Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2013 Toyota Corolla Test - Dizel Otomatik & Manuel / Benzinli Otomatik Sürüş İzlenimi


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Evet konuyu dağıtmamakta fayda var ayrıca enes sen dersine çalış hadi biraz :) ödül olarak ise Awd'yi araştır sonra ilgili konuda bilgi aktar tamam mı canım :) Birilerinin söylerimleri ile veya sitelerden okuduklarınla kesin konuşmamalıyız.. Tecrübe etmelisin bazı şeyleri izin ver kendine.Şimdi ders hadi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet konuyu dağıtmamakta fayda var ayrıca enes sen dersine çalış hadi biraz :) ödül olarak ise Awd'yi araştır sonra ilgili konuda bilgi aktar tamam mı canım :) Birilerinin söylerimleri ile veya sitelerden okuduklarınla kesin konuşmamalıyız.. Tecrübe etmelisin bazı şeyleri izin ver kendine.Şimdi ders hadi

Tatilin ortasında ne dersi şimdi yahu. Hemde gecenin köründe. :D Konu dışına çıkmayacağım bir daha :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup 'la dün güzel bir gün geçirdik. İstanbuldayım var mı test sürüşü düşündüğün dediğimde yeni corolla sürüşünü hemen ayarladı...çok çok teşekkür ediyorum ona ;)

 

Çok güzel açıklamış arabayı...Arabayı incelerken her detayı fark ediyor ;) Tecrübeli adam :)

 

Sürüşlerde ben arkada bulundum. Koltuklar bana yumuşak geldi..İyi bir asfaltta gitmedik ama zıplamalar çoktu. Yakup'un kullanım pozisyonuna göre arkası yayla gibiydi ama etrafıma bir bakıyorum her yer siyah...sıkıcı geldi bana...koltuk başlıkları koltukla birleşiyor...kolatuk başı nikelajlarının kararma problemleri yok...bu bakımdan sevindirici...dışında bol bol nikelaj kullandıkları için içeriye kalmamış... :) Motor sesi olarak arkada oturan biri hiçbir şey hissetmez. Gayet sessizdi motor...

 

Yakup, sen dikkat ettin mi bilmiyorum ama ilk bayide satış danışmanı bu aracın Mondeo ile yarışabilcek seviyede olduğunu söylemişti :) Zaman zaman Yakup'un arabayı zorlama girişimlerinden sonra yandaki satış danışmanının kasılıp cam üstü tutamaca sarılması da gülümsetti... :)

 

Yakup dikkat etmişti arabada kullanılan sac kalite hissi vermiyordu son olarak...

 

Gözü kapalı fanatik olmadıkça bu arabaya bu para veren çıkmaz bence... Çok iyi şirket arabası olur bundan :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tek merak ettiğim şey camların tek basılışla açılıp açılmadığı idi.Buda sadece sürücü camını açıyormuş tek basılışla sonuna kadar. Rezalet mi dersin ne dersin bilmem.

Babamın kuzeni şu yeni kasa Civic'lerden aldı dolusundan.Ondan da aynı idi. Bu ne git o kadar para ver camlar tek basılışla açılmasın dedim. Japonlar çalışkan adamlar basılı tutmayı bilirler ondan böyle yapmışlar dedi  :)

 

 

Plastikleri Çin malı arabalar gibi. Ön düzenin sağlamlığını bilmem ama mekanik açıdan sıkıntı çıkartacağını zannetmem. Elektronik pek bir şey yok zaten.Camlarda modül bile yok :kıhkıh: Arıza verirse o ortadaki dokunmatik verir.

 

Motor ve güç konusuna gelirsek. Bundan bir önceki kasaları düz yolda iyi ivmeleniyordu.Ama 2 kişi+bagaj+yakıt rampaya vurunca o ataklıktan eser kalmıyordu.90 beygir 1.8tdci Connect rampalarda solluyordu o halde iken bizi. Naylondan araba sonuçta.Focusa göre 200 kg daha hafif. Boşken düz yolda iyi kaçıyor ver sırtına bi 300 kg fazladan vur rampaya bayılsın kalsın. Motorlarının uzun ömürlü olduğunu biliyorum. Azdır 300.000 kmden önce silindir kapağını açtıran.Sen rakiplerine göre 60-70 nm az tork üret tabi uzar :smiley2k:

Kazalarda patlayıp gideceğini zannetmiyorum,Focus ile başbaşa gideceğini zannediyorum.Belki biraz daha sağlam olabilir.Çok çalışmışlar kazalar üstünde çünkü. :aman:

 

Sert torpidoyu yasaklamaları lazım.Dolgulu olmak zorunda bence her araç için. Ne o plastik ya? 70 bin diyorsun bir arabaya  sunduklarına bak. Haa mesela camlar açık gidiyorsunuz.Aracı stop ettiniz.Stop etmek için dolayısıyla anahtarı çevirdiniz.Noldu camlar açık kaldı.Bas çek kapansın yok zaten basılı tut.Noldu? Kapanmıyor.Niye? eee anahtarı çevirdin ya. Haydaaa bi daha anahtarı çevir göstergedeki ışıkları yansın marşa hazır olsun o durumda iken kapatabiliyorsun camları. Buda aynıdır büyük ihtimalle eski kasası aynı böyle idi. Şu Kore-Japon arabalarında birtek Kia Optima tek basılışla camları açıp kapatıyordu.Onda da her tuşun üstünde AUTO yazıyordu. :muha:

 

Birde camları kumandadan açıp kapatmak mümkün değildi.Buda öyledir :D Millet aliexpressten falan modül getirtiyordu kabloları kesmeden sokete uyumlu falan. Nissan-Kia-Hyundai-Toyota-Honda hepsi böyle. Maliyet düşük olsun,az arıza versin diye butür konfor donanımlarını yapmıyorlar elemanlar.

Vw, sunroof ve yağmur sensörü bulunan araçlarında,araç kilitli olsa bile yağmur sezdiğinde Sunroof ve camları kapatıyor otomatik olarak.Serviste soruyorlar sana bu özelliğini açalım mı diye ? Birçok fonksiyonu ile oynayabiliyorsun.Mesela uzaktan kumandadan kapatma tuşuna kaç saniye basılı tutunca camlar kapansın yada üst üste basınca mı kapansın yoksa basılı tutunca mı kapansın gibi extrem oynamalar yapıyorsun vag-com cihazları ile. Bunların takıldıkları yerlere bak :)

 

Kısacası bu arabanın  dizeline, ikinci eline ve boş donanımlısına ben maximum 40.000 veririm. O fiyatada kimse vermez dolayısı ile almam.Bundan şirket arabası falanda olmaz. Bakımları sık,yedek parçası pahalı,dolayısı ile kaskosu pahalı. Bunu alan şirketin patronu ile Toyota'da bir yöneticinin arası iyidir.Hele birisi bayan birisi erkekse başka ilişkilerde vardır :kıhkıh:  Bu kadar zarar bile bile verilmez bir şirkete.


 

 

Yeni aklıma geldi s40tan kat kat iyi oldugunuda iddia ediyor ben onada gülüyorum

 

O arkadaş galiba remap+katalizatör iptali+büyük turbo+büyük intercooler yaptırdı arabasına :pist:

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araba ablasının şirket arabası :D

Bu arada bir önceki kasa makyajsiz kontak kapaninca kapıyı açana kadar camları kullandiriyordu sanki(benzinli full yani Anahtarsiz) ama en uyuz oldugum stop etmeden once vitesi Pye almayı unutursan cik cik otuyor kapilarida kitlemiyor iste o zaman tekrar kontak acmak gerekiyor. Sürekli kullanan birisi unutmuyordur belki ama bi otomatik bi manuel kullanınca bazen unutuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araba ablasının şirket arabası

 

O zaman bizim kullanmadığımız değerlerde bir ısıl değeri olan yakıt kullanıyor.O kadar yüksek ki bizim kullandığımız mazota göre 2 katı :)

 

Kültür eğitimle gelir,sallamak bir sanattır.Yetenek ister :)

Bu arada ruhsatına yarışırım. Noter masraflarıda benden.Üstüne soğuk su içmesi için dağa çıkartıp buz gibi suda içiririm.Yol paramı karşılarsa 1000 km yol yapabilirim yarışmak için.

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup 'la dün güzel bir gün geçirdik. İstanbuldayım var mı test sürüşü düşündüğün dediğimde yeni corolla sürüşünü hemen ayarladı...çok çok teşekkür ediyorum ona ;)

 

Çok güzel açıklamış arabayı...Arabayı incelerken her detayı fark ediyor ;) Tecrübeli adam :)

 

Sürüşlerde ben arkada bulundum. Koltuklar bana yumuşak geldi..İyi bir asfaltta gitmedik ama zıplamalar çoktu. Yakup'un kullanım pozisyonuna göre arkası yayla gibiydi ama etrafıma bir bakıyorum her yer siyah...sıkıcı geldi bana...koltuk başlıkları koltukla birleşiyor...kolatuk başı nikelajlarının kararma problemleri yok...bu bakımdan sevindirici...dışında bol bol nikelaj kullandıkları için içeriye kalmamış... :) Motor sesi olarak arkada oturan biri hiçbir şey hissetmez. Gayet sessizdi motor...

 

Yakup, sen dikkat ettin mi bilmiyorum ama ilk bayide satış danışmanı bu aracın Mondeo ile yarışabilcek seviyede olduğunu söylemişti :) Zaman zaman Yakup'un arabayı zorlama girişimlerinden sonra yandaki satış danışmanının kasılıp cam üstü tutamaca sarılması da gülümsetti... :)

 

Yakup dikkat etmişti arabada kullanılan sac kalite hissi vermiyordu son olarak...

 

Gözü kapalı fanatik olmadıkça bu arabaya bu para veren çıkmaz bence... Çok iyi şirket arabası olur bundan :)

 

Öyle dedi birde amcamızın showroomunun önünde 2.0 Ecoboost Mondeo olması da ilginçti ayrıca niye avensis değil de mondeo dedi :D o da ayrı konu :P

 

Arka diz mesafe olarak dediği doğru da diğerleri için maalesef çok iyi niyetli abimize katılamıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup ve Onur kıskanılacak bir gün geçirmişsiniz....
Toyota kullanarak mı?

Abi nesini kıskandın bunun?

Yoksa bilmediğim şeyler mi yaptılar?

 

Toyota'ya dönersek kendi çizgisinde ufak tefek evrimleşmelerle ilerliyor.

Her ne kadar tüm markalar global model çıkarma sevdasında olsalar da ulusal kültürün şekillendirdiği bir takım özelliklerden kurtulmak çok kolay değil, ayna ayar düğmesinin, saatin yeri, cam açma kapama özellikleri vb. şeyler bence ülke dayatmalarının giderek kaybolmakta olan sonuçları.

Eskiden Fransız, Japon, Alman arabası diye marka bilmeden bile içine oturup kolayca ayırabilirdik, şimdi bu öznellikler giderek kayboluyor.

 

Toyota otomobil bir nakil aracı olarak görenlerin seçimidir.

Geniş iç hacim ve bagaj, sağlam yürüyen aksam ve motor, dayanıklı kaporta vb. alıcısı bellidir ve aracı çok azı karizması için alır (varmış gibi sanki).

Bu bağlamda daha önce de yazdığım gibi Fluence ile rekabet eder, ve evet belki Octavia girebilir kısa listeye.

Ford'a bakan Toyota'ya büyük oranda bakmaz, tersi belki daha az doğrudur. 

Müşterisi olacaktır ve kısa sürede yollarda Focus'tan fazla görürsek şaşırmam.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Toyota kullanarak mı?

Abi nesini kıskandın bunun?

Yoksa bilmediğim şeyler mi yaptılar?

 

Toyota'ya dönersek kendi çizgisinde ufak tefek evrimleşmelerle ilerliyor.

Her ne kadar tüm markalar global model çıkarma sevdasında olsalar da ulusal kültürün şekillendirdiği bir takım özelliklerden kurtulmak çok kolay değil, ayna ayar düğmesinin, saatin yeri, cam açma kapama özellikleri vb. şeyler bence ülke dayatmalarının giderek kaybolmakta olan sonuçları.

Eskiden Fransız, Japon, Alman arabası diye marka bilmeden bile içine oturup kolayca ayırabilirdik, şimdi bu öznellikler giderek kayboluyor.

 

Toyota otomobil bir nakil aracı olarak görenlerin seçimidir.

Geniş iç hacim ve bagaj, sağlam yürüyen aksam ve motor, dayanıklı kaporta vb. alıcısı bellidir ve aracı çok azı karizması için alır (varmış gibi sanki).

Bu bağlamda daha önce de yazdığım gibi Fluence ile rekabet eder, ve evet belki Octavia girebilir kısa listeye.

Ford'a bakan Toyota'ya büyük oranda bakmaz, tersi belki daha az doğrudur. 

Müşterisi olacaktır ve kısa sürede yollarda Focus'tan fazla görürsek şaşırmam.

:)::)): yer mekan araç bahane hoş mu hoş sohbet şahane ..:):)):)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hadi tasarımı şunu bunu geçtim de 1.6 dizel motor koyun bari şu araca .Yıllardır 1.4 90 lık ünite..Hayır bu motoru kullanan adamlarında araçlarını spor araç gibi gidiyor zannetmelerine ne demeli acaba?..Bizim okulda öğretmenler arasında bir corolla hastalığıdır aldı başını gitti.Müdürle birlikte bir arkadaş okul dönüşü 10 kmlik yer yer virajlı bir yolda yarış yapıp birbirlerinin araçlarını övüyorlardı..Sonra ne mi oldu arkadaşlar?Focusla kesiverdim toplarını  :kıhkıh:

Cem abinin dediği gibi focusa binen adam  corollaya felan bakmaz.60'ına gelirse belki..Ancak şurası da bir gerçek toyota araçlar gerçekten az sorun çıkartıyorlar.Belki de bu yüzden popüler corolla

hüseyin ipek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.