Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Powershift şanzıman Nedir ?


Dr.Mert

Önerilen Mesajlar

Powershift yeni birşey olmadığı gibi Volvo ile falanda doğrudan alakası yok. İlk kasa Focus ST lerde aynı tip dual clutch şanzıman var. Bunu otomatikleştirip tüm modellere yaydılar. O zamanki adı Durashift idi, bugün powershift oldu.. :yeah:

Ancak yeni birşey olmadığı gibi getrag üretimi olduğu da bir gerçek. Şu an bahsi geçen powershift ler bunun robotize edilmiş halinden başka birşey değil. Elbette dişli oranları ya da case 1.6 motor için modifikasyondan geçmiştir ancak teoride ve pratikte şanzıman aynı şanzıman.

 

 

Transmission

  • Transmission type: Getrag MT285 6-speed, close-ratio manual
  • Clutch type: Hydraulically operated with dual-mass flywheel
  • Clutch diameter: 228mm
  • 6 speed transverse transaxle in 3 shaft architecture
  • Installation length 332/322 mm with 106,2/98,25 mm bell housing depth
  • Weight (without oil) - approx. 45.5 kg
  • Oil fill - 1.7 liters
  • All gears synchronized
  • Reverse idler gear is speedgear 1st gear
  • Two piece housing
  • Cable shift system top mounted

 

Getrag MT285 General Features

The 6-speed manual transaxle is a three-shaft design with four fixed gear wheels on the input shaft and seven gear wheels on the two output shafts with a maximum input torque of 200 Nm.

 

getrag-mt285.thumb.gif.bd9aa6ce5ddd8b1d3

 

 

In conventional transmissions/transaxles an input shaft transmits the torque to an output shaft on which the gear wheels are seated. The number of gears therefore determines the length of the transmission casing.

The 6-speed manual transaxle does not require an increase in the casing length to accommodate the six gears; this is achieved by using two output shafts. Using two output shafts allows the transaxle to be significantly shorter, enabling installation in a more confined space.

The gears are divided between the two output shafts as follows:

  • Output shaft 1: first, second, fifth and sixth gear
  • Output shaft 2: third, fourth and reverse gear All gears are synchronized, including the reverse gear.

 

The gear wheels on the input shaft are fixed to the shaft. The output shafts and the input shaft are supported by roller bearings (clutch housing), sealed ball bearings are used in the transaxle housing.

The center distance between the input shaft and the differential is 187.85 mm. The transaxle weight is approximately 46 kg and the overall length is 332 mm including the clutch housing.

Gear Ratio - Twin layshaft, close-ratio gear configuration

 

 

gear-ratio.thumb.jpg.c83b836cec5c8d73581

 

 

11800206_1039539042747339_8415109289701501603_n.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu vites küçültme olayını kitapçığı okurken de anlamamıştım. hala da anlamış değilim... yokuşlarda gaza basarak vitesi küçülmesi doğru olabilir, devir yükselecek ama araç bulunduğu viteste tırmanamayınca mecburen vites küçültecek, ama düz yolda gaza sonuna kadar basarsan vites neden küçültsün ki? ayrıca bu gaza yüklenme yakıt tüketimi açısından da doğru olmaz diye düşünüyorum. dediğim gibi kitapçıkta yazanı anlayabilmiş değilim. anlayan varsa beri gelsin..

düdüt: şimdi tekrar okudum da, S modundan mı bahsediyor? o zaman yine hatalı, sürüş modu diyor, o da D'dir. ayrıca +/- tuşlardan hiç bahsetmemiş.. çırpındıkça batıyorum. :yeah:

Alperen G. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tam gaz yapmak demek ben çok daha hızlı gitmek istiyorum lütfen beni yüksek tork ve beygir'e daha erken ulaştır (yani vites düşür) devir bandım sona erdiğinde yükseltirsin demek oluyor..

düz yolda tam gaz yaparsanız :D Diyelimki araç solluyorsunuz bir baktın karşıdan araba geliyor :yeah: işte bu zamanlarda kullanmak için

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tam gaz yapmak demek ben çok daha hızlı gitmek istiyorum lütfen beni yüksek tork ve beygir'e daha erken ulaştır (yani vites düşür) devir bandım sona erdiğinde yükseltirsin demek oluyor..

düz yolda tam gaz yaparsanız :D Diyelimki araç solluyorsunuz bir baktın karşıdan araba geliyor :D işte bu zamanlarda kullanmak için

wohoooo... araba konusundaki cehaletimle sizleri ezebilirim :dont:

açıklama yeterince aydınlatıcı :yeah:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.