Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Powershift Kullanıcıları


M.Altuğ Özdemir

Soru

Merhabalar bende otomatik şartım yüzünden aylarca araç araştırdım ve dizel otomatik yerine benzinli otomatik (lpg şartı ile) seçenekler arasında seçim yapmaya çalıştım..Süreç beni iki araca kadar düşürdü birisi auris birisi de buraya yazdığıma göre focus tabi ki sürüş tokluğu zevki faktörleri göz önüne alındığında focus daha ağır basıyor.. Yılda 15000-20000 km yapacak birisi olarak bana focus3 tit+ ps (lpg ile) önerirmisiniz ? neden önerirsiniz neden önermezsiniz ? Çok baktım ama şuna da bak dediğiniz başka bir araç var mı?

 

Ayrıca ps kullanan arkadaşlardan yakıt tüketimi ve lpg hakkında bilgi almak çok faydalı olacak benim için..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Tahsin bey en kısa sürede servise uğrayarak yeni yazılım yükleyerek aracın frenden 1-2 sn sonra harekete geçme karakterini ortadan kaldırabilirsiniz. Benim araç öyle idi. Yazılım ile düzeldi.

iPhone 4⃣S 6.1.2 JB. Tapatalk 2 ile gönderildi.

Bir ara uğrayıp sorayım denemekte fayda var

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

dh de bir üye powershift hakkında şunları yazmış doğru mudur ? 

 

 

Öncelikle vitesin bir manuel kullanım bölümü yok. bunun yerine vites topuzuna + - tuşları koymuşlar. bu da şöyle çalışıyor; 
D kademesinde + veya - ye basarsanız 2-3 saniyeliğine vitese müdahale ediyorsunuz, sonra hemen kendi bildiği vitese dönüyor. 
S kademesinde + veya - ye basarsanız S yi bırakıp manuele geçiyor(vites kolu hala S de) ancak daha önce dediğim gibi gaza çok basarsanız 1-2 vites birden küçültüyor, bu çok sinir çünkü aracın yüksek viteste hızlanmasını görme şansınız kesinlikle yok. 

Sizin düğmeye basmanızla vites değiştirmesi arasında yaklaşık 1 sn var. üstelik beklettiği vites için de durum böyle... yani mesela 3 te hızlanıyorsunuz, (sözde diğer vites sırasını 4 e alıp bekletiyor) ama + ya basınca yaklaşık 1 sn sonra 4 e atıyor. 

Manuelden S ye geri dönmek için ise kolu D ye alıp tekrar S ye almanız gerekiyor:))) tam bir komedi... 

S modunda 6.vitese geçirmiyor!! garip ama gerçek.. sanki çok uzun oranlı bir vites kutusuymuş gibi 6 ya geçirmiyor. (gaza çok az bassanız da) 

Vites değişimi sonrasında bazen 2-3 sn yarı kavramada kalıyor. motorun gücünü tekerleğe veremiyor hissi var. net bir şekilde geçtiği vitesi tam olarak kavraması lazım ama bir süre yarı debriyajda gibi kalıyor. (özellikle vites küçültmede bu çok belirgin) 
ve kuvvetli ivmelenme sırasında vites büyütürken 3 ya da 4. viteste çok belirgin. 

Bunlar sadece benim arabama özgü şeyler değil. başka bir ps focus 3 ü de kullandım durum tamamen aynı. Ve şunu belirteyim ben aracını genellikle sakin kullanan birisiyim. 
Daha sportif kullanan birisinde bu problemler daha belirginleşecektir. 

Ve bu vites kutusunun en negatif tarafı çok kısa oranları. otoyolda 120 de motor gürültüsü içinde gidiyorsunuz. malesef 3000-3500 devir arasında da motor fazla titreşim ve ses yapıyor. 120-130 hızlarda araba 6.viteste bu devirlerde oluyor. 
Yanımda oturan kişinin bu araba bu hızda niye bu kadar bağırıyor dediği oldu. 

Sonuç: Yabancı bir internet sitesindeki bir videoda bu aracın powershift testini izlemiştim. oradan alıntı yapacağım ki bence de tam olarak doğru bir yorum. 
Eğer arabanızı yaşlı bir teyze gibi kullanıyorsanız ve beklentileriniz yaşlı bir teyzenin beklentileri kadarsa focus 3 powershiftte problem yok. 
Ancak arabam doğru ve hızlı tepkiler versin, doğru viteste gitsin, ara sıra hızlı ve seri sollamalar yapayım, otoyolda da konforlu seyahatler yapayım derseniz mutlaka test sürüşü yapın derim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende de 2012 kasim 125 bg trend x PS focus III var. Daha önceki aracım da Focus II 2008 model 100 bg trend otomatik idi. O arabada da vites kolu takılmıştı ve uzun bir servis macerası sonucu araba bir daha iflah olmamıştı. 100 000 km de elden çıktı. Yeni araçta, öncekinde yaşadığım sorunların bir kısmını çözülmüş gördüm, başlarda mutluydum. Ama son zamanlarda çekiş ve kavramada sorunlar, dik yokuşlarda bayılmalar, bazı flap flap tarzı sesler, sonuçta 15000 periyodikte bunları da bahsettim. Önce debriyaj baskı bişeyini değiştirdiler. Sorun daha kötü olarak devam eder şekilde aracı bana geri vermeye kalktı yetkili servis. İtiraz edince tekrar incelediler ve sonuç, şanzıman komple değişti. Araç titreme ve ses yapıyor, yeni yazılımdan dolayı aşırı ataklaştı vb vb. Hiiiç memnun değilim. Araç 20 000 km yi yeni döndü. Son seyahtte ise tekerlek bilyalarında bir sıkıntı oldu valla son 200 km yi motor kucakta geldim hissi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende de 2012 kasim 125 bg trend x PS focus III var. Daha önceki aracım da Focus II 2008 model 100 bg trend otomatik idi. O arabada da vites kolu takılmıştı ve uzun bir servis macerası sonucu araba bir daha iflah olmamıştı. 100 000 km de elden çıktı. Yeni araçta, öncekinde yaşadığım sorunların bir kısmını çözülmüş gördüm, başlarda mutluydum. Ama son zamanlarda çekiş ve kavramada sorunlar, dik yokuşlarda bayılmalar, bazı flap flap tarzı sesler, sonuçta 15000 periyodikte bunları da bahsettim. Önce debriyaj baskı bişeyini değiştirdiler. Sorun daha kötü olarak devam eder şekilde aracı bana geri vermeye kalktı yetkili servis. İtiraz edince tekrar incelediler ve sonuç, şanzıman komple değişti. Araç titreme ve ses yapıyor, yeni yazılımdan dolayı aşırı ataklaştı vb vb. Hiiiç memnun değilim. Araç 20 000 km yi yeni döndü. Son seyahtte ise tekerlek bilyalarında bir sıkıntı oldu valla son 200 km yi motor kucakta geldim hissi.

yani bunun çözümü yok mu ??

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dsg'ye bakınız.

Dsg ye bakın demek sorunu dsg ye atmaktadır.. Dsg kavrama problemi tork dayanımının 250 nm kadar olmasından kaynaklanıyor dizellerde ve 140 bg 1.4 TSİ larda sorun olabiliyor.. Ama 1.2 TSİ lerde ben daha şikayet okumadım..focus 160nm dsg ye çok çok uygun konumda dizel kuru kavrama powershift olsaydı o zaman dsg ile karşılaştırabilirdi sonuç olarak focustaki powershift dsg ye rakip değil.. Kaldı ki dsg kavrama problemi dışında powershift ten çok daha stabil çalışıyor vites oranları çok daha iyi.. Ford'un getrag kapısını biraz daha aşındırması gerekiyor powershift kuru kavrama için.. Ben de powershift focusu başta vites oranı ayarsızlığı ve bir kaç problemi yüzünden bir süre erteledim burada fikrini, deneyimlerini paylaşan bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum..

M.Altuğ Özdemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun Dsg de değil, Doğuş otomotivde. Avrupa'da garantisi dolduğu ve sorun olmadığı halde sırf önleyici olarak komple şanzımanlar değiştirildi birçok 2011 öncesi araçta.Sorun olanlar zaten anında yeni seriler ile değiştirildi. Türkiye'de ben dahil birçok kullanıcı çırpındı. Sorun yok hallettik diye veriyorlardı 100 kilometre sonra yine aynı sorun. Vitese geç geçmeler, aşırı sarsıntılar vs vs.. Ne zamanki komple değiştiler şu illeti ondan sonra sorun falan kalmadı. Powershift'te yeni bir şanzıman.Tabiki sorunlar sıkıntılar olacaktır ama yazılım güncellemeleriyle gerekirse yeni sorunsuz tip şanzıman imal ettirerek bu sorunlar çözülmeli. 3 yıllık garantinin sonunda da Otosan'ın pek onay vereceğini zannetmiyorum. Benzer sorunlar aynı şanzımanı ve dizel motoru kullanan Volvo'da da var.Rölantide stop etme,soğukta titreme gibi sorunlar vardı.Yazılımlarla hallettiler. Dizel gibi torku aniden yüksebilen bir motorda bile hallettilerse benzinli powershiftlerde de halletmeleri lazım diye düşünüyorum.

 

Umarım sorunlarınız çözülür. Ama genel olarak ben otomatikten her daim uzak durururum. Araç kiralarken bile otomatik istemem elimde kalır sorun yaşarım diye.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar yurtdışında yaşıyoruz işte işin kötü tarafı bu derdimizi istediğimiz gibi anlatamıyoruz.Türkiyenin gözünü sevim neyse

Arabayı tekrar aldım ama şuan ses %50 gitti daha yumuşak oldu ama sorun aynı sonuç olarak.

Rusya nın ford forumundan arkadaşlarla yazışıyoruz  suan 6 kişi topladık benim le aynı dertde onlarda ve niceleri Fabrika hatası var diyorlar. 10 kişi yi buldumu hepimiz arabalarla ford un önüne gidip arabları geri alın diceğiz almazlarsa yasal yolları kullanacak artık.

herkese ayrı ayrı teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için !!!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.