Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yenilenen Peugeot 308


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Biraz Anti-Fransız lobisini kızdırayım.

Peugeot sonunda yenilenmiş 308 modelini Avrupa'da yollara çıkardı.

İlk izlenimler de çok olumlu.

205'in başarısından nemalanan küçük kabinli tasarımdan artık daha büyük kabinli karoseriye dönüş yaptılar ve biraz C4'e benzeyen eski kasayı hiç andırmayan modern ama oldukça sade bir modele döndüler.

 

Peugeot-308-729x486-953a67bde17a0031.jpg

 

Peugeot-308-729x486-10160decabb34b26.jpg

 

Peugeot-308-729x486-05825e3cd469da44.jpg

 

Peugeot-308-729x486-7d90970dea12f230.jpg

 

Çizgilerde Golf ve Audi'ye benzeme kaygısı izleniyor bence, ama yine de kendince olabildiğince kişilikli bir tasarım yakaladığını düşünüyorum.

Tabii i30 ve Mazda 3 gibi modellere benzetmek de olası. Zaten giderek birbirine benziyor arabalar...

 

Aslında ilk bakışta araç daha heybetli görünse de sınıfındaki modellere göre oldukça kısa. Böylelikle oldukça kıvrak ve şehir içine uygun bir sürüş tarzına ilk adımda atılmış oluyor, küçük ve doğru tepkili direksiyon sistemi dengeli ve konforlu bir süspansiyon ile birleşince ortaya sürüşü keyifli bir araç çıkmış.

 

Baz motor 1.6 turbo benzinli dört silindirli ünite, 125 PS güç ve 1400dd'dan itibaren de 200 Nm tork üretiyor. Bu veriler alt devirlerden itibaren güçlü çekişi olan performans yoksunluğu hissettirmeyen bir motor varlığının kanıtları.

Özellikle Allure donanım seviyesinde zengin donanım ve konfolu koltuklar göz dolduruyor. İç hacim ön koltukta oturanlar için mükemmel iken arka taraftakiler ancak sınıf standardına yaklaşabiliyolarlar. Buna karşılık 470L kapasite ile bagaj hacmi dikkat çekiyor.

 

Kokpit tasarımı biraz aykırı ve minimalist denilebilir. Hemen hiç düğme kalmadan her şey orta konsoldaki dokunmatik ekrandan kumanda ediliyor. Ayrıca göstergeler bir hayli yukarı taşınmış ve küçük direksiyona rağmen direksiyonu yukarıda kullananlar için bir miktar perdelenebiliyor. Geçen hafta benzer yapıdaki 208 GTi'ı kullandım, ideal sürüş pozisyonunu bulmakta çok zorluk çektim, hatta istediğim rahatlığı ulaşamadım sadece alışabildim diyebilirim, ama aracın o kadar dinamik bir sürüşü vardı ki, bu ergonomi eksikliği durumunu kabullenmem hiç zor olmadı.

 

Peugeot-308-729x486-a0083c13312d6d57.jpg

 

Peugeot-308-729x486-856a24b62f1b6726.jpg

 

Markayı sevenleri heyecanlandıracağı kesin. Geldiğinde denemek isterim...

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şu son dönemde incelediğim arabaların konsollarına baktıkça " brace yourself; touch screens are coming " demek istiyorum...

Önden Seat Leon'a da benzememiş mi inceden? Yine de derli-toplu ve farklı görünüyor bence; güzel bile olmuş diyebilirim... Denemek lazım ama 208 Gti denedikten sonra...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu arabayı görünce aynı tasarım diliyle çıkan ilk araba olan 2008 geldi aklıma. Çalıştığım yerde bir arkadaş 90bg dizel modelini orat donanımla 53bine aldı. Konuyu azıcık dağıtarak araya onuda gireyim. :) 308'de 2008 ile benzer tasarım detayları var. Marka tasarım dili açısından başarılı olmuş. Söylendiği gibi  arka tasarımda hafif alıntılama hissediliyor. İç tasarımda 2008 ile aynı dilden konuşuyor. 2008 fotoğraflarda görüldüğü kadar etkileyici değil onu söylemiş olayım çıplak gözle orta donanımını gördüm. Daha çok hafif yüksek station araba havasında fotoğraflarda crossover-jip  tarzı yüksek gözüküyor. 

 

2014-Peugeot-2008-1_zps6a6fee33.jpg

 

IMAG0393_zpsdec6d2c8.jpg

 

peugeot-2008-crossover-2013-12-21112_b_z

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Her ne kadar fransız alınmayacak kadar kötü, berbat iş görmez falan filan olsa da görünüş olarak başarılı buldum ben. İç konsol dizaynı başarılı ancak dörtlülerin yerini beğenmedim. Bir de motor biraz güçsüz gibi 1.6 125 beygir olarak. Turbo olmasına rağmen bence güçsüz kalmış ya da 1.4 122'liklerin etkisi altında 1.6'dan beklentilerim fazla da olabilir.

İlk bakışta biraz Citroen'in DS'lerini anımsattı bana.

 

Şu son dönemde incelediğim arabaların konsollarına baktıkça " brace yourself; touch screens are coming " demek istiyorum...

Önden Seat Leon'a da benzememiş mi inceden? Yine de derli-toplu ve farklı görünüyor bence; güzel bile olmuş diyebilirim... Denemek lazım ama 208 Gti denedikten sonra...

"Sooner or later everything will be digital"

Yakında kadranların çoğunluğunun da tamamen dijital olacağını düşünüyorum ben. Touch Screen sadece başlangıç :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çalıştığım yerde bir arkadaş 90bg dizel modelini orat donanımla 53bine aldı. 

 

 

53 bin TLm olsa ya golf  ya  da şunu alırdım :)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sifirdan-farksiz-133308794/detay

 

Konuya dönersek yengeç kıskacı stoplu golf hiç olmamış. İçi ise bir peugeot dan beklenmeyecek kadar sade. Bize bu ekran ve deriler gelmez muhtemelen , boncuk düğmeli C2 CD çaları ile gelir. 

Fakat burada Forda bir uyarı var. Dokunmatik ekran artık standart oldu B cve C dahil tüm yeni araçlarda dokunmatik var çünkü dokunmatik ekranlar ucuzladı. Ford focusa  makyajda muhakkak bir dokunmatik ekran eklemeli yoksa 2016da hala tuşlu CD çalar satıyor olacak. 

 

Ben almam alana mani olmam. Golf focus astra dışında bir de mazda 3 alırım (leonu eledim içini beğenemedim çünkü : :)

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Her ne kadar fransız alınmayacak kadar kötü, berbat iş görmez falan filan olsa da görünüş olarak başarılı buldum ben. İç konsol dizaynı başarılı ancak dörtlülerin yerini beğenmedim. Bir de motor biraz güçsüz gibi 1.6 125 beygir olarak. Turbo olmasına rağmen bence güçsüz kalmış ya da 1.4 122'liklerin etkisi altında 1.6'dan beklentilerim fazla da olabilir.

İlk bakışta biraz Citroen'in DS'lerini anımsattı bana.

 

"Sooner or later everything will be digital"

Yakında kadranların çoğunluğunun da tamamen dijital olacağını düşünüyorum ben. Touch Screen sadece başlangıç :)

 

Kadran analog kalsa daha güzel olmaz mı ki? Ekranlara laf yok; güzel de görünüyor lakin analog ibrenin hareketi bana çok keyifli geliyor...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kadran analog kalsa daha güzel olmaz mı ki? Ekranlara laf yok; güzel de görünüyor lakin analog ibrenin hareketi bana çok keyifli geliyor...

Valla VWnin çözümü en iyisi gibi. Golfte 2 analog kadranın arasında digital bir ekran daha var (300-500TLlik bir opsiyonla bu ekranı renkli alabiliyorsunuz). Neyse bu ekrana bir sürü şeyi atayabilirsiniz. Bunlardan biri de hız göstergesi. Ben de sizin gibi düşünürdüm ama 2-3 ayda km yi sayısal olarak orada görmeye o kadar alıştım ki şimdi normal analog hız kadranına hiç bakmıyorum. artık.. Ama siz görmek istemiyorsanız oraya başka şeyler koyabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla VWnin çözümü en iyisi gibi. Golfte 2 analog kadranın arasında digital bir ekran daha var (300-500TLlik bir opsiyonla bu ekranı renkli alabiliyorsunuz). Neyse bu ekrana bir sürü şeyi atayabilirsiniz. Bunlardan biri de hız göstergesi. Ben de sizin gibi düşünürdüm ama 2-3 ayda km yi sayısal olarak orada görmeye o kadar alıştım ki şimdi normal analog hız kadranına hiç bakmıyorum. artık.. Ama siz görmek istemiyorsanız oraya başka şeyler koyabilirsiniz. 

 

Başarılıymış. 12 yıl tipo kullandıktan sonra ve oldum olası analog kadran sevdiğim için sanırım; biraz takıntı var... Ekranda seçenek olması ayrıca güzelmiş bu arada...

Bana pek fena görünmedi de içimdeki BMW fanının işi de olabilir bu tabiki.

 

Çok şekilli-afilli... Volvo'da da buna benzer bir kadran var sanırım. İki kadranın birleşimi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bize bu ekran ve deriler gelmez muhtemelen , boncuk düğmeli C2 CD çaları ile gelir.  Fakat burada Forda bir uyarı var. Dokunmatik ekran artık standart oldu B cve C dahil tüm yeni araçlarda dokunmatik var

Gelir abicim çünkü başka alternatifi yok. Clio'daki gibi hepsinde standart yapı bu.

Fransızlar bu alanda öncü oldular.

Ford'a gelince basit arabalar yapıp premium diye satmaya çalışıyor.

Geçen hafta fuarda Ford ve Citroen standları yan yana idi, Ford'dan inip Citoren'e binince C4, Picasso, DS4, DS5 vb. hangisi olursa, "işte araba içi böyle olmalı" dedirtiyor, işlevselliği birkenara bırakıyorum, ama göz alıcılığına diyecek yok, Citroen stndaında eş zamanlı 50 kişi varken Ford'da taş çatlasın 10 kişi vardı.

Yani evet ders çıkarmak lazım.

 

İşlevselliğe gelirsek.

Ben dokunmatik yönetimli sistemlerin sürüş güvenliği açısından henüz sakıncalı olduğunu düşünüyorum. 

Birincisi ekranda bir yeri bulup oraya dokunmak ve/veya sürüklemek lazım, yoğunlaşmayı gerektiriyor, düğme çevirmek gibi basit bir işlem değil, ikincisi ekran yenilemeleri alt segment modellerde bir saniye sürebiliyor, 100 km/h hızla giderken yoldan bir-iki saniye bile gözünü ayırmak sorun, hele bir de yanlış menüye girdin mi ve daha araca yeni alışıyorsan hapı yuttun!

Yani işlevsellikleri ve güvenli kullanım seçenekleri gelişene kadar güvenlik açığı var diye düşünüyorum.

Tutuluyor mu tutuluyor, maliyetleri de daha düşük olabilir bir sürü mekanik parçaya göre, albenisi daha fazla, ama riski de daha fazla. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gelir abicim çünkü başka alternatifi yok. Clio'daki gibi hepsinde standart yapı bu.

Fransızlar bu alanda öncü oldular.

Ford'a gelince basit arabalar yapıp premium diye satmaya çalışıyor.

Geçen hafta fuarda Ford ve Citroen standları yan yana idi, Ford'dan inip Citoren'e binince C4, Picasso, DS4, DS5 vb. hangisi olursa, "işte araba içi böyle olmalı" dedirtiyor, işlevselliği birkenara bırakıyorum, ama göz alıcılığına diyecek yok, Citroen stndaında eş zamanlı 50 kişi varken Ford'da taş çatlasın 10 kişi vardı.

Yani evet ders çıkarmak lazım.

 

İşlevselliğe gelirsek.

Ben dokunmatik yönetimli sistemlerin sürüş güvenliği açısından henüz sakıncalı olduğunu düşünüyorum. 

Birincisi ekranda bir yeri bulup oraya dokunmak ve/veya sürüklemek lazım, yoğunlaşmayı gerektiriyor, düğme çevirmek gibi basit bir işlem değil, ikincisi ekran yenilemeleri alt segment modellerde bir saniye sürebiliyor, 100 km/h hızla giderken yoldan bir-iki saniye bile gözünü ayırmak sorun, hele bir de yanlış menüye girdin mi ve daha araca yeni alışıyorsan hapı yuttun!

Yani işlevsellikleri ve güvenli kullanım seçenekleri gelişene kadar güvenlik açığı var diye düşünüyorum.

Tutuluyor mu tutuluyor, maliyetleri de daha düşük olabilir bir sürü mekanik parçaya göre, albenisi daha fazla, ama riski de daha fazla. 

Clionun alt donanımında yani joyda dokunmatik yok. CDsiz bir radyo var 

clio4.joy.jpg

Peugeot belli olmaz bakarsın aynı taktiği yapar. 3008i müthiş bir DVD çalarla lanse etmiş. 50 TLlik C2 CD çalarıyla yollamışlardı.

 

Dokunmatiklerdeki ekran hassasiyeti çok önemli. Golfün üst donanımındakilerde proksimity   sensör var elini yaklaştırman bile yeterli. Bizimki idare eder, clionunkini kıracak duruma gelmiştim hala algılamıyordu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.