Emrah Karaalan Oluşturma zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ağustos 25, 2013 Arkadaşlar 3 yıldır focus 2 kullanıyordum taki satana kadar. Aracımı kullanırken bir standardım yoktu yetkili servis olsun ustalar olsun hep sorardım öğrenmek için. Bu yüzden düşük hız yüksek vites diyen oldu kullandım. 2000 deviri geçme dediler öyle kullandım. Kırmızı ışığı uzaklık ne olsun görüdkten sonra kesinlikle gaza basma dediler öyle kullandım. Yani hiçbir zaman bir standardım olmadı olamadı. Şimdi forumu okuyorumda focus 3 almanın arifesinde iken 6. vites kullanımından bahsediliyor. Alacağım araç 1.0 Ecoboost 125ps ve HB modeli fakat model olarak sedan modelinede kayabilirim. Bu kardeşinizi nasıl kullanmam gerektiği hususunda bilgilendirebilirmisiniz acaba ekonomik sürüş açısından. Selamlar.. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Yol bilgisayarında Ok'lar çıkıyor aşağı ve yukarı olarak bunlara uymanız kafidir.Başkalarını dinlemeye gerek yok pek. Her motor kendi karakterine sahip çok tecrübe etmeden kağıt üstündeki verilere bakıp tavsiye etmek de hatalı olabilir bu sebeple gözünüz ekranda olsun zamanla alışacaksınız zaten bakmazsınız ardından.. Hayırlı Olsun Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Vites oranları araçların kitapçıklarında yazar, kitapçığı yoksa aracınızın internetten temin edebilirsiniz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Araç zaten yapman gerekenler için yönlendirir seni.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emrah Karaalan Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Araç zaten yapman gerekenler için yönlendirir seni.. Öyle umuyorum zaten. Sürekli ekrana bakmak zorunda kalmadan umarım kısa sürede alışırım sürüş tekniğine.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Öyle umuyorum zaten. Sürekli ekrana bakmak zorunda kalmadan umarım kısa sürede alışırım sürüş tekniğine.. Koltuğu sırtını iyi kavradığından ekrana da yola da gayet iyi hakim olursun. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
O. Fatih Yurter Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Alıştıkça öğrenilir, bence göstergeyi öyle takip etmek hem insanı yorar hem dikkati dağıtır sıkılırım yani şahsen Anlık tüketim değerleri izlenilebilir düz yolda eğim çıkılmadıktan sonra 1200 devirde gitmenin bi sakıncası yok eğim olursa bir düşük vitesten daha çok yakıyor arabayı tanımak lazım bunuda sizin yapmanız lazım ben anlatmayı beceremedim pek kolay gelsin Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bekir B. Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Kısa sürede alışırsınız kolay gelsin... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Sabri Özer Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Hic bakma o ekrana motor sesine gore ekonomikmi performanslimi kullanicaksin ona gore degistir Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Renki ekranda yola bakarkende farkediliyor farklı bir renkte olduğundan. Tetris ekranlarında direk bakmak gerekiyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Ekonomik kullanmak kolaydır, ama performansı ekonomik olarak sağlamak zordur. Neyse kelime oyunlarına girmeden bir kaç öneride bulunayım. 1.0 EB motoru 1000-2500 dd arasında kullanırsanız azami ekonomi sağlarsınız. Zaten vites değiştirme göstergesi de 2000 dd'yı biraz aştığınız zaman uyarı vermektedir. Kaba bir ifade ile araba hareket eder etmez 2, 30 km/h ile 3, 40 km/h ile 4 ve 50 km/h ile beşinci vitesi seçmek bir kural olarak benimsenebilir. Hızlanma sürecinde de yukarıdaki vites değiştirme koşullarına uyarak gaz pedalına 2/3-3/4 arası basıp bir an önce seyir hızına çıkmanızı öneririm. Geçmişte kullandığım "gaz pedalının altında yumurta var gibi kullanın" ifadesini okuduklarım ve buna yönelik yaptığım denemeler sonucunda revize ettim. Şimdiki sloganım "çabuk hızlan ve bir an önce aracı kendi akışına bırak". Trafiği dikkatli izleyerek en az fren yapacak şekilde kullanmayı ("öngörülü" olarak da tanımlanıyor) hedeflemek lazım. Söz gelimi önünüzde trafik engeli varsa (ışık, tıkanıklık vb.) oraya herkesten önce varmak yerine arabayı en üst viteste kendi akışına bırakarak ulaşmayı hedefleyin. Özellikle meyilleri ve trafik durumunu dikkate alarak olabildiğince aracı kendi akışına bırakın, fazla hızlanmaya çalışmayın. Hızınızı korumak için arada kısa fakat güçlü dokunuşlarla gaz verin. Lastik havalarını kontrol edin, önerilenin altında gitmeyin. Aynı şekilde araçta gereksiz yük taşımayın. 50-80 km/h hıza kadar serinlemek için etkili olacaksa açık camı kullanın, klima fazla yakmanıza neden olur, ancak bu hızlara ulaştığınızda camları kapatıp klimaya geçin hava direncini düşürmek için (hız aralığının değişkenliği aracın aerodinamik özelliklerine bağlı) Sonuçta ekonomik kullanma herşeyden önce eğitim, alışkanlık ve sabır işidir. Trafikte sinirleriniz alınmış halde seyrediyor olmanızı gerektirir. Yazdıklarımı uygulayarak daha iyi kavrarsınız. Kolay gelsin... 7 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Redlin diye tabir edilen kırmızı çizgide veya o çizgiye yakın uzun süreli gitmediğiniz ve arabayı boğmadığınız sürece aşırı fark edeceğini zannetmiyorum ben. Turbo araçta dikkat edilmesi gerekenleri daha önce konuştuk, en basiti araba rölanti devrine dönmeden kontak kapatmayın. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Redlin diye tabir edilen kırmızı çizgide veya o çizgiye yakın uzun süreli gitmediğiniz ve arabayı boğmadığınız sürece aşırı fark edeceğini zannetmiyorum ben. Turbo araçta dikkat edilmesi gerekenleri daha önce konuştuk, en basiti araba rölanti devrine dönmeden kontak kapatmayın. Dizel değil bu uşağım Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Redlin diye tabir edilen kırmızı çizgide veya o çizgiye yakın uzun süreli gitmediğiniz ve arabayı boğmadığınız sürece aşırı fark edeceğini zannetmiyorum ben. Ortalama %15-20, az mı çok mu sen karar ver... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Dizel değil bu uşağım Boğulma gibi olayların benzinlide olmadığını söylediğini varsayıyorum haklısın Ortalama %15-20, az mı çok mu sen karar ver... Abi ekonomi açısından söylüyorsanız siz de haklısınız, ben motor ömrü açısından bakmaya çalışmıştım Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap