Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Otomobillerimiz Kışa Hazırmı ?


Önerilen Mesajlar

Malum artık Eylül ayına girdik. Havalar henüz sıcak olsada kış mevsiminin gelmesi pek uzak değil. Peki araçlarımız kışa hazırmı ?

 

Kış mevsimi öncesi aracımıza neler yapmalıyız ?

 

En önemli olan husus;

 

Lastikler.

 

Lastiklerimiz aracımızı yola bağlayan tek unsur. Dolayısıyla canımızın ve malımızın güvenliğini en başta lastiklerimize emanet ediyoruz.

 

Lastiklerimizin diş derinliğini kontrol etmeliyiz. Lastik diş derinliğimiz en az 1,6 MM olmalıdır. Tabi bence bu sınırda olan lastikler de değiştirilmelidir.

 

Aracımızda kış lastiği kullanmak önemli bir ayrıntı. Bulunduğumuz bölgenin iklimi çok sert olmayabilir. Ancak kış lastiği sadece karda kullanılmak için üretilmemiştir.

 

Yaz lastikleri. Hava 7 derecenin altına düştüğünde tutunma güçlerini önemli oranda yitirir. Bunun anlamı daha kötü yol tutuş, daha uzun fren mesafesi, kalkışlarda traction problemleri demektir. Ayrıca yaz lastiklerinin malzemesi 7+ derecenin üzerinde kullanılmaya uygun kauçuk ve katkılardan oluştuğu için kış mevsiminde yaz lastiği kullanmanın lastik ömrüne çok daha fazla zararı vardır (aynı şekilde yazın kış lastiği kullanmanında kış lastiği ömrüne çok daha fazla  zararı vardır)

 

Bir otomobilin 2 takım lastiğe sahip olması aslında maliyetli gibi gözükse de uzun vadede aslında daha karlı olduğu bir gerçektir.

Eğer otomobillerimize lastik alacaksak kış lastiği almamız daha mantıklı bir seçenek olacaktır.

 

Frenler.

 

Fren balata ve disklerimizi kontrol ettirmeli aşınmış ise değiştirmeliyiz. Tornalanmış fren diski kullanmamalıyız. Tornalanmış fren diski ekstra olarak inceldiğinden dolayı; Kışın uzun süreli sürüşler sonucu ısındığında. Yağışlı hava ve su birikintilerinden gelen sular incelmiş olan diskin yamulmasına sebebiyet verecektir. Buda pedalda rahatsız edici titreme yapacaktır. Ve yamulmadan dolayı fren performansımızda düşecektir.

 

Ayrıca fren hidrolik yağınıda kontrol edip eksik olmamasına özen göstermeliyiz. Emniyet olarak maksimum 2 senede bir fren hidrolik yağını değiştirmekte faydalıdır.

 

Farlar.

 

Far ampullerimizi kontrol etmeliyiz patlak olanları değiştirmeliyiz. Kullanma kılavuzunda yazandan daha yüksek wattlı ampül kullanmamalıyız.

 

Far ayarlarımızı kontrol ettirmeliyiz.

 

Kesinlikle ve kesinlikle merceksiz fara xenon ampul takmamalıyız. Merceksiz farda xenon yağmurlu havada farsız gitmek anlamına gelir. Ayrıca diğer sürücüleride rahatsız edecek hatta kazaya bile sebebiyet verme söz konusudur. Trafikte hem kendi hemde çevremizin güvenliğini düşünmeliyiz.

 

Mercekli ve xenon bulunan farlarda eğer far yıkama yoksa. Otomobilimizin far camları her sürüçten önce mutlaka silinmelidir.

 

Silecekler.

 

Yağmurlu havalarda temiz bir ön cam sürüş güvenliği için çok önemlidir. Sileceklerimizi mutlaka kontrol etmeli ve gerekiyorsa değiştirmeliyiz.

 

Havalandırma sistemi ve rezistanslı camlar.

 

Kışın otomobilimizin camları çok buğu yapar. Buğuları önlemekte havalandırma sistemimizin ( ön cam rezistansı olmayan modellerde) görevidir. Havalandırma sistemimizin bakımını yapmalı polen filtremizi değiştirmeliyiz. Tıkanmış polen filtresi içeri giren havanın debisini düşüreceğinden havalandırma sisteminin buğuları yok etme performansıda düşecektir.

 

Ayrıca haftada bir araçlarımızın camlarını içerden buğu önleyici kimyasallar ile temizlemek havalandırma sistemimizin yükünü hafifletmeye yardımcı olacaktır.

 

Arka cam rezistanslarımızıda kontrol etmeliyiz. Kış aylarında  arka camda oluşan buğu yüzünden sık sık görüş problemiyle karşılaşırız. Buğuyu yok etmenin tek yolu rezistansı çalıştırmaktır. Ancak çeşitli nedenlerden dolayı kopan ince rezistans telleri, canımızı sıkar. Oysa bu tellerin tamiri, piyasada satılan gümüş sırlı boyalarla birkaç dakika içinde yapılabiliyor.

 

Her ne kadar yaz aylarında varlığını unutacak bile olsanız, arka cam rezistansı arızalandığında tamiratını siz yapabilirsiniz. Çok ince ve hassas bir yapıya sahip olan rezistans telleri, ya otomobilin camı silinirken ya da otomobil stationwagon ise yükleme sırasında kopar. Isınarak arka camdaki buğuyu yok eden birbirine paralel bağlı bu ince ve hassas yapılı rezistans telleri koptuklarında kendilerini buğu yaparak belli eder. Sağlam olanlar ise görevlerini sürdürmeye devam eder.

 

Rezistans nasıl onarılır?
• Tamir için ilk olarak, tellerden hangisinin kopuk olduğunu tespit etmek gerekir. Bunu anlamak için, rezistans çalıştırılır. Çalışan tellerin üzerindeki buğu çözülürken, kopuk tellerin olduğu bölgede buğu kalacaktır. Buğunun kaldığı bölgede telin üzerindeki kopuk kolaylıkla bulunabilir.
• Gümüş sırlı iletken boyayı kopuk telin üzerine sürmeden önce yüzeyi temizlemek gerekir. Bunun için yüzeyi nemli bir bezle ve diğer tellere zarar vermemek için fazla bastırmadan silmelisiniz.
• Temizlenen zemin kuruduktan sonra, gümüş sırlı iletken boyanın dışarı taşmaması için kutunun içinde bulunan ve ortasında rezistans telinin kalınlığı kadar boşluk olan özel karton, zemin üzerine konulur. Daha sonra, gümüş sırlı iletken boya o boşluğa sürülerek, kopuk iki telin ucu birleştirilir. Eğer kutunun içerisinden, özel delikli karton çıkmamışsa, kopuk kısmın her iki tarafı da bantlanarak boyanın dışarı taşması önlenebilir.
• Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, gümüş sırlı boyaların kullanılmadan önce iyice çalkalanması gerektiği. Boya uygulandıktan sonra, kuruması için 5-6 saat beklemek yeterli. Bu süre zarfında rezistansın çalıştırılmaması gerekir. Ancak bu kadar beklemek istemiyorsanız, bir saç kurutma makinesini boyanın üzerine tutarak daha çabuk kurumasını sağlayabilirsiniz.

 

Ayrıca bir tornacıdan biraz demir tozu alınıp demir tozu yoğun olacak şekilde ojeyle karıştırılıp kopuk yerlere sürülebilir. Buda ikinci basit yöntemdir.


Gümüş sırlı boya ve yoğun demirtozlu oje, sadece arka cam rezistansındaki kopuklukları giderebiliyor. Rezistansın ana bağlantı yerlerindeki hasarlarda ve ön camla yan dikiz aynalarındaki ısıtıcılı camlarda bulunan rezistans arızalarında kullanılmaz.

 

Motor radyatör suyu kontrolü.

