Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dizelin fiyatı benzini geçecek!


Yusuf Çavuş

Önerilen Mesajlar

sümbül clio lar ondan daha az yakıyor :(

Renault Clio Symbol 1.5 Dci 65 Hp (Dizel)

Ş İçi ; 6.0 LT/100 KM (Kullanıcı Verisi)

45 Lt Lik 1 Depo İle yapılan yol ; 750 KM -------- 45 LT x 3.70 TL = 170 TL (1 Depo Mazot)

Mitsubishi Colt 1.3 (LPG'li)

Ş İçi ; 8.0 LT/100 KM (Kullanıcı Verisi)

45 Lt Lik 1 Depo ile yapılan yol ; 470 KM (LPG Verisi,Benzinde 520 KM Civarı)

------- 45 LT x 2.00 TL = 90 TL (45 LT Gaz)

Oran-Orantı yaparsak ;

470 KM --- 90 TL'lik Gaz

750 KM --- 145 TL'lik Gaz

Şu durumda 750 KM Yol gidebilmek için Dizel bir Symbole 170 Tl lik mazot koymanız gerekir,Benzinli bir Colt a ise 145 TL lik gaz koymanız gerekir.. 750 Km için aradaki Fark 25 TL,Şu durumda İlk alış fiyatınıda hesaba katarsak (Dizel araç için + 6-7 Bin TL),LPG daha avantajlıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizelin bi cazibesi yokki abi..

Turbo dediğimiz şey başlı başına bela zaten..Torkda anlık hızlanmadan ibaret.. Aynı Güce sahip aynı aracın benzinlisi dizelinden 0-100 ve max. hzda çok daha iyi.

Türkiyede şu saatten sonra ; Yakıt düşünüyosan LPG ye uyumlu Benzinli bir araç alıcaksın,Performans düşünüyosanda Turbo-benzinli bir araç.. Dizel alım fiyatında büyük avantaj olmadığı sürece gereksiz,Türkiyede dizelin fiyatı gereğinden fazla abartıldı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizelin bi cazibesi yokki abi..

Turbo dediğimiz şey başlı başına bela zaten..Torkda anlık hızlanmadan ibaret.. Aynı Güce sahip aynı aracın benzinlisi dizelinden 0-100 ve max. hzda çok daha iyi.

Türkiyede şu saatten sonra ; Yakıt düşünüyosan LPG ye uyumlu Benzinli bir araç alıcaksın,Performans düşünüyosanda Turbo-benzinli bir araç.. Dizel alım fiyatında büyük avantaj olmadığı sürece gereksiz,Türkiyede dizelin fiyatı gereğinden fazla abartıldı.

Çok doğru söylüyorsun. Bende bu ikilemdeydim. Alacak olursam eğer, dizel collection mu, benzinli titanium mu diye :(

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar bu tamamen tercih meselesi ben arkamda lpg tankıyla gitmek istemiyorum otoparka girerken ikinci sınıf vatandaş muamelesi görmek istemiyorum. Yokuşta bayılmak istemiyorum. Gitsin diye arabayı basbas bağırtmak istemiyorum.

Torkun anlıkta olsa sollamada özellikle faydası büyük. Zannetmeyin ki yıllardır dizel araç kullanıyorum. Bugüne kadar kaç tane aracımız olduysa hepsi lpgliydi. Aradaki farkı çok rahat anlıyorum.

Bundan önceki aracımız 2.0 Volvo S40'dı.

Dizelin Turbosu kulanmayı bilirseniz başa bela değil zaten insanlar turbolu araçları kullanmayı bilmediği için çok sorun yaşıyorlar. Basıp marşa hemen hareket ediyorlar durunca hemen istop ediyorlar kalın yağ kullanıyorlar sonra turbo ötmeye başlayınca noldu buna diyorlar.

Bu açılardanda düşünün lütfen ben lpg kötü dizel iyi demiyorum birbirlerine göre avantajları olduğu gibi dezavantajlarıda var. Bu tip tartışmaları saçma buluyorum. Dizel her araç aynı gürültüde değil aracın kalitesinede bağlı bu. Bmw 530 Dizel kullandım dizel olduğunu anlamanız imkansız ve benzinlisinden kat kat seri bir araç. 65 beygir clio ile 1.6 TDCİ 109 beygir arasında gidiş hızlanma olarak dağlar kadar fark var ses yalıtımı olarak büyük farklar var.

Benim için önemli olan 0-100 km hızlanması değil sıkıştığında gaza yüklendiğimde anlık aldığım tepki önemli.

