O. Fatih Yurter Oluşturma zamanı: Ağustos 1, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ağustos 1, 2013 (düzenlendi) Kütle Hava Akış Ölçeri(MAF) MAF sensör’ü sinyaliyle yapılan işlevler; 1-Püskürtülen yakıt miktarı(Enjektör açık kalma süresi) 2-Ateşleme sinyali(Ateşleme avansı) 3-EGR valf’ i(Valf açma/kapama kontrolü ) 4-Rölanti hava kumanda valf’ i(IAC valf kumandası) 5-Aktif karbon kutusu boşaltma valf kumandası. YERİ:Hava filtre gövdesinin üzerindedir. Manifold Basınç Ölçeri(MAP) MAP sensörü sinyaliyle yapılan işlevler; 1-Püskürtülen yakıt miktarı(Enjektör açık kalma süresi) 2-Ateşleme sinyali(Ateşleme avansı) 3-Rölanti devri düzenlemesi(IAC valf‘i) YERİ:Emme manifoldu üzerindedir. NOT:MAP sensörü iki sensör görevi’ de görür(Örneğin emilen havanın hem basıncını hem de sıcaklığını ölçmektedir.) Emilen Hava Sıcaklık Sensörü(IAT) IAT sensörü sinyaliyle yapılan işlevler; 1-Püskürtülen yakıt miktarı(Enjektör açık kalma süresi) 2-Ateşleme sinyali(Ateşleme avansı) 3-Rölanti devri düzenlemesi(IAC valf’i) YERİ:Hava filtre kutusu üzerinde yada emiş borusunun üzerindedir. Gaz Kelebeği Konum Sensörü(TPS) TPS sensörü sinyaliyle yapılan işlevler; 1-Püskürtülen yakıt miktarı(Enjektör açık kalma süresi) 2-Ateşleme sinyali(Ateşleme avansı) 3-Rölanti devri düzenlemesi(IAC valfi) 4-EGR valf’ i(Valf açma/kapama kontrolü) 5-Emme manifoldu emiş kontrol valfi kumandası. YERİ:Gaz kelebeği gövdesinin yan tarafına takılmıştır.Hareketini gaz kelebeği milinden alır. Motor Soğutucu Sıvı Sıcaklık Sensörü(ECT) ECT sensörü sinyaliyle yapılan işlemler; 1-Püskürtülen yakıt miktarı(Enjektör açık kalma süresi) 2-Ateşleme sinyali(Ateşleme avansı) 3-Rölanti hava kumanda valf’ i(IAC valf kumandası) 4-Aktif karbon kutusu boşaltma valf kumandası. 5-EGR sistemi kontrolü. 6-Radyatör fanının röle aracılığı ile iki devrede çalıştırılması. YERİ:Genelde termostat muhafazasının üzerinde yada soğutucu sıvı bağlantı borusunun üzerindedir. Hidrolik Direksiyon Basınç Sensörü(PSPS) PSPS sensörü sinyaliyle yapılan işlemler; 1-Rölanti hava kumanda valfinin çalışması üzerinde etkilidir. 2-Ateşleme sinyali(Ateşleme avansı) 3-Dolaylı olarak püskürtülen yakıt miktarını’ da etkiler. YERİ:Hidrolik direksiyon pompası ile direksiyon kutusu arasındaki basınç borusu üzerindedir. Oksijen(Lambda) Sensörü(HO2S) HO2S sensörü sinyaliyle yapılan işlevler; 1-Püskürtülen yakıt miktarı(Enjektör açık kalma süresi) 2-Ateşleme sinyali(Ateşleme avansı) 3-Aktif karbon kutusu boşaltma valf kumandası. YERİ:Bu sensör birkaç şekilde konumlandırılmıştır.Aracın altında egzoz sistemi üzerinde yada katalizatör öncesi ve sonrası olarak konumlandırılmıştır. Araç Hız Sensörü(VSS) VSS sensörü sinyaliyle yapılan işlevler; 1-Rölanti hava kumanda valfinin çalışması üzerinde etkilidir. 2-Motor freni ile yavaşlarken yakıt kesme işlevi. 3-Hız göstergesi. 4-Yol bilgisayarı. YERİ:Şanzıman üzerinde takılıdır.Hareketini çıkış milinden alır. Hall Sensörü (HLG) HLG sensörü sinyaliyle yapılan işlevler; Eski distribütörlü ve EFI’ li araçlarda CKP sensörünün yerini tutar. 1-Motor devrini ECU’ne bildirir. 2-Birinci silindirin konumunu ECU’ne bildirir. YERİ: Distribütörün içindedir. Kam(Eksantrik) Mili Konum Sensörü(CMP) CMP sensörü sinyaliyle yapılan işlevler; 1-SEFI püskürtme sistemlerinde enjektörlerin motorun ateşleme sırasıyla püskürme yapabilmesi için CMP sinyaline ihtiyacı vardır. YERİ:Supap kapağı üzerindedir Krank Mili Konum Sensörü(CKP) CKP sensörü sinyaliyle yapılan işlevler; 1-Püskürtülen yakıt miktarı(Enjektör açık kalma süresi) 2-Püskürtme zamanlaması 3-Ateşleme sinyali(Ateşleme avansı) 4-Rölanti hava kumanda valf’ i kumandası 5-Aktif karbon kutusu boşaltma valf kumandası. 6-EGR valf’ i(Valf açma/kapama kontrolü ) 7-Emme manifoldu emiş kontrol valf ‘i kumandası. YERİ:Şanzımanla motorun birleştiği kısımda volan dişlisi yada krank mili kasnağı yakınlarındadır. ALINTIDIR. http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/150950-sensorler.html Ağustos 1, 2013 O. Fatih Yurter tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 1, 2013 Onur Alıntı olayları siteler için iyi şeyler değil.Çok mecburi ise alıntı linkini ekleyin mesaj sonuna. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
O. Fatih Yurter Yanıtlama zamanı: Ağustos 1, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 1, 2013 Orda da alıntı abi o yüzden gerek duymadım. eklendi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 1, 2013 Orda da alıntı abi o yüzden gerek duymadım. eklendi. Olsun biri bizden alırsa itiraz sonrası mahçup olmayalım Buarada özgün içerik her zaman daha iyi alıntıları tavsiye etmiyorum siteye pek faydası yok. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap