Cem Boneval Oluşturma zamanı: Ağustos 13, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ağustos 13, 2013 Kullanım kılavuzunda özellikle 1.0 EB için 5W-20 yağ kullanılması öneriliyor. Sonra da altta bulunamaması halinde ne yapılacağı belirtilmiş. Bakınız: Şimdi bu şartlarda ne beklersiniz? Servisler 5W-20 yağ kullanır değil mi? Antalya'dan ve Istanbul'dan ikişer servisle görüştüm, genel merkeze de soru olarak ilettim ve cevap bekliyorum. Ne yapılıyor? Paşa paşa 5W-30 varil yağ kullanılıyor... "Kılavuzda farklı yazıyor, neden?" sorusuna gelen cevaplar - Bizim öyle birşeyden haberimiz yok - Galiba merkez bununla ilgili bir TSB göndermişti ama o yağ bizde yok. - O Avrupa şartları için bizde kalibrasyon farklı (sanki Mars'ta yaşıyoruz) - Kullandığımız yağ daha sağlıklıdır. Çok tartışmadım. Tartışılacak bir yanı da yok, ben de olsam hele ki Antalya gibi sıcak bir yerde 5W-30'u tercih ederim, sürtünmeyi azaltacağım diye aşınma riskini göze almam. Sorun kılavuza yazılanla uygulananın farklı olması. Şimdi önerilenin dışında bir yağ kullanıldığı için herhangi bir motor arızasında ben yetkili servisi suçlasam garanti dışı dönemde ne olur acaba? Haydi gelin ortalığı karıştıralım biraz. 1 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serdar yaman Yanıtlama zamanı: Ağustos 13, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 13, 2013 Bence hiçbirşey olmaz olan bize olur 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Ağustos 13, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 13, 2013 Şimdi bu şartlarda ne beklersiniz? Servisler 5W-20 yağ kullanır değil mi? Antalya'dan ve Istanbul'dan ikişer servisle görüştüm, genel merkeze de soru olarak ilettim ve cevap bekliyorum. Ne yapılıyor? Paşa paşa 5W-30 varil yağ kullanılıyor... "Kılavuzda farklı yazıyor, neden?" sorusuna gelen cevaplar - Bizim öyle birşeyden haberimiz yok - Galiba merkez bununla ilgili bir TSB göndermişti ama o yağ bizde yok. - O Avrupa şartları için bizde kalibrasyon farklı (sanki Mars'ta yaşıyoruz) - Kullandığımız yağ daha sağlıklıdır. Zaten böyle bir durum olabileceğini tahmin etmiştim. Tahminimde yanılmamışım ne yazık ki! Haydi gelin ortalığı karıştıralım biraz. Cem bey, ortalığın karışacağını falan sanmam. Garanti sonrası bir sorun olursa karışacak tek yer araç sahibinin cebi olur. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Ağustos 13, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 13, 2013 Garanti harici söz konusu olursa canı yanacak yine müşteridir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat U. Yanıtlama zamanı: Ağustos 13, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 13, 2013 Ooo şimdi zaten pimpirikli bir adamım, bir de bu kendisiyle çelişen kılavuz açıklaması iyice kıllandırdı beni. Alternatif açıklamaları birbiriyle çelişiyor. Önce benzinli için 5W-20 kullanın diyor. Bir alt sütunda alternatif olarak 5W-30'da kullanabilirsiniz diyor ama uyarıyor " Aman ha 1.0 Eco. için kullanmayın" diyor. Sonra Yağ İkmali kısmında önce 1.0 için olmaz dediği 5W-30 alternatifini yeniden alternatik olarak sunuyor ya da o, olmaz dediği 5W-30 ile olur dediği 5W-30 farklı yağlar. Kafam karıştı. Henüz 15 bin bakımına var. Kasımda bakıma anca girerim, o da yıldan. Lütfen çözelim bu sorunu o zamana kadar Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 13, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 13, 2013 Aslında 5W-20 yağ 1.0 EB motoru öne çıkarmak için öneriliyor. Sürtünme azalacal (malum triger kayışıda yağ banyosunda), tüektim ve emisyon düşecek ve Ford alkış alacak. Motor ömrüne olumlu katkısı olur mu? Bn ence kesinlikle hayır... Olumsuz etkisi olur mu? Bence bunu kimse bilemez, çünkü yeterince çok sayıda ve yeterince uzun yol yapmış araç yok. Bilgisayar modellerinde eminim güvenli ve yararlı çıkmıştır. Ama gerçek hayatı bilemeyiz. Yani sonuçta şu an servisler yanlış bir şey yapmıyorlar, bu yaptıkları sırf tedarik sorunu ve maliyet gözetmek adına da olsa. Be kardeşim o zaman kılavuzu da ona göre yaz da sokaktaki adamın kafası karışmasın değil mi ama!? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kürşat Demirci Yanıtlama zamanı: Ağustos 13, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 13, 2013 Öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkür ederim Cem Bey. Açık konuşmak gerekirse iki yağ arasındaki farkı, avantajı, dezavantajı vs. bilmiyorum. Hatta şu an hangi yağın konulduğunu da bilmiyorum. İstanbul'a gidince öğreneceğim. Bildiğim tek bir şey var, o da tüketimin eskisine nazaran daha yüksek olduğu. 7 - 7.1 lt'yi kolay kolay aşmayan araç, bu aralar 7.5 - 7.6 lt'ye kolayca ulaşıyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Abdussamed Acar Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 (düzenlendi) Detaylıca bir mühendislik test yapmadan teknik olarak kesin konuşmak çok zor ancak her iki durumda da yakıt tüketimi dışındaki etkilerin kısa vadede ortaya çıkması güç... İşin "bence" kısmına gelirsem, dakikada bir kaç bin devir çevirebilen bir makine, akışkanlığı daha düşük bir yağlama ile bir kaç bin saat çalıştıktan sonra parçaların birbirleri ile olan çalışma kalibrasyonunu nispeten daha çabuk bozabilir ve zamanla kompresyon kayıplarına neden olabilir.. Motorun yağ pompası daha fazla yorulabilir, yağlama 5-20 kadar hızlı olmayabilir... belki silindirdeki kılcal yağlama kanallarından normalden daha geç tahliye olan yağ piston keçelerinin daha erken yıpranmasına da neden olabilir vs.vs... 5-20 motorun ekonomik ömrünü ihmal edilebilecek düzeyde kısaltıyorsa, her türlü 5-30 kullanmak bu makineye yakışmaz...A4 kağıdı büyüklüğünde bir motor bloğundan kayda değer bir güç çıkarıyorsak bence detaylar önemlidir... Ağustos 14, 2013 Abdussamed Acar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 (düzenlendi) Tekrar hatırlamak gerekirse yağ özelliklerindeki sayılar viskozite değerleri ve ilk rakam soğuk viskozitesini belirtirken (W = winter, yani kış), ikincisi de ısındığındaki değeri veriyor. Diğer bir deyişle W değeri ne kadar düşük olursa soğukta akışkanlık o kadar fazla olacak ve yağlanma iyi olacak, sıcak değeri de ne kadar yüksek olursa ısıya dayanıklılık o kadar fazla olacak, ya da yağ ısınmasına rağmen aşırı incelmeyecek. Eskiden yağlar tek viskozite değeri ile imal edilirdi, 30 veya 40 yağ gibi, sıcak bölgelerde oturanlar yüksek, soğukta yaşayanlar düşüğü tercih ederdi. İlk çalışmadaki aşınmayı engellemek adına teknoloji değişken viskoziteli yağların üretimine olanak sağladı. Bu durumda yağ düşük viskoziteli üretiliyor, ancak içine bir polimer katılıyor, bu polimer düşük ısılarda büzülmüş durumda iken ısındıkça açılıyor ve yağın viskozitesini arttırıyor. Aşağıdaki grafikte (tekrar yapıştırdım) ortam ısısı ile geçerli yağ ilişkisi kabaca görülüyor: Başladığımız yere dönersek: 5W-30 ile 5W-20 yağın ilk çalışma performansları aynı, ancak 20 yağ ısındıkça 30'a göre daha akışkan kalıyor. Bu da sürtünmeyi azaltarak daha verimli çalışmaya imkan tanıyor, yani düşük tüketim ve emisyon, beri taraftan akışkanlığı yüksek yağ filminde aşırı ısınmada kopmaların olma olasılığı 30'luk yağa göre daha fazla. Yani güneyde 35-40 derecelerin mutad olduğu bir ortamda hele ki motor zorlanırsa koruyucu etkisi konusunda soru işaretlerinin belirmesi kaçınılmaz. Bu nedenle diyorum ki 5W-30 yağın 1.0 EB motora zararı dokunmaz, Tabii İç ve Doğu Anadolu için 20'lik yağ daha uygun olabilir. Bu gözle bakınca bakım sonrası tüketim artışı yaşayan 1.0 EB kullanıcıları bunu 20 yerine 30'luk yağ kullanılmasına bağlayabilir, ve eğer tüketim böyle devam ederse 15.000 km'deki yaklaşık 75L/375TL'lik ek masrafı yasal yollardan Otosan'dan talep edebilir (diyorum ya ortalığı karıştırmak niyetindeyim diye). Bakalım Otosan'dan ne cevap gelecek, takipçisiyim. Ne de olsa ailede 2 EB var, küçük ve orta boy... Ağustos 14, 2013 Cem Boneval tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bekir B. Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Bu yağ işi uzun yıllara yayılacağı için muhtemelen son kullanıcıyı daha çok etkileyecektir.. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ahmet A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 5w30 konmuş benimkine.... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Büyüksu Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Cem Bey, Büyük ihtimalle 5W-20, Türkiye şartları için uygun değil diyecekler, kullanım klavuzundaki aksaklık için de özür dileyecekler. Konu bu şekilde kapanacak gibime geliyor Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Cem Bey, Büyük ihtimalle 5W-20, Türkiye şartları için uygun değil diyecekler, kullanım klavuzundaki aksaklık için de özür dileyecekler. Konu bu şekilde kapanacak gibime geliyor Ben de o zaman genel merkeze sorarım... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Enes Duman Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Ben de o zaman genel merkeze sorarım... Organize çalışıyorlardır belki. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Muhammed Keser Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Aracımın Bakımına 1 ay kaldı merakla takip ediyorum. Yarın servise uğrayınca bu konuyu bende açıcam bakalım ne diyecekler. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap