Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Tabii işin bir de başka boyutu var... Türkiye'de henüz bildik üreticilerin ürün gamında 5W-20 yağ bulunmuyor. Mesela Castrol web sayfasından hangi yağ diye araştırırsanız Almanya sitesinden 1.0 EB için 5W-20 çıkarken Türkiye'de bilgi verilmemiş. Diğer bir deyişle Otosan 5W-20 koyulacak dese bile tedarik sorunu var görünüyor. Kafa karıştıracak çok soru var: 1. Niye 5W-20 şart koşuluyor? Cevabı yazmaya çalıştım, farklı çalışma prensibi, yağlı triger, hızlı küçük turbo, düşük emisyon ve tüketim hedefi... 2. Peki 5W-20 bir zorunluluk mu, yoksa sadece öneri mi? Yurt dışında garanti kapsamında kalması için zorunluluk olarak tanımlanıyor. Biz Türkiye olarak farklı bir dünyada yaşıyoruz (mu?)... 3. 5W-30 motora zarar verir mi? Kesin bilgi yok, tahminim güçlü bir hayır, hatta tüketimi arttırsa bile ömrü uzatabilir, ama sallama indeksi yüksek bir bilgi bu... 4. Avrupa'da 5W-20 dışı yağa izin verilmezken Türkiye'de servisler bunu neden koyuyor? Bence tedarik ve maliyet sorunu. Altı ay sonra tüm servislerde bu yağı görmeye başlayabiliriz, olası ki daha pahalı olarak. Sonuçta Otosan'ın durumu açıklayacak resmi ve mantıklı bir açıklama yapması gerekiyor, ve mümkünse gecikmeden.. Çok önemli bir konu mu? Değil, ama şu andaki karmaşayı da hoş görmek mümkün değil. . Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Yabancı ülkelerdeki servislere bu konuda mail atıp kamu oyu yoklaması yapılabilir sanki. Özellikle Amerika kaynaklarından bir şeyler çıkabileceğini düşünüyorum. Orada mesafeler ciddi uzun olabileceğinden ortalama bir sürücü basit bakımı kendi yapabiliyor zaman zaman. O kadar büyük bir ülkede hiç bir marka da o kadar geniş bir servis ağı sağlayamacağından garantiden bile çıkartmıyor olabilirler belki de. Tabi bunlar Youtube'da aylar önce bir şeyler araştırırken yeni araçların bakımlarını kendileri yapıp videoya kaydeden kişilere rastlamam dışında bir dayanağa sahip olmayan teoriler Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Enes Duman Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Yabancı ülkelerdeki servislere bu konuda mail atıp kamu oyu yoklaması yapılabilir sanki. Özellikle Amerika kaynaklarından bir şeyler çıkabileceğini düşünüyorum. Orada mesafeler ciddi uzun olabileceğinden ortalama bir sürücü basit bakımı kendi yapabiliyor zaman zaman. O kadar büyük bir ülkede hiç bir marka da o kadar geniş bir servis ağı sağlayamacağından garantiden bile çıkartmıyor olabilirler belki de. Tabi bunlar Youtube'da aylar önce bir şeyler araştırırken yeni araçların bakımlarını kendileri yapıp videoya kaydeden kişilere rastlamam dışında bir dayanağa sahip olmayan teoriler Bunu Usa'daki araç kullananlara da soralım. Sonuçta otomobil bilgileri bizimkinden belki 10 kat fazla. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Bunu Usa'daki araç kullananlara da soralım. Sonuçta otomobil bilgileri bizimkinden belki 10 kat fazla. E olmak zorunda. Bizim en tenha yol otoban. Orada eyaletlerarası uzun ve sıkıntılı. Mahkemede eyaletlerarası yolda hız sınırını aştığınızda "Çok tenhaydı korktum" geçerli bir bahane/sebep sayılabiliyormuş Tabi adamlardaki binbir otostopçu korku filmini saymıyorum bile Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Enes Duman Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 E olmak zorunda. Bizim en tenha yol otoban. Orada eyaletlerarası uzun ve sıkıntılı. Mahkemede eyaletlerarası yolda hız sınırını aştığınızda "Çok tenhaydı korktum" geçerli bir bahane/sebep sayılabiliyormuş Tabi adamlardaki binbir otostopçu korku filmini saymıyorum bile Gece vakti tenha yerde cidden tırsıyorum. Hava karardığında uzun yolda camları açtırmıyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Yabancı ülkelerdeki servislere bu konuda mail atıp kamu oyu yoklaması yapılabilir sanki. ABD, Almanya ve İngiltere'deki Focus forumlaının aklı başında olanlarını ara ara ziyaret ediyorum ve gerekli bilgileri alıyorum. Merak etmeyin oradaki gerçek bilgili adam oranı az, sallamasyon bolca oralarda da var. Almanya'da 5W-20 yağ kullanmak istemeyen çok kişi var mesela, koruyuculuğuna güvenmiyorlar. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Özgür Ş. Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 5w30 konmuş benimkine.... ahmet bey ne kadara mal oldu acaba ilk bakım? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 14, 2013 Klavuzda bastıra bastıra 5w-20 denilmiş. Bence 5w-20 konulmalı.Motor ömrü konusunda yorum yapamayacağım.Motorlar erken bitsin,servise dönüş olsun diye yapmayacakları yok.0w40 koyulsa,hiç yağ filtresi değişmese bile o motor her türlü 100.000 km nin üstünde yapar.Paranın dini imanı ırkı rengi hiç yok Ama 5w30 koyunca 450.000 kmde bitecek motora,5w20 koyunca 350.000 kmde biteceğini sanmıyorum.Bakımdan sonra yüketimi düşeceği yere artan arkadaşın aracına bence 5w30 koymuşlardır.Zaten bulunmuyor 5w20 özel siparişle gelmediği sürece servislerde.Tüketimin artması,sürtünmeye işarettir.Sürtünmede motor aşıntısının artması demektir. Bence önerilen yani 5w20 yağından vazgeçmeyin. Yağ spesifikasyonları konusuna bence takılmayın. 1.6 hdi 110 beygir 16 valf için verilen yağ spesifikasyonları, 1.6tdci 109 beygir 16 valf için verilen yağ spesifikasyonlarını tutmuyor. Oysaki aynı motor. Bunuda Mobil1 5w30 esp formula yağını,Volvo'ya koyacağım zaman farkına varmıştım. Citroen-Peugeot aynı motor için Mobil1 yağ spesifikasyonları tutuyorken,Ford'un verdiği yağ spesifikasyonları Mobil1 için uygun değildi Koydum tabiki işin ticari işler olduğunu düşündüğüm için ve çokta memnun kaldım.Tüketim düştü sallantı ses azaldı. Servislerin verdikleri cevaplar sıradan Türk usta mantığı ile verilmiş cevaplar. Motor,mekanik bilgisini yağ değişmekten ibaret biliyorlar.Onu bile tam bilmiyorlar,uygun torkta sıkmıyorlar tapayı. Yağı kendiniz tedarik edip,servise bakıma götürebilirsiniz.Sizin için daha az maliyetli ve hangi yağ koyduklarını bildiğiniz için içiniz ferah olur. O varil sistemine ben hiç güvenmiyorum. Her türlü satekarlığın döndüğü servislerde temiz gibi olan atık yağları süzüp süzüp varile eklediklerini düşünüyorum. Atık mazot filtrelerindeki mazotu bidona biriktirip,arıza-bakım için gelmiş ve deposunda az yakıt olan araçlara sattığına gözümle şahit oldum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 (düzenlendi) Tüketimin artması,sürtünmeye işarettir.Sürtünmede motor aşıntısının artması demektir. Bu yazdığın ancak düz mantıkla geçerli. Tüketim artışı yağın yüksek viskozitesi kaynaklı dirençten de olabilir. Daha akışkan yağ daha dayanıklı yağ filmi yapacak diye bir kural yok. Viskozite yanında yağın HTHS (High Temperature High Shear - Yüksek Isı Yüksek Kesilme/Kopma/Yırtılma) değeri önemli. Özellikle tam sentetik yağlar düşük viskoziteye rağmen yüksek HTH değerlerine sahipler, mesela Mobil 5W-30 3.5 mPa civarında diye hatırlıyorum, standart olanı 3 civarında olmalı, 5W-20 için de 2.6-2.8 gibi değerler hatırlıyorum ama emin değilim. İnce yağ daha az direnç, daha düşük tüketim, ama aynı zamanda daha kolay kopan yağ filmi ve göreceli fazla aşınma nedeni olabilir. Tabii herşey göreceli, motor ömrünün belki %3-5 kısalmasından bahsediyoruz Ağustos 15, 2013 Cem Boneval tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ahmet A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 ahmet bey ne kadara mal oldu acaba ilk bakım? 300TL ye yaptırdık geçen ay.... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bekir B. Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 300TL ye yaptırdık geçen ay.... Waaayyy o ne öyle dizel den pahalıymış..:)::)::):) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Özgür Ş. Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 300TL ye yaptırdık geçen ay.... bizede izmirde 250 gibi bir şeyler tutar demişlerdi 300 gözden çıkarmak gerek demek ki Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 Bu yazdığın ancak düz mantıkla geçerli. Tüketim artışı yağın yüksek viskozitesi kaynaklı dirençten de olabilir. Daha akışkan yağ daha dayanıklı yağ filmi yapacak diye bir kural yok. Viskozite yanında yağın HTHS (High Temperature High Shear - Yüksek Isı Yüksek Kesilme/Kopma/Yırtılma) değeri önemli. Özellikle tam sentetik yağlar düşük viskoziteye rağmen yüksek HTH değerlerine sahipler, mesela Mobil 5W-30 3.5 mPa civarında diye hatırlıyorum, standart olanı 3 civarında olmalı, 5W-20 için de 2.6-2.8 gibi değerler hatırlıyorum ama emin değilim. İnce yağ daha az direnç, daha düşük tüketim, ama aynı zamanda daha kolay kopan yağ filmi ve göreceli fazla aşınma nedeni olabilir. Tabii herşey göreceli, motor ömrünün belki %3-5 kısalmasından bahsediyoruz Evet biraz düz mantıkla gittim. Dediğiniz gibi 5w-30 daha kalın bir yağ ve muhakkak daha fazla direnç yapacak ama o direnç farkı arkadaşın dediği gibi bakımdan sonra yüketimi arttırdıysa bu sıcak havalarda bence yolunda gitmeyen birşeylerde olabilir. Sizin kadar bilmiyorum bu yağ konusunu. Sizden yağ mühendisi olurmuş valla Tabi yağın kaliteside önemli. Aynı viskotizede olsa bile, Fmy'nin kaliteli bir yağ olduğunu düşünmüyorum. Koç'un cebine biraz daha fazla girsin diye yaptıkları oyunlar. Ben yine klavuzda belirtilen yağı kullanmanızı öneririm. Birde Volvo'nun ön panelinde ve klavuzda 5w-30 yağ kullanın yazıyor. Fakat servislerde Castrol Edge 0w-30 kullanılıyor. Ben maliyet düşsün diye Mobil 5w30 u aldım gittim onu koydurdum. Daha sonralardan Volvo Satış Sonrası Hizmetler Müdürü olan beyfendiyle görüşmelerimde ' Türkiye şartları için 0w-30 koyuyoruz. Daha uygun bir yağ' dedi. Pek anlam veremedim yıllardır 5w-30 kullanılan bir motorda neden başka bir yap koyduklarını Türkiye için. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 Fordun tavsiye ettigi marka ne? Mobilmi? İzmir Otokoç mobil kullanıyordu. Bundan sonra bende fmy kullanmayacağım. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 15, 2013 Fordun tavsiye ettigi marka ne? Ford genelde marka tavsie etmez. Fakat son kılavuzda Castrol sponsorluğunu almışlar Ford sadece standartı tanımlar ve yağ üreticileri buna uyup uymadığını bildirirler. Servis ise karlılığı en yüksek olan yağı seçer. Kimisi OPET varil kullanıyor, bir ara Mobil SuperFe vardı, nereden iyi fiyata alırlarsa onu kullanıyorlar. Beri taraftan her zaman yazdığımı tekrarlayacağım: Yağ konusunu gereğinden fazla abartıyoruz, uluslararası belegeli SAE standartını karşılayan 5W-30(20) her yağ bence kullanılır, daha pahalısı, mesela tam sentetiği kuşkusuz daha iyi olabilir, ama en azından motor yıpğranması açısından sıradan bir kullanıcının otomobile sahip olma sürecinde fark edeceği bir farklılık yaratmayacaktır. Nöroz ve paranoyaya gerek yok. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap