Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dizelin fiyatı benzini geçecek!


Yusuf Çavuş

Önerilen Mesajlar

Tercih meselesi Aracı alalı 10 ay falan oluyor. 1.6 tdci 115bg. 13.000 km yapmışım. Daha bir yılı bitirmedi. Küçük bir hesaplama yapalım;

Ortalama yakıt tüketimim 6.4 (ki bu performanslı ve şehiriçi değerleridir),

Toplamda 832 litre yakıt.

Litresi 3.70 TL ortalama ile toplamda 3078 TL eder.

Bir de benzinli için hesap edin;

Ortalama yakıt tüketimi 9.0 litre olsun (ş.içi)

13.000 km için toplam yakıt tüketimi 1170 litre yakıt.

Litresinin ortalaması 4.50 TL olsun

Toplamda 5265 TL

>>>>Bir Yılda Dizel ile benzinli arasındaki Toplam fark 2187 TL

2187 tl benim yılda yaptığım km nin üçte ikisine takabül eder. LPG kullan diyeceksiniz. Tamam ona da eyvallah da ikinci sınıf bir insan muamelesi görmek bir tarafa yok sızdırmazlık yok LPG ye aryı bakım, Motor arıza lambası yandı git söndür, Usta düzgün takamadı git servis ara, performansı düştü git çip taktır.....

Diye uzayıp gittiğinden, haliyle benim de cidden bunlarla uğraşacak zamanım olmadığından. Benim için en mantıklısı benim kullandığım. Saygılarımla....

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

elektrikli araçlar hava ve çevre kirliliğini şehir içinden şehir dışına taşır,başka bir işe yaramaz.

aranızda kızacak olanlar vardır ama ne yazık ki gerçek bu. size iki basit soru sorayım ...

- o elektrik (bataryalarınızı doldurduğunuz) nasıl sağlanıyor?

- o bataryalar nasıl imal ediliyor? ömrü biten bataryalar ne oluyor?

(bence) elektrikli araçlar amerikalıların dediği gibi "over rated" ... hidrojen yakıt hücresi derseniz,o ayrı konu .. şapka çıkartırım ama paris'te yaşamıyorsanız elektrikli araç yalan. (ve de hibrit)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

o

elektrikli araçlar hava ve çevre kirliliğini şehir içinden şehir dışına taşır,başka bir işe yaramaz.

aranızda kızacak olanlar vardır ama ne yazık ki gerçek bu. size iki basit soru sorayım ...

- o elektrik (bataryalarınızı doldurduğunuz) nasıl sağlanıyor?

- o bataryalar nasıl imal ediliyor? ömrü biten bataryalar ne oluyor?

(bence) elektrikli araçlar amerikalıların dediği gibi "over rated" ... hidrojen yakıt hücresi derseniz,o ayrı konu .. şapka çıkartırım ama paris'te yaşamıyorsanız elektrikli araç yalan. (ve de hibrit)

o da mı yalan çıktı, ecoboost a devam o zaman, ben zaten kendisinden çok memnunum :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Motorunu falan kıyaslamıyorum, tüketici açısından toplam fayda anlamında.

Bir sonraki sefere bende dizel tercih etmeyebilirim.

-sayın hocam performans meraklısı değilm, ekonomi iyidir diyor isen, dizele devam hiç hesap yapmaya gerek yok

-180 hp ecoboost için mersedes c serisine bile tercih edilebilecek bir araç old söyleyebilirim, arkadaşımda var ordan biliyorum, dizelle aylık yakıt masrafını hesapla, ona %50 ekle, bu rakam seni aşıyor ise vazgeç ama ben bunu tolere edebilirim diyor isen, ikinci el satması da dert değil diyorsan alabilirsin,

-ama 1000 cc125 hp motorlar gelmeye başlayınca, dizel benzinli hesaplamaları sanırm baya bir değişecek :)

kemal kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

-sayın hocam performans meraklısı değilm, ekonomi iyidir diyor isen, dizele devam hiç hesap yapmaya gerek yok

-180 hp ecoboost için mersedes c serisine bile tercih edilebilecek bir araç old söyleyebilirim, arkadaşımda var ordan biliyorum, dizelle aylık yakıt masrafını hesapla, ona %50 ekle, bu rakam seni aşıyor ise vazgeç ama ben bunu tolere edebilirim diyor isen, ikinci el satması da dert değil diyorsan alabilirsin,

-ama 1000 cc125 hp motorlar gelmeye başlayınca, dizel benzinli hesaplamaları sanırm baya bir değişecek :)

Kemal teşekkürler,

Dediğim gibi haftaiçi fabrikaya servisle gidip gelme imkanım olup, arabayı sadece zevkine kullanabilecek olsam hiç düşünmem EB zevki için.

Yazın haftasonları yazlığa giderken falan bas ne güzel çeşme otobanında :)

Neyse seneye değiştiricem arabayı o zamana kadar daha çok hesap kitap yaparız hepbirlikte inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

o

o da mı yalan çıktı, ecoboost a devam o zaman, ben zaten kendisinden çok memnunum :)

malesef öyle ... elektrikli araçlarda kullanılan aküler lityum-iyon teknolojisi. daha alkali pil atığını geri dönüştüremeyen bir dünya'nın her yıl çöpe gidecek yüzbin ton karbon esaslı aküyü ne yapacak? üretim sırasında harcanan devasa enerji, gene üretim sırasında doğan dev kirlilik ise işin cabası.

iş bununla da bitmiyor, normal bir akü grubunun (elektrikli araba) 6-8 saat şarj süresi var, bu kadar beklemek istemiyor ve akülerinizi her daim "garanti" içinde tutmayı istiyorsanız bu defa aylık aidat verecek ve dolum istasyonlarında akünüzü değiştireceksiniz. yani elektrikli aracı almak ile bitmiyor iş, her ay "ciddi" aidat ödemeniz gerek. okuduğum kadarı ile renault 50€ civarında (aylık) bir bedel alıyor bu iş için.

hadi bu parayı ödediniz diyelim (çok çevreciyiz ya) ve de akü imalatı/atığı ile alakalı kirliliği kafanıza takmıyorsunuz. (aküler nasıl olsa çin'de yapılıyor...salla) peki şarj için tüketeceğiniz elektrik nereden gelecek? bana güneş enerjisi, termal,güneş falan demeyin ... türkiye elektriğini termik santrallerden, petrol veya doğal gaz tüketen çevrim santraallerinden üretiyor (önemli bölümünü) tamam barajlarımız var ama zaten yetmiyor ki bize ... nükleer santral yapıp toprağımızı,yer altı suyumuzu radrasyon ile nasıl kirletiriz noktasındayız.

milletin yere göğe koyamadığı hibrit araçlara gelince ... işte size bir örnek. toyota pirius km'de 104g karbondioksit üretiyor ford'un yeni fox motoru ise 114g. 1.000cc ve 125ps benzinli makina neredeyse ondan üç kat daha pahalı "çevreci" kardeşi ile aynı miktarda çevre kirliliğine neden oluyor (üstelik arabada bilmem kaç kilo akü taşımak zorunda değilsiniz)

uzun lafın kısası çevreyi çok düşünen toplu taşıma araçlarına biner, öyle elektrikli aldım ... hibrit'e biniyorum ayağına yatıp vicdanını temizleme işi baştan sona yalan.

ben mi? v8 hastasıyım :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

pil teknolojisi değişmedikçe bir cacık olmaz elektrikli araçlardan. Tabi gelişmez mi gelişir ama şu anda sundukları araçlar ön ayak.Yinede ufak tefek satışlar yapmış renault.

Babamda tutturdu satalım arabaları akülü araba alalım diye :) baba araba şimdikilerde de akü var diyorum kovalıyor :D

Adamda bıktı haklı olarak her ay 500 lira mazota yatırmaktan.Araçlarımızın aynı hacimdeki benzinli motorlarını tercih etseydik hesap yaptığımda aylık 800 lira giderdi benzine.Yani her ay 300 lira kardayız.yılda 3600 lira ediyor.iki senede zaten dizel amorti ediyor.ve aracı satarkende dizel olarak satıyoruz ve sıfır alırken ödediğimiz 6 bin 7 bin farkın 4 binini kesin geri alıyoruz.O yüzden dizel her türlü avantaj bizim için.Lpg denildiği zman insana hoş geliyor fakat hep sorun hep sorun.Arıza lambası çekiş düşüklüğü kapalı yerlere girememe garanti dışı kalan yepyeni araçlar vs vs...

Dizelin litre bazındaki ucuzluğundan ziyade benzine göre daha az yakıt tüketimleri olduğu için km bazında ordanda bir avantaj var.

Benzinle dizelin litresi aynı fiyat olsa yine dizel alırdım.

Tek dezavantajı bakım masrafları.uzun vadede çıkardığı problemler.Sert kullanımda biryerleri dağıtma ihtimali olması.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün ülkemizde zamlanan ne varsa, o zammı gerektiren en önemli parametrelerden biri de navlun (nakliye maliyeti) dur. Ben hiç benzinle çalışan bir kamyon,tır,kamyonet görmedim, belki benzin üretimi veya rafine edilmesi motorini geçmiş olabilir ama o kötü senaryoyu oturup kimse beklemeyecek bir önlem alacaklardır. Sonu felaket olur herşey pahalanır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

zaten o nedenle eurodiesel'e kanola ve mısır'dan elde edilen biodiesel katılması planlanıyor. b5 ile başlayıp b20'ye kadar yükselmeyi hedefliyorlar, b20 seviyesini geçmezlerse belki bir yazılım güncellemesi dışında hiç bir şey yapmamıza gerek kalmadan daha çevreci olan (ve ekonomiye katkısı bulunan) bio diesel takviyesini kullanabileceğiz ki bence gayet doğru adım atıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.