Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Eylül 20, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 20, 2013 aracım 4400 km de daha motor tam randımanına varmamış olabilirmi bilmiyorum. sıfırlayıp hıza baktım depoyu tekrar doldururken 70 km/s gösteriyordu. 314 km nin 30-40 km si kayseri şehir içi. hız sabitleyici yokuşlarda sanki aynı hızda tutmak için fazla yakıt harcatıyor sanki. çünkü yokuşlarda yb 9-10 L yi gösteriyordu.... tabi ki hs hızı sabit tutmak için her zaman tüketir. mesela bazı inişlerde aracın hızı artar yakıt 0 dır. bazı inişlerde araçlar yavaşlar hs bunu sabit tutmak için inişte bile 2-3 lt aralığında tüketebiliyor. o yüzden bazı inişlerde "cancel" tuşuna dokunmak lazım..tırmanışta aynı şekilde. tırmanırken yolun sonunda dönüş varsa zaten yavaşlayacaksanız son ana kadar hs yi kullanmak fazla tüketim oluyor. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Mehmet USLU Yanıtlama zamanı: Eylül 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 20, 2013 Ben rampa çıkışlarında hız sabitleyiciyi devre dışı bırakıyorum. Özellikle rampa uzun ise gaza belli bir miktarda basıyorum az da olsa yavaşlamasına izin veriyorum. Aslında bu kadar kasmaya ne gerek var diye düşünülebilir ama yol bilgisayarı ortalama tüketimde ise ortalamanın artmaması için ister istemez gazı hafifletiyorum. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Burak Koç Yanıtlama zamanı: Ekim 22, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 22, 2013 Arabam 4000 km.de full depoyla mersin istanbul otobanında 750 km yol aldım bence süper..ilk bakımdan sonra dahada iyi olur bu değer diye düşünüyorum.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 22, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 22, 2013 Arabam 4000 km.de full depoyla mersin istanbul otobanında 750 km yol aldım bence süper..ilk bakımdan sonra dahada iyi olur bu değer diye düşünüyorum.. Ortalama tuketim kaci gosteriyordu. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Burak Koç Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2013 yanılmıyorsam 5.7 civarındaydı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Gürkan Yanıtlama zamanı: Ekim 31, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 31, 2013 performans olarak 1.0 eb mi iyi yoksa 1.6 tdci 110 hp mi iyi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 31, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 31, 2013 performans olarak 1.0 eb mi iyi yoksa 1.6 tdci 110 hp mi iyi Ne performans'ı aracın teknik verileri sitemizde mevcut. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murathan Özdemir Yanıtlama zamanı: Ekim 31, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 31, 2013 Full depo 95 oktan benzin Litre fiyatı: 4.80 55* 4.8 = 268 lira Ankara Bursa 400 km Bursa İzmir 335 km Toplam 735 km Ortalama tüketim 5.2 Kalan menzil 212 km Yaklaşık 25 krş kilometrede Araç kullanımı: olabildiğince sakin, hız sınırlarını çerçevesinde kullandım... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Gürkan Yanıtlama zamanı: Kasım 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 1, 2013 Aynı veriler fordun sitesindede var sadece görüş almak için sordum Aynı veriler fordun sitesindede var sadece görüş almak için sordum Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 1, 2013 Aynı veriler fordun sitesindede var sadece görüş almak için sordumAynı veriler fordun sitesindede var sadece görüş almak için sordum Bu konu daha önce de tartışıldı, benzinli motor yüksek devir çevirebildiği için daha az vites değişimi sayesinde sıfırdan kalkışta burun farkı ile öne geçer, ancak trafikte ya da virajlı yokuş yukarı yollarda dizel yüksek torku nedeniyle orta devirlerde daha atak olur ve bu sefer önde gitmeyi beceren o olur. Farklar çok belirgin değildir, anlık gecikme veya dalgınlıklar veya sürücü ustalık eksikliği önde gideni değiştirebiir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Karayılmaz Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2014 Arabam 4000 km.de full depoyla mersin istanbul otobanında 750 km yol aldım bence süper..ilk bakımdan sonra dahada iyi olur bu değer diye düşünüyorum.. ort hız neydı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mesut Özbek Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2014 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar. Bende yeni bir kullanıcı olarak izlenimlerimi aktarmak istiyorum. Aracım focus 1.0 titanium sedan smart. Aracı 03.01.2014 tarihinde Yalova'dan aldım ve araçla 1600 km yol yaptım. ( Yalova- Kocaeli- Ankara- Aksaray- Adana- Urfa - Diyarbakır- Batman) Araç 0 km olduğu için motoru çok yormadan ve yüksek süratlere çıkmadan kullanmaya çalıştım. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki 1.0 motor bu uzun yolculuktan sonra benden tam puan aldı. Performans ve çekiş çok iyi. Düşük devirlerde bile aracın yüksek torkunu hissediyorsunuz. Ses yalıtımı bence gayet iyi. Koltuklar da bence çok rahat ve yormuyor. Koltuk sizi sarıyor ve bel desteği falan memnun edici. Yakıt konusuna gelince: 1600 km şehirlerarası yolda ortalama 110-120 km hızla (çoğu otobanda) 450 liralık yakıt harcadım.(Depoyu kalkış noktası olan Yalova-Çiftlikköy de doldurdum ve varış noktam olan Batman da yine fulleyip toplam harcadığım yakıtı hesapladım). Benzinin litresini de ortalama 5 liradan aldım opet bayilerinden. Yani bence araç kesinlikle lpg derdiyle uğraşmak istemeyenler için mükemmel seçim.Tek dikkat etmeniz gereken yüksek devirlerde düşük viteslerde kullanmamak.Aslında hangi araç olursa olsun eğer devirsiz kullanırsanız çok yakarsınız. Gerçi ben vites değişim göstergelerine çokta uymadım.Mesela 2. vitesten sonrası için ortalama 2000 devir de vites yükseltmemi istese de araç ben genelde 2500 lerde vites arttırdım. Özellikle bu konuda benim de kafamdaki soru işaretlerini giderdi. Ben zaten eski aracım 2004 corolla ile şehirlerarası 250 km yolu 70 liraya gidiyordum.(lpg fiyatları için kasım 2013 fiyatlarını baz alınız) Bunun içinde aracın lpg ye geçmeden önce yaktığı benzin, lpg montaj maliyeti( ki bu da ortalama 1500-2000 liradır) , ruhsata işlenmesi, yıllık lpg bakım masrafları ( gaz filtre değişimleri , enjektör vb) ve 1.6 motor bir aracın taşıt vergisinin ortalama 300 lira daha yüksek olması yok tabi. Tüm bunları da ortalama lpg tüketim maliyetine dahil edince inanın 1.0 motor lpg ye oranla çok daha mantıklı. Ve tabi ki lpg montajıyla bagaj hacminin küçülmesi, aracın garantı dışında kalması ve rölanti ayarının bozulmasından tutunda motor arıza uyarı lambasının yanmasına kadar tüm can sıkıcı durumlardan da kurtuluyorsunuz 1.0 eco boost motorla. Kafama takılan tek sorun şu auto start- stop meselesi . Şöyle izah edeyim; araçla Yalova 'dan gelirken akşam saatlerinde Ankara ya vardım ve trafiğin çok yoğun olduğu saatlerde şehre girdim. Önümdeki araçlar her durduğunda 3-5 saniye bile olsa vitesi boşa aldığımda start stop devreye girdi. Yani nerdeyse 100 metre ilerlediğimde aracın 10- 15 kez start stop özelliği devreye girdi. Bence bu tasarruftan çok zarar verir araca. Motoru her çalıştırdığımda bu özelliğini kapatmayı da unutuyorum. Buna da sanırım alışacağım zamanla. Neyse kısaca aracımdan çok memnunum ve kesinlikle tavsiye ederim düşünen arkadaşlar. Selamlar. Ocak 5, 2014 Mesut Özbek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2014 Yani nerdeyse 100 metre ilerlediğimde aracın 10- 15 kez start stop özelliği devreye girdi. Bence bu tasarruftan çok zarar verir araca. Motoru her çalıştırdığımda bu özelliğini kapatmayı da unutuyorum. Öğretmenim unutsanız bile sıklaştığında kapatmanız mümkün Hayırlı Olsun Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mesut Özbek Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2014 Öğretmenim unutsanız bile sıklaştığında kapatmanız mümkün Hayırlı Olsun Saol kardeş. Yani araç hareket halindeyken on-off yapabiliyor muyuz ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2014 Saol kardeş. Yani araç hareket halindeyken on-off yapabiliyor muyuz ? Evet efendim Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap