Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Rölanti Dengesizliği


Murat Akyüz

Soru

2005 focus ghia 1.6 benzinli arabamda araç boş vitesteyken rölantide dengesizlik var stop edecekmiş gibi oluyor kendi kendine gaza basıyor gibi çok nadir de stop ediyor.iki kez motor ikaz ışığı yandı kısa süre sonra söndü kirli benzin aldığımdan şüpheleniyorum yakıt katkısı kullandım 2 sefer sorun ilk zamanlara göre çok azaldı ama ara sıra yine tekrarlıyor sizde nedeni nedir...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Rolanti motoru yapabilir. Lpg var mı araçta?

Boğaz kelebeği ne durumda? Aynı sorunu yaşıyordum boğaz kelebeğini temizledim sorun çözüldü. Zor bişeyde değil kalibrasyon gerekebilir unutmayın.

Herşeyden olabilir servis baksın derim bilgisayar ile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende 1.6 100bg'lerde kronik problem olarak biliyorum.Eski aracımda özellikle soğuk havalarda sürekli yapardı dur kalk trafikte hiç bir çözümde bulamamışlardı.Yinede benim aklıma ilk bujiler geldi.Siz yinede bir servise gösterin problem yok derlerse lpg ustasına gösterin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bujiler değişti boğaz kelebeği temizlendi şimdilik herşey normal görünüyor ama arada çok hafifte olsa sarsıntı hissediyorum yapan usta biraz yol yapınca düzzelir dedi. kalibrasyona gelince aracı bilgisayara bağlayıp bişeyler yapmaya çalıştılar ama tam anlamıyla olmadı gibi hissettim ekrandan bişiler gösterdi okadar ...  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

konu üzerinden çok uzun zaman geçmiş ama bildiklerimi yazmak istiyorum.8 sene lpgli focus mk2.5 1.6 ti-vct motor lpgli kullanmış birisi olarak lpg kullanımlarında focus bu arızayı elbet yapıyor. sebebi farklı zamanlamalı subap ateşlemesi. çözümü bosch lpg özel bobin kalitesinden emin olduğunuz buji kabloları ve yine bosch marka iridyum lpg bujisidir. kesinlikle gazı taktırdığınız yere aracın benzin ve gaz performansını eşitlemesini isteyin az yakması için fakir gaz hava karışımı ile motor zorlanmakta ve subaplar ısınmaktadır. ayrıca bu işlemleri yaptırmadan önce kelebek temizliğinizi de yaptırın. sorunun çözüldüğünü aracın sesinin azaldığını sarsıntının bittiğini göreceksiniz. ayrıca lpg cinizden motor ısısı yeterli düzeyde olduğunda lpg ye geçiş süresinin ne kadar sürede olduğunu sorun.eğer 15 sn'nin altında ise bu seviyeye çekmesini isteyin. motor sıcak iken kısa süreli şehir içi stop etme ve çalıştırma durumunda motor sıcaklığı yeterli seviyede olacağından çalıştırdıktan hemen 3-5 sn içinde lpg ye geçecektir. bu geçiş motor ecu su ne lpg ecusu arasında uyumsuzluk yaratarak ateşleme sistestemlerini yormaktadır.ayrıca araç üzerinde eminim ki fabrika ateşleme bobini bulunmaktadır. bu yanlıştır. her benzin lpg geçişi esnasında 40000 voltluk bir gerilime mağruz kalan orjinal bobin bu seviyeye dayanamaz. bi süre sonra bir anda çekişte kesilme düzelme rolantide sallanma araç sesinde artma vs gibi sorunlar yaratır. bir önceki yorumumda söylediğim adımları ustalarıza kulak asmadan yok abi onunla ilgisi yoktur vs gibi çok bilen ustaları dinlemeden uygularsanız sorununuz çözülecektir. tecrübeler ile sabittir. sattığım focus lpg li aracımla ilgili bakım vs gibi uygulamaları halen yeni sahibi ile birlikte yapmaktayız.gittiğiniz ustaların bir çoğu bu gibi tekleme silkeleme gaz yememe türevi arızalara istanbul başta olmak üzere subab arızası demektedir. kesinlikle bir kuruş para vermeyin. subablar otomatik ayarlıdır ayarı bozulmaz bu araçlarda. subab yakma sorunu ise katkılı gaz kullanan araçlarda yaşanmaktadır. aygaz plus milangaz plus bilmem ne nitro gibi. yakıtınızı shell bulamazsanız bp gaz kullanınız ve katkısız olup olmadığını sorun. subablara zarar verdiği gibi bu katkılı yağlı yakıtları lpg enjektörlerinizin de tıkanmasına sebep olacaktır. 4500 devri geçmeden yani çok aşırı zorlamadan kullanılan focus lpg li araçlarda sıkıntınız çok aksi bir durum olmadıkça yaşanmayacaktır. sonuçta bu bir ekonomi yakıtıdır yüksek devir yüksek hız taleplerinizde benzine almalısınız. bunu yapmadığınız takdirde ekonomi yapmak isterken yeni sıkıntılar ile zaman ve para kaybedebilirsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkür ederim. Uzun süreli denemeler beyin jimnastikleri usandıran usta yorumları sonucunda sorunu veya sorunları kendimiz de bulabiliriz bu ustalar anlamıyor derken focus ve lpg ilişkisini çözdük. Umarım bu konudan muzdarip olan birçok focus kullanıcısına (eminim vardır focusların direksiyon hidrolik pompası gibi bir kroniğidir lpg sonrası rölanti sorunu) yardımcı olabilmişimdir.

özgün öztürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.