 

Antifrizi mutlaka ölçtürün
Radyatör sistemindeki suyun donmaması için antifiriz kullanılmalıdır.Soğutma sistemini korozyona karşı korumak için yaz-kış kullanılması gereken antifriz,kışın soğutma sisteminin donmasını önler.

 

Cam fiskiyeleri ve cam temizleme suyu.

 

Fıskiyeleri ayarlamalıyız.
Camı temizlemeye yarayan fıskiyeler sudaki kireç nedeniyle zamanla tıkanabilir.Fıskıyelerin uçlarını bir iğne yardımı ile açabilirsiniz.

 

Silecek suyunu ihmal etmeyin
Silecek suyumusun içine mutlaka antifirizli cam suyu eklemeliyiz.

 

Motor Bakımı;

 

Periyodik bakıma rağmen yağa sık sık bakın
Periyodik bakımların dışında kışa girmeden önce motor yağının mutlaka kontrol edilmesi gerekir.Uzun süre kullanılan yağ,motoru koruma özelliğini kaybeder.

 

Hava filtresine bakın
Kış mevsimi önceden hava filtresini kontrol etmek,temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir.

 

Triger kayışını kontrol edin.

Yazın sıcaklardan dolayı triger kayışında bir miktar gevşeme olabilir. Kontrol edilip gerginliği uygun tansiyona getirilmesi faydalıdır.

 

Aklıma gelenler bunlar atladığım bir detay varsa ekleyebilirsiniz arkadaşlar.

 

Araçlarımızın kış bakımını ihmal etmeyelim: Hepinize focuslarınızla keyifli sürüşler.


 

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Cem Boneval,

 

Acil bir yolculuk yapmanız gerektiğini varsayarsak kışlık lastiğin sizin için de şart olduğunu düşünüyorum. En azından ya fiestaya (ki eşinizin de kullanıyor olması nedeniyle bu tercihe daha sıcak bakıyorum ben) kışlık lastiğın alınabileceğini düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Cem Boneval,

 

Acil bir yolculuk yapmanız gerektiğini varsayarsak kışlık lastiğin sizin için de şart olduğunu düşünüyorum. En azından ya fiestaya (ki eşinizin de kullanıyor olması nedeniyle bu tercihe daha sıcak bakıyorum ben) kışlık lastiğın alınabileceğini düşünüyorum.

araba kiralamak daha ucuza gelir :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yağmurda da iş gördüğü sürece mantıklı bir tercih olabilir belki de Cem abi ıslak zeminde yazlık lastiklerl daha eğlenceli buluyordur belki   :kıhkıh:

hava soğuk olmadığı sürece yağmurda fark olacağını düşünmüyorum ben. orda denmek istenilen kışlık lastiği sadece kar için almıyorsunuz diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hava soğuk olmadığı sürece yağmurda fark olacağını düşünmüyorum ben. orda denmek istenilen kışlık lastiği sadece kar için almıyorsunuz diye biliyorum.

EfficientGrip'ler ile UG8'ler arasında ciddi fark vardı diye hatırlıyorum ben, özellikle şiddetli yağmurda ve biraz devirli kullanımda. Yanlış gözlem yapmış olabilirim tabiki de :)

Pek kar da kalmadı gerçi, bu sene biraz daha çok yağar inşallah.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

araba kiralamak daha ucuza gelir

Bu da bir seçenek tabi ama, şahsen ben eşimin kullanacağı arabaya (Kastamonu şartlarında konuşuyorum tabi, yoksa Antalya ile kıyaslayamam tabi. ) kışlık lastik takmayı isterdim. Belki 7 derecenin altına çok nadir düşer sıcaklık bilemiyorum tabi... Böyle bir durum varsa sorun olmaz muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

EfficientGrip'ler ile UG8'ler arasında ciddi fark vardı diye hatırlıyorum ben, özellikle şiddetli yağmurda ve biraz devirli kullanımda. Yanlış gözlem yapmış olabilirim tabiki de :)

Pek kar da kalmadı gerçi, bu sene biraz daha çok yağar inşallah.

bence o EGnin dandikliğinden, ben CPC2 ile bariz bir fark hissetmedim. CPC2 sevmediğim tek yanı hemen abs devreye giriyor. Bunuda Cem abiyle konuştum asfalttandır dedi ve bir deneme yaptı zınk diye abssiz durdu :)

 

yok yok yağmasın havalarda sıcak olsun :D

 

Bu da bir seçenek tabi ama, şahsen ben eşimin kullanacağı arabaya (Kastamonu şartlarında konuşuyorum tabi, yoksa Antalya ile kıyaslayamam tabi. ) kışlık lastik takmayı isterdim. Belki 7 derecenin altına çok nadir düşer sıcaklık bilemiyorum tabi... Böyle bir durum varsa sorun olmaz muhtemelen.

İzmirde bile kesinlikle ihtiyaç yok kış lastiğine 4 derecenin altına düştüğü bile nadirdir. cmaxte sarı kar tanesini ilk kez görünce şaşırıp beni aramıştı babam ne oluyor diye :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Özetle:

Şiddetli yağmurda, yani bol su birikintili yolda ısı ne olursa olsun kış lastiği diş yapısı nedeniyle daha avantajlı.

 

Antalya içinde kışın dahi kış lastiği kullanmak ciddi israf, çünkü kışın en soğuk ayında bile ortalama sıcaklık 10 derece civarında. Çabuk yıpranıyor lastik. Ben yine de önceki aracımda kullanıyordum, çünkü Ankara'ya sık gidiyorduk, ayrıca Saklıkent ve Davraz'a kayağa gidiyorduk. 

Seneye belki jant + lasitk değiştirip, eskilere bir takım kış lastiği taktırır bir köşeye koyarım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bence o EGnin dandikliğinden, ben CPC2 ile bariz bir fark hissetmedim. CPC2 sevmediğim tek yanı hemen abs devreye giriyor. Bunuda Cem abiyle konuştum asfalttandır dedi ve bir deneme yaptı zınk diye abssiz durdu :)

 

yok yok yağmasın havalarda sıcak olsun :D

 

Okul tatil olur belki çok yağarsa :D

Tamam akdeniz ya da egeye taşınırsam bilmiyorum var mı da yağmur lastiği alıcam :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben opetten kırmızı antifiriz aldım. arkasında ford un istediği standart olan kod var ve ford la beraber diğer uyumlu markaların ismide var. zaten ford da çoğu malzemesini opet kullanıyor. haznesinden hortumla 750 ml boşaltıp, 750 ml antifirz koydum. aracı aldığımda ölçtürdüğüm -22 derece yaptığım hesaplamalar sonucu -30 a çıkmıştır. daha ölçtürmedim.

 

-22 bana yüksek geldi. motor donmasa bile radyatörün donma riski var diye düşündüğüm için bu işlemi gerçekleştirdim. geçen kış yumşak geçti bu kışın nasıl olacağı belli değil. firmaların hepsi kılavuzuna karışımın %50-50  -37 derece olması gerek yazıyorlar, eski Hyundai de şimdiki ford da öyle ama maliyet kaygısından içine 40-60su oranı -22 koyuyorlar. erzurumdaki adam buzdan kardan arabayı 5 gün trafiğe çıkaramasın donma olur, umarım oradaki servisler sıfır araçlara antifiriz ilavesi yapıp dereceyi düşürüyorlardır.

 

internetten ne aldınız başlığında aldığım antifirizli cam sularını sergilemiştim. bu sene İtalyan arexons aldım. yerlilerde çok boya var. geçen kış kaputun üstü mas mavi oldu.

 

kış lastiklerimiz ise hazır geçen yıldan.

 

bu kış herkese keyifli sürüşler diliyorum. kış lastiksiz kalmayın. kendinizi düşünmüyorsanız bizi düşünün, Allah korusun, duramayıp arkadan birilerine çarpmayın :D

kışın yola çıkmaya korkuyorum sırf kış lastiği kullanmayanlar yüzünden. ben dururum onlar duramazsa diye.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.