Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2013 Boğulma gibi olayların benzinlide olmadığını söylediğini varsayıyorum haklısın Abi ekonomi açısından söylüyorsanız siz de haklısınız, ben motor ömrü açısından bakmaya çalışmıştım Ben de Cem abi de ekonomi sandık 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emrah Karaalan Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Peki dostlar ilk motoru çalıştırdığımızda beklemek durumu geçerlimi eskisi gibi yoksa çalıştırıp vitese atıp gitmemizde sorun yaşarmıyız tüketim açısından. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Peki dostlar ilk motoru çalıştırdığımızda beklemek durumu geçerlimi eskisi gibi yoksa çalıştırıp vitese atıp gitmemizde sorun yaşarmıyız tüketim açısından. Daha çok motorun ömrü açısından , ilk çalıştırdığınızda 30 saniye beklemek daha iyi olucaktır ve kışın bu süre biraz daha uzayabilir.. Bu da yanlış bilinen doğrulardan. Motorun ilk çalıştırma esnasındaki sorunu soğuk nedeniyle yağın kalın olması ve verimli bir yağ filmi oluşturamaması. Nasıl düzelir? Yağ ısınınca... Yağ nasıl ısınır? Motor ısınınca... Motor nasıl ısınır? Silindirdeki patlamaların yaydığı ısı ile, bu patlamalar ne kadar güçlü olursa ısınma süresi o kadar kısa, kötü yağlanma o kadar az olur. Güçlü patlama da motora yük binince olur. Hikayeyi keselim: Motor çalıştırdığınızda rölanti tutuyor ve rahat gaz yiyorsa, 2000-2500 dd aşmayarak vites değiştirmek koşulu ile hemen, tekrar ediyorum: hemen, hareket edebilirsiniz. Yüksek devirden kaçının yeter. Rölantide 5 dakikada ısınacak motor aynı duruma yük binince 20-30 saniyede gelir. Motorunuzun uzun ömürlü olmasını arzuluyorsanız böyle yapın. Eksi 20 derecelerde iseniz belki bir 10-15 saniye beklenebilir, dediğim gibi düzgün rölanti ve gaz tepkimesine anlamlı cevap en önemli kriter. Yine de durduğunu yerde ısıtmayı düşünüyorsanız kaş yapayım derken göz çıkartıyorsunuz demektir. Ve bu tartışmalı bir konu değildir, sadece yanlış bilinir! 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
cem aksoy Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 1/4 gaz açıklığı diye bir tabir vardı. motor diagramlarına göre ekonomik yakıt tüketimi ve o oranda performans sağlayan pedal oranı. yani gaza dörtte biri kadar basılmalı. yüksek viteslerde muhakkak cutoff larla ilerlenmeli. her yokuş aşağı veya trafik ışığı bir fırsat. her araç muhakkak ki 30 sn ye kadar ısıtılmalı. kkarterde toplanan yağ, silindir ve motor elemanlarına bu süre içinde ulaşabilir. kışında 1 dk. turbolu araçlar uzun yoldan geldikten sonra en fazla 1 dk rolantide bırakılıp sonra stop edilmeli. birde ekonomi denilince yakıt fiyatlarından dolayı ne yaparsam yapayım artık ekonomi olmuyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 her araç muhakkak ki 30 sn ye kadar ısıtılmalı. kkarterde toplanan yağ, silindir ve motor elemanlarına bu süre içinde ulaşabilir. kışında 1 dk.turbolu araçlar uzun yoldan geldikten sonra en fazla 1 dk rolantide bırakılıp sonra stop edilmeli. birde ekonomi denilince yakıt fiyatlarından dolayı ne yaparsam yapayım artık ekonomi olmuyor. İlk paragraf yanlış bilgi, ikincisi doğru Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 (düzenlendi) kontağı açarım, göstergeler sönmeye başlayınca marşa basarım(soğuklarda özellikle böyle yapın), sonra kemerimi takarım bu arada motor 15 sn kadar rölantide çalışmış olur. yola çıkarım. stop ederken de araç tamamen durmalı zaten hemen rölanti devrine düşüyor durunca. vites değişimine gelince yukarıda yazılmış herşey sadece tırmanışlarda yb ok larını çok dikkate alma.. varsın 1 vites aşağı olsun devir yüksek. tırmanırken yukarı ok çıkıyor vites atınca araç çekişten düşüyor ve toparlanması için turbodan ses gelerek yükleniyor araba. çekmiyor değil ama neden zorlansın ki 2000 devirle tırmanacağına 2500 devirle tırmanırsınız. yaz tatili izlenimlerimi yazacağım; okursunuz. 1.0 çekmez diye düşünmeyin, çekişi harika. araç düz yolda kasisler öncesinde çok yavaşlarsa debriyaja basarsanız, atlarken yola 2 ile devam etmek zor olabiliyor. boşta üstünden geçerseniz 1 le devam etmek gerekiyor. yada 2. vitesin devrini iyi ayarlamak. yada kasise girmeden 2 ye düşüp 20-30 km/s ile sürerek geçin, boşa hiç almayın birde ilk 3000 km de 2250 devirde vites atıp 1750 devirde sürün, sonra 2000 de vites, 1500-1600 de sürüş yaparsınız. motoru açacağım diye de zorlamayın aksine ilk 1500 km de zorlanmaması gerektiği kılavuzda yazıyor. aracı almadan kılavuzu indirip okuyabilirsiniz. Ağustos 26, 2013 Mehmet Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
cem aksoy Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 (düzenlendi) İlk paragraf yanlış bilgi, ikincisi doğru bizim bu bilgilerin üzerinden bayağı bir süre geçti 20 yıla yaklaştı. tabi benzinli araçlarda karbüratör kalktı birçok şey değişti, komple elekronik yada mekatronik oldu. şayet yanlış olanın 1/4 gaz açıklığınu diyorsanız karbüratörlü araçlar için tamamıyla doğru. emiş kapış kısımları. ancak tam hatırlayamadığım motor güç verim ve tüketim diyagramlarında nasıl olduğu idi. genel olarak hatırladığım hem dizel hemde benzinli araçlarda belirli devirlerde emme ,yanma ve egsoz zamanları en ideal süreye sahip olması nedeniyle optimal güç ve tüketim neticelerini vermektedir. ne kadar çok süre okadar çok verim. şimdiki zamanın araçlarının bir çoğunda değişken zamanlamalı kam mili teknolojisi var kısmende olsa yüksek devirlerde bu süreler çok kısalmıyor. ancak ne yapılırsa yapılsın fiziksel olarak 1 tam devrin zamanı kısalyor buda verimi ve ekonomiyi etkiliyor. bilgileri daha yeni olan arkadaşlar bu bilgiyi teyidd ederlerse sevinirim. Ağustos 26, 2013 cem aksoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Adaş mesajımda neye yanlış dediğimi alıntılaım. Bir adhezyon özelliği nedeniyle yüzeyler asla yağdan arınmış olmaz İki yağ pompasının yağ basması 30 saniye falan sürmez Üç velevki öyle olsa bile yola çıktığında yağ pompası daha da verimli çalışı Dört yağ pompası ne kadar basarsa bassın yağ ideal çalışma ısısına gelmeden etkili bir koruyucu tabaka oluşturmaz Beş motor yola çıktığında daha çabuk ısınır, bu da yağın daha hızlı etkin ısıya ulaşması anlamına gelir. Yineliyorun, boşuna beklemeyin, motora zarar vermeyin. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Onur Sezgin Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Çalıştıktan sonra ilk hareketin ileri ya da geri olması fark eder mi ? Etmemesi gerekir sanırım galiba herhalde ... Başlığı okurken bir anda bunu sormak geldi aklıma.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
cem aksoy Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Adaş mesajımda neye yanlış dediğimi alıntılaım. Bir adhezyon özelliği nedeniyle yüzeyler asla yağdan arınmış olmaz İki yağ pompasının yağ basması 30 saniye falan sürmez Üç velevki öyle olsa bile yola çıktığında yağ pompası daha da verimli çalışı Dört yağ pompası ne kadar basarsa bassın yağ ideal çalışma ısısına gelmeden etkili bir koruyucu tabaka oluşturmaz Beş motor yola çıktığında daha çabuk ısınır, bu da yağın daha hızlı etkin ısıya ulaşması anlamına gelir. Yineliyorun, boşuna beklemeyin, motora zarar vermeyin. Adaş mesajımda neye yanlış dediğimi alıntılaım Bir adhezyon özelliği nedeniyle yüzeyler asla yağdan arınmış olmaz İki yağ pompasının yağ basması 30 saniye falan sürmez Üç velevki öyle olsa bile yola çıktığında yağ pompası daha da verimli çalışı Dört yağ pompası ne kadar basarsa bassın yağ ideal çalışma ısısına gelmeden etkili bir koruyucu tabaka oluşturmaz Beş motor yola çıktığında daha çabuk ısınır, bu da yağın daha hızlı etkin ısıya ulaşması anlamına gelir. Yineliyorun, boşuna beklemeyin, motora zarar vermeyin. paragraflarda bir yanlış anlaşılma olmuşyanlış paragrafa cevap vermişiz. üstad benimde dediğim 30 saniyeye kadar. bazıları marşa basar basmaz vitese takıp yallah. muhakkakki yağ silindirler de bulaşıp kalıyor. ancak bu bir f,lm tabakası oluştururmu oluşturmazmı bunu bir araştırmak lazım. bununla birlikte yağ segmanlarından kompresyon segmanlarına bir yağ akışı olması gerekir ki buda yağ segmanlarının pistona oturduğu yuvadan yukarıya doğru yağ parçaları bir nevi pompalanır. bunun için yağın eser miktardan ziyade akış sürekliliğini sağlıyacak ölçüde pistona bulaşması gerekir. yağ pompalarına gelince zaten bunlar hareketi motordan aldığı için son derece güçlüdür ve gerçektende bir kaç sn içinde yağı motorun içine sıvarlar.netice itibari ile süreleri açarsak kış mevsiminde en fazla 1 dk diğer mevsimlerde havanın durumuna göre (mesela yazın 10-20 sn gibi, mart don çeken gecelerin sabahında 20-30 sn gibi)30 sn ye kadar motor ısıtılır.sanırım şimdi doğru olmuştur. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2013 (düzenlendi) Bıkmadan yeniden yazacağım bütün yazdıkların yürüyen motorda da gerçekleştiği için ARAÇ RÖLANTİ TUTMUŞ VE GAZ TEPKİMESİ DOĞALSA DEVİRE DİKKAT EDİLEREK B E K L E M E D E N YALLAH YOLA KOYULABİLİRİZ. Isınma ve yağlanma yola çıktığınızda daha çabuk olacaktır. İsteyen istediğini yapsın, doğrusu budur. Kaynakça çok da bana inanmıyorsanız şununla başlayın: http://www.thehcf.org/antiidlingprimer.html Bir de İngilizcesi iyi olanlar için rölanti konusunda çok kapsamlı bir çalışma da burada: http://www.edf.org/sites/default/files/9236_Idling_Nowhere_2009.pdf Ağustos 26, 2013 Cem Boneval tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap