Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2013 Toyota Corolla Test - Dizel Otomatik & Manuel / Benzinli Otomatik Sürüş İzlenimi


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Merhabalar,
 
Türkiye ve dünya için önemli pazar payına sahip hatta dünyanın en fazla satan modeli! yenilendi. Tamamen yeni Corolla karşınızda !! Ta ta ta tammmm :)
 
Kısaca Sürüşten bahsedelim Sonra incelemeye herzaman yaptığım gibi fotolar ile devam edeceğim.

Bugün Onur abi istanbul'a gelmişti hazır gelmişken 2 bayiye gittik.
1.4 dizel otomatik 90 ps
1.6 benzinli otomatik 132 ps
ardından 1.4 dizel 90 ps manuel kullandım. Sırayla izlenimleri aktaracağım.


Dizel otomatik versiyon yarı otomatik şanzımana sahip CVT yerine bunun tercih edilme sebebi daha az yakıt tüketimi sunuyormuş. Fakat bunun vites geçişlerini ben beğenmedim. Bazen geç atıyor ve geçişlerde resmen ileri hopluyoruz test parkuru yokuş yukarı ve aşağı şekildeydi çekiş konusunda herhani motor ve şanzıman sıkıntı yaşamadı. Geçiş zamanı gaz ile oynama yaparsanız sorunsuz kullanılabilir.
 
Benzinli motor CVT ile yeterince iyi hızlanıyor atm motor olmasına rağmen; bu sebeple Toyata müşterilerinin turbo motor beklentisinin olmaması normal karşılanabilir yine test sürüşünde bize katılan beyfendinin söylemine güvenerek benzinli versiyonda otomatik şanzıman daha az tüketiyormuş. CVT geçişleri kusursuz denilebilir.
 
Dizel 1.4 D4D 6 ileri manuel'e gelelim :yeah: dizel olacaksa tercih bence manuel olmalı. Çok daha keyifli sürüş daha rafine daha rahat.Gücü dengeli en azından gaza basınca ne tepki aldığınızı biliyorsunuz otomatik ne yapar diye düşünmüyorsun :) Yarı otomatiği beğenmedim yinelemek gerekirse :)
 
Aracın konforu yerinde, sert ve gürültülü değil süspansiyonları ne de çok yumuşak kuş gibi dünki GOLF 7 TDI'a göre yumuşak.Daha sessiz.
 
Direksiyon yeterince iyi artık elektrikli direksiyonların hepsi birbirine benziyor :kızgın:  Eskileri özledim F2.5  :wub:  Yola hakimiyet var tepkileri yerinde ani şerit değişikliğini rahat yapabiliyorsunuz.Düşük süratlarda arkadan kopma yaşanmıyor. 
Aracın yol sesi iyi fakat 85 km/h üstü rüzgar sesi gelmeye başlıyor.
 
Frenleme iyi,alışkanlık gerektirmiyor tepkisi normal. Duruş mesafesi yeterli geldi test esnasında sorun yaşanmadı.

Konfor olarak şunu eklemek istiyorum, Onur abi arkamdaydı o sürüş esnasında hoplama olduğu söyledi. Uzunyan boy ile aynı kalan ağırlık bu tür esnekliğe sebep olmuş olabilir. Aracı alacak olanları bu tür testi de denemeyi unutmasın.

 

Fiyat hakkında bilgi vermek istiyorum şuan en üst donanım dizel otomatik araç trafik sigortası dahil 70.000 TL ortalama olarak liste fiyatından 2 bin lira düşerek gerçek fiyata ulaşabilirsiniz. Premium donanım'a verilen ekstra ücret sunulan şeyler için çok fazla. Xenon bile sunulmuyor araçta.. 

 

Açıkcası bu donanımlarla en alınası uygun araç orta donanım olan advance ve yukarda dediğim gibi dizel manuel versiyonu olur onunda fiyatı 62 bin tl bugün Focus 4k metalik tdci titanium + Smart araç 61.750 bin tl fiyatı yüksek mi düşük mü karar sizin.

 

 
Dış Görünüm

Premium yani en üst donanımda ön görünüş bu şekilde, en alt donanımda aynı bu kromlara sahip sis farı yok. Dışardan bakan biri üst orta alt donanım ayrımını çok zor yapar toyota şekil olarak kendini saklamış :yeah: Ayrıca güvenlik ekipmanları tamamen standart donanımlarla zenginleşmiyor :yeah:
 
IMG_4044.jpg

IMG_4042.jpg

IMG_4041.jpg

Yeni corolla artık daha uzun ve daha geniş

IMG_4040.jpg

En üst donanımda far yıkama mevcut fakat Xenon bulunmuyor.

IMG_4045.jpg

Arka tasarımı oldukça elegant ve oturaklı duruyor

IMG_4048.jpg

IMG_4049.jpg

Tüm donanımlarda 16'' jant geliyor.En üst paketde bu var.

IMG_4037.jpg

Parlak bir kaplama bekleyenler üzülecek. Mat.

IMG_4047.jpg

Klasik silecekler

IMG_4046.jpg

Gösterge & Konsol

Konsol dik ve düz ayrıca oldukça yüksek konumlandırılmış.

IMG_4032.jpg

Ön konsol malzemesi benim gözümde alman rakiplerinin hayli gerisinde kalıyor sert malzemleri kaplamayı tercih etmişler. Auris bir tık daha iyi :yeah: Dolgun bir malzeme yok.

IMG_4014.jpg


En üst donanım seviyesi olan premium'da bu göstergeler mevcut.Renkli.Oldukça şık. 

IMG_4010.jpg

Diğer donanımlarda bu gösterge sunulmakta

IMG_4055.jpg

Dokunmatik Multi Media Sistemi bu ekran 2 üst donanım ile geliyor.Diğer 2 paket de yok. Animasyonları güzel, tıkanma takılma yok. Ses sistemi de iyi.

IMG_4011.jpg

IMG_4016.jpg

IMG_4017.jpg

Ayrıca yol bilgisayarı verileri buradan da görüntülenmekte. Bu ekran dizel manuel'den.

IMG_4056.jpg

Vites önündeki eşya bölmesinde usb vs gizlenmiş çakmak da burada

IMG_4019.jpg

En üst donanımda sunulan anahtarsız çalıştırma sisteminin butonu ve anaharı. Anahtar için ayrıca açıklama mevcut aşağıda

IMG_4021.jpg

Digital Saat eklenmiş.

IMG_4026.jpg


Garip bir tasarım..

IMG_4018.jpg

IMG_4029.jpg

İç Mekan Genişliği

İkimizde 1.80 civarıyız.Ön konsol yapısı gereği ön kısım geniş arka diz mesafesi de oldukça iyi. Ayrıca baş mesafesi de yeterli.

IMG_4004.jpg

IMG_4005.jpg

Almanlarda bulunan çıkıntı japonlarda genelde olmuyor aslında bu durum standart kullanıcılar için (arka yolcu) çok iyi çünkü 3. kişi rahat oturabiliyor fakat aracın sürüşünde oldukça etkili olan bu blok bazıları için önemli.Detaya girmeden atlıyorum.

IMG_4006.jpg

Bagaj yükleme ağzı geniş ve kendi de yeterli seviyede

IMG_4035.jpg


Bazı Detaylar ve Malzemeler

Arka koldayama içindeki bardaklıklarda ki olmayan plastik dolgu malzemesi dökülmelere yol açar şekilde

IMG_4007.jpg

Tavan lambaları ve güneşliklerde standart ampüller kullanılmış ayrıca eski tip makyaj lambaları en azından üst donanıma yakışmıyor.

IMG_4012.jpg

Arka kapı trimler vs sert malzemeden yapılmış. Kalite hissi beklemeyin eski corolla bu konuda kesinlikle dha iyiydi.

IMG_4008.jpg

Ön kapıda bu şekilde tutamaç kalitesi malzemesi iyi değil. Yine düğmeler ışıksız ve keyifsiz.

IMG_4028.jpg

IMG_4027.jpg

Düğmeler çok basit ve ışıksız gece yolculuklarında alışkanlık gerekecek.

IMG_4009.jpg

Torpido buradan bir detay şu, yumuşak inişi becerememişler en son da tak diye düşüyor :) :))
IMG_4013.jpg

Kol dayama öne kayar şekilde 2 eşya gözlü. Ayrıca içinde sabit olmayan bez parçası onun altındaki malzeme felan çok kötü yakışmıyor corollaya beni bunlar çok şaşırttı.Tüm araçlar bu şekilde.

IMG_4025.jpg

IMG_4024.jpg

IMG_4023.jpg

Koltuklar rahat fakat bel desteği yok ayrıca kavraması zayıf. Üst donanımda bulunana parçalı deri fonksiyonel olarak iyi ama kumaş kalitesi daha iyi olabilirdi.

IMG_4036.jpg

IMG_4031.jpg

Anahtarsız giriş sistemi, aracı açmak için elimizi araya sokmak yeterli kilitlemek için sol üst kısma dokunmanız gerekmekte. Başarılı sistem.

IMG_4053.jpg

Araç için yapılan en saçma şey ise kumandaları olmuş.Sağdaki alt donanım Solda ki üst donanım kumandası yani soldaki anahtarsız çalıştırma sistemi olan. Sustalı olan anahatar hem daha ağır hem kaliteli bu fotodan bile belli.Yani diğerini sanki müşteri kaybetmiş bir anahtarcıdan temin etmiş gibi oldukça kalitesiz plastik ile sunulmuş. Ayıp yahu!! 5-6 bin lira fazla veriyorum elime aldığım şeye bak :) Derhal geliştirilmeli.

IMG_4059.jpg

IMG_4060.jpg


Metalik Beyaz Test Aracımız

IMG_4052.jpg

Bir testimizin daha sonuna geldik. İncelememizi istediğiniz farklı model marka araçlar olursa söylemekten çekinmeyin lütfen  :)< :)>

 

FocusClubTr.com

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kusura bakmayın ama bunun rakibi olsa olsa Fluence olur, ben Focus'un sürüş zevkini buna asla değişmem.

Toyota çizgisinde ilerliyor, bir önceki kasanın yol tutuşu berbattı, ne taraf yüzeceği belli olmayan sandal gibiydi. Umarım bunda -çok ümitli olmasam da- değişmiştir.

Tabii beklentiler önemli, ben pas geçerim...

 

Yakup eline sağlık bu arada...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dış görünüş fena değil ama onun dışında beğenilecek hiçbir yanı yok..

Ön konsol duvar gibi, dimdik yükseliyor.

Plastik aksam gerçekten çok kötü..

Koca arabaya 16'' jantlar çocuk arabası gibi olmuş. EN azından en üst pakette 17'' olmalıydı..

En üst donanım diye sunulan pakette o cam açma düğmeleri filan nedir öyle?

Bir de o ayna kontrol mekanizmasını daha absürt bir yere koyamamışlar herhalde...

 

 

NOT: Yeşil şortlu arkadaşın t-shirt'ünde çift ütü izi var.. o da hoş olmamış :muha: :muha:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eskisine bile gözüm alışamamışken bir çirkinlik abidesi daha yollarda. Bu ne berbat bir dizayn anlayışıdır yahu. İçi de dışı da bana göre berbat olmuş.

Dijital saatide biraz daha sağa koysalarmış; sağ dikiz aynasına falan, sürücü daha rahat görürdü.

 

Elinize sağlık zaman ayırdınız, Onur gözler yakıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kusura bakmayın ama bunun rakibi olsa olsa Fleunce olur, ben Focus'un sürüş zevkini buna asla değişmem.

Toyota çizgisinde ilerliyor, bir önceki kasanın yol tutuşu berbattı, ne taraf yüzeceği belli olmayan sandal gibiydi. Umarım bunda -çok ümitli olmasam da- değişmiştir.

Tabii beklentiler önemli, ben pas geçerim...

 

Yakup eline sağlık bu arada...

 

Bu daha iyi, Onur abi arkamdaydı o daha iyi hissetmiştir hele karalasın birşeyler :) 

 

Yukarda yazmadım.Bu fiyata ben bu aracı almam zaten direk showroom'dan çıkardım sürmeden çünkü kalite oldukça vasat.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup bakım aralıkları konusunda birşeyler söyledilermi?

Bir önceki kasaya sahiptim. Daha öncede fikirleri yazmıştım.

6 ayda bir ve 10 bin km bakım demişlerdi. Şok şok şok yani. 

On ay sonra sattım zaten.

 

:yeah:

 

Yeni Toyota'nızı korumak için, her 10.000 kilometrede bir bakımını yaptırmalısınız.

Ayrıca aracınızın daha uzun ömürlü olması için her 6 ayda bir yağ değişimini ihmal emeyiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.