Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Tcs Açık Yada Kapalı Kullanmanın...


Hasan Şahin

Soru

Avantajları ve dezavantajları nelerdir ?

 

Yaz yada kış mevsimine özgü açık yada kapalı kullanımı söz konusu olabilir mi?  

Kışın karlı buzlu yollar için daima açık mı olmalı?  

Yaz mevsiminde yağmur vb durumlar olmadığında kapalımı olmalı?

 

Not: İdeal olanı her zaman açık olması farkındayım fakat kapatmanın ne avantajları olabilir? Yada TCS kapalı kullanan arkadaşlar varmı? Varsa neden, yoksa neden ?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Yani şöyle 100 km hızla giden bir araca ani manevra yaparsak (allah göstermesin ) dahi ESP aracı yolda tutarmı ? Devrilme ,savrulma  gibi etkilerden koruru mu ?

Levent Okutan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Esp denilen sistem 50-60 km üzeri hızlarda işe yararmı..(80-100 )Yani uç limtler nelerdir mesela ?

tabiki isi yarar her hızda ise yarar.Diyelimki 120km hizla keskin bir viraja girdiniz virajin içindeyken fren yapmak zorunda kaldınız esp bu durumda aracın çizgisini koruyarak aracinizi dengede tutar veya yüksek hızda giderken aniden önünüze birşey çıktı direksiyonu kirdiniz veya su birikintisine falan girdiniz yüksek hizda giderken esp iste burda çok işe yarıyor aracı dengede tutuyor çizgisini koruyor...çekiş kontorolde patinaji onleyip aracın yola tutunmasini sağlıyor..esp ve tcs.(cekis kontrol) ortak çalışan bir sistem çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yani şöyle 100 km hızla giden bir araca ani manevra yaparsak (allah göstermesin ) dahi ESP aracı yolda tutarmı ? Devrilme ,savrulma  gibi etkilerden koruru mu ?

Limitler aşıldığında hiçbir elektronik sistem sizi yolda tutamaz. Esp sadece bu limitleri bir miktar genişletir. Bunu da aşarsanız yapacak bir şey yok...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Esp siz araçla misal olarak 100 le girdiğiniz bir virajda araba savrulacakken esp ile aynı virajdan 110 ile savrulmadan çıkabilirsiniz. Ama kimse size şu hızda savurur diyemez. O yüzden bu tür sistemlere çok güvenmemek lazım. Bu sistemler önlem amaçlı. Misal olarak emniyet kemeri takan çoğu insan kazalardan sağ kurtulur ancak emniyet kemeri takıp ölen insanlar da mevcut. Bunun gibi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Esp siz araçla misal olarak 100 le girdiğiniz bir virajda araba savrulacakken esp ile aynı virajdan 110 ile savrulmadan çıkabilirsiniz. Ama kimse size şu hızda savurur diyemez. O yüzden bu tür sistemlere çok güvenmemek lazım. Bu sistemler önlem amaçlı. Misal olarak emniyet kemeri takan çoğu insan kazalardan sağ kurtulur ancak emniyet kemeri takıp ölen insanlar da mevcut. Bunun gibi...

Bildiğim kadarıyla bu önerme yanlış, benim bildiğim 100le girdiğiniz virajda savrulmuyorken, 110la girince savrulmaya başlar ESP toplar(yol ve lastik uygunsa) hız bu arada 90a (yada 100e) düşer. 130la girince ESPde toplayamaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bildiğim kadarıyla bu önerme yanlış, benim bildiğim 100le girdiğiniz virajda savrulmuyorken, 110la girince savrulmaya başlar ESP toplar(yol ve lastik uygunsa) hız bu arada 90a (yada 100e) düşer. 130la girince ESPde toplayamaz.
 

Sizin dediğiniz koruk, benim dediğim üzüm :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Peki şöyle deseydim: Esp size normalde 110 ile savrulmadan çıkamayacağınız bir viraja 110 ile girmenizi ve virajdan savrulmadan çıkmanızı sağlar deseydim?

Öncekinden ne farkı var? Önemli nokta şu ESP zaten kayma savrulma anında devreye giriyor ve uygun şekilde frenleyerek çizgide kalmasını sağlıyor. Yani aracın o viraj için savrulmadan dönebileceği maximum hız 100se ESP bunu 110a çıkaramaz, siz 110 ile girmeye kalkarsanız ESP bunu 100e (veya enazından kaymanın yaratacağı kayıpla daha altına) düşürür. Yani 110la girsenizde 110la çıkamazsınız.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ESP aslında limitleri artırır ama aynı zamanda bizi de yavaşlatır. Teorisini bir tekrarlar isek; temel olarak iki aşamalı bir sistemdir. İlk müdahale hız azaltmadır. Bunu gaz kesme emri göndererek yapar. İkinci aşama ise (birinci işlem yetersiz geliyorsa) içerideki ve dışardaki tekerleklerin farklı hızlarda dönmesini sağlamaktır. Araç gitmesi gerektiğinden farklı bir yöne gidiyorsa, gitmesi gerektiği taraftaki tekerleğin fren basıncı, araç direksiyon ile aynı açıya gelene kadar artırılır. Hızımız ikinci kez törpülenir ama ESP'siz bir aracın hız limitine kadar da inmemiz gerekmez. Unutmadan bu müdahalenin de etkileri fizik kanunları ile sınırlıdır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Peki şöyle deseydim: Esp size normalde 110 ile savrulmadan çıkamayacağınız bir viraja  110 ile girmenizi ve virajdan savrulmadan çıkmanızı sağlar deseydim?

Belirtildiği üzere yanlış olurdu, savrulmayı engelleme yöntemi yavaşlatma/frenleme, sonuçta savrulmadan ama daha yavaş çıkarsınız. 

ESP olmadığında ise kontrollu savrulmayı becerebilirseniz virajı daha hızlı dönersiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İyi günler, bende 2015 focs 1.6 TİVCT 4k var, YB dan TSCyi kapatıp açtım da ancak pek fark hissedemedim, asfalt biraz da parlak yokuşta kalkarken patinaja düşüyor, dikkat ettiğimde ise herhangi bir ışık ikazı göremiyorum, direksiyon hareketimle kafayı sağa sola çekiyor, bu normal midir yoksa buzlu yolda mı hissedilir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Osman Demir2 said:

İyi günler, bende 2015 focs 1.6 TİVCT 4k var, YB dan TSCyi kapatıp açtım da ancak pek fark hissedemedim, asfalt biraz da parlak yokuşta kalkarken patinaja düşüyor, dikkat ettiğimde ise herhangi bir ışık ikazı göremiyorum, direksiyon hareketimle kafayı sağa sola çekiyor, bu normal midir yoksa buzlu yolda mı hissedilir

TCS yi neden kapattınız? Ne olmasını bekliyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.