Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Tdci Yakıt Fazlalığı


Ertan yıldız

Soru

merabalar arkadaşlar yaklaşık 8 ay önce 2008 focus 110ps 1.6 tdci araç ile aranıza katıldım benim bir sorunum var yakıt değerlerim 8.2 altına hiç düşmüyor şehir içinde şehir dışı ise 7 ile 7.4 arası kime sorsam sehir içi 5.5-6.5arası acaba sorun ne olabilir araç 130480km bilgili arkadaşların tecrübelerine ihtiyacım var yardımlarınız için şimdiden tşkrlr unutmadan yaşadığım şehir denizli öyle sıkışık bir trafikte yok

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

aynen doğrudur.. aracı 138.000 km iken aldık

 

Bildiğim kadarıyla 110.000km civarında motor kurumalama yüzünden motor yapılmış , turbo değişmiş servisde. Tam laikiyle yapılmadığı için 160.000km de bolu-sakarya'ya gitmiştik 350km de yarım depo mazot harcadıkdan sonra , boluya geldik fakat ses gelmeye başladı , derken derken derken , motor komple indi , yağlama sistemi arza yaptığından yatakları dağıtmış.

 

Bizde düzgün olsun 1 kez olsun diyerekden baskı balata , trigiyer , krank , piston yatakları , kollar , ana yataklar , kayışlar vs komple sıfırladık..Aracı teslim almaya gittik bi baktık gene ses geliyor hem bu sefer daha feci , tekrar indi motor ( bizde 2. inişi )

 

Bakıldıki daha yeni takılan 180TL fiyata alınan ana yataklar gene dağılmış , garantiye yollayıp para iadesi aldık , gittik başka bir ithal mal aldık 80 Lira civarında oda , maşallahı var şuanda bi sorunla karşılaşmadık 

 

Şuan için ilk aldığımız güne bakarak ciddi çeki artışı mevcut ama illaki hiç kurcalanmamış tdci gibi olmayacağını düşünüyorum.

Turbo genellikle mil kestiğinden değiştirilir. Kesilen mil tam ortadan gider çoğunlukla. O kırışma esnasında metal parçacıklar gelen ve giden yağ borularından kaçarak gidebiliyorsa yağlama sistemine, gitemiyorsa yağ borusunun içinde takılır kalır. Bazı servislerde turbo kesen araçlarda yağ borusuna bakmadan sadece turboyu değişip geçtiklerini gördüm. Antalya'da var mesela öyle bir kahpelik yapan yetkili servis. Sende turboyu değiştirirsin ama belirli bir km sonra o metal yağ akışını tıkadığı için turbon yeniden arızalanır. Böyle olursa şanslıdın. Çünkü o metal parçacıkları yağ süzgecinde takılmadan geçme ihtimali var ve yağ pompasını mı dağıtır yoksa filtrede mi takılır yoksa krank yataklarına sürte sürte kendini aşıtır belli değil.

120.000 km de genellikle triger ile birlikte yağ ve su pompasını değiştirirler. Sizde değişmiş mi bilmiyorum ama yağ pompası çok çok önemli. Büyük ihtimalle yağ pompan bozuldu ve başına masraf açtı. Yada o metal parçacıkları soğutucuyu veya devirdaim borularından birini tıkadı kaldı. Kurum bağladığı için motor yapmaları çok saçma. Belki yanlış duymuşsundır , subapları yenilemişlerdir.. Kurum tabiki yapar ama sobanda kazanında kurum oluşunda kazanı değiştirmek yenilemek yerine temizlersin gider :)

Yatak iişi şakaya gelmez. Yerli olarak şahin markası mı ne var. Riske girmeye değmez. Sök tak uğraş dünyanın işçiliği. Almışken iyisini alıp temeli sağlam atmak lazım.

Anladım. 2-3 gündür ise 2500-3000 devir arasında anormal bir ses geliyor. Elektrik süpürgesinin sesi gibi. Bu neden olabilir egsoz mu turbo mu ?

Egzost az bir ihtimaldir. Turbo veya hava filtre hortumunuzda patlak kaçak varsa ordan yapabilir. Kaçak vs yoksa turbodur demek yanlış olur. 3000 devirde sabit giderken gaza yüklenince( devir artmasa bile) sesin şiddeti artıyorsa turbo demek daha mantıklı olur. Hayır gaza yüklensemde gazdan ayağımı çeksemde var diyorsanız alternatör rulanları,klima bilyaları, devirdaim, avare kasnak rulmanı, gerdirici kasnak rulmanı gibi sorunlar öncelikli olmak üzere olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

merabalar arkadaşlar yaklaşık 8 ay önce 2008 focus 110ps 1.6 tdci araç ile aranıza katıldım benim bir sorunum var yakıt değerlerim 8.2 altına hiç düşmüyor şehir içinde şehir dışı ise 7 ile 7.4 arası kime sorsam sehir içi 5.5-6.5arası acaba sorun ne olabilir araç 130480km bilgili arkadaşların tecrübelerine ihtiyacım var yardımlarınız için şimdiden tşkrlr unutmadan yaşadığım şehir denizli öyle sıkışık bir trafikte yok

piyasada bir tabir var dizel devirli kullanılır. bence bu tamamıyla yanlış. aslı dizel devrinde kullanılır olmalıdır. motorun yüksek tork üretmeye başladığı (1500 d/d) ile tork eğrisinin tepe yapıp düşmeye başladığı 2500(d/d) civarı arasında kullanılmalı. ekonomi için kullanım1500-2000 d/d olmalı. hızlanmak için pedaldan değil vitesten faydalanılmalı. Bunun dışındaki devirlerde araç çok yakar. rampalar da aracın çok tüketmesine sebep oluyor.  

