Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yarım Debriyajla Kalkış


hüseyin ipek

Soru

Arkadaşlar ben rampalarda yarım debriyajla kalkış yapıyorum çoğunlukla.Acaba bu yöntem araca kısa ya da uzun vadede bir zarar getiriyor mu?El freniyle kalkıştan daha pratik geliyor bana ancak klima açıkken rampada araç bu yöntemle kalkmıyor.Bir defa böyle bir durum başıma geldi ve klimayı kapatınca araç kendine gelip koptu gitti hemen.Fikirlerinizi bekliyorum alternatif kalkış ise el freni..Bizim araçlarda acaba hagisi daha sağlıklı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Mesela İstanbulun çoğu yerinde rampalarda trafik oluyor mesela o zamanda el freni mi kullanıyor insanlar?

Yarım debriyaj dediniz ama siz bu ayrı. Servisleriniz size el frenini tavsiye ediyor insanlar ne kullanır kendilerini bağlar bir çoğu sonra ağlar ne çabuk bitti diye artık tüm marka modeller farklı hepsi için şöyle demek zor ama sizin araçlarınızda el freni ile kalkmanız el sağlıklısı ömür için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yarım debriyaj dediniz ama siz bu ayrı. Servisleriniz size el frenini tavsiye ediyor insanlar ne kullanır kendilerini bağlar bir çoğu sonra ağlar ne çabuk bitti diye artık tüm marka modeller farklı hepsi için şöyle demek zor ama sizin araçlarınızda el freni ile kalkmanız el sağlıklısı ömür için.

Peki teşekkür ediyorum Yakup..Bundan sonra el freni artık ama biraz pratikleşmem gerekicek.. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mesela İstanbulun çoğu yerinde rampalarda trafik oluyor o zamanda el freni mi kullanıyor insanlar?

Aşırı yokuşlarda el freni ok ama bence bu konuya çok alıştırmayın kendinizi, ayak koordinasyonunda pratikleşip desteksiz / yarım debriyajsız kalkmayı öğrenin derim

Kısacası riske edemeyeceğiniz yerde el freni, diğer yerlerde biraz çaba :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yarım debriyaj bir kalkış yöntemi değildir.

Yokuşta geri kaçırmamak için kavrama noktasına yakın beklemektir ve durmayan ama doğru dürüst de akmayan yokuş yukarı trafikte zaman zaman mecburiyetten kullanılan ve debriyajı erken bitirecek bir uygulamadır.

Sizin kast ettiğiniz kavrama sürecini uzatmaktır. 

Şöyle: Ayağımı gazdan çektim, debriyajı geri kaymayı önleyecek noktaya getirdim sonra da gaz vererek tam kavrama yaptırdım. 

Öndeki araç yavaş kalkıyorsa onu yakın takip etmek için yavaş kavrama gerekebilir, ama biraz mesafe koyarsanız güzel ve rahat bir kalkış yapabilirsiniz debriyajı fazla yormadan. 

Bu süreci biraz pratik yaparak hızlandırabilirsiniz, daha ani ve fazla gaz vermeniz, klima açıksa daha da fazla olmak koşulu ile, ve debriyajı da buna uyacak şekilde göreceli hızlı bırakmanız gerekir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yarım debriyaj bir kalkış yöntemi değildir.

Yokuşta geri kaçırmamak için kavrama noktasına yakın beklemektir ve durmayan ama doğru dürüst de akmayan yokuş yukarı trafikte zaman zaman mecburiyetten kullanılan ve debriyajı erken bitirecek bir uygulamadır.

Sizin kast ettiğiniz kavrama sürecini uzatmaktır. 

Şöyle: Ayağımı gazdan çektim, debriyajı geri kaymayı önleyecek noktaya getirdim sonra da gaz vererek tam kavrama yaptırdım. 

Öndeki araç yavaş kalkıyorsa onu yakın takip etmek için yavaş kavrama gerekebilir, ama biraz mesafe koyarsanız güzel ve rahat bir kalkış yapabilirsiniz debriyajı fazla yormadan. 

Bu süreci biraz pratik yaparak hızlandırabilirsiniz, daha ani ve fazla gaz vermeniz, klima açıksa daha da fazla olmak koşulu ile, ve debriyajı da buna uyacak şekilde göreceli hızlı bırakmanız gerekir. 

Debriyajı kavrama noktasına kadar çekiyorum.Aracın motor sesinde ciddi bir değişim olduğu anda freni bırakıyorum bu halde zaten araç gaz bile vermeden öne doğlu silkeleniyor hafiften ki gaz verince hiç sıkıntı çıkmıyor sıfır geri salınmayla kalkış yapabiliyorum.Sanırım bu yöntemin debriyajı bitirdiği yönünde herkes hemfikir..

Aşırı yokuşlarda el freni ok ama bence bu konuya çok alıştırmayın kendinizi, ayak koordinasyonunda pratikleşip desteksiz / yarım debriyajsız kalkmayı öğrenin derim

Kısacası riske edemeyeceğiniz yerde el freni, diğer yerlerde biraz çaba :)

Evet pratikleşmek tamam da bazen dik bir yokuşta adam bir karış kala yanaşıyor arkaya.O zaman da risk oluyor bu durum.El freni haricinden geri salınımsız  ben yarım debriyajla kalkış yapabiliyorum..O da zararlıymış anladığım kadarıyla

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Manuel vitesli arabaya alışma evresindeyim, 6 ay sonrasında focusuma yeni yeni alışıyorum. Teorik bir sorum olacak, vites-debriyaj-güç ilişkisini anlamak adına teknik bilgisi olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim.

 

Sitenin içinde arabamı parkettiğim yerden yola çıkmak için oldukça dik bir yokuş var. Arabayı hızlandırabilecek çok fazla alan olmadığından 3-5 metre düz alandan bu 15-20 mlik dik yokuştan yola çıkmak gerekiyor. Hafta sonu klima açık (her zaman oto da) ve bir kişi de vardı, 1. vitesle aracı kaldırdım gaza yüklendim yarıya geldi (yokuşa çıkmadan debriyajdan ayağımı çekmiştim) tıklama sarsıntı ile duraksadı, gaza basmama rağmen gaz yemedi ve stop etti. Tekrar denedim klimayı kapatıp aynı şekilde sallana sallana zorlanarak çıktı. Arkadaşlara sorduğumda yarım debriyajla çıkar dediler, denedim ve sorunsuz çıktı. Eski püskü bi sürü araç rahatça çıkarken focus çıkmasa ayıp olurdu zaten.

 

Mekanik bilgimi sınıyorum, debriyaj; motor volanını vites kutusuyla birleştiren bir dişli kavrama mekanizması. Ben debriyajdan ayağımı çektiğimde motor volanından alınan max. gücü vites kutusu-aks-tekerlere aktarabiliyor. Güç fazla geldiyse tekerlerde patinaj eğilimi neden hissetmedim veya motorda devrin hızlı yükselişi yerine devrin hızlıca çakılmasını gördüm.Yarım kavrama daha az güç demek aslında, ayrıca debriyaj baskı balatasının daha erken yıpranması demek. Peki neden motor yukarda anlattığım olayda ters bir performans izliyor, gaz vermeme rağmen neden yemiyor hatta stop ediyor? Yada yarım debriyaj sırasında motor farklı bir eğilim mi gösteriyor? Çok acemice bir soru gibi gelebilir ancak olayı tartışınca net bir yanıt bulamadık 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Devir saatini izlediniz mi, yokuş yukarı 2000 dd altına düştüğünde bayılma eğlimi var.

Kalkışta devriniz 2000dd civarında ise bu yokuşun ortasında 1500 altına düşer. 

Yarım debriyajda güç aktarımı göreceli az olsa devir yüksek kaldığı için yürüyor.

Bayılma neden oluyor? Tork yetersizliğinden, yokuşun en dik yerinde maksimum tork devrinde olmanız lazım, yani en az 2000dd.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Devir saatini izlediniz mi, yokuş yukarı 2000 dd altına düştüğünde bayılma eğlimi var.

Yarım debriyajda güç aktarımı göreceli az olsa devir yüksek kaldığı için yürüyor.

Bayılma neden oluyor: Tork yetersizliğinden, yokuşun en dik yerinde maksimum tork devrinde olmanız lazım.

 

Debriyajdan çektiğimde yokuş başında 1000-1500 dd bandındaydı.Ardından hızlıca düştü 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Debriyajdan çektiğimde yokuş başında 1000-1500 dd bandındaydı.Ardından hızlıca düştü

Motor o devirlerde güçsüz yüke gelince gaz yemeyin stop ediyor. Cem abi zaten yazmış ama yarım debriyaj yapınca devir artıyor motor güçleniyor ve çıkıyor.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.