Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

30000 Km'de Fren Balataları Değiştirilmeli Mi? Fikirlerinizi Bekliyorum


Can Çeralp

Soru

Günaydın,

 

Aracım Focus 2012 TDCi model. Şu anda 30000 bakımı ve bazı şikayetlerim için serviste. Şikayetlerim giderilmiş ve bakımı tamamlanmış ancak az önce servisten telefon ettiler ve 4 fren balatamın da bitik olduğunu söylediler. En en fazla 1000 km daha gidermişim böyle, sonra diskler çizilmeye başlarmış. 1000 km için 2.ye servise geleceğinize hemen değiştirelim dediler. Ancak yakıt filtresi sağ olsun bu bakım bir öncekine göre bariz pahalı tuttu (660 Tl) ve balataların değişmesine onay verirsem ücret tam 2 katına çıkacak. 

 

Merak ettiklerim; başından beri jantlarım siyaha boyanıyordu ancak fren konforum, kalitem, sertliği, mesafesi bugüne kadar hiç değişmedi. Aldığım günkü kaliteyi aynen yaşıyorum ve şikayetçi değilim. Bu yüzden -ve de daha henüz 30000 km'de olduğu için- çok mu erken diye tereddüt ettim. Fiyat daha uygun olsaydı hiç düşünmeden evet derdim ama fiyat da biraz yüksek geldi (gittiğim servisin kalite ve hızından bugüne kadar hiç şikayetim olmadı, en iyi fiyatı da verdiklerine eminim ama her 30000'de bir 660 Tl balata parası ödeme fikri çok geldi).. 

 

Bu durumda başka bir yerde, garantiyi bozmadan daha ucuza (tabi ki aynı kaliteden ödün vermemek kaydıyla) yaptırılabilir mi diye merak ettim? Daha doğrusu şimdiden yaptırılmalı mı? 30000 çok erken değil mi? 

 

Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ozan ust tarafin duzensiz asinmis olma ihtimali yok. Bence balatalar o sekilde tasarlanmis.

Bu balatalar 30 bindeki arabada 15 bin daha giderse 45 bindeki arabada da en az o kadar gitmesi gerekir. :) Yaniliyor muyum?

öyle bi tasarım olmaması gerekir hiç görmedim, anlamıda yok.

foto_diskbalata.jpg

 

fotoğrafta var sıfır hali(örnek) üst taraftaki çapraz aşınma ilginç geldi bana ama nasıl olur çözemedim.

 

demek istediğini tam anlamadım ama kabaca balatanın 3 te 2si gitmiş o yüzden 30 binde bu kadar aşındıysa 15 daha gider 45te biter dedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öyle bi tasarım olmaması gerekir hiç görmedim, anlamıda yok.

Resim eklendi

fotoğrafta var sıfır hali(örnek) üst taraftaki çapraz aşınma ilginç geldi bana ama nasıl olur çözemedim.

demek istediğini tam anlamadım ama kabaca balatanın 3 te 2si gitmiş o yüzden 30 binde bu kadar aşındıysa 15 daha gider 45te biter dedim.

Benim arabam 45 binde. 30 bindeki balatalar bu haldeyse 15 bindaha gider dedin ya, acaba lastigin yil olarak omru var ya, acaba balata icin de mi var boyle bir durum dedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim arabam 45 binde. 30 bindeki balatalar bu haldeyse 15 bindaha gider dedin ya, acaba lastigin yil olarak omru var ya, acaba balata icin de mi var boyle bir durum dedim.

kafa durmuş bilerek okuyunca anladım :D rahat rahat gider tabi. olsaydı kullanım klavuzunda filan yazardı, benim puntonunkileri 4 yaşındamı ne değiştirmişlerdi sertleşmiştir diyede balata zaten ne sertleşecek iyi dedim değiştirin. senin yerinde olsam değiştirmezdim servis bile değiştirelim demez bunlara %99. Çakal değillerse tabi yoksa 45000KM olmuş değişmesi lazım diyen servis bile çıkar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Pazartesi servise gidecegim. Bakali cakal mi degil mi?

onlar bişey demezse sen bişey deme. değişmesi gerekiyor derlerse sıfır balata ile karşılaştır zaten gerek olmadığını görürsün. yıldan dolayı olayını bi araştır ben yok diye biliyorum ama yanlış biliyor olabilirim. ben olsam o üstteki çapraz aşınmayı bi kurcalardım, unutmazsam bende kışlıkları takarken bi bakayım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öyle bi tasarım olmaması gerekir hiç görmedim, anlamıda yok.

 

 

fotoğrafta var sıfır hali(örnek) üst taraftaki çapraz aşınma ilginç geldi bana ama nasıl olur çözemedim.

 

demek istediğini tam anlamadım ama kabaca balatanın 3 te 2si gitmiş o yüzden 30 binde bu kadar aşındıysa 15 daha gider 45te biter dedim.

 

En az üç Focusta (benimki de dahil) bu tarz aşınmalara rastladım. Bana normal gibi gelidi. Aşınma olduğundan da emin değilim zaten. Sanki tasarımı öyle gibi geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Balataların normal yapısı böyle bu bir.

İkincisi aşınmanın düzeyini değerlendirmek için balataları sökmek ve ortadaki oyuk silinmiş mi bakmak lazım.

Silinmişse altında akalan kısım sertleşmiş ve etkinliğini kısmen kaybetmiş olarak kabul ediliyor, hemen olmasa bile belki bir 5.000 bilemedin 10.000 km sonrası değişim önerilir.

Ancak balata değişimi için mutlaka fiyat sorarım ve gerekirse kendi balatalarımı götürür ya da özel serviste değiştirdim.

Benim 120 TL'ye göreceli pahalı bir partiden aldığım oirjinal önlerin fotoğrafı burada:

 

balata.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Balataların normal yapısı böyle bu bir.

İkincisi aşınmanın düzeyini değerlendirmek için balataları sökmek ve ortadaki oyuk silinmiş mi bakmak lazım.

Silinmişse altında akalan kısım sertleşmiş ve etkinliğini kısmen kaybetmiş olarak kabul ediliyor, hemen olmasa bile belki bir 5.000 bilemedin 10.000 km sonrası değişim önerilir.

Ancak balata değişimi için mutlaka fiyat sorarım ve gerekirse kendi balatalarımı götürür ya da özel serviste değiştirdim.

Benim 120 TL'ye göreceli pahalı bir partiden aldığım oirjinal önlerin fotoğrafı burada:

 

balata.jpg

 

Teşekkür ederim hocam. Balata kontrollerini yapsınlar bir de bakalım, eğer değişim gerekirse ben de dışarıda değişimi düşünüyorum. Balatalar içinse forum sponsorumuzdan yardım alacağım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Balataların normal yapısı böyle bu bir.

İkincisi aşınmanın düzeyini değerlendirmek için balataları sökmek ve ortadaki oyuk silinmiş mi bakmak lazım.

Silinmişse altında akalan kısım sertleşmiş ve etkinliğini kısmen kaybetmiş olarak kabul ediliyor, hemen olmasa bile belki bir 5.000 bilemedin 10.000 km sonrası değişim önerilir.

Ancak balata değişimi için mutlaka fiyat sorarım ve gerekirse kendi balatalarımı götürür ya da özel serviste değiştirdim.

Benim 120 TL'ye göreceli pahalı bir partiden aldığım oirjinal önlerin fotoğrafı burada:

 

 

ilginç ve anlamsız bana göre :) ilk defa gördüm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.