Birde aracınızın km 130binlerde. bence bir enjektör ölçümü yaptırın. en geç bu kmlerde enjektör tamir takımı alınarak enjektörlerin revize edilmesi lazım. yakıtta artış, performansta belli belirsiz düşüş ve hafiftende yağ yakma başladı ise hiç zaman kaybetmeden enjektörleri revize ettirin. işeme başladı ise en geç 3-5bin kmde motor mefta.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cem bey bu enjektör işemesi nasıl belli olur performansa gelince düşme falan yok benzinli aracın 3.vites ile çıktığı yerleri 5. vites ile banamısın demiyor bugün 1500 /2000 devir arası kullandım yakıt 8.1 oldu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar, 1.6 109HP 2006 Hatchback otomatik vites aynı şekilde 8.0-8.2 lt arasında gösteriyor. Bu normal mi? Şehir içi kullanılan bir araç. 120.000km'de. Bilen varsa özel mesaj ile bilgilendirebilir. Teşekkürler şimdiden

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teknik olarak aşağıdaki gibidir. Sürüş ve trafiğe göre şehiriçi 8 olması normaldir.

 

Şehir içi:7 lt

Şehirler Arası: 4.8 lt

Karma:5.6 lt

Çok teşekkür ederim. Kafamdaki soru işareti giderilmiş oldu :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 saat önce, atilla öncel yazdı:

Dün egr değişimine kadar şehir içi yolbilgisayarı verileri 4.5 ve 4.8 lt gösteriyordu egr değişti usta yeni yazılım yaptı kafasına göre tüketim aynı yolda aynı kullanma şartlarıyla 8.5 e çıktı

Yine bir "usta" gorunumlu kasap vakasi. EGR degistiyse neden yazilim yapma geregi duydu "usta" ?

EGR yi devre disi birakip korlemis olmasin?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşım valla bende şaşırdım yeni egr taktık sonra duman atıyor diye körledik bu ustaları ben anlamadım

--1 dakika sonra eklendi--

fakat egr bize lazım değilmiş sagolsun azim ford bize egr aldırdı boşa giden 500 tl sıkıldım anlıycaan

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, atilla öncel yazdı:

arkadaşım valla bende şaşırdım yeni egr taktık sonra duman atıyor diye körledik bu ustaları ben anlamadım

--1 dakika sonra eklendi--

fakat egr bize lazım değilmiş sagolsun azim ford bize egr aldırdı boşa giden 500 tl sıkıldım anlıycaan

Simdi asil soru su: EGR neden degistirildi? Arabada sorun mu vardi? EGR yenileyince duman atmasi cok sacma, anlam veremedim. EGR sizin arabalara epey lazim aslinda neden korlenir anlamadim. EGR almak istemeyen ve yakit artisini hesap edemeyen insanlar arabasinin EGR sini korler.

 

Bu arada sizin yakit miktarinizin 6-7 arasinda gezmesi lazim sehir icinde. Normal olan bu. Ayrica simdi sizin EGR olmadigindan 8 litrelere cikmasi normal. Ama 5Litre sehir ici pek ulasilabilir bir rakam degil "bence". Cok uzun sureli sifirlanmamis veri olabilir. Usta yeni yazilim atinca tum degerler sifirlaninca o deponun ortalamasini goruyor olabilirsiniz. Bence gostergeye cok takilmayip 2 depo tam bitirip tam doldurun. Kac km kac litre yakit harcadiginiza bakin ve EGR nizi tekrar calistirmanin yolunu arayin derim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

egr değiştirme sebebimiz bilgisayara bağlanınca araç egr arızası verdi ,oyüzden illaki egr değişecek dediler bende sorun çözülür umuduyla parçayı aldım takıldı sonrasında egzostan tavuk mangal kokusu gibi kötü bir koku ve mavi duman yoğun bir şekilde gelmeye başladı bunun üzerine bende çok methedilen başka bir ford ustasına gittim oda bilgisayara bağladı koku ve dumana bakarak egr  yi iptal edelim düzelir dedi ve egr yine iptal edildi bu kez araba bilgisayara tekrar bağlanınca veri yolu iletişim hatası dedi usta konuyla ilgisi olabileceğini düşündüğü bazı tanıdıklarını arayıp fikir sordu kimisi kablo tesisatında sıkıntı var dedi kimiside beyinde sorun olabilir diyince ben kapat arkadaşım böylece kalsın siz bu işlerden pek anlamıyorsunuz boşa para harcatıyorsunuz diyip sessizce eve geldim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, atilla öncel yazdı:

egr değiştirme sebebimiz bilgisayara bağlanınca araç egr arızası verdi ,oyüzden illaki egr değişecek dediler bende sorun çözülür umuduyla parçayı aldım takıldı sonrasında egzostan tavuk mangal kokusu gibi kötü bir koku ve mavi duman yoğun bir şekilde gelmeye başladı bunun üzerine bende çok methedilen başka bir ford ustasına gittim oda bilgisayara bağladı koku ve dumana bakarak egr  yi iptal edelim düzelir dedi ve egr yine iptal edildi bu kez araba bilgisayara tekrar bağlanınca veri yolu iletişim hatası dedi usta konuyla ilgisi olabileceğini düşündüğü bazı tanıdıklarını arayıp fikir sordu kimisi kablo tesisatında sıkıntı var dedi kimiside beyinde sorun olabilir diyince ben kapat arkadaşım böylece kalsın siz bu işlerden pek anlamıyorsunuz boşa para harcatıyorsunuz diyip sessizce eve geldim

Siz bence yetkili servise gidin. Böyle çok para ve zaman harcarsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.