halledin işçilik dahil orijinal parça ile. Yedek parça konusunda yardımcı olmamı isterseniz özelden yazabilirsiniz.

 

Canınızı sıkmayın. Ama volan içindeki dişliler kırılmış yazmışsınız. İçinde dişli yok ki? Çevresinde dişli var onuda kırmak zordur. İçindeki yaylardan mı bahsettiniz acaba ?

 

Yaylarda sorun varsa balatayı sıyırması daha kolaydır.Bu durumda  volanı kesinlikle ödemesi lazım !

Bende geçenlerde dik bir rampa çıktım toplamda 30 metre bile yoktu ve 8-9 saniyede çıktım.O günden sonra arada sırada homurtu yapıyor araç düşük devirde gaza basınca.Servise götürdüm anlattım.Teste çıktık farkına vardılar.Debriyaj kısmının sökülmesi lazım büyük ihtimalle yüzeyinde zorlamadan dolayı sertleşme vardır gibi saçma bir cevap verdi. Sökülecek durumu Otosana atılacak onay verirlerse değişecek yoksa sizden sökme takma ücreti olarak 490 lira alacağız dediler. Kumar mı oynuyoruz dedim?  Otosana şimdiden sorun onay vermeyecekse niye söktüreyim aracımı dedim. Bizde bilemiyoruz onay verip vermeyeceğini dedi. eee sorun işte böyle böyle bir sorun var müşteri soruyor diye dedim. Öyle olmuyor fotoğraf istiyor dedi. İşi yokuşa vurdular kısaca.Lanet olsun dedim içimden çıktım.

 

Özel servislerde 200 liraya baskı balata volan değiştirilirken,yetkili servislerde 490 lira :)  Yedek parçada da benzer oranlarda geçiriyor bilmeyenlere. Özel servislere yönelin...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben alışkanlıktan ilk hareketi gaz vermeden yapıyorum.Hatta rampa ne kadar dik ise araç o kadar iyi kalkıyor gibi geliyor.İlk hareketten sonra gaza basıyorum.

 

Kale içleri gibi yerlerde gezerken arkadaş yaktı balataları bende birey olmamıştı.

 

not: çok dik olursa yada araba dolu ise klimayı 1 e getırıyorum yada kapatıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslında bu problemlerin 1.0 ecoboost ile doğrudan ilgisi yok genel parçalar yani.

Geçmiş olsun tekrar.

Sizin tekrar bireysel olarak bu düşüncelerinizi Ford'a mail yoluyla iletmenizi tavsiye ederim.

Benim iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi

Düşüncelerimi bildiren bir mail attım zaten kendilerinden cevap olarak garanti genel müdürlüğü reddetti cevabı geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Düşüncelerimi bildiren bir mail attım zaten kendilerinden cevap olarak garanti genel müdürlüğü reddetti cevabı geldi.

Geçmiş olsun demekki girmiyor garantiye. Normalde girebilecek şeylerde sorun yapmazlar çünkü .

Geçmiş olsun tekrar kolay gelsin.

Benim iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dediğniz gibi dik bir rampa ve 1,5 saat boyunca o şekilde gittiyseniz balata sıyırması  doğaldır.O tür durumlarda çekeceksiniz veya öndeki araçla dip dibe gitmeyeceksiniz.Aradaki mesafe açılınca kalkacaksınız gideceksiniz dibinde duracaksınız.Sürekli dip dibe gidince ve sürekli rampa yukarı dur kalk doğal olarak çok yük biniyor.Ki en çok ilk kalkış anında sıyırır balata. Neyse yapacak bir şey yok. Serviste 3000 lira.Aracınızı özel bir servise çektirin 1250-1500 liraya halledin işçilik dahil orijinal parça ile. Yedek parça konusunda yardımcı olmamı isterseniz özelden yazabilirsiniz.

 

Canınızı sıkmayın. Ama volan içindeki dişliler kırılmış yazmışsınız. İçinde dişli yok ki? Çevresinde dişli var onuda kırmak zordur. İçindeki yaylardan mı bahsettiniz acaba ?

 

Yaylarda sorun varsa balatayı sıyırması daha kolaydır.Bu durumda  volanı kesinlikle ödemesi lazım !

Bende geçenlerde dik bir rampa çıktım toplamda 30 metre bile yoktu ve 8-9 saniyede çıktım.O günden sonra arada sırada homurtu yapıyor araç düşük devirde gaza basınca.Servise götürdüm anlattım.Teste çıktık farkına vardılar.Debriyaj kısmının sökülmesi lazım büyük ihtimalle yüzeyinde zorlamadan dolayı sertleşme vardır gibi saçma bir cevap verdi. Sökülecek durumu Otosana atılacak onay verirlerse değişecek yoksa sizden sökme takma ücreti olarak 490 lira alacağız dediler. Kumar mı oynuyoruz dedim?  Otosana şimdiden sorun onay vermeyecekse niye söktüreyim aracımı dedim. Bizde bilemiyoruz onay verip vermeyeceğini dedi. eee sorun işte böyle böyle bir sorun var müşteri soruyor diye dedim. Öyle olmuyor fotoğraf istiyor dedi. İşi yokuşa vurdular kısaca.Lanet olsun dedim içimden çıktım.

 

Özel servislerde 200 liraya baskı balata volan değiştirilirken,yetkili servislerde 490 lira :)  Yedek parçada da benzer oranlarda geçiriyor bilmeyenlere. Özel servislere yönelin..

 

 

Gal

 

 

 

 

Öylşe bir şey söz konusu değil. Rampada berbat ötesi bir trafikde kalma söz konusu maalesef.

Geçmiş olsun demekki girmiyor garantiye. Normalde girebilecek şeylerde sorun yapmazlar çünkü .

Geçmiş olsun tekrar kolay gelsin.

Benim iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tdcı focusun baskı balatayı 400 liraya değiştirmiştim özel serviste.Ama bu ecoboostların sistemi çok mu farklı yani özel servislerde anlayabilirler mi ?Yeni araçlarda yokuş kalkış desteği bu parçalara destek vermiyor mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öncelikli olarak geçmiş olsun

 

baskı balatanın, motorla bir ilgisi olmaması lazım, her türlü motorda bu başınıza gelebilir, eb 1.0 suçlamayın bence, ama daha kuvvetli motorda, çekiş kuvvetli olacağı için bunun başınıza gelme ihtimali daha az olurdu diye düşünüyorum

 

aktarma organlarındaki bu tür parçaların garantiye girmediğini ben de biliyorum, 3000 tl de bu iş için oldukça pahalı, orj parçalarla dışarıda halletmek akıllıca olur

 

yokuş kalkış desteği olan bir aracın da bu konuda avantajı olmalı bilmiyorum sizde var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.