Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboosta Lpg Takılması ?


Faruk Çevik

Önerilen Mesajlar

Geçen gün Anamur sanayisine arkadaşın 2000 model polosuna LPG taktırmak için Zavoli bayiisine gittik .Oradaki her şeyi yaparım diyen usta Zavoli LPG kitlerle birlikte her araca takılır dedi.Senin araç 8 ltden aşağıya yakmaz dedi. Gel tüp taktır dedi. Ben de ne anlatıyon dayı sen dedim güldüm geçtim :) Takılsa bile LPG taktırmam dedim. Ancak aklıma takıldı. Bu konuyla ilgili bilgisi olan varmı ? Ben takılmıyor diye biliyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj


Bu konu, "Focus GarajıFocus IIISorular ve Sorunlar" kategorisinden "Otomobiller HakkındaYakıt ve Lpg Konuları" kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

 

 

-----------------

 

Takılmıyor.Bunun sorgulamaları ve güncelliği için lütfen LPG şirketlerinin sitelerine bakınız.

Örneğin BRC'de ki LDI'yı takip edebilirsiniz.

 

Tüketim olarak uslu kullanılırsa 7.0 litreyi geçmesi mümkün değil. İstanbul için bile 7.5 lt'lerden bahsediyoruz ki bu değer 1.6 kardeşlerine göre çok iyidir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim bildiğim teknik olarak direkt püskürtmeli motorlara uygun sistemler BRC, Prins ve Vialle tarafından geliştirildi.

EB için özellikle durum nedir bilmiyorum.

Yurt dışında taltıranlar var.

Fiyatların da Türkiye'de 4.000-6.000 TL arasında belirtildiğini duydum.

1.0 EB henüz çok yeni bir motor, şu sıralarda LPG sistemine dönüştürmek bayağı macerayı sevmek demek olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O usta(cık) acaba ecoboost motorun ne olduğunu biliyormuymuş ?

 

Böylelerine sinir oluyorum ya. Bilip bilmeden yok şunu yakar yok her türlü uyar. 3 kuruş para kazanmak için mındar edecekler motoru.

 

Hadi biz işin içindeyiz forumdan ordan burdan bir şekilde bilgileniyoruz.

 

Peki ya bilgisi olmayan vatandaşlar ne olacak ? Mağduriyeti kim karşılayacak ondan sonra ? Düzgün esnaf kalmadı artık ya

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim bildiğim teknik olarak direkt püskürtmeli motorlara uygun sistemler BRC, Prins ve Vialle tarafından geliştirildi.

EB için özellikle durum nedir bilmiyorum.

Yurt dışında taltıranlar var.

Fiyatların da Türkiye'de 4.000-6.000 TL arasında belirtildiğini duydum.

1.0 EB henüz çok yeni bir motor, şu sıralarda LPG sistemine dönüştürmek bayağı macerayı sevmek demek olur.

4-6 bin lira verene kadar ecoboostun üstüne, 4-6 bin  daha versek dizel alırız zaten .Dizel dururken 4-6 bin verip lpg takmanın bir mantığı olmaz sanırım .ama 2bin lira falan olsa o zaman belki mantıklı olabilir .Verdiğimiz parayıda çıkarmak için en az 50-60 bin km yol yapmamız lazım birde lpg ye zam gelirse ileride (benzine göre daha fazla zam)  o zaman işte 70-80 bin km yapmamız gerekebilir.(Tabi bu km ler 5-6 bin lpg ye verip birde lpg nin 3 tl gibi rakamları görmesi durumunda yapılacak km dir) Macera değilde kişinin arabasını sevmemesi gibi bir şeydir :)

O usta(cık) acaba ecoboost motorun ne olduğunu biliyormuymuş ?

 

Böylelerine sinir oluyorum ya. Bilip bilmeden yok şunu yakar yok her türlü uyar. 3 kuruş para kazanmak için mındar edecekler motoru.

 

Hadi biz işin içindeyiz forumdan ordan burdan bir şekilde bilgileniyoruz.

 

Peki ya bilgisi olmayan vatandaşlar ne olacak ? Mağduriyeti kim karşılayacak ondan sonra ? Düzgün esnaf kalmadı artık ya

Bilgisi olmayan vatandaşta herşeye balıklama atlamayacak araştıracak ,düşünecek ,sorup soruşturacak .Zaten bir iş düşünmeden yapılırsa bunun sonucunu kişi çeker.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4-6 bin lira verene kadar ecoboostun üstüne, 4-6 bin  daha versek dizel alırız zaten .Dizel dururken 4-6 bin verip lpg takmanın bir mantığı olmaz sanırım .ama 2bin lira falan olsa o zaman belki mantıklı olabilir .

 

Bu arada hatırlatma; Tdci ile 1.0 Eb arasında tam 10 bin tl fark var (1.6 ti-vct ile 11 bin) hadi tdci indirimleriyle 9 olsun, bunun 5 bin'den sonrası tamamen ülke işgüzarlığı... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu arada hatırlatma; Tdci ile 1.0 Eb arasında tam 10 bin tl fark var (1.6 ti-vct ile 11 bin) hadi tdci indirimleriyle 9 olsun, bunun 5 bin'den sonrası tamamen ülke işgüzarlığı... 

 

hem ülke işgüzarlığı , hemde tüketici davranışları , senede 10 000 km yapan bile dizele yönelince :)  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hem ülke işgüzarlığı , hemde tüketici davranışları , senede 10 000 km yapan bile dizele yönelince :)

Bu şu anda köşesinden bucağından sorgulanan bir eğilim...

Dizel bence hak etmediği bir tepe noktasını yaşıyor.

Ancak gerek benzinlilerde verimliliğin artışı, gerek fiyat farkının azalması tahtını kısa-orta vadede sarsacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Faruk bey torbolu sistemlerde şuan tsi motorlar üzerinde çalışmalar var hatta BRC yaptı ve denemeleri sürmektedir ancak fiyatları ilk çıktığında 4000-5000 arası idi şuan 3000-3500 civarında yinede pahalı bence birde LPG düşünüyorsanız   ya 1.6 atmosferik alacaksınız yada Yakup beyin hesabındaki gibi LPG ye vereceğiniz farkı dizele verip bineceksiniz bence  de usta güzel sallamış fantaziye gerek yok 


Cem hocam birde size özelden mesaj attım görmediniz herhalde 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizel satarkende daha pahalıya satildigi icin karlı. .İster 10bin ister5bin yapsin..dizeli satarkende daha yüksek fiyata satiyoruz..2. El focus benzinli ile dizel arasinda 5-10bin lira fiyat farkı var..kişi eger ekonomiyi dusunuyorsa yılda 10binde yapsa yine karlidir...alırken verdigi fazla parayı satarkende alir..ama kisi eğer yılda 8-10bin km yol yapiyorsa en mantıklısi 10bin lira daha ucuza 1.0 ecoboost gibi benzinli motorlardir .dizel de satarken pahalıya satıldığı için yinede tercih edilebilir

Artık 1.0 da gerek var mı ki??

1.0 ecoboost benzinde 30 kuruş yakiyorsa eger tupte de 20-22 kuruş yakar. ..tabi bi motora lpg taktirmak pek mantıklı bir is değil,zaten takıldıgida şüpheli!
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Usta sallamış muhtemelen. Yapılıyorsa bile işini bilen birine gitmek lazım. 

 

 

 

@Faruk Çevik,

 

Aracınız 1.0eb mi? TDCİ'mı? Profilde TDCİ yazılı.  

Engin Bey eski aracım 2006 TDCI idi onu sattım 1.0 EB aldım fakat elime ulaşmadı daha bekliyorum.

O usta(cık) acaba ecoboost motorun ne olduğunu biliyormuymuş ?

 

Böylelerine sinir oluyorum ya. Bilip bilmeden yok şunu yakar yok her türlü uyar. 3 kuruş para kazanmak için mındar edecekler motoru.

 

Hadi biz işin içindeyiz forumdan ordan burdan bir şekilde bilgileniyoruz.

 

Peki ya bilgisi olmayan vatandaşlar ne olacak ? Mağduriyeti kim karşılayacak ondan sonra ? Düzgün esnaf kalmadı artık ya

aynen dediğiniz gibi.Sanayideki  ustalar ellerinde ne varsa onu satmak ve para kazanmak için yaptıkları işi sattıkları ürünü övüp duruyorlar.Zaten LPG ve diel düşünmediğim için 1.0 Ecoboosta yöneldim şimdi kalkıp ona yönelirsem saçma olur.Zaten takılsada düşünmem taktırmayı...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.