Bu tercih meselesi zevk meselesi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Renault Clio Symbol 1.5 Dci 65 Hp (Dizel)

Ş İçi ; 6.0 LT/100 KM (Kullanıcı Verisi)

45 Lt Lik 1 Depo İle yapılan yol ; 750 KM -------- 45 LT x 3.70 TL = 170 TL (1 Depo Mazot)

Mitsubishi Colt 1.3 (LPG'li)

Ş İçi ; 8.0 LT/100 KM (Kullanıcı Verisi)

45 Lt Lik 1 Depo ile yapılan yol ; 470 KM (LPG Verisi,Benzinde 520 KM Civarı)

------- 45 LT x 2.00 TL = 90 TL (45 LT Gaz)

Oran-Orantı yaparsak ;

470 KM --- 90 TL'lik Gaz

750 KM --- 145 TL'lik Gaz

Şu durumda 750 KM Yol gidebilmek için Dizel bir Symbole 170 Tl lik mazot koymanız gerekir,Benzinli bir Colt a ise 145 TL lik gaz koymanız gerekir.. 750 Km için aradaki Fark 25 TL,Şu durumda İlk alış fiyatınıda hesaba katarsak (Dizel araç için + 6-7 Bin TL),LPG daha avantajlıdır.

Sen yazmışsında boş yazmışsın be kardeşim neden mi ?

Araçlar aynı değil

Hacim Farkı

Hp farklı

Tork farkı

Kilo farkı

hatta ve hatta rüzgara karşı olan direnç farkları

sen bu değerlendirmeyi 1 benzinli ve 1 dizel clio ile yapıp koyarsan anca sana eyvallah derim..

750 km'den daha fazla yapan arkadaşlarımda mevcut..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sen yazmışsında boş yazmışsın be kardeşim neden mi ?

Araçlar aynı değil

Hacim Farkı

Hp farklı

Tork farkı

Kilo farkı

hatta ve hatta rüzgara karşı olan direnç farkları

sen bu değerlendirmeyi 1 benzinli ve 1 dizel clio ile yapıp koyarsan anca sana eyvallah derim..

750 km'den daha fazla yapan arkadaşlarımda mevcut..

Sen ''Sümbül cliolar ondan az yakıyo'' dediğin için Colt ile kıyaslama yaptım..2 Clioyuda karşılaştırırız benim için farketmez Basitce anlatmaya çalıştım yakıt farkını,açıklayıcı olduğumu düşünüyorum :(

1-4,1-6 hacim arası Benzinli araçlar hemen hemen aynı yakar Ş. İçinde,Colt 8 LT yakıyosa Clio varsın 9 Lt yaksın.

Arkadaşlar bu tamamen tercih meselesi ben arkamda lpg tankıyla gitmek istemiyorum otoparka girerken ikinci sınıf vatandaş muamelesi görmek istemiyorum. Yokuşta bayılmak istemiyorum. Gitsin diye arabayı basbas bağırtmak istemiyorum.

Torkun anlıkta olsa sollamada özellikle faydası büyük. Zannetmeyin ki yıllardır dizel araç kullanıyorum. Bugüne kadar kaç tane aracımız olduysa hepsi lpgliydi. Aradaki farkı çok rahat anlıyorum.

Bundan önceki aracımız 2.0 Volvo S40'dı.

Dizelin Turbosu kulanmayı bilirseniz başa bela değil zaten insanlar turbolu araçları kullanmayı bilmediği için çok sorun yaşıyorlar. Basıp marşa hemen hareket ediyorlar durunca hemen istop ediyorlar kalın yağ kullanıyorlar sonra turbo ötmeye başlayınca noldu buna diyorlar.

Bu açılardanda düşünün lütfen ben lpg kötü dizel iyi demiyorum birbirlerine göre avantajları olduğu gibi dezavantajlarıda var. Bu tip tartışmaları saçma buluyorum. Dizel her araç aynı gürültüde değil aracın kalitesinede bağlı bu. Bmw 530 Dizel kullandım dizel olduğunu anlamanız imkansız ve benzinlisinden kat kat seri bir araç. 65 beygir clio ile 1.6 TDCİ 109 beygir arasında gidiş hızlanma olarak dağlar kadar fark var ses yalıtımı olarak büyük farklar var.

Benim için önemli olan 0-100 km hızlanması değil sıkıştığında gaza yüklendiğimde anlık aldığım tepki önemli.

Bu tercih meselesi zevk meselesi.

Doğru söylüyosun,Tercih meselesi ; Benim eleştirdiğim kısım Dizelin Alış fiyatının uçuk derecede pahalı olması,Dizeli ile Benzinlisi arasında 10-12 Bin Tl oynayan firmalar bile var.

Benzinli ile Dizel aracın performans kıyaslamasını yaparken aynı araçlar için yaptım Örn. ; 115 Ti-Vct Focus ile 109 Tdci Focus.

Tork anlık hızlanmayı sağlıyor,aracın gittiğini sanıyosunuz ama hızlı falan gitmiyosunuz,Dizel motorun Rampadaki ve düşük devirlerdeki performans + sı tabiki var.. Ama benim söylemek istediğim Türkiyede Dizelin fiyatını gerek Araç fiyatı,Gerek yakıt fiyatı olarak alınmaz hale getirdiler.

O yüzden bi esprisi kalmadı.. 32 Bin liraya Benzinli Focus alıp Lpg takmak,40 Bin liraya Tdci focus alıp yakıt tüketimi yapıcam demekten daha makul hale geldi.

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yeni teknolojiden o coltun değerlerinden daha az yakan dizeller mevcut örn; corsa d ecoflex 95 hp makyajlı kasalar

bide yani bu lpgde tapa gaz gidince nasıl yakıyo ? dizel kadar sabit kalmıyo oralara hiç girmiyorsunuz , arabanın başından kıçına kadar deliyorsunuz, kapalı otopark,araç vapurları yasak bunlara girin ?

tüp takana mani olmam ama dizelle karşılaştırmak başlı başına saçmalık..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Karşılaştırmak saçmalık ama bu saçmalığı ekonomik koşullar yaptırıyor. İlk alımda o kadar fark vermekte bana çok geliyor şu anki durumda. Yoksa ikisininde avantaj ve dezavantajları elbette var. İlk alımdaki aşırı fark olmazsa tabikide dizel daha mantıklı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Bana göre de benzinli araçla dizeli karşılaştırmak başlı başına saçmalık. Ne o öyle 3 kuruş az yakıcak diye traktör sesinden farksız bir ses , yok motorun ısınmasını bekle, yok sogumasını bekle , aman turbosuna bişi olmasın , aman devirsiz kullanmayayım , aman kilometresi fazla oldu araba arıza vermeye başlamasa bari gibi sorularla muhatap olayım ki. Ben Style paket aracımı 41.000 tlye aldım o dönem aynı aracın dizeli 54.000 Tl idi. 13.000 liralık farkı ben anca 7 sene o araca binersem kapatırım. Ne gerek var ;)

Ayrıca dizelleri ne kadar yakıyor bilmiyorum ama benim benzinli focus 3 suanda 7,0 litre ortalamayı gösteriyor. Aldıgım benzin ise dizelden sadece 40 kuruş daha pahalı. Hadi dizeli de yaksın 5,5 litre. Yani 100 kilometre de 8,8 lira fark ediyor. 100.000 kilometrede 8.000 binliralık fark oluşuyor. Hala 5.000 tl karda oluyorum. Hadi onu da satarken benzin - dizel araç satım farkına kat. Noldu eşitlendi. Yılda 15.000 km yapan biri olarak 7 yıldan fazla kullanmam gerek ki bu aracı dizel ekonomikliğini göstersin.

Yani demem o ki, kişiden kişiye, istekten isteye , ekonomik durumdan ekonomik duruma ve senelik yapılan yol yapımından yapımına değişen konular da tartışmanın, ben haklıydım sen haklıydın muhabbetlerine girmenin alemi yok. Eğer herkese göre tek bir avantajlı durum olsaydı şuan herkes tek tip arabaya binerdi. ;)

Aydın Aygün tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben geçen sene temmuzda 43850 ye almıştım. TDCi style HB focus3.. Şu hesabı bir kez daha yap istersen..

Mertol abicim seninki o zamanki fiyat ve esp-tvc olmayan model

Ayrıca herkesin şartları bir değil ben o fiyat sen bu fiyat ile kıyaslama olamaz ki..

Kişi gelmiş kendi fiyatlarına göre hesap yapmış..Sende o şartlardaki style benzinli aracın kıyasını yapmalısın ki bir işe yarasın...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İyide Yakup benim onu yazma nedenbi sen şuna aldın ben buna aldım demek değil. Bu işin sabit bir değerinin olmadığını vurgulamak.

Kaldı ki ben o dönemde 33 bin hadi 35 bin liraya focus 3 benzinli alamazdımki.. Tarihin hiçbir döneminde o rakamlara yaklaşamadı bile.. Benzinliyide alsam alsam 40a falan alabilirdim herhalde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.