Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Motor


Murat Bayır

Önerilen Mesajlar

  • 2 hafta sonra...

Servis çalışanının dediğine göre volvo ve ford; motor ve şanzımanları aynıymış. doğrumudur bilmem. bilgi doğruysa bizim arabalar yarı volvo mu oluyor :) hoş volvoyu da çinliler aldı. eski prestiji kalacak mı bilinmez...

 

Bayat bilgiler hocam :) Yıllardır ortaklardı şimdi değiller ama devam eden şeyler var zamanla biter

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

powershift şanzımanlar dediğine göre sadece volvo ve ford için yapılıyormuş ancak volvo ile anlaşma bitecekmiş ve sadece fora üreteceklermiş. bu aşamdan sonra dizel focuslarda otm vites başlanacakmış. Servis elemanın dedikleri :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

:)

 

powershift şanzımanlar dediğine göre sadece volvo ve ford için yapılıyormuş ancak volvo ile anlaşma bitecekmiş ve sadece fora üreteceklermiş. bu aşamdan sonra dizel focuslarda otm vites başlanacakmış. Servis elemanın dedikleri :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Servis çalışanının dediğine göre volvo ve ford; motor ve şanzımanları aynıymış. doğrumudur bilmem. bilgi doğruysa bizim arabalar yarı volvo mu oluyor :) hoş volvoyu da çinliler aldı. eski prestiji kalacak mı bilinmez...

Motorda Volvo'ya ait parça yok. Dizel olarak Volvo'nun 2.4 dizel çift turbolu harici motoru yok şu anda. Volvo , Ford motorunu kullanıyor. Volvo eski prestijinin üstüne çıktı s60 ve V40 modelleriyle. Sizin gibi düşünenleri yeni teknoloji aktif güvenlik sistemleriyle sarstı. Satılan Volvo değil, hisseleri. Ondan önce Ford idi sahipleri. 8 ileri otomatik şanzıman koyacak gelecek modellerine 3-4 seneye kadar yeni nesil dizel motor çıkması planlanıyor. Tahmini rakam ise 1.6 dizel 160 beygir. Bu benim tahminim ;) şu anda kullandığı 1.6 dizel psa+fomoco ve 2.0 dizel ise fomoco motoru. Psa ile Ford yolları ayırdı. Volvo yine bir ilk ile yaya hava yastığı yaptı. Bakınkz google amcaya neler neler göreceksiniz. Birde garanti konularında sorun çıkarmayan Türkiye ayağı olsa ...

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 yıl sonra...

Konuyu yeniden canlandırayım,

 

Ford hangi motorları kendisi üretiyor. 1,6 TDCi motor PSA üretimi, 1.5 TDCi motor ise Ford'un kendi üretimi olduğunu duymuştum doğru mudur?

 

Ayrıca bazı yabancı internet sitelerinde Focus 1.5 TDCi motor, 120 HP 270 Nm tork olarak gösteriliyor. 300 Nm tork motor göremedim. Bu motor aynı motor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22 dakika önce, Erhan Ersöz said:

Konuyu yeniden canlandırayım,

 

Ford hangi motorları kendisi üretiyor. 1,6 TDCi motor PSA üretimi, 1.5 TDCi motor ise Ford'un kendi üretimi olduğunu duymuştum doğru mudur?

 

Ayrıca bazı yabancı internet sitelerinde Focus 1.5 TDCi motor, 120 HP 270 Nm tork olarak gösteriliyor. 300 Nm tork motor göremedim. Bu motor aynı motor mu?

merak etmeyin hepsi kendi motorları. 1.6 tdciler ve 1.4 tdciler anlaşma gereği uzun süre fransada PSA fabrikasında üretildi ama son dönemlerde artan talep nedeniyle ford özellikle 1.4 ve bi miktar 1.6 yı da ingilterede kendi üretmişti. 

 

1.5 270 motor düz vites 1.5 300 motor otomatik şanzıman. İkisi de aynı motor ama otomatik için torku biraz artırmışlar.

Görgüsüzlük yapmış olabilirler; "bizim şanzıman 450 Nmye kadar dayanıyor en küçük motoru bie 300 yapalım da elalem görsün" demiş olabilirler :P :D

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, H. Cenk said:

merak etmeyin hepsi kendi motorları. 1.6 tdciler ve 1.4 tdciler anlaşma gereği uzun süre fransada PSA fabrikasında üretildi ama son dönemlerde artan talep nedeniyle ford özellikle 1.4 ve bi miktar 1.6 yı da ingilterede kendi üretmişti. 

 

1.5 270 motor düz vites 1.5 300 motor otomatik şanzıman. İkisi de aynı motor ama otomatik için torku biraz artırmışlar.

Görgüsüzlük yapmış olabilirler; "bizim şanzıman 450 Nmye kadar dayanıyor en küçük motoru bie 300 yapalım da elalem görsün" demiş olabilirler :P :D

 

teşekkürler :)

 

300 Nm olan motorun tork eğrisi aradım ama bulamadım. 1750 devirde maksimum tork'a ulaşıyor peki hangi devire kadar bunu sağlamaya devam ediyor bununla ilgili bir bilgi var mı

 

şu sitede 1.5 tdci 120 hp 270 Nm motor focus'a ait bilgiler var.

 

http://www.autoevolution.com/cars/ford-focus-sedan-2014.html#aeng_ford-focus-sedan-2014-15-tdci-6mt-start-stop-120-hp

 

maksimum torku 1750 - 2500 d/dk arasında sağlıyor.

 

 

 

Erhan Ersöz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

vallahi torku yetiyor öyle söyleyeyim. hatta lastikler biraz sarıyor. 17 inch şöyle daha iyi tutan bir lastik olsa daha mı iyi olurmuş acaba dedirtiyor.

O tork eğrisini burada anca (eğer öyle bir grafik varsa)  @Yakup Çağatay bulur :) 

 

Ama size küçük bir tüyo vereyim. Superchips bluefin bu motoru chiplediğinde güç tork eğrilerinin nasıl değiştiğini gösterirken altta orijinal eğrileri de gösteriyor (tabi bu fordun resmi eğrisi değil superchipsin denediğinde bulduğu eğri ) 

 

http://www.superchips.co.uk/curves/Focus15TDCI120PS.pdf

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.