Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Powershift şanzıman Nedir ?


Dr.Mert

Önerilen Mesajlar

     Powershift olarak adlandırılan ve tam otomatik şanzıman olanağı sunan vites seçeneği III.Nesil Focus'larda da sunulmaya başlanacak.Yeni Powershift şanzıman altı ileri vites ve çift hidrolik debriyaj sayesinde tam otomatik şanzımanların rahatlığıyla vites değiştirirken düz vitesin performansını da gösteriyor. üstelik sıradan otomatik şanzımanlara göre yüzde 9 yakıt tasarrufu sağlıyor.

 

Powershift nasıl çalışıyor?

Volvo Cars ve şanzıman ortağı Getrag tarafından geliştirilen Powershift prensip olarak birbirine paralel iki düz şanzıman şeklinde çalışıyor. Powershift düz şanzımanda kullanılan teknoloji üzerine kurulu olmakla birlikte kendi tahrik millerine bağlı iki ayrı hidrolik debriyajla bu sistemden ayrılıyor. Birbirinin içinde dönen iki tahrik milinden içte olanı birinci üçüncü beşinci ve geri vitesleri kontrol ederken dışta olanı ikinci dördüncü ve altıncı viteslere kumanda ediyor. Debriyajın elektro-hidrolik kontrol ünitesi bir debriyaj kavramışken diğerinin açılmasını sağlıyor. İki debriyaj da baskı balata sistemiyle çalışıyor. Bir piston debriyaj balatalarını birbirine doğru iterek bunların oluşan sürtünmeyle birbirine kilitlenmesini sağlıyor. Böylece motor birinci viteste gücünün ve torkunun zirvesinde çalışırken ikinci vitese geçmeye hazır hale geliyor. İkinci vitese geçildiğindeyse üçüncü vites hazırlanıyor. Bu sayede güç aktarımında veya torkta herhangi bir kesinti olmazken son derece hızlı ve pürüzsüz bir şekilde vites değiştiriliyor vites değiştirme sırasında da hızlanma sürüyor.

 

Sıradan otomatik şanzımanlara göre yüzde sekiz daha az yakıt tüketimi

Vites değiştirme rahatlığı ve yüksek performansın yanında yakıt tüketimini de azaltan Powershift Volvo’nun çevreye verilen olumsuz etkilerin azaltılması konusunda yaptığı çalışmaların bir sonucu olarak ortaya çıkmış.Powershift hakkında Volvo Cars Araştırma ve Geliştirme Başkan Yardımcısı Magnus Jonsson “ölçümlerimize göre Powershift yakıt tüketimini sıradan otomatik şanzımanlara göre yüzde dokuz kadar azaltıyor bu da çevreye olumsuz etkileri azaltma yarışında önemli bir hamle” dedi.

 

Tork kaybı olmaksızın otomatik veya sıralı vites değiştirme

Powershift sürücüye,sıralı vites değiştirme imkânı da sunuyor. Ancak bu sistemde elle vites değiştirme de bile zaman veya güç kaybı olmuyor. Powershift sıradan bir otomatik şanzıman gibi tork dönüştürücüsüne hareketli dişliye ve çok sayıda hidrolik debriyaja ihtiyaç duymadığı için bu parçaların getirdiği tork kaybı da ortadan kalkıyor.

 

Güçlü dizel motorlar için en iyi seçenek

çift hidrolik debriyaj sayesinde yüksek torkları kolayca aktaran Powershift dişli oranı seçimi konusunda da sınırsız seçenek sunuyor ve bu da şanzımanı günümüzün güçlü dizel motorları için ideal tercih haline getiriyor.

 

 

Magnus Jonsson sözlerini şöyle tamamlıyor:“üstelik bu sıradan bir şanzıman değil. Düşük yakıt tüketim,i daha fazla rahatlık ve daha yüksek performans bir araya getirilemez gibi algılansa da Powershift ile bunun mümkün olduğunu kanıtlıyoruz"

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Gerçekden dizel motorlar için ideal

Eski şirket aracım DSG şanzımanlı VW caddy idi düz viteslerde debriyaj balata sorunu yaşanırken

Biz araca 1 tona kadar yük vuruyorduk zorluyorduk banamısın demiyordu üstelik çok seri ve hızlı vites değiştiriyor benim diyen pilot o hızı yakalayamaz yani

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Örnek vereyim size

Ecoboost 1.6 182 ps lik

Volvo S60 aracının 8.2 sn 0-100 verisi var..

Focus da ise manuel hali 7.9 sn :blink: Siz düşünün artık

Uşacuum biri powerhit li biri without powerhit li olsa da kıyaslasak daha iyi olma mı??

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"Car dergisine" göre Powershift şanzıman,DSG'den çok daha başarılı imiş :blink:

Derginin menşeine göre bazı markaları abartabilirler; Powershift çok iyi ama ben çoğu kez az da olsa DSG den geride kaldığını okumuştum Renault un EDC si daha da geri.

Ford Powershift ini daha da geliştirecektir tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ekonomik pazarlama stratejileri aslında bunlar. Son Car dergisi testlerine bakacak olursak Ford modelleri aslında hep 1 adım önde olarak gösteriliyor. Belki VW ile anlaşmaları bitmiştir gerçekleri yazıyorlardır. Belkide Ford ile anlaşmışlardır bilinmez. Ben fazla güvenmiyorum karşılaştırmalı testlere

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.